Aika paljon saa rullailla, että diisseli kannattaa. Itse pähkin tuon saman asian kanssa keväällä, kun olin ostamassa 330 bemua. Jos vuotuiset kilsat jää alle 25tkm, ei oo mitään järkeä ostaa dieseliä ainakaan taloudellisista syistä. Kyllä mä mielummin ajelen bensalla kuin dieselillä. Ihan sama mitä siitä saa lastulla. Meno on kyllä hienostuneempaa bensakoneella. Lisäksi dieselissä ärsyttää kovin kapea käyttökierrosalue. Bensakoneessa on hyvää vetoa 3000r-punaraja. Silti se kyllä menee suht sitkeesti matalillakin kierroksiaa kaupungissa. Dieseli tuntuu tehokkaalta, kun se turbo herää niin matalalta. meno kuitenkin puutuu aika nopeasti korkeammilla kierroksilla.
Toki lastulla saadan muutosta, mutta niin saa pakosarjoillakin 3.0L koneeseen. 250hv vie bensakoneista bemaria ihan mukavasti. Makuasioita nää melkein on niille, jotka ei aja oikeasti paljoa. Tuntuu halvalta tankata dieseliä, kun on ihanasti unohtanut sen käyttövoimaveron... 330i menee kokoajan 9,2L pintaan 46km/h keskinopeudella. Dieseli veis varmaan samoissa ajoissa reilun kasin. Maantiellä 330i vie 7-8L riippuen siitä seilaako neula lähempänä satasta vai 120km/h.
Toi M54B30 on kylä ominisuuksiltaa aivan huippu bensakone. Tehot ja kulutus on todella hyvässä suhteessa. Uudemmissa vielä paremmin, mutta ei mikään tuon aikakauden 3.0 ruiskukone kyllä mee pienemmällä. HC päästötkin on vain gramman enemmän kuin M54B25 koneessa (e46) ja jää selvästi alle sen maagisen 220 lukeman. Ei nouse ensi vuonnakaan käyttömaksu.
Toki lastulla saadan muutosta, mutta niin saa pakosarjoillakin 3.0L koneeseen. 250hv vie bensakoneista bemaria ihan mukavasti. Makuasioita nää melkein on niille, jotka ei aja oikeasti paljoa. Tuntuu halvalta tankata dieseliä, kun on ihanasti unohtanut sen käyttövoimaveron... 330i menee kokoajan 9,2L pintaan 46km/h keskinopeudella. Dieseli veis varmaan samoissa ajoissa reilun kasin. Maantiellä 330i vie 7-8L riippuen siitä seilaako neula lähempänä satasta vai 120km/h.
Toi M54B30 on kylä ominisuuksiltaa aivan huippu bensakone. Tehot ja kulutus on todella hyvässä suhteessa. Uudemmissa vielä paremmin, mutta ei mikään tuon aikakauden 3.0 ruiskukone kyllä mee pienemmällä. HC päästötkin on vain gramman enemmän kuin M54B25 koneessa (e46) ja jää selvästi alle sen maagisen 220 lukeman. Ei nouse ensi vuonnakaan käyttömaksu.
Comment