Originally posted by Incidious
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 öljynputsarisäiliö vuotaa?
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostMinua kyllä ihmetyttää miksi joku käyttää tarvikesuodatinta. Onko se 3-4 euroa niin suuri raha, että kannattaa arpoa noiden kanssa?E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by Incidious View Posten tiedä onko sinulla sama vika mutta minulla e39 530d oli sellainen ongelma öljyvuodossa että vaikka näytti että öljy tulee jostain muualta mutta vuoto löytyi öljynsuodatin kotelon ja lohkon välistä..E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by RMB View PostNiin kunhan nyt varmistuu, että uusi on sopiva eikä samanlainen kuin mikä siellä mahdollisesti nyt on paikallaan. Ehkä suodatinerässä on tullut mitoitusvirhe joten en ainakaan samasta paikasta samanmerkkistä suodatinta menisi ostamaan.
Kokeile jotain toista merkkiä siihen. Olen saanut sen käsityksen, että Bosch:n suodattimet on orggis tavaraa vastaava ja laadultaan yhtä hyvä ellei parempikin.
Motonetissäkin on monen auton kohdalla vara valita halvempi tai kalliimpi suodatin.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Kerrohan sitten miten käy, loppuuko vuoto suodattimen vaihdolla. Niin ja hae siitä uudesta vanhasta viallisesta suodattimesta rahat takaisin ja kerro sinne(oliko motonet) jollekin vastaavalle että väärän mittainen oli niin tietävät vaihtaa toimittajaa tai tehdä asialle jotain. Ja tämä siis ihan periaatteesta vaikka rahallisesti ei iso asia olekaan.
Niin ja jos tulee kuntoon niin kerro myös täällä se vuotaman suodattimen merkki.
Comment
-
-
Originally posted by RMB View PostTARVIKESUODATTIMISSA on ollut yleisesti vikaa bmw:ssä. Eli itse öljynsuodatin on muutamaa milliä korkeampi mikä sinne kuuluu ja tämä aiheuttaa sen öljynsuodatin kotelon kannen välistä öljyvuotoja.
Ei ole kauaa aikaa kun foorumilla kirjoiteltiin tästä asiasta M50 moottorissa.
Filtteriä vaihtamalla tätä ongelmaa ei korjata, joko kannessa tai filtterinjalassa on jonkinlainen vika, syvä naarmu, halkeama tms. Olettaen siis että o-rengas on oikeanlainen. Se ei myöskään kestä avaamista käytön jälkeen, vaan jää vuotamaan vaikkei näkyvää vikaa olekkaan (painuu kasaan).325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Vaihdoin öljyt seiskaan viime syyskuussa ja hain KL-varaosista Mannin suodattimen, eikä tuossa ainakaan ole mitään vikaa. Tietääkseni Motonet myy ainakin Tampereella M62 koneeseen M-filter ja Topran merkkisiä suodattimia, joista jälkimmäinen on hieman kalliimpi (11,5e). Kokemusta noista ei ole, kun aina on tullut käytettyä Mannin suodattimia. Sen verran on kuitenkin tietoa, että noiden Motonetin suodattimien mukana ei tule sitä kupariprikkaa.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostM50 on eri juttu, ne on täysin erilaisella filtterikansirakenteella ja niissä näin voikin käydä. M60 filtterikansi tiivistyy vaikkei menisi edes täysin pohjaan, riittää että o-rengas menee sisälle filsukoteloon. Kireydellä ei ole myöskään mitään merkitystä, muuta kuin että jos väännät liian tiukalle niin paikat hajoaa, riittää että kansi on pohjassa.
Filtteriä vaihtamalla tätä ongelmaa ei korjata, joko kannessa tai filtterinjalassa on jonkinlainen vika, syvä naarmu, halkeama tms. Olettaen siis että o-rengas on oikeanlainen. Se ei myöskään kestä avaamista käytön jälkeen, vaan jää vuotamaan vaikkei näkyvää vikaa olekkaan (painuu kasaan).
Tuollaisen öljynsuodattimen vaihdossa pitäisi olla itsestään selvää, että kaikki o-renkaat,tiivisteet,prikat yms vaihdetaan uusiin aina kun suodatin vaihdetaan.
Ainakin M50 fram:n suodattimessa tulee kaikki prikat ja tiivisteet mukana. Myös öljyproppuun tuleva tiiviste löyty pakkauksesta.
Comment
-
-
Originally posted by RMB View PostNo jos tämä on FAKTAA niin sitten ei taida suodattimen vaihdosta olla apua. Itsellä nimenomaan kokemukset perustuu M50 sarjan moottoreihin tässä asiassa ja olen siitä myös lukenut muiden kirjoittamana paljon.
Ja joo, olen onnistunut itse plöräyttämään filtterikannen välistä n. kolme litraa öljyä M60 koneessa kun tuli oltua hieman liian luottavaisin mielin liikkeellä filtteriä vaihtaessa "just vaihdoin tän, kyl se vielä kestää"325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostM50 on eri juttu, ne on täysin erilaisella filtterikansirakenteella ja niissä näin voikin käydä. M60 filtterikansi tiivistyy vaikkei menisi edes täysin pohjaan, riittää että o-rengas menee sisälle filsukoteloon. Kireydellä ei ole myöskään mitään merkitystä, muuta kuin että jos väännät liian tiukalle niin paikat hajoaa, riittää että kansi on pohjassa.
Mulla on se tällä hetkellä kieritelty sen kannen jengojen yli niin, että kiristäessä se jää varsinaisen kotelon ja kannen väliin puristuksiin. O-Rengas on siis väärin tällähetkellä, ei se sitten ole ihmekkään, notta vuotaa.Last edited by V-Power; 06-12-2009, 02:56.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by V-Power View PostSisään filsukoteloon?
Mulla on se tällä hetkellä kieritelty sen kannen jengojen yli niin, että kiristäessä se jää varsinaisen kotelon ja kannen väliin puristuksiin. O-Rengas on siis väärin tällähetkellä, ei se sitten ole ihmekkään, notta vuotaa.
Motonetistä ostin omaani pari viikkoa takaperin, siellä oli tarjolla FRAMia ja MANNia ja DELPHIä, purin kaikki paketeista ja kaikki silmämääräisesti samanmittaisia ja kokoisia. Hinnatkin olivat täysin samat. Otin sitten MANNin kun siinä tuli yks ylimääräinen kuparitiiviste mukana. Nämä siis M62-koneeseen ja jos olivat samanmittaisia niiin kyllä ne kaikki käyvät. Tosin kun vertas alkuperäiseen jonka vaihdoin keväällä, niin sen verran huomas eroa että tää rupee "kiristymään" aika aikaisin, ja saa aika lujaa vääntää kolme-neljä vikaa kierrosta ennenku pohjaa. Voipi olla että on 2-4mm liian korkeaksi tehty.
Muistithan työntää sen suodattimen kiinni siihen kannen klipseihin ennenkuin löit paikalleen. (anteeksi tyhmä kysymys, mutta aina voi jotain unohtua )Last edited by Supra^; 06-12-2009, 03:22.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEli nyt on käynyt kuvan mukainen "not here"?
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEli nyt on käynyt kuvan mukainen "not here"?
Jo on helvetinmoinen murheenkryyni yks öljyputsarin säiliö. Pitääkö siihen mällätä hitsisaumat päälle, että lakkaa tiputtamasta,perkele!
Onhan tuo kuva varmasti M62 mosan öljyputsarin säiliön korkista?Last edited by V-Power; 07-12-2009, 21:49.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Se kuuluu liukastaa, eli ikään kuin voidella öljyllä niin että se liukuu sinne sisälle kiristäessä, kai nyt jokainen tietää ettei kuiviltaan survomisesta mitään tule.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment