Vaihdoin kuskinpuoleisen takapyörän laakerin, jonka jälkeen alkoi ABS:t, nopeusmittari ja sen mukana myös automaattilaatikko temppuilemaan. Eli käynnistettäessä abs-valo hävisi, jarrut "kurmuutti" vähän aikaa ja sitten kohta syttyi abs-valo. Mittari näytti n. 15-20% liian vähän.
Arvelin, että anturi otti siipeensä tai keräsi paskaa laakerirempassa. Irroitettaessa totta kai meni kappaleiksi, eli uutta anturia kehiin. Irroitin toistamiseen laakerin, koska oli helpompi naputella anturin jämät pois reiästään. Laakeria takaisin laittaessa huomasin, että anturikehä oli hieman vinossa, joten varovasti oikaisin sen. Rojut nippuun ja lopuksi uusi anturi (Motonetista tarvikeanturi) paikoilleen.
Nyt ei sitten mittari toimi ollenkaan ja abs-valo palaa koko ajan, ei sammu missään välissä. Liitintä on roplattu ja puhdistettu.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että uusi tarvikeanturi on valmiiksi sökö? Paikalleenlaitto kävi helposti, ei voinut mennä rikki siinä vaiheessa. Olettaisin, että jos vika olisi anturikehässä, niin eikö tuon pitäisi jolain tapaa toimia. Ja lukihan vanha anturi kuitenkin jollain tapaa kehää, vaikka hieman heittikin.
Arvelin, että anturi otti siipeensä tai keräsi paskaa laakerirempassa. Irroitettaessa totta kai meni kappaleiksi, eli uutta anturia kehiin. Irroitin toistamiseen laakerin, koska oli helpompi naputella anturin jämät pois reiästään. Laakeria takaisin laittaessa huomasin, että anturikehä oli hieman vinossa, joten varovasti oikaisin sen. Rojut nippuun ja lopuksi uusi anturi (Motonetista tarvikeanturi) paikoilleen.
Nyt ei sitten mittari toimi ollenkaan ja abs-valo palaa koko ajan, ei sammu missään välissä. Liitintä on roplattu ja puhdistettu.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että uusi tarvikeanturi on valmiiksi sökö? Paikalleenlaitto kävi helposti, ei voinut mennä rikki siinä vaiheessa. Olettaisin, että jos vika olisi anturikehässä, niin eikö tuon pitäisi jolain tapaa toimia. Ja lukihan vanha anturi kuitenkin jollain tapaa kehää, vaikka hieman heittikin.
Comment