Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrupalat vaihdettu ja kuluneisuusvalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3517
    • Raisio

    E39 jarrupalat vaihdettu ja kuluneisuusvalo palaa

    Kuuluukos faceliftatussa e39 jarrupalojen vaihdon riittää ettei enää pala kuluneisuuden valo vai vaatiko se koneella nollauksen?

    meinaan, jäi palojen vaihdon jälkeen valo palamaan.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Eikös tuo valo nollaannu jos anturit on kunnossa seuraavalla metodilla. Virrat kakkosasentoon ja 60 s odottelua. Virrat pois ja ei enää jatkossa pitäs ilmestyä vaihtovaloa+tekstiä.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Pikku bimmeristi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 176
      • Suur-Jämsä

      #3
      Johto poikki?
      Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

      Comment

      • make1
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 156
        • Helsinki

        #4
        kai vaihdoit samalla uuden anturin?

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #5
          Kulumisen ilmasin huonosti kiinni palassa, tai kokonaan irti?
          Noita piuhoja lähtisin ekana tutkimaan.
          Uudetkaan ei maksa käytännössä mitään.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3517
            • Raisio

            #6
            Johto poikki... eikös noi jarrupaloihin tulevat kuluneisuusjohdot ole pelkät maadoitusjohdot jotka metalliin osuessa sytyttävät valon?!

            Bemu kävi pikkuhuollossa ja vaihdettiin etujarrupalat ja oletin valojen sammuvan kun lähes loppuun kuluneiden tilalle laitettiin uudet. Takana paloissa pintaa vielä reippaasti.

            Kysyn koska haluan tietää, ryssikö huoltoliike asennuksen/nollauksen vai sittenkin joku ottaa maihin tms?!

            Kokeilen tuota 60s vinkkiä jos ei ilmene parempia vinkkejä.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • riesa
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1940
              • Manse

              #7
              E46 ainakin sammuu toi valo kun laittaa ne kuluneisuuden ilmaisimen johdot yhteen. Sit muistaakseni 30sek avain II asennossa ni valo sammuu, tiedä sit päteekö E39:iin. Luulis ainakin.
              Originally posted by Homer
              Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #8
                Eikös noi anturit oo kertakäyttökamaa?
                Eli pitää vaihtaa aina uusiin, jos valo on syttynyt:think
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #9
                  Kertaus on opintojen isä:

                  Anturi täytyy uusia, jos valo on syttynyt (anturista johdin kulunut poikki). Ehjillä antureilla valo sammuu, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.

                  Kuluneisuusvaroituksen johdotus:
                  Mittaristo - etu vasen - taka oikea - maa
                  Valo syttyy, kun mittariston pinnin yhteys maihin on poikki.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3517
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kertaus on opintojen isä:

                    Anturi täytyy uusia, jos valo on syttynyt (anturista johdin kulunut poikki). Ehjillä antureilla valo sammuu, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.

                    Kuluneisuusvaroituksen johdotus:
                    Mittaristo - etu vasen - taka oikea - maa
                    Valo syttyy, kun mittariston pinnin yhteys maihin on poikki.

                    Jos se sitten noin on, anturikauppaan komennan itseni mars mars. Tätä se oikominen tietää, auton mukana tuli pelkät palat ja ei näköjään asentajakaan tiennyt mitä teki.

                    Nämä 2000-luvun autot liian hienoja tai sitten mä oon jo liian vanha
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9142
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Nämä 2000-luvun autot liian hienoja tai sitten mä oon jo liian vanha
                      E39 - Tekniikkaa pääsääntöisesti vuodelta 1995.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1835
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by ritariässä View Post
                        ....Nämä 2000-luvun autot liian hienoja tai sitten mä oon jo liian vanha
                        Samanlaisia kulumisvaroittimia ollut BMW:llä käytössä 70-80 luvulta saakka, ei mitään uutta tekniikkaa, ainoastaan merkkivalon kuittaamistavat vaihtelee...
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #13
                          E38:sta sammui kun poisti vikakoodit.

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by riesa View Post
                            E46 ainakin sammuu toi valo kun laittaa ne kuluneisuuden ilmaisimen johdot yhteen. Sit muistaakseni 30sek avain II asennossa ni valo sammuu, tiedä sit päteekö E39:iin. Luulis ainakin.
                            Näin se toimii e39:ssäkin. En ole ihan varma sekunttimäärästä mutta kyllä sen huomaa kun valo sammuu. Eikä muuten lähde nollaamalla vikakoodimuistin.

                            Ja tietysti se anturijohto kannattaa laittaa uusi jarruremontin jälkeen eikä tinata johdonpäitä yhteen, vaikka saahan sen lampun pimeeksi sillaikin.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Tommi2022
                              Newbiemmer
                              • Oct 2013
                              • 8
                              • Suomi

                              #15
                              Valo palaa täälläkin

                              Itellä ilmeisesti palat vaihossa myös, mutta onkos niitä anturijohtoja joka nurkassa autoa, vai selviääkö hommasta vaihtamalla palat sinne akselille mihin tarvii?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎