memebuy23buy

E39 530d sammuu kesken täyskiihdytyksen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW4891
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 83
    • Haapavesi

    #31
    Onhan sitäkin kuullut et viriohjelma saattaa aiheuttaa tuonkaltaisia oireita.yhteenkin autoon mikä sammuili täyskiihdytyksessä ni kokeiltu 3 eri ohjelmaa eikä oo saatu pelaamaan.

    Itsellä oli kahdessa suuttimessa ohivuotoa niin ei sen takia kärsinyt ottaa täyskiihdytyksiä.
    Muuten auto toimi normaalisti siihen asti et rupes jättään käynnistymättä.

    Comment

    • DriveFast
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 165
      • Turku

      #32
      Lainaan topicia vaikkei auto vielä kiihdytyksessä ole sammunutkaan.. Viitsi näitä topiceja kylvää ihan "turhasta.."

      Tyhjäkäyntikierroksien epätasaisuus on lähinnä ongelmana ollut, kylmänä tuo vetää epätasaisesti, ei nyi mutta kiihtyy tuollai "hummaillen.." Huomaa juuri ja juuri.. Tänään sitten ensimmäisen kerran tuo lievästi täristi tyhjäkäynnillä ja kierrokset laskivat jonnekin 700 tuntumaan..
      Lämpimällä koneella koneessa ei ole _mitään_ em. ominaisuuksia vaan käy tasaisesti ja vetää hyvin.

      Inpa ei löydä vikakoodeja.

      Suuttimien korjausarvot kylmällä koneella ovat +/-2,3 sisällä kaikki.. Lämpimällä koneella +/-1 sisällä.
      Railpaine 280-390 tyhjäkäynnillä, kierroksilla heitto pienenee mutta sitä kuitenkin on.

      Täyskiihdytyksessä:
      Fuel pre-supply pressure reilu 3bar (tyhjäkäynnillä about 3,7bar)
      Rail pressure ~1350 bar
      Charge air pressure 2480 mbar

      Railpaineanturin liittimen putsasin, muttei sillä ollut vaikutusta. Liitin irroitettuna auto kävi tasaisesti, korjausarvot olivat about +/-3,5 sisällä.. Liitin kiinni lennossa ja auto kävi niin ikään tasaisesti kunnes kaasuun koski ensimmäisen kerran, sen jälkeen kierrokset taas heijailivat ja kone täristi satunnaisesti.

      Eli mistä tällaisessa tapauksessa kannattaa jatkaa? Onko tuo paineensäädin vai kenties suuttimet seuraavana? Muita ehdoituksia?
      Kiitos ja anteeks
      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
      Exät:
      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

      Comment

      • BMW4891
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 83
        • Haapavesi

        #33
        Kannattas käyä ekaksi mittaa suuttimien ohivuodot.
        Ei oo kallis homma n.40e
        niin sais suuttimet laskettua pois laskuista ja sit siirtyä kampi- ja nokka akselien ym. antureitten kahteluun.
        Epäilen et vika löytyy jostain anturista.
        Last edited by BMW4891; 29-03-2013, 22:22.

        Comment

        • DriveFast
          BTCF Member
          • Apr 2010
          • 165
          • Turku

          #34
          Ohivuodot mittailtu ja puhtaat paperit tuli siltäosin.

          Tuossa vielä viikonloppuna Inpan kanssa katselin koneen sielunelämää ja tosiaan railpaine-anturin liitin irroitettuna tuo käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ja pienellä kaasullakin pysyy kierrokset tasaisena.

          Jos tulkitsen ihan oikein, niin mikäli vika olisi tuossa paineensäätimessä(tai mikä oikealta nimeltään onkaan), niin luulisi sen kierrosten heijjaamisen olevan ilman railpainetietoa jonkinverran pahempi mitä tiedon kanssa. Suuttimet nyt tosiaan on pois laskuista.. Eli kannattaisiko alkaa tuosta paineanturin liittimen vaihdosta?
          Lieneekö miten yksinkertainen homma näin aloittelijapohjalta?
          BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
          Exät:
          BMW e46 330i: 231hp/300Nm
          BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
          Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
          Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #35
            Originally posted by DriveFast View Post
            Ohivuodot mittailtu ja puhtaat paperit tuli siltäosin.

            Tuossa vielä viikonloppuna Inpan kanssa katselin koneen sielunelämää ja tosiaan railpaine-anturin liitin irroitettuna tuo käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ja pienellä kaasullakin pysyy kierrokset tasaisena.

            Jos tulkitsen ihan oikein, niin mikäli vika olisi tuossa paineensäätimessä(tai mikä oikealta nimeltään onkaan), niin luulisi sen kierrosten heijjaamisen olevan ilman railpainetietoa jonkinverran pahempi mitä tiedon kanssa. Suuttimet nyt tosiaan on pois laskuista.. Eli kannattaisiko alkaa tuosta paineanturin liittimen vaihdosta?
            Lieneekö miten yksinkertainen homma näin aloittelijapohjalta?
            Tuossa kun mittasit rail-paineita mitkä oli 280-390 välillä niin tuossa taitaa kone hummata jo jonkin verran?

            Tuon perusteella itse vaihtaisin paineensäätimen O-renkaat.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • DriveFast
              BTCF Member
              • Apr 2010
              • 165
              • Turku

              #36
              Ok, eli imusarjan irroittelemiseksi menee jokatapauksessa..

              Täytyy nuo O-renkaat vaihtaa ja miksei sitten tuo railpaineanturin liitinkin kun imusarja kerran on poissa.
              BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
              Exät:
              BMW e46 330i: 231hp/300Nm
              BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
              Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
              Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

              Comment

              • hemppa87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 58
                • sievi

                #37
                Originally posted by ande View Post
                Eli 530 d manuaalilaatikolla sammuu kesken kiihdytyksen kun kiihdyttää aivan kaasu pohjassa.Ei varmaan tee hyvää voimansiirrolle,mikähän voisi olla vikana? Meno pysähtyy kuin seinään. Kierroksia noin 3000-4000 kun tämä tapahtuu. Onkohan vika polttoaineen syötössä vai jossain muualla?Paineentunnistin ja paineensäädin vaihdettu mutta ei näköjään auttanut.

                Lisäksi lämmöt nousee vain vähän yli neljäsosaan mittarissa,lämmintä tulee kuitenkin sisään,olisiko termostaatti mennyt vai onko ihan normaali?
                Itselläni tämä ongelma ratkesi kun vaihdoin huohotinlämmittimen johtosarjan. Tuossa johtosarjassa on myös johdot ahtopaineen säätimelle (tai anturille), jotka olivat sulaneet oikosulkuun.
                Mb c200cdi '09
                330xd '01
                318is '89

                ex:
                -530da '98
                -Mb c220d '94
                -Mb 190 2.0d '91
                -324td `88
                -320i `85
                -320i `84

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #38
                  nostetaanpas tämä ylös. eli alkoi tismalleen samat oireet kun ap:lla. sammuu kertalaakista täyskiihdytyksellä 3200-3800rpm. Löytikö tähän kukaan vian aiheuttajaa?
                  immin johdon kun otin irti, niin savuttaa aivan tajuttomasti, eli ilmeisesti ehjä?
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • Mica
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 691
                    • Häme

                    #39
                    Mulla heittää vikatilaan, kun vähän reippaammin kiihdyttää. N.3000rpm on yleensä valon syttyessä.
                    Railipaineensäädin ja anturi vaihdettu jo käytettyihin osiin, ei vaikutusta.
                    Ei tarvi sahata käyntiin, se oli merkkinä joskus suuttimen ohivuodosta. Mutta silloinkaan ei tämmöistä tehnyt.
                    Korkeapainepumppukin tuli joskus vaihdettua, sekään ei tämmöisiä oireita tehnyt hajotessaan.

                    Arvauksia??


                    e36 M3 -97 "katukilpuri"
                    e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                    Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                    Comment

                    • djs^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1177
                      • Mikkeli

                      #40
                      omasta saatiin sen verran selvyyttä että kaasun potentiometri mittari on sökönä.
                      Attached Files
                      EX :
                      -E36 316
                      -E36 325
                      -E39 523
                      -E39 530dA M-Sportx2
                      -E60 525dA M-Sport x2
                      -E60 545i Matte white
                      -E53 x5
                      -E91 3xx

                      Comment

                      • Mica
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 691
                        • Häme

                        #41
                        No niin, omasta autosta on vika löytynyt ja korjattu.
                        Syy löytyi sitten kuitenkin vuotavista suuttimista, vaikka käynnistyi hyvin.

                        Tyhjäkäynnillä ei ohivuotoa ollut, mutta kunnolla kaasua painaessa parista suuttimesta tuli aika paljon.
                        e36 M3 -97 "katukilpuri"
                        e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                        Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                        Comment

                        Working...
                        X