memebuy23buy

E39 530d sammuu kesken täyskiihdytyksen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ande
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 48

    E39 530d sammuu kesken täyskiihdytyksen

    Eli 530 d manuaalilaatikolla sammuu kesken kiihdytyksen kun kiihdyttää aivan kaasu pohjassa.Ei varmaan tee hyvää voimansiirrolle,mikähän voisi olla vikana? Meno pysähtyy kuin seinään. Kierroksia noin 3000-4000 kun tämä tapahtuu. Onkohan vika polttoaineen syötössä vai jossain muualla?Paineentunnistin ja paineensäädin vaihdettu mutta ei näköjään auttanut.

    Lisäksi lämmöt nousee vain vähän yli neljäsosaan mittarissa,lämmintä tulee kuitenkin sisään,olisiko termostaatti mennyt vai onko ihan normaali?
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Polttoaineen siirtopumppujen toiminnan tarkastamisesta olis varmaan hyvä lähteä vikaa jäljittämään....oireet kun viittaa siihen, että soppa loppuu kesken täydellä kuormalla. Ja tukkeutunut polttoainesuodatin voi olla myös tuollaisten oireiden aiheuttajana.
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Piuhan päässä voisi jotain putkahtaa esiin. Potentiaalisia aiheuttajia esim. siirtopumppu, vuotava suutin...

      Lämpöongelman suhteen kannattaa lähteä liikkeelle vaihtamalla EGR-termari. Asiasta löytyy kyllä tarinaa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Surina
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 222
        • Lohja

        #4
        Vikakoodit lukuun ensiksi.
        haiskahtaa ilmamäärämittarilta. Kannattaa koittaa vaikka "air sensor cleaner"ia. Motonet ainakin myy.
        x53

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Itellä oli täysin identtinen vika joskus edellisessä 530d:ssä, uus polttoainepumppu vaihettiin ja taas pelitti. Nro:1

          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • limi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 139

            #6
            Originally posted by Marko.K View Post
            Itellä oli täysin identtinen vika joskus edellisessä 530d:ssä, uus polttoainepumppu vaihettiin ja taas pelitti. Nro:1

            http://www.realoem.com/bmw/showparts...=16&fg=15&hl=1
            vuotava suutin tai polttoainepumppu ja kokemusta kummastakin löytyy

            Comment

            • ande
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 48

              #7
              Mistähän päin autoa tuo pumppu löytyy?

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #8
                Originally posted by ande View Post
                Mistähän päin autoa tuo pumppu löytyy?
                Toinen pumppu on tankin sisällä, ja toinen auton pohjassa..
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • tuomoo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 97
                  • Kla

                  #9
                  Originally posted by ande View Post
                  Mistähän päin autoa tuo pumppu löytyy?
                  Kannattaa kattoo ekaks meneekö polttoaineletkussa ilmaa kun käännät virrat päälle. Jos surina kuuluu ja suodattimelta lähtevässä letkussa menee ilmakuplia 100 varmasti jompikumpi pumppu sökö. Itellä oli tankin pumppu.

                  Comment

                  • ande
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 48

                    #10
                    Kävin tänään kyselemässä tuota egr-termostaattia tuohon lämpöongelmaan,niin sanoivat ettei tässä ole sitä,onko se sitten eri nimellä? Kysyin merkkiliikkeestä ja toisesta varaosaliikkeestä niin ei kummastakaan löytynyt kuin normi termostaatti.?????

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      Originally posted by ande View Post
                      Kävin tänään kyselemässä tuota egr-termostaattia tuohon lämpöongelmaan,niin sanoivat ettei tässä ole sitä,onko se sitten eri nimellä? Kysyin merkkiliikkeestä ja toisesta varaosaliikkeestä niin ei kummastakaan löytynyt kuin normi termostaatti.?????
                      Tuo kyseinen termostaatti on tuon linkin kuvassa osa 13..
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by ande View Post
                        Kävin tänään kyselemässä tuota egr-termostaattia tuohon lämpöongelmaan,niin sanoivat ettei tässä ole sitä,onko se sitten eri nimellä? Kysyin merkkiliikkeestä ja toisesta varaosaliikkeestä niin ei kummastakaan löytynyt kuin normi termostaatti.?????
                        Vanhemmissa malleissa ei ole EGR-jäähdytystä. Kurkkaa RealOEM:stä runkonumerolla (VIN), minkä version EGR:stä sinulle antaa. Tai ota koneen päältä poikittainen suojamuovi pois, ja silmä käteen.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • ande
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 48

                          #13
                          Merkkiliikkeessä katsoivat rekkarin perusteella ja sieltä löytyi sen niminen osa kuin egr-venttiili,vaikuttaako se lämpöihin jos se on epäkunnossa.Jos siinä ei ole sitä termostaattia,niin onko sitten normi termostaatti paskana?
                          Last edited by ande; 13-11-2009, 21:37.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by ande View Post
                            Merkkiliikkeessä katsoivat rekkarin perusteella ja sieltä löytyi sen niminen osa kuin egr-venttiili,vaikuttaako se lämpöihin jos se on epäkunnossa.Jos siinä ei ole sitä termostaattia,niin onko sitten normi termostaatti paskana?
                            Hienoa, merkkiliike on löytänyt autostasi egr-venttiilin.

                            Jos ei sieltä löydy egr-termostaattia niin sittenhän on syytä epäillä kyllä tavallista termaria.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • espi70
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 78

                              #15
                              No niin, pitää itse liittyä tähän samaan surulliseen joukkoon eli 530d 2/99 sammuu kesken täyskaasukiihdytyksen. Antaa DIS:llä seuraavat vikakoodit:
                              1190 DDE: Rail-pressure control
                              190 DDE: Rail-pressure sensor
                              1E30 DDE: Boost-pressure control or boost-pressure controller

                              Tämä tapahtunut nyt kaksi kertaa joista nuo kaksi ensimmäistä koodia tuli molemmista kerroista ja tuo viimeinen vain jälkimmäisellä kerralla (silloin oli tietokone kiinni tapahtumahetkellä ja tuo koodi oli moottorin sammuttua ennen kuin otti virrat pois ja käynnisti uudelleen, uudelleen käynnistyksen jälkeen koodi hävisi, liittyykö siihen että autolla yrittää ajaa kun moottori on sammumassa?).

                              INPA antaa seuraavat koodit:
                              4496 Rail-pressure plausibility
                              400 Rail-pressure sensor
                              7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

                              eli käsittääkseni käytännössä samat asiat.

                              Live-dataa katsottaessa arvot tuntuivat liikkuvan järkevissä arvoissa:
                              - Fuel pre-supply pressure 3 - 3,5 bar
                              - Rail pressure nousee tuonne 1300 barin nurkille
                              - Charge air pressure nousee tuonne 2200 - 2300 mbar nurkille

                              Nuo päivittyivät niin hitaasti että niistä on vaikeata todeta ihan varmoja huippuarvoja.

                              Polttoaineletkuissa ei näyttänyt kulkevan ilmaa joten polttoainepumppu/-pumput on ok?

                              Mikähän nyt mättää?

                              Autolla ajettu 237 tkm, tietääkseni alkuperäinen ahdin, ilmamassamittari vaihdettu noin vuosi sitten Boschin mittariin. Polttoainepumpuista ei tietoa, käsittääkseni alkuperäiset.

                              En tiedä liittyykö tähän mutta välillä tyhjäkäynnillä kone ravistelee pikkuisen, välillä käy taas nätisti.

                              Esa

                              Comment

                              Working...
                              X