Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensa vs. Diesel E39 530

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by HC91 View Post
    Eli alle satkun ajettuja dieseleitä E39 myyntikannasta on reilu prosentti, siihen vaatimukset korin, vaihteiston, varusteiden ja värin osalta päälle - toivotan onnea etsintään
    Etsivä löytää aina. Pitää olla vaan valmis toimimaan nopeasti, eikä kaivaa nenää ja persettä viikkotolkulla täällä foorumilla, tonkien kaikenmaailman pommien ilmoituksia ruotsista ja itkien suomiautojen hinnoista.

    Ts. kun löytyy: luuri kouraan, auton ja myyjän tiedot selville perinpohjin ja nopeasti (ja muualta loput tiedot, jos myyjä ei ole riittävän "antoisa"), ja jos näyttää otolliselta niin sitten varausta/varausmaksua kehiin ja helvetin kyytiä hakemaan kottero pois. Ei ole mulle tuottanut koskaan mitään ongelmaa.

    Mutta tosiaan, se tuumailija-osasto jää aina nuolemaan näppejään. Tuommoset autot on Saksassakin niin haluttua tavaraa, että jopa turkkilaisten kolaripajoista nuo vähänajetut m-sport E39 dieselit viedään käsistä. Saatikka oikeissa autoliikkeissä myytävät hienot yksilöt.

    ps. alta 100tkm ajetut dieselit:

    5% + 11% = 16% koko kannasta (kaikki autot). Ja jos näistä on vielä se 16% diisseleitä, niin 0.16*0.16 = 2.56%

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7433
      • Oulu

      Originally posted by teropa View Post
      ps. alta 100tkm ajetut dieselit:

      5% + 11% = 16% koko kannasta (kaikki autot). Ja jos näistä on vielä se 16% diisseleitä, niin 0.16*0.16 = 2.56%
      Ei kai voida noista laskea että alla 100 tkm on 5% + 11% = 16% koko kannasta, tai sitten ymmärsin jotain ihan väärin. :think
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Ei kai voida noista laskea että alla 100 tkm on 5% + 11% = 16% koko kannasta, tai sitten ymmärsin jotain ihan väärin. :think
        Ai kappas, ei tuossa taulukossa ollutkaan jaoteltuna noita prosentteina koko kannasta, vaan vuosimalliryhmittäin. Olet oikeassa. En edes katsonut, mitä muilla riveillä luki .

        Jos oletetaan, että molempia ryhmiä on yhtä paljon niin sitten tulisi (5% + 11% )/2 = 8% * 0,16 = 1,28% kaikista, joten HC91 laskelma pitää kutinsa.

        Tero
        Last edited by teropa; 30-11-2009, 15:10.
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 999
          • 29100/310053

          Originally posted by teropa View Post
          ps. alta 100tkm ajetut dieselit:

          5% + 11% = 16% koko kannasta (kaikki autot). Ja jos näistä on vielä se 16% diisseleitä, niin 0.16*0.16 = 2.56%
          nuo prosenttiosuudet ovat ikäluokkiin, ei koko kantaan. Alle satkun ajettuna 97-02 dieseleitä haku löysi huimat 60kpl, joka on reilu prosentti vajaasta viidesta tuhannesta kyseisen ikähaarukan E39:stä.

          Etsivä todellakin löytää, kyse on vain siitä montako päivää, viikkoa tahi kuukautta on aikaa etsiskellä autoa ja kulkea julkisilla/fillarilla

          Vähemmän ajettu auto ostettaessa on helpompi myytävä aikanaan kuin +100tkm rullattu (no shit sherlock), tiedä sitten vaikuttavatko huolto-ohjelman noudattaminen, ajotyyli, ulko- ja sisäpesujen frekvenssi about 10v. aikana kuinka paljon enemmän auton kuntoon absoluuttisiin kilsoihin verrattuna?
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Jannut on kauheita varustehuoria näissä bemupiireissä. Kilsat ei meinaa mitään, jos on vaan msport. Ilman isoa navia autoa ei edes osteta. Kyllä mä edelleen haen mahdollisimman vähän ajettua autoa, jossa olis kohtuulliset varusteet. Jos jää joku himmeli uupumaan niin mitä sitten. Hyvin tolla ei M-sportillakin on töihin päässyt...

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              Originally posted by Juppe View Post
              Jannut on kauheita varustehuoria näissä bemupiireissä. Kilsat ei meinaa mitään, jos on vaan msport. Ilman isoa navia autoa ei edes osteta. Kyllä mä edelleen haen mahdollisimman vähän ajettua autoa, jossa olis kohtuulliset varusteet. Jos jää joku himmeli uupumaan niin mitä sitten. Hyvin tolla ei M-sportillakin on töihin päässyt...
              Niin kukin tyylillään, omani ostin hieman päälle 200tkm mittarilukemlla ja maksoin siitä n. 10ke vähemmän kun kutakuinkin vastaava auto olisi maksanut liikkeessä(liikkeen auto kangas penkeillä ja muilla normi suomi-varusteilla). Eli onko tuo nyt sitten tyhmää ostaa n.60tkm keskimääräistä enempi ajettu liki kaikilla varusteilla kuin maksaa 10ke enemmän että saa sen 140tkm ajetun suomi-auton kangaspenkeillä ja manuaali ilmastoinnilla. Saattaahan niissä olla jopa yksi sarja 16" aluja, jee! Nyt autolla on ajettu kohta 260tkm ja varsinaisiin vikoihin on mennyt kampiakselin hihnapyörä ja repsikan penkki(air bag tunnistin vika)... Ja montakos niistä reilun sata ajetuista on syönyt imusarjan läpät ja tätäkautta aiheuttanut muodollisen +10ke lisälaskun? Ja siinävaiheessa kun itselläni on taas autonvaihto edessä niin on ihan sama onko siellä e60 mittarissa 340tkm vai 400tkm kunhan huoltohistoria on kunnossa. Ja sitä autoa voi pitää myös oikeasti kunnossa eikä tehdä huolto-ohjelman mukaisia minimi huoltoja... Itselleni tämä tarkoittaa maalaustöitä heti kun jossain on aihetta, kuluneet sisustan osat uusitaan (nytkin odottaa jo valmiiksi hyllyssä ratti, vaihdekepin nuppi ja kuskinpenkin istuinosa). Vaihdetaan paikalleen sitämukaa kun vanhoissa alkaa kuluminen häiritä...

              Ja voihan sitä unelmoida mutta noista esim. nettiauton ja mobilen valikoimasta niin miten moni on oikeasti alle 100tkm ajettu, miettikääs nyt ne alkaa olla kutakuinkin 10 vuotiaita autoja pian... Ja ikään sidottua tuo kuluminen myös on, ei tuo ole välttämättä mikään priimakuntoisen auton tae että mittarista löytyy 100tkm ja ikää on 10 vuotta. Ja kuten Hemi tuossa totesikin että aukoton huoltohistoria paperilla on ajomäärä, jos sitä ei 100% ole tallessa niin sitten on turha laskea mittarilukemankaan perusteella mitään...
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                Kilsoista:
                kehotan ottamaan KUNNOLLISEEN koeajoon jonkun 20 - 40 tkm ajetun BMW:n Voin kertoa, että se on menoa. Tuon verta ajettu on vielä tiukka kaikilta osiltaan. Ei pelkät iskarit puslat jne, vaan kaikki. Tuollainen auto tuntuu aivan toiselta, kun vähintään 150 tkm ajettu.
                Itsellä oli lyhytliisarina (reilun kuukauden) ykkössarjalainen, ajettu 25 tkm. Ihan kuin olisi uudella ajellut.
                ...tuli seuraava E60 kalliiksi...
                Last edited by jaki; 30-11-2009, 21:18.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5425
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Juppe View Post
                  Jannut on kauheita varustehuoria näissä bemupiireissä. Kilsat ei meinaa mitään, jos on vaan msport. Ilman isoa navia autoa ei edes osteta. Kyllä mä edelleen haen mahdollisimman vähän ajettua autoa, jossa olis kohtuulliset varusteet. Jos jää joku himmeli uupumaan niin mitä sitten. Hyvin tolla ei M-sportillakin on töihin päässyt...
                  Vituttaa sua salaa kuitenkin kun naapuriin ilmestyy se M-Sport ?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by jaki View Post
                    Kilsoista:
                    kehotan ottamaan KUNNOLLISEEN koeajoon jonkun 20 - 40 tkm ajetun BMW:n Voin kertoa, että se on menoa. Tuon verta ajettu on vielä tiukka kaikilta osiltaan. Ei pelkät iskarit puslat jne, vaan kaikki. Tuollainen auto tuntuu aivan toiselta, kun vähintään 150 tkm ajettu.
                    Itsellä oli lyhytliisarina (reilun kuukauden) ykkössarjalainen, ajettu 25 tkm. Ihan kuin olisi uudella ajellut.
                    ...tuli seuraava E60 kalliiksi...
                    Niin ja olet siis sitämieltä että se 20-40tkm ajettu auto on loppu siinä 100tkm paikkeilla? Aika kallista lystiä sitten olisi ainakin minulle kun vuodessa tulee melkein 40tkm... Toki sitä ei käy kiistäminen että ajan myötä esim. ovien tiivisteet jne. alkaa väsymään ja sitärataa auto on hieman meluisampi jne, mutta itse en ainakaan siitä ole valmis maksamaan kymmeniä tuhansia ylimääräistä että saisin sellaisen. Mutta kukin tyylillään, jos sitä rahaa olisi niin hakisin tietysti uuden 535d m-sportin kaikilla varusteilla uutena ==> mutta köyhän on kuitenkin tehtävä kompromisseja...
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Vituttaa sua salaa kuitenkin kun naapuriin ilmestyy se M-Sport ?
                      Ei oikeastaan. Löysin facelift 330i:n hyvillä varusteilla 70tkm ajettuna. Maksoin 16200e Auto tuntuu ajoltaan uudelta. Ei nitise mistään, ei kolahtele kuopissa jne. Paljon mielummin mä tolla ajan kuin M-sportilla, jolla rullattu tuplat. Saati sitten 250tkm ajetulla 330d m-sportilla joka ei kyllä tunnu enää uudelta mistään kohtaa. M-sporteissa kun tuntuu pyynnit olevan aivan älyttömiä. En mä rupee kahdesta vakaajasta ja erilaisista puskureista maksamaan 5-6te enempää. No on siinä vähän muutakin mutta kuitenkin.

                      Mulle riittää että on automaatti-ilmastointi, sporttipenkit (ja mieluiten ilman nahkaa) ja loput on vaan plussaa. No niitä muitakin hiluja tossa nykyisessä on ihan riittävästi. Nahkasporttipenkeillä en edes haluais e46 bemua. Ovat kuluneen näköiset jo 70tkm ajettuna ja tikkaukset ei kestä edes 100tkm. Tästä on kolmen auton verran omakohtaista kokemusta. Kangaspenkit ovat nyt 80tkm ajettuna ainakin vielä nätissä kunnossa.

                      Pääasia että kori on TÄYSIN ruosteeton ja tekniikka pelaa.

                      omani ostin hieman päälle 200tkm mittarilukemlla ja maksoin siitä n. 10ke vähemmän kun kutakuinkin vastaava auto olisi maksanut liikkeessä(liikkeen auto kangas penkeillä ja muilla normi suomi-varusteilla).
                      Ei kai nyt kukaan täysjärkinen käteisellä autoaan ostava liikkeiden hintoihin tee mitään vertailua. Ne elää ihan omissa maailmoissa ja omilla ehdoilla. Kun auto ostetaan yksityiseltä suoralla rahalla ei sillä hinnalla ja liikkeen hinnalla löydy montaa yhtymäkohtaa. Toki saa hyvän mielen, kun ostaa yksityiseltä normaalihintaisen ja sitten lukee viikonlopun lehdestä vaihtoautojen hinnat läpi.
                      Last edited by Juppe; 30-11-2009, 22:14.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5425
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Juppe View Post
                        M-sporteissa kun tuntuu pyynnit olevan aivan älyttömiä. En mä rupee kahdesta vakaajasta ja erilaisista puskureista maksamaan 5-6te enempää. No on siinä vähän muutakin mutta kuitenkin.
                        Tässä samaa mieltä, parasta M-Sport:ssa on tuo aerodynamiikkasarja. Ja se saa jälkikäteen kohtuuhinnalla... Muu on turhaa/epämukavaa.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7433
                          • Oulu

                          Originally posted by kt0510 View Post
                          Muu on turhaa/epämukavaa.
                          Ratti ei oo ollu turha eikä epämukava. Enkä moiti penkkejäkään. Puskureilla taas vähemmän väliä mulle (tai no ehkä ne ois E6x välttämättömät).
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Ei kai nyt kukaan täysjärkinen käteisellä autoaan ostava liikkeiden hintoihin tee mitään vertailua. Ne elää ihan omissa maailmoissa ja omilla ehdoilla. Kun auto ostetaan yksityiseltä suoralla rahalla ei sillä hinnalla ja liikkeen hinnalla löydy montaa yhtymäkohtaa. Toki saa hyvän mielen, kun ostaa yksityiseltä normaalihintaisen ja sitten lukee viikonlopun lehdestä vaihtoautojen hinnat läpi.[/QUOTE]

                            Niin paitsi minä en ostanut autoa käteisellä vaan annoin yksityiselle vanhan auton vaihdossa ja siitä hyvitettiin noin kolmetonnia enemmän kuin käyttöautolla olis hyvitetty. Eli 180tkm ajettu suomi-autoon olis pitänyt tehdä välirahaa e39 525tds:än jälkeen vielä 28ke joka jäi tuon oman auton lopulliseksi hinnaksi, siihen kun ynnätään vaihtoauto jolloin välirahaa tarvittiin enää alle 20ke niin minusta tuo on juurikin n. 10ke halvempi peli kun tuo kaikkien himoitsema suomi-auto tuolla liikkeessä... Silloin kun omani ostin (reilu vuosi takaperin) niin varusteltujen e60 koristen hinnat oli siellä lähellä 40ke ja perusmalleja n.200-250tkm ajomäärällä alkoi tosiaan irtoamaan johonkin vajaaseen 34ke hintaan.... Tokihan tuosta hinnasta on haihtunut ilmaan nyt jo paljon, mutta huomattavasti vähemmän kun niiistä yksilöistä jotka on rahoituksella ostettu tuolloin kun nuo maksoi tosiaan sen 40ke, isot kuukausittaiset lyhennykset saa olla että ehtii samaa tahtia arvonalenemisen kanssa laukata.
                            Ja jos nyt vertaillaan tilannetta, ex 525tds 330tkm ajettu, olisko käypä hinta nyt n. 5-6ke?, 260tkm rullattu e60 530d herkuilla ehkäpä käypä hinta ~23ke? niin eipä tuo arvo nyt älyttömiä ole kyllä tippunut.... Tokihan jos vaihtoautoa ei ole riesana niin silloin suunnistetaan hakemaan sitä autoa saksasta mieluusti, mutta yleensä sellainen tapaa monelta löytyä. Jokainen saa kyllä tehdä ihan omat päätöksensä, on minullakin mielessä käynyt seuraavaksi autoksi uusi vw passat taikka vastaava hyvillä varusteilla mutta saas nähdä miten käy. Ehkä se f10 sieltä tulee kuitenkin joskus vielä tännekkin, kunhan joku taasen malttaa rullata sellaiseen sen parisatkua mittariin tai vaihtoehtoisesti myydä sata ajetun puoleen hintaan minulle?
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              Originally posted by joko View Post
                              Niin ja olet siis sitämieltä että se 20-40tkm ajettu auto on loppu siinä 100tkm paikkeilla? Aika kallista lystiä sitten olisi ainakin minulle kun vuodessa tulee melkein 40tkm... Toki sitä ei käy kiistäminen että ajan myötä esim. ovien tiivisteet jne. alkaa väsymään ja sitärataa auto on hieman meluisampi jne, mutta itse en ainakaan siitä ole valmis maksamaan kymmeniä tuhansia ylimääräistä että saisin sellaisen.
                              Pointti olikin se, että BMW:n ehkä paras ominaisuus on ohjauksen herkkyys. Siitä kyllä katoaa paljon tuossa n 150:n hujakoilla. Sitä ei voi paikata isoilla vanteilla eikä alustasarjoilla.
                              Olisi tosin mielenkiintoista koeajaa auto (esim juuri tuollainen 150 ajettu), kun siihen sitten vaihdettaisiin orggisuusiin esim kaikki etupään puslat & jouset & iskarit ja vielä ohjausvaihde. Jäljellehän jäisi enää korin löystyminen jota on "aika" hankala korjata.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Ratti ei oo ollu turha eikä epämukava.
                                => Sähkölämmitteinen ratti on parempi (talvella) ja käteen minulla parempi (paksumpi)

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Enkä moiti penkkejäkään.
                                => Comfortit pesee sporttipenkit mukavuudessa/säädöissä

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Puskureilla taas vähemmän väliä mulle (tai no ehkä ne ois E6x välttämättömät).
                                => Niinpä, pappaluukkia on pakko päivittää
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎