Otin varmaankin pohjat näissä suutinarvohommissa. Huvittavaa sinänsä auto käyttäytyy normaalisti ajossa mutta tyhjäkäynnillä kiekat heittelee +/- 100rpm. Ajatuksena olisi irroittaa ekana toi kakkos suutin ja kaikenlisäksi vuotaa juuresta. Myös johtosarjan vaihto käynyt mielessä. Oisko muita hyviä neuvoja?
530D tyhjäkäynti epätasainen
Collapse
X
-
Originally posted by humala View PostOtin varmaankin pohjat näissä suutinarvohommissa. Huvittavaa sinänsä auto käyttäytyy normaalisti ajossa mutta tyhjäkäynnillä kiekat heittelee +/- 100rpm. Ajatuksena olisi irroittaa ekana toi kakkos suutin ja kaikenlisäksi vuotaa juuresta. Myös johtosarjan vaihto käynyt mielessä. Oisko muita hyviä neuvoja?
eli todennäköisesti tankin sisällä oleva pumppu tullut tiensä päähän.
2 ja 3 pytyn suuttimissa korjaus arvot sitä luokkaa jotta kannattaa molemmat
käyttää auki.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postnäyttäis tuo esipaine olevan matala ja antanut starttauksen yhteydessä vikakoodin.
eli todennäköisesti tankin sisällä oleva pumppu tullut tiensä päähän.
2 ja 3 pytyn suuttimissa korjaus arvot sitä luokkaa jotta kannattaa molemmat
käyttää auki.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostMitäs se clavu tuossa aikammin sano?E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Luin koodit uudelleen ja motilla ei ole mitään vikakoodia. Tai ainoastaan hehkuilta ja EGR:ltä. Tuskin liittyvät tuohon käyntiongelmaan.
Kyllähän tuo viidellä nyt tuntuu käyvän. Yllättävää vaan että käynnistyy nätisti kuin palmun alta. Noh pitänee käyttää tuota suutinta irti ja testauttaa.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Anturi sitten myöhemmin...
Ajattelin tähän samaan ketjuun paiskata viimeisimmän polttoainepuolen ongelman... eli tosiaan viimeksi kun oli vikaa suuttimissa niin auto toimi kyllä mutta savutti ja kävi tyhjäkäyntiä todella huonosti mutta nyt kun kesän alussa meni inpankin mukaan railpressure sensor rikki niin auto hyppi/pätki niinkuin viimeisiä olisi vetänyt... uusi löytyi täältä foorumilaiselta ja vika tietenkin poistui.. uusi anturi oli erillainen mutta mukana tulevilla "heloilla" vaihto luonas.
Comment
-
-
e46 330D
Moro
Nyt on vähän avuton fiilis kun ei oikein tiedä missä vika on. Auto on tehnyt viimeaikoina sitä että käynti on epätasainen. Juuri katsoin vikakoodit ja ei ollut mitään hälyytävää mutta impalla kun katsoin tarkemmin niin Railin paine heittelee asetua arvon yli ja ali.
Alimillaan käy 286 ja ylimmillään 388 kuten kuvista näkee. Suuttimet voi kolmannen kuvan perusteella poistaa vikalistalta.
Onko kellään tietoa mikä voisi olla? Kun jenkaa antaa niin näyttää pyyntiä aika hyvin. Voiko se olla pumppu joka on nyt tiensä päässä? Voiko ilmamassamittari vaikuttaa asiaan kun senkin vaihdoin hiljattain?
Liite1: railin paine alimmillaan (tyhjäkäynti)
Liite2: railin paine ylimmillään (tyhjäkäynti)
Liite3: Suuttimien korjaus arvot
Liite4: IMM
Auto on siis E46 330D -03
Kiitos vastauksista etukäteen!!Vikakoodien lukua VAG ja BMW
-03 330D
-92 Clio 16v (endurance)
-75 242
ex.
-66 Amazon
-84 245 turbo
-99 Mondeo
-93 325i
-89 740
Comment
-
-
Joko pumpussa yksi mäntä paskana tai säädin tukossa/toimii hitaasti.
Ensimmäisessä vaihtoehdossa vaeltelu pitäisi olla syklistä ja tihentyä kierrosten mukaan. Itellä oli M67 jälkimmäinen vaihtoehto. Korjasi aina yhteen suuntaan ja kun toimi niin hitaasti niin meni aina yli sitten korjas taas takasinpäin, rupesi "resonoimaan" ittekseen sitten- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by jappea View PostMoro
Nyt on vähän avuton fiilis kun ei oikein tiedä missä vika on. Auto on tehnyt viimeaikoina sitä että käynti on epätasainen. Juuri katsoin vikakoodit ja ei ollut mitään hälyytävää mutta impalla kun katsoin tarkemmin niin Railin paine heittelee asetua arvon yli ja ali.
Alimillaan käy 286 ja ylimmillään 388 kuten kuvista näkee. Suuttimet voi kolmannen kuvan perusteella poistaa vikalistalta.
Onko kellään tietoa mikä voisi olla? Kun jenkaa antaa niin näyttää pyyntiä aika hyvin. Voiko se olla pumppu joka on nyt tiensä päässä? Voiko ilmamassamittari vaikuttaa asiaan kun senkin vaihdoin hiljattain?
Liite1: railin paine alimmillaan (tyhjäkäynti)
Liite2: railin paine ylimmillään (tyhjäkäynti)
Liite3: Suuttimien korjaus arvot
Liite4: IMM
Auto on siis E46 330D -03
Kiitos vastauksista etukäteen!!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko live-dataa katsottu vain paikallaan? Jos näin niin piuha kiinni ja ajelulle. Paikallaan voi näyttää olevan kaikki hyvin, mutta kiihdytettäessä onkin arvot sitten ihan perseellään.
Katsastuksessa päästömittari kellotti vähän yli 4600rpm. Lienee hivenen alle mitä oikeasti rajotin on eli 4800rpm.Vikakoodien lukua VAG ja BMW
-03 330D
-92 Clio 16v (endurance)
-75 242
ex.
-66 Amazon
-84 245 turbo
-99 Mondeo
-93 325i
-89 740
Comment
-
-
Mulla nappaa 4700 rajotin savutusmittauksissa...
Originally posted by Supa View PostJoko pumpussa yksi mäntä paskana tai säädin tukossa/toimii hitaasti.
Ensimmäisessä vaihtoehdossa vaeltelu pitäisi olla syklistä ja tihentyä kierrosten mukaan. Itellä oli M67 jälkimmäinen vaihtoehto. Korjasi aina yhteen suuntaan ja kun toimi niin hitaasti niin meni aina yli sitten korjas taas takasinpäin, rupesi "resonoimaan" ittekseen sittenBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Sen verran kirjoitan tähän topikkiin, ettei noita suuttimia läheskään aina tarvi ostaa uusia/käytettyjä, vaan kyllähän dieselpajat niitä korjaakin. Omastani on ollut yks suutin Hämeen Dieselissä korjattavana, ja tuli uudenveroinen, tosin eihän sekään ilmasta ole, jotain 170e muistaakseni maksoi. Nyt viimeisimmän rempan yhteydessä oli kaikki 6 suutinta testattavana samassa puljussa, kun railpumppu korkkas ja sylki metallimujut naftalinjaan ja paineventtiiliin. hinta suuttimien tarkastukselle oli 125eur, ja onneksi kaikki olivat kunnossa...E53/M54B30 -04
E39/M57D30 -99
E34/M30B35 -88
E28/M10B18 -85
Comment
-
-
Palaten aikaisempiin viesteihin kun kysyttiin livedataa/koe ajoa. Viikonloppuna tuli ajettua yli 700km ja tutkailin samalla mitä auto tekee tasakaasulla.
Moottori tekee samanlaista heijaamista oli kierros mikä tahansa ja tiheys on sama kuin olisin paikallaan, eli nopeudella/kierrosluvulla ei mitään tekoa keskenään. Kylmällä huomas että heijaaminen oli voimakkaampaa. Mitäköhän se pakaasella olisi
Voisiko se olla pumpun paine anturi vai railin anturi? Viittais muuhun kuin pumppu vikaan kun kiihtyy ja ottaa jenkaa ihan normaalisti. Vikakoodit 0 tän suhteen.Vikakoodien lukua VAG ja BMW
-03 330D
-92 Clio 16v (endurance)
-75 242
ex.
-66 Amazon
-84 245 turbo
-99 Mondeo
-93 325i
-89 740
Comment
-
-
Käytän tätä topiccia hyväksen ja kyselen hieman.
Eli sigun 525d humppaa tyhjäkäynnillä ja nykii ajossa, teki samaa hieman lievempänä keväällä mutta korjaantui suuttimien liittimien ja railpaine anturin liittimen putsauksella.
Nyt railpaine anturin liitin putsattu mutta ei apua, inpan mukaan railpaine heittelee tyhjäkäynnillä normi 340-350 bar:ista noin 250-270bar:iin humppauksen aikana, pre-suply paine on 3.7 bar eikä heittele. Irroittamalla paine anturin liittimen humppaus pahenee ja lähes sammuu.
Voisiko vikana olla pian kyykähtävä siirto pumppu tai jokin muu? Railpaineen säädin? Käsittääkseni anturin liittimen irroittamisen pitäisi tasata humppaamista joten ei anturista kiinni?
E: Tuli vaihettua tuo siirtopumppu ja putsattua suuttimien liittimet eikä ollut vaikutusta, seuraavaksi rail paineensäädin. Mitä mahtaa olla hintaa tuolla säätimellä?Last edited by Yuuzo; 11-09-2013, 07:13.Ex: -02 E39 525d Stahlblau
Ex: -97 E39 523i Alpinweiss II
Comment
-
Comment