Ongelmana siis tyhjäkäynnin "nykiminen". Esim. valoihin pysähdyttäessä auto tuntuu "heiluvan", eli jostain syystä käynti on epätasaista. Nykiminen on ehkä hieman pahentunut nyt parin viikon sisään. Muuten auto vetää hyvin eikä ajossa ole mitään moittimista. Voisiko syynä olla commo rail anturi? Missä päin tämä sijaitsee? Syöttöpumppua mietin myös, mutta kun vedot tallella eikä muita sivuääniä/haittaa niin epäilen ettei syy siinä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D tyhjäkäynti epätasainen
Collapse
X
-
Omassa oli juurikin commonrailanturin liittimessä vika kun nyki ja humpas tyhjäkäynti. Löytyy tulipeltiä vastapäätä imusarjasta.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
-
-
Originally posted by savo530 View PostOngelmana siis tyhjäkäynnin "nykiminen". Esim. valoihin pysähdyttäessä auto tuntuu "heiluvan", eli jostain syystä käynti on epätasaista. Nykiminen on ehkä hieman pahentunut nyt parin viikon sisään. Muuten auto vetää hyvin eikä ajossa ole mitään moittimista. Voisiko syynä olla commo rail anturi? Missä päin tämä sijaitsee? Syöttöpumppua mietin myös, mutta kun vedot tallella eikä muita sivuääniä/haittaa niin epäilen ettei syy siinä.
Comment
-
-
Originally posted by soikka View PostNo voi nyt saatana et oli hippasen vanhat postit kyseessä
noo menköön tähä vaan ni kirjottelen miten oma rudolf dieselin jälkiversio korjaantuu vai korjaantuuko lainkaan. ja auto oli 530D vm:00"530da touring -00"
Comment
-
-
Tuohon KuPa:n mainitsemaan osaan, joka tunnetaan myös määränsäätimenä # 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&fg=15&hl=44 saa myös uudet o -renkaat, jolloin kustannukset itse osat vaihtaen on noin 5€. Mm. KL-varaosista myy noita hiluja, sinne menee 2kpl o -renkaita + kova tukirengas + paperitiiviste. Tuossa työohjeet -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/17 Gynegologin kädet olis hommassa eduksiExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostTuohon KuPa:n mainitsemaan osaan, joka tunnetaan myös määränsäätimenä # 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&fg=15&hl=44 saa myös uudet o -renkaat, jolloin kustannukset itse osat vaihtaen on noin 5€. Mm. KL-varaosista myy noita hiluja, sinne menee 2kpl o -renkaita + kova tukirengas + paperitiiviste. Tuossa työohjeet -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/17 Gynegologin kädet olis hommassa eduksi"530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View Postjoka tunnetaan myös määränsäätimenäExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo en nyt tiiä voiko railikoneissa puhua määränsäätimestä, kun kyseessä on lähinnä paineensäätöventtiili. Polttoaineen määrä säätyy suuttimien aukiololla.
Vanhemmissa jakajapumppukoneissa on toki määränsäädin.
M47/57 (DDE 4) tämä pumpun perässä oleva on puhdas paineensäätöventtiili. Se ylläpitää tavoitearvon mukaisen rail-paineen ja vapauttaa ylimääräisen paluulinjaan.
Uudemmissa xxxN-koneissa (DDE 5/6) se taas on tulopuolen määränsäädin. Näissä paineanturi on jakotukin etupäässä ja painesäädin jakotukin takapäässä. Ja pakollinen iltasatu. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Osukohan bingo? Itsellä omassa e60 530d:ssä pientä tyhjäkäynti huojumista ja pientä nykimistä ajossa sillontällön ja antaa vikakoodiksi engine roughness regulator. Oliskohan tuo "paineensäädin" sitten syypää tähän ongelmaan?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Aikalailla ensimmäisiä kirjotuksia tänne ja yllätyin kun tuli heti näin paljon hyödyllistä tietoa ! autolla ajettu 380tkm joten kai siellä anturit on jo anturoinu ittes tien päähän ku niitä on nyt vaihdeltu oli sitten mikä tahansa vika (kun selviää kirjoitan tietty tänne mikä oli ) niin vikakoodien luku/livedata on melkein ainut vaihtoehto nykypäivän autoihin ellei halua ostaa anturi kerrallaan(ovat todella halpoja) ja toivoo parasta
tarttis nyt alkaa asentaa tota inpaa ja alkaa ihmettelee sitä kun sitä nyt sitten tarvitaan tulevaisuudessakin kun on perhees pelkkiä bemareita...
Niin ja jos joku muistaa/tietää "inpa for dummies" ohjeen jostain netistä tai täältä niin olisin todella kiitollinen linkistä !
Comment
-
-
Jaahas ... Vittu mitä paskaa on saada inpa rokkaamaan tietokoneelle !! tai nyt ku lähtis sotaa ni tietty olis helpompaa mutta kun tietoa on todella niukasti ja sekavaa niin hyi vittu ! ja en myönnä että olisin "käsi" tietokoneiden/ohjelmien kanssa ! mutta EA-90 tuli asennettua ja ebay:stä kaapeli.......
Ennen kun sain inpan toimimaan niin vaihdoin common-rail paine anturin -> ei auttanut sitten ihan mutulla tuo painesäädin pumpun taakse(o-renkaat ok) -> ei vaikutusta ... ja kyseiset osat olivat 156tkm ajetusta 2001vm baijerista joten epäilen että on rikki.....
Tänään luettu sitten vikakoodeja oikee urakalla ja kyseiset löytyy :
- gluehanlage (hehkut ? )
- laufruheregler (suuttimien korjausarvot, eroavaisuudet ? )
- abgasrueckfuehr-regelung (egr eli järjenvastainen paskankierrätys mikä on ohitettu läpät pois, 50pennin kolikko egr-venttiilissä jne..)
Ja sitten ne "korjausarvot" zyl1:-1.14
zyl2:-4.60
zyl3: 6.30
zyl4:-3.67
zyl5:-1.07
zyl6:-0.49
En oo vielä täältä foorumiltakaan selvittäny noita sallittuja toleransseja mutta järjellä vaihtaisin ton kolmos suuttimen ? Kertokaa nyt viisaammat ja auttakaa toi vitun tärinä pois mun autosta !!?!! ja sanottakoon vielä että autosta löytyi ostettaessa sellanen kuitti missä joka ikinen suutin oli vaihdettu laakkosella ja SE ON JUMALANTOSI että minä en maksa sitä rahasummaa milloinkaan edes kultasista / kuolemattomista sähkösuuttimista !
Comment
-
-
Aika isolta näyttäs ainakin minun silmään nuo korjausarvot. Mulla tuossa 730d:ssä oli korjausarvot n.-1 ja 2,3 välillä ja oireet oli että tyhjäkäynti heijasi varsinkin kylmällä koneella ja joskus tuntui pätkivänkin ihmeellisesti. Myös sammui kun kiihdytti täysillä. Tämän sammumisongelman kanssa vissiin useampikin edellinen omistaja taistellut ja vaihtanut palikkaa. Tein kaksi kertaa forte-operaation eli kaadoin suodattimeen käytin konetta vähän aikaa ja annoin liueta. Enää ei ole tyhjäkäynti hummannut eikä auto sammunut kiihdytyksessä kertaakaan. Eli vika oli vissiin suuttimissa ja onneksi minulla nyt ainakin toistaiseksi fortella korjaantui. Pitäs mielenkiinnon vuoksi kattoa muuttuko korjausarvot miten paljon.MB c270 cdi
MB c180
MB 190 2.0 -88
E38 730d -99
MB Vito 112 Cdi
MB S400Cdi L -00
E38 740iA -94
Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444
Comment
-
-
Originally posted by soikka View PostJaahas ... Vittu mitä paskaa on saada inpa rokkaamaan tietokoneelle !! tai nyt ku lähtis sotaa ni tietty olis helpompaa mutta kun tietoa on todella niukasti ja sekavaa niin hyi vittu ! ja en myönnä että olisin "käsi" tietokoneiden/ohjelmien kanssa ! mutta EA-90 tuli asennettua ja ebay:stä kaapeli.......
Ennen kun sain inpan toimimaan niin vaihdoin common-rail paine anturin -> ei auttanut sitten ihan mutulla tuo painesäädin pumpun taakse(o-renkaat ok) -> ei vaikutusta ... ja kyseiset osat olivat 156tkm ajetusta 2001vm baijerista joten epäilen että on rikki.....
Tänään luettu sitten vikakoodeja oikee urakalla ja kyseiset löytyy :
- gluehanlage (hehkut ? )
- laufruheregler (suuttimien korjausarvot, eroavaisuudet ? )
- abgasrueckfuehr-regelung (egr eli järjenvastainen paskankierrätys mikä on ohitettu läpät pois, 50pennin kolikko egr-venttiilissä jne..)
Ja sitten ne "korjausarvot" zyl1:-1.14
zyl2:-4.60
zyl3: 6.30
zyl4:-3.67
zyl5:-1.07
zyl6:-0.49
En oo vielä täältä foorumiltakaan selvittäny noita sallittuja toleransseja mutta järjellä vaihtaisin ton kolmos suuttimen ? Kertokaa nyt viisaammat ja auttakaa toi vitun tärinä pois mun autosta !!?!! ja sanottakoon vielä että autosta löytyi ostettaessa sellanen kuitti missä joka ikinen suutin oli vaihdettu laakkosella ja SE ON JUMALANTOSI että minä en maksa sitä rahasummaa milloinkaan edes kultasista / kuolemattomista sähkösuuttimista !-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Comment