Jos auto on muutenkin orkkis kuntoinen, niin itse en sitä painavaa orkkis putkistoa kuitenkaan silppuaisi. Rosteria tilalle, valmiina ostettuna tai teetettynä. Joskus autoa myydessä voi ostaja haluta autoon myös orkkis putkiston. Joten esim. supersprinttiin sijoitetut rahat voi osittain siinä vaiheessa saada takaisin, kun vaihtaa myydessä alle orkkiksen. Käytetyistä viri-putkistoista tulee olemaan pulaa aina enemmin, kun aikaa kuluu. Autot ja putkistot vähenee.
Nyt on sitten Supersprinttiä tilattu kateilta taaksepäin
Ääntä jos haluat, takapönttöjen edestä putket poikki ja suoremmat pätkät tilalle eli muffler delete ja tulee amerikanrautamaista pörinää. Tehoa jos haluaa, sitten $$$$€ hintaista pakosarjaa alle ja kulkukin paranee.
Edullisesti jos ääntä haluat, takapöntöistä kuoret auki ja tyhjentää sisältä villat ja vetää sisäputken suoraksi ja ulkopuolisten silmiin kuin vakio jos auton alle kurkistelee.
Riittäisi pelkkä ääni. Ei ole mihinkään kilpa käyttöön tulossa Perus kruisailuun vaan. Tuota orkkis putken modaamista mietin viime syksynä jo, mutta pitäisi löytää käytetty putki minkä raaskisi muokata. Syystä jonka Heguli 31 tuossa juuri mainitsi. Ei vaan tahdo enää löytyä edes mistään purku autoista putkia mitä modailla. Ja tosiaan auto jousitusta myöten orkkis kuntoinen, niin ei raaskisi ruveta mitään pysyviä räpellyksiä tekemään.
Jos auto on muutenkin orkkis kuntoinen, niin itse en sitä painavaa orkkis putkistoa kuitenkaan silppuaisi. Rosteria tilalle, valmiina ostettuna tai teetettynä. Joskus autoa myydessä voi ostaja haluta autoon myös orkkis putkiston. Joten esim. supersprinttiin sijoitetut rahat voi osittain siinä vaiheessa saada takaisin, kun vaihtaa myydessä alle orkkiksen. Käytetyistä viri-putkistoista tulee olemaan pulaa aina enemmin, kun aikaa kuluu. Autot ja putkistot vähenee.
Ääntä jos haluat, takapönttöjen edestä putket poikki ja suoremmat pätkät tilalle eli muffler delete ja tulee amerikanrautamaista pörinää. Tehoa jos haluaa, sitten $$$$€ hintaista pakosarjaa alle ja kulkukin paranee.
Edullisesti jos ääntä haluat, takapöntöistä kuoret auki ja tyhjentää sisältä villat ja vetää sisäputken suoraksi ja ulkopuolisten silmiin kuin vakio jos auton alle kurkistelee.
Mikäs on nykypäivän tilanne pakoputkistojen suhteen? Kovin vähän tuntuu olevan mitään järkevän hintaista tarjolla, varsinkaan käytettynä. Omassa M5:ssä vakio putkisto ja vähän kaipaisi lisää V8:n murinaa. Pitäisi olla kuitenkin sellainen ratkaisu minkä voi tarvittaessa palauttaa vakioksi. Eli uutta putkea alle pidemmältä matkaa ja orkkikset talteen. Suosituksia?
Setäihmisillä on varmaan nykyään huonompi kuulo ja kannattais ehkä hankkia se kuulolaite sen sijaan, että tarvitsee teinimalliin autoa kylillä laulattaa :think
Klassikoiden raiskaajat REE!
Tuo on niin tuollaisen nuoren feministin ikä/sukupuolirasista puhetta,niin minä mieleni pahoitin.
No vakavasti puhuen,niin itse en kovin korkealle arvosta E39 M5:sta. Tai niin korkealle,kuin ehkä pitäisi. Mootorikin aika matalaviritteinen vs. esim. saman ikäluokan M3. Ehkä joskus silloin,kun olisi aikoinaan tuollaisen uutena saanut asia olisi toisin. Auto ei ole harvinainen vieläkään. Eikä mikään erikoisen näköinen sisältä eikä ulkoa. Neliovinen perheauto. Suurehkot valmistusmäärät takaa sen,että noita löytyy jatkuvasti myyntiin asti. Itse käytin omaani useamman vuoden käyttöautona jokapäiväisessä ajossa vuoden ympäri. Jaa miksi,no kun kyseinen yksilö ei ollut mikään mintti helmi,niin miksi säästellä harrasteautona. Ja kaikki muutokset autoon oli tehty ennen minun omistusaikaani,joten vaihdettu pakoputkisto oli ihan ok. minulle. Oikeastaan plussaa.
Edit. Itselleni nyt ottaisin ennemmin E60 Alpina B5S:n. Toki vähän uudempi,mutta samanlainen massaan ulkoisesti häviävä perhemalli. Mutta tuossa Alpinassa on minulle kuitenkin sitä jotain. Ottaisin jopa ennemmin kuin saman ikäluokan V10 M5:n.
Setäihmisillä on varmaan nykyään huonompi kuulo ja kannattais ehkä hankkia se kuulolaite sen sijaan, että tarvitsee teinimalliin autoa kylillä laulattaa :think
Klassikoiden raiskaajat REE!
Rosteriset SuperSprint:in X-pipe ja takaputket terävöittää kivasti ääniä,mutta ei ole mitkään teinipörinät. Omassa ex:ssä aikoinaan oli tuo kombo ja kehtasi tälläinen vanhempikin äijä ajella. Valmistajalta löytyy muistaakseni joku "Racing-versio",joka onkin reilusti jo äänekkäämpi.
Juutupista varmaan löytyy ääninäytteitä eri komboista?
E39 M5 on käsittääkseni vakio takapöntöillä melkoisen hiljainen, kyllä siitä kasikoneesta saa jotain kuulua.
Kyllähän niitä kaaritettuja kuppipenkki ämmiä näkyy, oliko kesällä se yksi E34 M5 "race" malli jossa oli pyynti 11900€ ja ongelmia löytää uutta omistajaa kun ehjistä pyynnit on luokkaa 18900€.
Jotenkin M5 "virittäminen" kyllä särähtää omaan korvaan, se on kuitenkin melkein sijoitusauto tänä päivänä pitää niin ei sitä ole kyllä oikein tolkkua räpeltää kun se laskee suoraan sijoitusarvoa ainakin isolta osalta ostajia jotka haluaa sen oem-kuntoisen.
Varmasti on ihan yhtä iso osa jotka haluaa sen remmiahdettuna. Itse en vakio ämmää ostaisi varmaan ikinä, ahdettu, kuppipenkitetty, riisuttu, kaaritettu jne. ”Pilattu” sen olla pitäisi. Kyllä tämänkin foorumin mielenkiintoisimmat ämmät on juuri näitä remmiahdettuja ja kuppipenkitettyjä. Jompikumpi pitää olla ehdottomasti tai toki mielellään vielä molemmat. Minusta pakoputkiviritys on vähän mennyttä aikaa, vaikka silloin kaikki olikin paremmin jos ääntä lisätään pitää sen tulla konehuoneesta eikä peräpäästä räpätiräpräpräp
Leave a comment: