Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 öljynputsarisäiliö vuotaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9993
    • KVLA

    #16
    Originally posted by Incidious View Post
    en tiedä onko sinulla sama vika mutta minulla e39 530d oli sellainen ongelma öljyvuodossa että vaikka näytti että öljy tulee jostain muualta mutta vuoto löytyi öljynsuodatin kotelon ja lohkon välistä..
    V8 besakoneen filtteri on "metrin päässä" itse lohkosta.Liitetty letkuilla.Että varmasti vuotaa suodattimen ja moottorin väliin.

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #17
      Originally posted by TJJ View Post
      Minua kyllä ihmetyttää miksi joku käyttää tarvikesuodatinta. Onko se 3-4 euroa niin suuri raha, että kannattaa arpoa noiden kanssa?
      No ei todellakaan.tuli vaan ostettua, että sain kaikki kamat samasta paikasta ostettua. Kyse on kuitenkin niin yksinkertaisesta osasta, että en kuvitellut tässä asiayhteydessä sillä olevan suurta merkitystä.
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #18
        Originally posted by Incidious View Post
        en tiedä onko sinulla sama vika mutta minulla e39 530d oli sellainen ongelma öljyvuodossa että vaikka näytti että öljy tulee jostain muualta mutta vuoto löytyi öljynsuodatin kotelon ja lohkon välistä..
        Se suodatin tosiaan on niin kaukana moottorista, ettei voi erehtyä siitä mistä öljy valuu. Käyntiin kun lyö niin valuminen alkaa putsarikotelon kannen välistä.
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • V-Power
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1333
          • Varsinais-Suomi

          #19
          Originally posted by RMB View Post
          Niin kunhan nyt varmistuu, että uusi on sopiva eikä samanlainen kuin mikä siellä mahdollisesti nyt on paikallaan. Ehkä suodatinerässä on tullut mitoitusvirhe joten en ainakaan samasta paikasta samanmerkkistä suodatinta menisi ostamaan.

          Kokeile jotain toista merkkiä siihen. Olen saanut sen käsityksen, että Bosch:n suodattimet on orggis tavaraa vastaava ja laadultaan yhtä hyvä ellei parempikin.

          Motonetissäkin on monen auton kohdalla vara valita halvempi tai kalliimpi suodatin.
          Eipä tässä taida juuri muuta vaihtoehtoa syyksi olla, kun tuo ilmoittamasi. Lähes kaikki on koitettu vuodon tyrehdyttämiseksi. Käyn hakemassa merkkiliikkeestä suodattimen niin saa varmasti oikean.
          E36 95 316i Sedan
          E39 97 540i Touring
          E46 99 320Ci Coupe
          E53 01 X5 4,4 V8
          E65 05 730d
          F10 11 523i Sedan
          F90 08 320i Sedan

          Comment

          • RMB
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 222
            • Rovaniemi

            #20
            Kerrohan sitten miten käy, loppuuko vuoto suodattimen vaihdolla. Niin ja hae siitä uudesta vanhasta viallisesta suodattimesta rahat takaisin ja kerro sinne(oliko motonet) jollekin vastaavalle että väärän mittainen oli niin tietävät vaihtaa toimittajaa tai tehdä asialle jotain. Ja tämä siis ihan periaatteesta vaikka rahallisesti ei iso asia olekaan.

            Niin ja jos tulee kuntoon niin kerro myös täällä se vuotaman suodattimen merkki.
            http://tomracing.suntuubi.com/

            http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by RMB View Post
              TARVIKESUODATTIMISSA on ollut yleisesti vikaa bmw:ssä. Eli itse öljynsuodatin on muutamaa milliä korkeampi mikä sinne kuuluu ja tämä aiheuttaa sen öljynsuodatin kotelon kannen välistä öljyvuotoja.

              Ei ole kauaa aikaa kun foorumilla kirjoiteltiin tästä asiasta M50 moottorissa.
              M50 on eri juttu, ne on täysin erilaisella filtterikansirakenteella ja niissä näin voikin käydä. M60 filtterikansi tiivistyy vaikkei menisi edes täysin pohjaan, riittää että o-rengas menee sisälle filsukoteloon. Kireydellä ei ole myöskään mitään merkitystä, muuta kuin että jos väännät liian tiukalle niin paikat hajoaa, riittää että kansi on pohjassa.

              Filtteriä vaihtamalla tätä ongelmaa ei korjata, joko kannessa tai filtterinjalassa on jonkinlainen vika, syvä naarmu, halkeama tms. Olettaen siis että o-rengas on oikeanlainen. Se ei myöskään kestä avaamista käytön jälkeen, vaan jää vuotamaan vaikkei näkyvää vikaa olekkaan (painuu kasaan).
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #22
                Vaihdoin öljyt seiskaan viime syyskuussa ja hain KL-varaosista Mannin suodattimen, eikä tuossa ainakaan ole mitään vikaa. Tietääkseni Motonet myy ainakin Tampereella M62 koneeseen M-filter ja Topran merkkisiä suodattimia, joista jälkimmäinen on hieman kalliimpi (11,5e). Kokemusta noista ei ole, kun aina on tullut käytettyä Mannin suodattimia. Sen verran on kuitenkin tietoa, että noiden Motonetin suodattimien mukana ei tule sitä kupariprikkaa.

                Comment

                • RMB
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 222
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  M50 on eri juttu, ne on täysin erilaisella filtterikansirakenteella ja niissä näin voikin käydä. M60 filtterikansi tiivistyy vaikkei menisi edes täysin pohjaan, riittää että o-rengas menee sisälle filsukoteloon. Kireydellä ei ole myöskään mitään merkitystä, muuta kuin että jos väännät liian tiukalle niin paikat hajoaa, riittää että kansi on pohjassa.

                  Filtteriä vaihtamalla tätä ongelmaa ei korjata, joko kannessa tai filtterinjalassa on jonkinlainen vika, syvä naarmu, halkeama tms. Olettaen siis että o-rengas on oikeanlainen. Se ei myöskään kestä avaamista käytön jälkeen, vaan jää vuotamaan vaikkei näkyvää vikaa olekkaan (painuu kasaan).
                  No jos tämä on FAKTAA niin sitten ei taida suodattimen vaihdosta olla apua. Itsellä nimenomaan kokemukset perustuu M50 sarjan moottoreihin tässä asiassa ja olen siitä myös lukenut muiden kirjoittamana paljon.

                  Tuollaisen öljynsuodattimen vaihdossa pitäisi olla itsestään selvää, että kaikki o-renkaat,tiivisteet,prikat yms vaihdetaan uusiin aina kun suodatin vaihdetaan.
                  Ainakin M50 fram:n suodattimessa tulee kaikki prikat ja tiivisteet mukana. Myös öljyproppuun tuleva tiiviste löyty pakkauksesta.
                  http://tomracing.suntuubi.com/

                  http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Originally posted by RMB View Post
                    No jos tämä on FAKTAA niin sitten ei taida suodattimen vaihdosta olla apua. Itsellä nimenomaan kokemukset perustuu M50 sarjan moottoreihin tässä asiassa ja olen siitä myös lukenut muiden kirjoittamana paljon.
                    Khyl. M50 sarjassa tiivistys perustuu siihen, että pultilla kansi kiristetään pystysuunnassa tarpeeksi tiukkaan filtterijalkaan. Tässä kasissa tosiaan o-rengas jää kahden pystyseinän väliin, eikä pystysuuntaista kiristystä tarvita tiiveyden saavuttamiseksi.

                    Ja joo, olen onnistunut itse plöräyttämään filtterikannen välistä n. kolme litraa öljyä M60 koneessa kun tuli oltua hieman liian luottavaisin mielin liikkeellä filtteriä vaihtaessa "just vaihdoin tän, kyl se vielä kestää"
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • V-Power
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1333
                      • Varsinais-Suomi

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      M50 on eri juttu, ne on täysin erilaisella filtterikansirakenteella ja niissä näin voikin käydä. M60 filtterikansi tiivistyy vaikkei menisi edes täysin pohjaan, riittää että o-rengas menee sisälle filsukoteloon. Kireydellä ei ole myöskään mitään merkitystä, muuta kuin että jos väännät liian tiukalle niin paikat hajoaa, riittää että kansi on pohjassa.
                      Sisään filsukoteloon?
                      Mulla on se tällä hetkellä kieritelty sen kannen jengojen yli niin, että kiristäessä se jää varsinaisen kotelon ja kannen väliin puristuksiin. O-Rengas on siis väärin tällähetkellä, ei se sitten ole ihmekkään, notta vuotaa.
                      Last edited by V-Power; 06-12-2009, 02:56.
                      E36 95 316i Sedan
                      E39 97 540i Touring
                      E46 99 320Ci Coupe
                      E53 01 X5 4,4 V8
                      E65 05 730d
                      F10 11 523i Sedan
                      F90 08 320i Sedan

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #26
                        Originally posted by V-Power View Post
                        Sisään filsukoteloon?
                        Mulla on se tällä hetkellä kieritelty sen kannen jengojen yli niin, että kiristäessä se jää varsinaisen kotelon ja kannen väliin puristuksiin. O-Rengas on siis väärin tällähetkellä, ei se sitten ole ihmekkään, notta vuotaa.
                        Juu, kansi pohjaan asti vaan.

                        Motonetistä ostin omaani pari viikkoa takaperin, siellä oli tarjolla FRAMia ja MANNia ja DELPHIä, purin kaikki paketeista ja kaikki silmämääräisesti samanmittaisia ja kokoisia. Hinnatkin olivat täysin samat. Otin sitten MANNin kun siinä tuli yks ylimääräinen kuparitiiviste mukana. Nämä siis M62-koneeseen ja jos olivat samanmittaisia niiin kyllä ne kaikki käyvät. Tosin kun vertas alkuperäiseen jonka vaihdoin keväällä, niin sen verran huomas eroa että tää rupee "kiristymään" aika aikaisin, ja saa aika lujaa vääntää kolme-neljä vikaa kierrosta ennenku pohjaa. Voipi olla että on 2-4mm liian korkeaksi tehty.

                        Muistithan työntää sen suodattimen kiinni siihen kannen klipseihin ennenkuin löit paikalleen. (anteeksi tyhmä kysymys, mutta aina voi jotain unohtua )
                        Last edited by Supra^; 06-12-2009, 03:22.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Eli nyt on käynyt kuvan mukainen "not here"?

                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • V-Power
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1333
                            • Varsinais-Suomi

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Eli nyt on käynyt kuvan mukainen "not here"?

                            Kyllä vain kyllä, juuri näin on päässyt käymään mistä hitosta sen ois arvannut tuohon kohti jättää.Loogista olisi rullata se tuonne "not here" kohtaan
                            E36 95 316i Sedan
                            E39 97 540i Touring
                            E46 99 320Ci Coupe
                            E53 01 X5 4,4 V8
                            E65 05 730d
                            F10 11 523i Sedan
                            F90 08 320i Sedan

                            Comment

                            • V-Power
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1333
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Eli nyt on käynyt kuvan mukainen "not here"?

                              Äsken kävin tusaamassa tuon kanssa ja ongelma on se, että tuo o-rengas ei millään jää tuohon "here" kohtaan vaan kierrettäessä kiinni se keriytyy tuonne "not here" kohtaan?! Ei sitä voi kuunapäivän saada sinne sisälle...

                              Jo on helvetinmoinen murheenkryyni yks öljyputsarin säiliö. Pitääkö siihen mällätä hitsisaumat päälle, että lakkaa tiputtamasta,perkele!

                              Onhan tuo kuva varmasti M62 mosan öljyputsarin säiliön korkista?
                              Last edited by V-Power; 07-12-2009, 21:49.
                              E36 95 316i Sedan
                              E39 97 540i Touring
                              E46 99 320Ci Coupe
                              E53 01 X5 4,4 V8
                              E65 05 730d
                              F10 11 523i Sedan
                              F90 08 320i Sedan

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #30
                                Se kuuluu liukastaa, eli ikään kuin voidella öljyllä niin että se liukuu sinne sisälle kiristäessä, kai nyt jokainen tietää ettei kuiviltaan survomisesta mitään tule.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎