Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D tyhjäkäynti epätasainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsa320
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 15
    • Nurmijärvi

    #46
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllähän sinä tämän tiedät, mutta hifistellään hieman.

    M47/57 (DDE 4) tämä pumpun perässä oleva on puhdas paineensäätöventtiili. Se ylläpitää tavoitearvon mukaisen rail-paineen ja vapauttaa ylimääräisen paluulinjaan.

    Uudemmissa xxxN-koneissa (DDE 5/6) se taas on tulopuolen määränsäädin. Näissä paineanturi on jakotukin etupäässä ja painesäädin jakotukin takapäässä. Ja pakollinen iltasatu. KLIK
    Ymmärsinkö oikein, että railpressure control valve on aina aktiivinen ja volumetric pressure control käynnistyy 19 asteen jälkeen? Onko tällä tarkoitus säästää korkeapainepumppua tms?

    Itselläni sigun auto tyhjäkäynnillä vähän humppaa ns.rytmikkäästi yli 19 asteen lämmöillä. Inpalla katsottuna rail paine hettelee pyydetystä ehkä noin +/- 5%.

    Onko e46 320d:ssä ollut määränsäätimen o-rengas vuotoja?
    E46 320d touring M-sport II
    E90 325i

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Antsa320 View Post
      Ymmärsinkö oikein, että railpressure control valve on aina aktiivinen ja volumetric pressure control käynnistyy 19 asteen jälkeen? Onko tällä tarkoitus säästää korkeapainepumppua tms?

      Itselläni sigun auto tyhjäkäynnillä vähän humppaa ns.rytmikkäästi yli 19 asteen lämmöillä. Inpalla katsottuna rail paine hettelee pyydetystä ehkä noin +/- 5%.

      Onko e46 320d:ssä ollut määränsäätimen o-rengas vuotoja?
      Kyllä sen pitäisi tuon 19 C jälkeen toimia puhtaasti määräsäädöllä. Todennäköisesti tuolla systeemillä haetaan PA-järjestelmän nopeampaa lämpenemistä ja sitten 19 C jälkeen lämpötaloutta. Polttoainehan lämpenee, kun se paineistetaan korkeapainepumpussa ja sitten ylimääräinen päästetään paineventtiilillä paluulinjaan. Määräsäätimellä säätö tapahtuu siirtopaineilla ja lämpöhäviöt ovat huomattavasti pienemmät.

      Määräsäädöllä hyväksyttävä painevaihtelu tyhjäkäynnillä +/- 20 bar.

      Juurikin tuollaisia tyhjäkäynnillä hummailevia on tullut vastaan muutama, joissa homma on korjaantunut uudella määräsäätimellä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • H4ck
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 659
        • Helsinki/Eesti

        #48
        Mikäs nyt hätänä? Osaako joku neuvoa? Kone on M57N

        Tässä parin viikon aikana, kun olen autoa käynnistänyt, niin on tarvinnut sahata ja vasta sen jälkeen lähtee käyntiin. Nyt sitten tänään käynnistyi hienosti, mutta tyhjäkäynnillä ravistaa ja meinaa tehot loppua kesken, kun antaa kaasua. Turbo kun tulee peliin, niin liikkuu niinkuin pitääkin. Onko nyt joku suutin vai mikä lie?

        Onko kaikki muut arvot OK, paitsi tuo mass adjustment cyl.4?

        Auto ei savuta mitään epämääräistä, käynti on vain huono.

        Tässä inpalla otettuja kuvia:





        Last edited by H4ck; 30-03-2015, 19:37.
        Varaosat, huolto ja maalaus.

        -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #49
          Nelosen suutin huoltoon.

          Comment

          • Kusilaitu
            BTCF Member
            • Sep 2010
            • 704
            • Seinäjoki

            #50
            -02 530D manuaaliloodalla hytkyy ja heiluu tyhjäkäynnillä ja pientä tyhjäkäynnin aaltoilua havaittavissa.
            Moottorin kumityynytkin vaihdoin juuri ettei siitäkään pitäisi johtua heiluminen.
            Korjausarvotkaan eivät omasta mielestä näytä pahalta?

            Tuossa inpan arvoja:
            E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
            Date: 04/05/15 14:58:50 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0-------------------------------------------------------------
            RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
            13573 glow device
            Error frequency : 17 Logistic counter: 40
            Error occured 1. times at:
            Engine speed 0.00 1/min Coolant temperature 6.76 Grad C Einspritzmenge 40.45 mm^3 RPC rail pressure 0.00 bar Fehler aufgetreten bei 316250.00 km
            Error occured 2. times at:
            Engine speed 0.00 1/min Coolant temperature 7.44 Grad C Einspritzmenge 40.45 mm^3 RPC rail pressure 0.00 bar Fehler aufgetreten bei 316270.00 km
            Error occured 3. times at:
            Engine speed 0.00 1/min Coolant temperature 4.03 Grad C Einspritzmenge 44.03 mm^3 RPC rail pressure 0.00 bar Fehler aufgetreten bei 316690.00 km
            Error present Sporadic error Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
            Errorcode: 35 05 28 11 7C 80 00 46 4F 00 7B 89 80 00 47 4F 00 7B 8B 80 00 42 56 00 7B-------------------------------------------------------------
            4704 Pre-supply pressure monitoring
            Error frequency : 40 Logistic counter: 38
            Error occured 1. times at:
            Engine speed 3496.50 1/min Air-temperature 5.40 Grad C Einspritzmenge 74.76 mm^3 fuel pre-supply pressure 3.52 bar Fehler aufgetreten bei 316270.00 km
            Error occured 2. times at:
            Engine speed 2647.35 1/min Air-temperature 6.08 Grad C Einspritzmenge 74.24 mm^3 fuel pre-supply pressure 3.60 bar

            Fehler aufgetreten bei 316270.00 km
            Error occured 3. times at:
            Engine speed 3171.83 1/min Air-temperature 5.40 Grad C Einspritzmenge 75.27 mm^3 fuel pre-supply pressure 3.52 bar Fehler aufgetreten bei 316700.00 km
            Error not present Sporadic error reduction due to low pre-supply pressure
            Errorcode: 12 60 26 28 78 01 8C 44 92 DC 7B 8B 01 6A 45 91 E1 7B 8B 01 7F 44 93 DC 7B ================================================== ===========
            Last edited by Kusilaitu; 03-01-2016, 18:15.
            ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #51
              Koitappas kusilaitu peplata suuttimien sähköliittimiä josko sieltä löytyisi vika huonoon tyhjäkäyntiin.

              Comment

              • tdspenari
                Bimmer Rookie
                • Feb 2014
                • 70
                • lapinlääni

                #52
                Jos joku näiden onglemien kans painii, niin kannattaa kattoa että railpaineanturin liittimen kontaktit on pohjassa
                Itellä oli yks huonosti, eikä anturin pinni vastannut liittimeen.
                E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                Ex e39 530da -fl
                Ex e36 325tdsa

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by tdspenari View Post
                  Jos joku näiden onglemien kans painii, niin kannattaa kattoa että railpaineanturin liittimen kontaktit on pohjassa
                  Itellä oli yks huonosti, eikä anturin pinni vastannut liittimeen.
                  Onko kenties nuo pinnit/liitin jossain vaiheessa uusittu? Ne pinnit ei kyllä hevillä pakita siitä liitinrungosta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • tdspenari
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 70
                    • lapinlääni

                    #54
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Onko kenties nuo pinnit/liitin jossain vaiheessa uusittu? Ne pinnit ei kyllä hevillä pakita siitä liitinrungosta.
                    Sen verran että on otettu m57n moottorista railpaineanturi ja liitin.
                    E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                    Ex e39 530da -fl
                    Ex e36 325tdsa

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎