memebuy23buy

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No ei siinä montaa mahdollista vikapaikkaa ole. Johdot tai sitten valomoduuli. Valomoduulilta menee virta suoraan polttomolle. Korjaus ei onnistunut tms. Ennen korjausta kun paloi, niin eiköhän se vika ole siinä vanhassa valomoduulissa.
    Liekkö mikä sitten sen keskimmäisen "hituvirta" töpselin piuha, joka antaa ohjausjännitteen sille transistorille? Ja kuinka paljon sen jännitteen pitäisi olla?
    Ja mistä se tarkalleenottaen tulee?
    Kyselyikä...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Asia selvä. Tein siihen patentin näköisen jutun, eli rosvosin toiselta pitkältä... Leimalle asti silleensä... MTT-Tradingilla testattiin.
    Jännä, että se valo ei vanhalla modulilla pala enää ollenkaan? Kuskinpuoli toimii uudellakin trankulla tosiaan moitteetta... Mittasin diodimittauksella piirilevyn pohjasta kummankin trankun ja samoja lukemia näyttivät. Netin syövereistä löytyi saksalaisilla kuvateksteillä mittauskuva rikkinäisestä ja ehjästä.
    No ei siinä montaa mahdollista vikapaikkaa ole. Johdot tai sitten valomoduuli. Valomoduulilta menee virta suoraan polttomolle. Korjaus ei onnistunut tms. Ennen korjausta kun paloi, niin eiköhän se vika ole siinä vanhassa valomoduulissa.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kuten sanoin ei välttämättä toimi ilman koodaamista. Erääseen e38 oli omistaja vaihtanut LCM ja vaihtanut sinne VIN & kilometrit. Silti autossa ei toimineet valot ennen koodaamista. En nyt muista tarkalleen mitkä kaikki ei toimineet, mutta vaati koodauksen, että sai kaikki toimimaan.
    Asia selvä. Tein siihen patentin näköisen jutun, eli rosvosin toiselta pitkältä... Leimalle asti silleensä... MTT-Tradingilla testattiin.
    Jännä, että se valo ei vanhalla modulilla pala enää ollenkaan? Kuskinpuoli toimii uudellakin trankulla tosiaan moitteetta... Mittasin diodimittauksella piirilevyn pohjasta kummankin trankun ja samoja lukemia näyttivät. Netin syövereistä löytyi saksalaisilla kuvateksteillä mittauskuva rikkinäisestä ja ehjästä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Ei koodattu. Ilmeisesti siinä syttyy vain se tamper valo lautaan, jos ei ole koodattu? Mutta pitäisi valot syttyä valot kuitenkin. Kaavioita ei ollut käsillä, kun oli päivitelty koneita... :/
    Kuten sanoin ei välttämättä toimi ilman koodaamista. Erääseen e38 oli omistaja vaihtanut LCM ja vaihtanut sinne VIN & kilometrit. Silti autossa ei toimineet valot ennen koodaamista. En nyt muista tarkalleen mitkä kaikki ei toimineet, mutta vaati koodauksen, että sai kaikki toimimaan.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Koodattiinko se LCMIII autoon? Ellei tule samanlaisesta autosta, niin ei välttämättä toimi ilman koodausta.


    Ei koodattu. Ilmeisesti siinä syttyy vain se tamper valo lautaan, jos ei ole koodattu? Mutta pitäisi valot syttyä valot kuitenkin. Kaavioita ei ollut käsillä, kun oli päivitelty koneita... :/

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Koodattiinko se LCMIII autoon? Ellei tule samanlaisesta autosta, niin ei välttämättä toimi ilman koodausta.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Tämmöinen LCM ongelma.

    Jees elikkä ongelma olisi seuraavanlainen. Pitkä jäi repsikan puolelta palamaan. Vaihdoin BTS425L1:n tilalle BTS426L1:n. Varmuuden vuoksi vielä kummallekin puolelle. Nyt kuskin puoli toimii edelleen normaalisti, mutta repsikan johdolle ei tule kuin n.0,12V jännite. Ei pala ollenkaan. Juuri äsken kokeiltu LCM-III:lla, jolla kumpikaan pitkä ei lähtenyt palamaan.
    Mietinpä tässä että mistä minä löytäisin keskimmäisen töpselin "hituvirta" johtojen oikeat jännitteet? Vai mistä minä sitä lähden mittailemaan/onko ehdotuksia?
    Nimim. lämpiää.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tämä nyt ei tarkoita mitään. Sieltä nyt menee tuurilla läpi ihan mitä tahansa. Kun suntaa valot kunnolla ja pitää järjen mukana pitkien käytössä, niin en näy tuollaisissa ongelmaa. Tuskin kiinnostaa poliisejakaan, jos niitä pitkiä käyttää järkevästi. Lailliset ne tosin ei ole. Leimalle itse ottaisin sen yhden piuhan per umpio irti, niin ei tule siitä turhaa valitusta.
    No kuhan sanoin oli siinäkin sitten splitter cable varmuudeksi, ja tosiaan järkevästi suunnattuna niin ei häikäissy ketää

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    No eipä sanonu mitään vaikka ukolla oli bi-xenon leimalla päällä omien pitkien kanssa. eikä jetsoneita liiemmin kiinnostanut.
    Tämä nyt ei tarkoita mitään. Sieltä nyt menee tuurilla läpi ihan mitä tahansa. Kun suntaa valot kunnolla ja pitää järjen mukana pitkien käytössä, niin en näy tuollaisissa ongelmaa. Tuskin kiinnostaa poliisejakaan, jos niitä pitkiä käyttää järkevästi. Lailliset ne tosin ei ole. Leimalle itse ottaisin sen yhden piuhan per umpio irti, niin ei tule siitä turhaa valitusta.

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Splitter cable irtaallaan nuo valot on tosiaan vakiokuosissa vaikka on EvoX-R:t paikallaan

    Lienee viisainta katsastaa sillä tavalla. Suuntaukset toki kohdalleen ettei häikäise muita tielläliikkujia. Mutta eipä nuo sen huonommat ole muita tienkäyttäjiä kohtaan kuin olisi Xenonlisäpitkät keulalla.

    Leave a comment:


  • MOH85
    replied
    Sori, lainaan tätä ketjua hiukan..

    Eli omassa on depon valmistamat (oletan) angelit, joissa lyhyet on xenoneilla. Näissä on se hehkulamppuenkelit eli rinkuloista löytyy viisi kellertävää polttimoa /rengas. Kysymys, oliko näihin paha vaihtaa / kallista led rinkulat vai voiko edes? Lukenut jotakin, mutta menee hiukan umpiot sekaisin, että mistä puhutaan ja sopiiko omaan yms jne. Tai, jos muut on työlästä, miten tuo polttimon vaihto onnistuu tai onko jossakin kuvallista tai muuta ohjetta? Eniten tällä hetkellä kiinnostaa tuo polttimon vaihto, ei rinkuloiden päivittäminen kustannusperusteisista syistä nimim. edelleen automaattilaatikon vaihto edessä

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Jep. itelle tuli kans retrofitiltä splitter cable tuolle xenonin pitkälle nii nyppää 1 johdon vain leimalle pois

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Xenon pitkät on laittomat kun umpiossa ei ole hyväksyntään niille. Leimalla tulee siis luultavasti sanomista. No otat bi-xenonit siksi aikaa pois käytöstä ja et sokaise vastaan tulevaa poliisia, niin varmaan ihan ok, vaikka ei laillinen.
    No eipä sanonu mitään vaikka ukolla oli bi-xenon leimalla päällä omien pitkien kanssa. eikä jetsoneita liiemmin kiinnostanut.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hallu View Post
    Oman kulkineen valot "korjattu".... Xenonkaupasta stanleyn bi-projektorit tuli laitettua...
    Alkuperäisten heijastinpinnat oli pahimmilta kohdilta melkein tumman ruskeat...

    No nyt on hyvät... Kuinkahan laittomat on olla orkkis pitkät ja bi xenonien pitkät käytössä samaan aikaan?


    Operaatio oli kohtuu simppeli.
    Xenon pitkät on laittomat kun umpiossa ei ole hyväksyntään niille. Leimalla tulee siis luultavasti sanomista. No otat bi-xenonit siksi aikaa pois käytöstä ja et sokaise vastaan tulevaa poliisia, niin varmaan ihan ok, vaikka ei laillinen.

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Täälläkin on yhdet umpiot kunnostettu. Alkoi nuo 440tkm veivatut valot olla melko finaalissa. Pleksit aivan sököt, kaikki säätötapit poikki ja projektori palanut ihan mustaksi - kuviokin oli jo suttuinen. Pitkät kuitenkin OK, niin kannatti vielä korjata.

    Retrofitlabista tuli EvoX-R 2.0 Bi-Xenon projektorit, Ebaystä HD-säätötapit ja uudet pleksit.

    Laitoin tilaukseen normi EvoX-R:t, mutta olivat loppu niin Retrofitlab tarjosi noita kakkosversioita tilalle. Pitäisi olla hieman kirkkaampi ja parempi lyhyiden valojen osalta.

    Sittenhän tuon näkee tekeekö noilla mitään. Irtaallaan testailtuna näytti kyllä ihan asiallisilta, paljon tehokkaammat kuin entiset.

    Lähtökohta



    Purkua


    Uudet projektorit ja rautaiset säätötapit





    Pitää hakea vielä tuubi butyylimassaa niin saa napsauttaa pleksit kunnolla kiinni.



    On ne vähän virkeämmän näköiset.

    Leave a comment:

Working...
X