Tulipa taas E39 530i -kuume kun näitä hehkutuksia lukee. Menee nyt taas himpun OT:ksi, ja itelläkin ainoasta E60 530iA -koeajosta niin paljon aikaa että siinä taisi olla vielä toi sama kone ja muistikuvat on muutenkin melkoisen hataria. Mutta olenko nyt ihan väärässä kun mun mielestä näissä uudemmissa N-sarjan 3-litraisissa on ollu jotenkin karummat soundit ylärekisterissä kuin noissa M52/M54-koneissa?
Jaa-a, E39 3-litraisesta bensakoneesta ei ole kokemusta, mutta jos N-sarjan 3-litraisessa on karummat soundit, niin sitten noissa vanhemmissa ei varmaan kuulu sisälle mitään ääniä sen verran hiljainen peli ainakin tuo oma kosla on (N52B30A).
Jaa-a, E39 3-litraisesta bensakoneesta ei ole kokemusta, mutta jos N-sarjan 3-litraisessa on karummat soundit, niin sitten noissa vanhemmissa ei varmaan kuulu sisälle mitään ääniä sen verran hiljainen peli ainakin tuo oma kosla on (N52B30A).
Menee nyt vähän OT:ksikin, sori. En tarkoittanut äänen määrää, vaan sitä miltä se kuulostaa korkeilla kierroksilla. E6x voi tosiaan olla hiljaisempi, mutta 1- ja 3-sarjoissa on tullut tuo vaikutelma että N-sarjan 3-litraisen äänet on jotenkin "karkeat" korkeilla kierroksilla. Voi kyllä olla ihan väärä havainto, mutta useamman koeajon perusteella tullut vain tämmöinen käsitys.
Väitätkö siis ihan tosissasi että kori on "löystynyt" esim. 150tkm ajetussa niin paljon jo että sen huomaa rattiin?
En, vaan puhuin kokonaisuudesta.
Kun asenne on jo valmiiksi selvä : 300 tkm ajettu on helmi, ei aleta väittämään. Hommaa uusi BMW perseen alle, ajele sillä ainakin kuukausi, ja tule sitten tänne väittämään, että 300 tkm ajettu tontissa oleva on muka yhtä hyvä tai parempi AJOLTAAN.
Se, että auto ei kallistele, on hyvin vähän tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa. Menee samaan kategoriaan, kun kuta tiukempi lukkoperä, sitä parempi...
Mutta lopetan tähän.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
En, vaan puhuin kokonaisuudesta.
Kun asenne on jo valmiiksi selvä : 300 tkm ajettu on helmi, ei aleta väittämään. Hommaa uusi BMW perseen alle, ajele sillä ainakin kuukausi, ja tule sitten tänne väittämään, että 300 tkm ajettu tontissa oleva on muka yhtä hyvä tai parempi AJOLTAAN.
Se, että auto ei kallistele, on hyvin vähän tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa. Menee samaan kategoriaan, kun kuta tiukempi lukkoperä, sitä parempi...
Mutta lopetan tähän.
Siitä ollaan kyllä yhtä mieltä että uusi on uusi sitä ei voi kiistää, mutta kyllä nuo erot on niin pieniä että olkoot rikkaampien hommaa tuo uusien bemarien osto. Muutaman kerran olen ajanut suurinpiirtein vastaavaa mutta vaan nelivetoa, enkä ainakaan viimesyksynä olisi ollut valmis sijoittamaan pyydettyä 70ke välirahaa vastaavaan uuteen.... Niin ja oma auto muuten ei ole tontissa, on nimittäin dynamic drive + vakio alusta.. Eikä sillä ole ajettu 300tkm.
En, vaan puhuin kokonaisuudesta.
Kun asenne on jo valmiiksi selvä : 300 tkm ajettu on helmi, ei aleta väittämään. Hommaa uusi BMW perseen alle, ajele sillä ainakin kuukausi, ja tule sitten tänne väittämään, että 300 tkm ajettu tontissa oleva on muka yhtä hyvä tai parempi AJOLTAAN.
Se, että auto ei kallistele, on hyvin vähän tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa. Menee samaan kategoriaan, kun kuta tiukempi lukkoperä, sitä parempi...
Mutta lopetan tähän.
Missä se saksalaislaatu nyt on jos 150tuhannen jälkeen kori niin lerppu että tuntuu ajaessa.....
No, eipähän tarvii sitte enää BMW:tä harkita seuraavan auton yhteydessä sillä minun käytössä olevat autot ovat tarkoitettu ajettaviksi eikä sunnuntaisin rätillä tallissa kiillotettaviksi.
nyt on kokemuksia e39:stä sekä bensana että dieselinä
530d touring tuli omistettua 4 vuoden ajan ja nyt on tämän kevään ajan ollu 523i sedan
erojahan noilla kulutuksessa on ihan selvästi, tosin tolla bensakoneella ei oo tullu vielä heitettyä pitempää lenkkiä niin huomais todellisen kulutuksen
Comment