memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.



    Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

    Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.



    Ja koko putkiston vertailua..



    Pakko vielä mainita, että toi E39 M5:n vakio pakosarja+putkisto painaa mukavat 90kg, kun taas Supersprintin vastaava about puolet vähemmän. Kyllähän noissa S62:ssa jonnin verran on vuosien saatossa laskenu tehot, mutta suurin osa niistä saadaan helposti elvyettyä uusimalla noi perinteiset eli CPS:t, Lambdat ja MAF:t.

    Tuossa on noi Dinanin kehittelemä CAI-ratkaisu (+5hv ja ei välttämättä ihan hintansa väärti kuitenkaan?)


    Tuolta lisää:
    http://www.dinancars.com/store/home....ction=0&page=1
    Meneekös tuollaisella Supersprintin tms. putkistolla läpi pästöistä? Äänet ja painopudotus tulisi tehonlisäyksen päälle, hmm..

    Omalla vessalla on ajettu ainoastaan 92tkm ja auto on lhes uudenveroisessa kunnossa joka paikasta, joten uskoisin myös alkuperäisten tehojenkin majailevan konehuoneessa. Siltä se ainakin tuntuu.. Pitää mittailla vähän arvoja PBoxilla, niin pääsee aika hyvin kartalle.

    Leave a comment:


  • Spud
    replied
    [quote=Luntti;1765280]
    Originally posted by Esko View Post
    Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.



    Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

    Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.





    Pitäisköhän tuon sopia kanteen? Kaikki laipat eri "korkeudella".

    Noi tulee jousilla kiinni kokoojaputkeen Irti lohkosta vänksöttää vähän miten sattuu..

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    [quote=Esko;1764902]Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.



    Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

    Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.





    Pitäisköhän tuon sopia kanteen? Kaikki laipat eri "korkeudella".

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by sipi View Post
    Mitkäs catit sulla on kiinni, ja kenen softa, ootko dynossa käynttänyt?
    Ihan koivusen luettelosta löytyvät race katit sinne laitoin.
    Softan nimestä ei tarkaa tietoa kuitenkin ihan ok firmassa jossa paljon muitakin autoja käyttänyt laitettu.
    Ei penkitetty.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by mailman View Post

    Tää mahtaa olla femmalle aika "iso operaatio", ohivuotomittaus siis?
    Jos oikein olen itse asian ymmärtänyt...
    Korjaa toki jos olen väärässä
    Jaa. Onko tulppiin vaikea päästä käsiksi? - En tiedä isotöisyydestä, yhdellekään s62 moottorille en ole ohivuotomittausta tehnyt.
    Mutta toi on yhtä kaikki mun mielestä perustoimenpiteitä ennen mitään moottorinviritysta. Jos se pauhu karkaa pytystä niin sitä on turha yrittää lisätäkään.

    Kunhan nyt huutelen. Viripalikka S-moottoriin maksaa kuitenkin tod näk luokkaa "perkeleesti" , raha menee kaivoon jos kattila ei ole aivan viimeisen päälle kunnossa valmiiksi.
    Last edited by petrolhead; 10-09-2009, 20:39.

    Leave a comment:


  • sipi
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Itse ainakin lähtisin noista kateista liikkeelle jos putkisto puolta ajattelee. Oli nimittäin alavääntöön huima ero vanhoihin verattuna.
    Kulutuskin laski kaupan päälliseksi.

    Omaani myös asennettu ns viri ohjelma. Hiukan alempaa lähtee vetämään.
    Toisaalta taas sitten tuntuu että kulkee paremmin ilman sport nappia.
    Mitkäs catit sulla on kiinni, ja kenen softa, ootko dynossa käynttänyt?

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Kyllähän noissa S62:ssa jonnin verran on vuosien saatossa laskenu tehot, mutta suurin osa niistä saadaan helposti elvyettyä uusimalla noi perinteiset eli CPS:t, Lambdat ja MAF:t.
    Ei niistä kuulemma silloinkaan ihan paperitehoja tule ulos... Jos siis puhutaan ihan täysin vakiokilkkeestä muuten.

    Originally posted by JOuMan View Post
    Oman vakio ämmän kävin penkittääs viime talvena ja 382hp sylki ulos huonokuntoisilla maffeilla.Nyt olen ite hieman kahen vaiheilla että virittääkö tuota talven aikana näillä perus kikoilla Putkisto+katit+pakosarja+Cai filtterit+chippaus+pulley kitti joilla jenkit penkittäneet +40hp, vai "heittääkö" remmiahdin mukaan joilla sais 550-600hp.
    Itellä tuli tällainen käppyrä vähän aikaa sitten, ko. operaation jälkeen onkin vaihdettu tulpat+suodattimet+bensa 98:iin (ko. dynossa 95:sta ).
    Lauantaina näkee sitten samassa dynossa, että tuliko apuja.
    Precat-Lambdat menee vielä tänä iltana vaihtoon (jaa pitäs alkaa jo lähteen) ja MAFfit oli tarkoitus myös putsata. Mutta sitä ei nyt kerkeä ennen lauantaita... Ja voi olla, että lambdoja ei kerkeä "ajamaan sisäänkään" tarpeeksi hyvin (100-200km) ennen dynoa.

    Itellä siis SS:n takapöntöt + X-pipe, ei mahda tuoda nuo pelkästään tehoja juuri mitään... SS:n pakosarja vois olla kyllä mukava "lisä" tuohon pakettiin :think

    Mites pulley kit, tuoko se muka _oikeasti_ jotain? Taisi esim. Exokin joskus mainita et vähä "semmonen" palikka on ettei mitään tapahtunut...?

    Originally posted by petrolhead View Post
    Niin vanhoja autoja että lähtisin ohivuotomittauksista ym kunnon selvittämisestä liikkeelle. Melko halvalla saa selvitettyä onko kone viritettävässä vai korjattavassa kunnossa.
    Tää mahtaa olla femmalle aika "iso operaatio", ohivuotomittaus siis?
    Jos oikein olen itse asian ymmärtänyt...
    Korjaa toki jos olen väärässä

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Niin vanhoja autoja että lähtisin ohivuotomittauksista ym kunnon selvittämisestä liikkeelle. Melko halvalla saa selvitettyä onko kone viritettävässä vai korjattavassa kunnossa.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Itse ainakin lähtisin noista kateista liikkeelle jos putkisto puolta ajattelee. Oli nimittäin alavääntöön huima ero vanhoihin verattuna.
    Kulutuskin laski kaupan päälliseksi.

    Omaani myös asennettu ns viri ohjelma. Hiukan alempaa lähtee vetämään.
    Toisaalta taas sitten tuntuu että kulkee paremmin ilman sport nappia.

    Leave a comment:


  • JOuMan
    replied
    Originally posted by mailman View Post
    Niin ja kovasti väittää eräs paljon pemareita rapannut saksalainen tuttava, että S62:sta ei järjestäänkään revitä vakiona ns. paperitehoja edes pihalle.
    Joku 380hp ja 480Nm on kuulemma jo hyvä suoritus ko. myllyltä...
    Oman vakio ämmän kävin penkittääs viime talvena ja 382hp sylki ulos huonokuntoisilla maffeilla.Nyt olen ite hieman kahen vaiheilla että virittääkö tuota talven aikana näillä perus kikoilla Putkisto+katit+pakosarja+Cai filtterit+chippaus+pulley kitti joilla jenkit penkittäneet +40hp, vai "heittääkö" remmiahdin mukaan joilla sais 550-600hp.Niillä tehoilla tuo lyijykasa vois alkaa jo liikkuakin jotenkin.Miinuksena noiden Paxton,Vortech,Rotrex ahtimien suolainen hinta joka laittaa miettimään...
    Mielenkiintoinen artikkeli noista eri viritysosien vaikutuksesta löytyy:


    Last edited by JOuMan; 10-09-2009, 19:28.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Dunky View Post

    OT. Onko Eskolla tuo pakosarja tallessa? Ajattelin et jos viitsisit piirtää sen laipoista paperille jonkin näköisen "skitsin"? Voisi kokeilla et istuuko se mitenkään tuohon isolohko V8:n kupeeseen
    Ei ole valitettavasti omat pakosarjat vaan kuva on napattu M5Boardilta.

    Originally posted by Mörökölli View Post
    Mitä helv.. Löytyykö tosiaan Motorsport-laitteesta tuon näköiset pakosarjat?
    Empä olisi itsekkään uskonut, samantien laipan jälkeen suora seinä vastassa.

    Tuossa Supersprintin versio S62:n pakosarjasta.



    Ja koko putkiston vertailua..



    Pakko vielä mainita, että toi E39 M5:n vakio pakosarja+putkisto painaa mukavat 90kg, kun taas Supersprintin vastaava about puolet vähemmän. Kyllähän noissa S62:ssa jonnin verran on vuosien saatossa laskenu tehot, mutta suurin osa niistä saadaan helposti elvyettyä uusimalla noi perinteiset eli CPS:t, Lambdat ja MAF:t.

    Tuossa on noi Dinanin kehittelemä CAI-ratkaisu (+5hv ja ei välttämättä ihan hintansa väärti kuitenkaan?)


    Tuolta lisää:

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Niin ja kovasti väittää eräs paljon pemareita rapannut saksalainen tuttava, että S62:sta ei järjestäänkään revitä vakiona ns. paperitehoja edes pihalle.
    Joku 380hp ja 480Nm on kuulemma jo hyvä suoritus ko. myllyltä...

    Leave a comment:


  • Jopi
    replied
    Ehkä olisi tärkeintä ennen piristelyjä selvittää onko tehot tallella, kaikki kunnossa jne.

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Pelkällä putkiston ja pakosarjojen vaihdolla vapaammin virtaaviin on saatu todistettavasti maailmalla irti jo se +40hv ja about saman verran lisää vääntöä. Pelkästään noi pakosarjat on jo ihan hanurista suunniteltu virtauksien kannalta. Dinanilta löytyy ainakin ihan pätevät CAI-viritelmät normi ilmanputsarien tilalle. Samoin Power Pulley-kitti on kovin suosittu päivitys noihin. Jos noilla sen 450hv saa irti, niin tuskin rahat on ainakaan hukkaan menneet?

    Tuossa kuva vielä noista S62:n vakio pakosarjoista.

    Mitä helv.. Löytyykö tosiaan Motorsport-laitteesta tuon näköiset pakosarjat?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Putkisto kuntoon niin alkaa kone laulamaan
    Joo, ja se ohjelmointi myös. Jos säätötyöllä saa löysiä hevosia käyttöön, ne on niitä halvimpia kun eivät ole miltään alueelta pois.

    Pakosarjojen vaihdollahan taitaa alavääntöä lähteä kun rupeavat tuomaan resonanssia peliin. Vakiothan ei sinänsä ahdista, ne ei vaan virity oikein millekkään kierrosalueelle jolla taas saadaan tasaisempi vääntökäyrä. Tuollainen lotko-v8 ei pakosarjastaan edes niin tarkka ole, kun pankkien sisäiset sytkävälit ei ole tasaiset niin ei homma pelaa enää ihan samalla tavalla kuin esim. rivikutosessa.

    Leave a comment:

Working...
X