Auto on siis E39 523i -98 eli M52B25 koneella ja ongelmana on ollut nyt jo yli vuoden ajan jäähdytinnesteiden häviäminen.
Vaihdetut osat:
-vesipumppu
-termostaatti
-termostaatin kotelo
-paisarin korkki
Tuon termostaatin kotelon vaihdon jälkeen tuo nesteiden häviäminen loppui kahdeksi kuukaudeksi oikeastaan kokonaan, mutta sen jälkeen alkoi hävitä uudestaan ja nykyään joutuu lisäilemään suunnilleen 3dl/1000km. Ihmeellistähän se on, että alkoi uudestaan häviämään kun ilmeisesti tuosta termostaatin kotelosta ensiksi vuoti ja nyt on vikaa sitten luultavasti jossain muualla.
Missään ei näy silmämääräisesti mitään vuotoja, niin hiukan hankalaa on paikallistaa mihinkä nesteet voisivat hävitä. Huomion arvoista on myös se, että nesteen pinta putoaa paisuntasäiliössä yleensä suht nopeesti tiettyyn pisteeseen eli muutaman sentin päähän paisarin pohjasta ja siitä vähemmäksi ei enää millään häviä tai ainakaan en ole koskaan huomannut. Tiedä sitten putoaisiko nestetaso enää siitä paljon jos ajaisi vaikka 10tkm, en tiedä kun ei ole viittinyt koittaa vaan aina olen kuitenkin nestettä ylärajaan lisäillyt ja joskus vähän ylikin että on varaa sitten pudota (pinta kun ei juurikaan nouse koneen ollessa lämmin).
Kai noissa on vaikka kuinka paljon mahdollisia vuotopaikkoja, mutta oiskohan kellään heittää mitään ideaa mihin oikeen voisi hävitä? Oletan, että ei kuitenkaan kannessa vika olisi, mutta mistä noistakaan tietää.. Auto toimii muuten kuten pitääkin ja lämmöt pysyy aina puolessa välissä.
Vaihdetut osat:
-vesipumppu
-termostaatti
-termostaatin kotelo
-paisarin korkki
Tuon termostaatin kotelon vaihdon jälkeen tuo nesteiden häviäminen loppui kahdeksi kuukaudeksi oikeastaan kokonaan, mutta sen jälkeen alkoi hävitä uudestaan ja nykyään joutuu lisäilemään suunnilleen 3dl/1000km. Ihmeellistähän se on, että alkoi uudestaan häviämään kun ilmeisesti tuosta termostaatin kotelosta ensiksi vuoti ja nyt on vikaa sitten luultavasti jossain muualla.
Missään ei näy silmämääräisesti mitään vuotoja, niin hiukan hankalaa on paikallistaa mihinkä nesteet voisivat hävitä. Huomion arvoista on myös se, että nesteen pinta putoaa paisuntasäiliössä yleensä suht nopeesti tiettyyn pisteeseen eli muutaman sentin päähän paisarin pohjasta ja siitä vähemmäksi ei enää millään häviä tai ainakaan en ole koskaan huomannut. Tiedä sitten putoaisiko nestetaso enää siitä paljon jos ajaisi vaikka 10tkm, en tiedä kun ei ole viittinyt koittaa vaan aina olen kuitenkin nestettä ylärajaan lisäillyt ja joskus vähän ylikin että on varaa sitten pudota (pinta kun ei juurikaan nouse koneen ollessa lämmin).
Kai noissa on vaikka kuinka paljon mahdollisia vuotopaikkoja, mutta oiskohan kellään heittää mitään ideaa mihin oikeen voisi hävitä? Oletan, että ei kuitenkaan kannessa vika olisi, mutta mistä noistakaan tietää.. Auto toimii muuten kuten pitääkin ja lämmöt pysyy aina puolessa välissä.
Comment