Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 konepellin avauskahvasta vaijeri poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    #31
    Kävin ostaa vaijerin osat 2 ja 3. Mitäs pitää purkaa, että nuo saa vaihdettua, kellään kokemusta? Ekan vaijerin vaihdon jälkeen tosiaan vielä iso liikerata kahvassa ja just ja just aukeaa konepelti. Tuota välipalikan luistamishommaa yritin tutkia, mutta en mielestäni huomannut siinä mitään outoa, kun kaveri veteli kahvasta ja kuori auki ihmettelin. Schmiedmannilta kävin taas hakee noi osat 2 ja 3 alkuperäisinä, oli about 16 eur/kpl.

    Löytyikin hyvä Youtube-video, tosin ei ollutkaan ihan niin helppo homma kuin ajattelin. Ilmeisesti pitää etupuskuri pudottaa kans...https://www.youtube.com/watch?v=fT57DJFNRbM

    Edit. Aloin purkamaan tuota etuosaa ja ihmettelemään, jos puskuria ei tartteisikaan pudottaa, mutta kyllä se vähän siltä näyttää kuitenkin. No, laittelin kunnolla vaseliinia noihin avausmekanismeihin ja heiluttelin, niin nyt aukeaa jossain puolen vedon tietämillä. Mennään nyt näillä hetki. Ei ollut aikaa pudotella puskuria.
    Last edited by Bomb5; 20-05-2016, 19:00.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • Tomson
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 251
      • Finland

      #32
      Itsellä kanssa nyt sama vaijeri poikki (avauskahvan juuresta). mikä mahtaa olla osanumero? 51238176595? tuolla ei kuulemma löydy mutta jos viimeisen numeron vaihtaa 6 niin löytyy. Sama osa? auto siis -01 525d
      Last edited by Tomson; 25-05-2016, 09:33.

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #33

        Nuo ajattelin omaani tilata, ihan viel järkevältä hinta vaikuttaa.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Tomson
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 251
          • Finland

          #34
          Originally posted by Scitso View Post
          http://www.schmiedmann.fi/displaypro...20596&pty=uusi
          Nuo ajattelin omaani tilata, ihan viel järkevältä hinta vaikuttaa.
          tuoltahan laitan itsekin tilaukseen riittääkö nyt siis tämä osa 1 jos vain kahvan kohdasta katki vaijeri? Oliko tästä nyt jotain havainto/leikkaus kuvaa jossain josta voisi päätellä miten kiinnittyy toisiinsa ja missä kohtaa autoa :think
          Last edited by Tomson; 25-05-2016, 10:44.

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #35

            Itse ajattelin kerralla uusata kaikki ni ei tarvi murehtia.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Tomson
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 251
              • Finland

              #36
              ilmeisesti kaksi lukkoa on jotka kannattaisi rasvata huolella.. konepellin aukaisu mekanismi on käyty läpi, mutta missäs tämä toinen kohta on vaijeria ajatellen joka kannattaisi käydä lävitse :think
              Last edited by Tomson; 25-05-2016, 16:32.

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                #37
                Originally posted by Tomson View Post
                ilmeisesti kaksi lukkoa on jotka kannattaisi rasvata huolella.. konepellin aukaisu mekanismi on käyty läpi, mutta missäs tämä toinen kohta on vaijeria ajatellen joka kannattaisi käydä lävitse :think
                Mulla rupes toimimaan yllättävän hyvin nyt sen 1-vaijerin vaihdon jälkeen, kun laitoin ihan kunnolla vaseliinia niihin kahteen avausmekanismin reikään, mihin ne konepellin 2 jousitettua tattia istuu kiinnilaittaessa. Sormella pyörittelin vaseliinit sinne juureen. Jos kaveri vetelee vaijerin kahvasta niin näkee miten ne liikkuu. Kahvaa vetäessä alkaa semmonen holkki pyöriä molemmissa rei'issä samalla kun se semmonen kaareva lukituspanta liikkuu sivulle pois edestä. Niihin vaan kunnolla vaseliinia kun kaveri vetelee kahvasta, autto ainakin mulla aika merkittävästi. Laitoin rasvaa myös siihen konepellistä törröttävään kiilanmuotoiseen palikkaan, mutta sen rasvailu ilmeisesti on vähemmän tärkeää. Se varsinainen lukitus vaikuttaisi tapahtuvan pääasiassa niiden kahden reiän ja konepellissä olevien jousitettujen tattien avulla.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • latza
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 1
                  • fin

                  #38
                  Irtos ilmesesti toisen vaijerin pää sieltä jatkokappaleen sisältä.. Milläs pellin saa auki kun vaijerista nykimällä ei tapahdu mitään ja munuaisten takana niin paljon muovia tms tavaraa ettei lukkoihin pääse käsiksi eikä vaijeriakaan näkynyt kun persreikäkameralla tutkiskelin.. -99 530D :think

                  Comment

                  • Juhs_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 20
                    • Suomi

                    #39
                    Originally posted by latza View Post
                    Irtos ilmesesti toisen vaijerin pää sieltä jatkokappaleen sisältä.. Milläs pellin saa auki kun vaijerista nykimällä ei tapahdu mitään ja munuaisten takana niin paljon muovia tms tavaraa ettei lukkoihin pääse käsiksi eikä vaijeriakaan näkynyt kun persreikäkameralla tutkiskelin.. -99 530D :think
                    Itellä meni kans viime viikolla jatkokappaleen kohilta rikki. Kuskinpuoleisen munuaisen kun nyppäsee irti, nii pääsee käsiks tohon avausmekanismiin, vaikka todella ahasta on kyllä. Tää video osottautui melko selkeäksi, kun tosiaan joutuu aika sokkona sohimaan - > https://www.youtube.com/watch?v=zO_JkNnY_oQ&t=131s . Ite sain lopulta lyhyellä ruuvimeisselillä hoidettua tuon homman.
                    Last edited by Juhs_; 17-09-2017, 22:48.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎