Eikös tuo valo nollaannu jos anturit on kunnossa seuraavalla metodilla. Virrat kakkosasentoon ja 60 s odottelua. Virrat pois ja ei enää jatkossa pitäs ilmestyä vaihtovaloa+tekstiä.
Johto poikki... eikös noi jarrupaloihin tulevat kuluneisuusjohdot ole pelkät maadoitusjohdot jotka metalliin osuessa sytyttävät valon?!
Bemu kävi pikkuhuollossa ja vaihdettiin etujarrupalat ja oletin valojen sammuvan kun lähes loppuun kuluneiden tilalle laitettiin uudet. Takana paloissa pintaa vielä reippaasti.
Kysyn koska haluan tietää, ryssikö huoltoliike asennuksen/nollauksen vai sittenkin joku ottaa maihin tms?!
Kokeilen tuota 60s vinkkiä jos ei ilmene parempia vinkkejä.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
E46 ainakin sammuu toi valo kun laittaa ne kuluneisuuden ilmaisimen johdot yhteen. Sit muistaakseni 30sek avain II asennossa ni valo sammuu, tiedä sit päteekö E39:iin. Luulis ainakin.
Eikös noi anturit oo kertakäyttökamaa?
Eli pitää vaihtaa aina uusiin, jos valo on syttynyt:think
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Anturi täytyy uusia, jos valo on syttynyt (anturista johdin kulunut poikki). Ehjillä antureilla valo sammuu, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.
Kuluneisuusvaroituksen johdotus:
Mittaristo - etu vasen - taka oikea - maa
Valo syttyy, kun mittariston pinnin yhteys maihin on poikki.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Anturi täytyy uusia, jos valo on syttynyt (anturista johdin kulunut poikki). Ehjillä antureilla valo sammuu, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.
Kuluneisuusvaroituksen johdotus:
Mittaristo - etu vasen - taka oikea - maa
Valo syttyy, kun mittariston pinnin yhteys maihin on poikki.
Jos se sitten noin on, anturikauppaan komennan itseni mars mars. Tätä se oikominen tietää, auton mukana tuli pelkät palat ja ei näköjään asentajakaan tiennyt mitä teki.
Nämä 2000-luvun autot liian hienoja tai sitten mä oon jo liian vanha
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Nämä 2000-luvun autot liian hienoja tai sitten mä oon jo liian vanha
E39 - Tekniikkaa pääsääntöisesti vuodelta 1995.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
....Nämä 2000-luvun autot liian hienoja tai sitten mä oon jo liian vanha
Samanlaisia kulumisvaroittimia ollut BMW:llä käytössä 70-80 luvulta saakka, ei mitään uutta tekniikkaa, ainoastaan merkkivalon kuittaamistavat vaihtelee...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E46 ainakin sammuu toi valo kun laittaa ne kuluneisuuden ilmaisimen johdot yhteen. Sit muistaakseni 30sek avain II asennossa ni valo sammuu, tiedä sit päteekö E39:iin. Luulis ainakin.
Näin se toimii e39:ssäkin. En ole ihan varma sekunttimäärästä mutta kyllä sen huomaa kun valo sammuu. Eikä muuten lähde nollaamalla vikakoodimuistin.
Ja tietysti se anturijohto kannattaa laittaa uusi jarruremontin jälkeen eikä tinata johdonpäitä yhteen, vaikka saahan sen lampun pimeeksi sillaikin.
Itellä ilmeisesti palat vaihossa myös, mutta onkos niitä anturijohtoja joka nurkassa autoa, vai selviääkö hommasta vaihtamalla palat sinne akselille mihin tarvii?
Comment