Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Vuotaako löpöt jakopään kopan kautta öljypohjaan? Akselitiivistys pettänyt?

    Britti-foorumilla ovat hehkuttaneet ihan inhimillistä hintaa korkeapainepumpun kunnostukselle. Pumpun irrotuskin varsin perusruuvausta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by Clavurion View Post
      Vuotaako löpöt jakopään kopan kautta öljypohjaan? Akselitiivistys pettänyt?

      Britti-foorumilla ovat hehkuttaneet ihan inhimillistä hintaa korkeapainepumpun kunnostukselle. Pumpun irrotuskin varsin perusruuvausta.
      En ole autoa nähnyt mutta käsitin että vuotaa ulospäin löpöt.
      Paha sanoa tarkemmin näkemättä. Oliko jossain ohjetta irroitukseen :think
      Veikkaan kyllä että vie auton korjaamolle jos jostain pätevä paja löytyypi. Pumppuja korjaavat briteissä vaiko?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Nonniin, tuossanoin tuli pähkäiltyä ja ihmeteltyä tuommoista 525D:tä jossa omituista hämminkiä starttauksen kanssa. Ei ole pakkasilla tahtonut lähteä käyntiin.
        Inpalla lueskeltiin vikakoodeiksi:
        Code:
        =============================================================
        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
        -------------------------------------
        Date: 11/23/10 18:37:15
        ECU: DDE40KW0
        JobStatus: OKAY
        Variant: DDE40KW0
        -------------------------------------------------------------
        RESULT: 3 errors in error memory !
        -------------------------------------------------------------
        1028 EGR control
        
        Error frequency : 255
        Logistic counter: 38
        
        Error occured 1. times at:
        
        Engine speed 1773.23 1/min
        Coolant temperature 62.06 Grad C
        Einspritzmenge 19.97 mm^3
        RPC rail pressure 704.82 bar
        Fehler aufgetreten bei 158800.00 km
        
        Error occured 2. times at:
        
        Engine speed 1748.25 1/min
        Coolant temperature 64.11 Grad C
        Einspritzmenge 24.07 mm^3
        RPC rail pressure 734.94 bar
        Fehler aufgetreten bei 158800.00 km
        
        Error occured 3. times at:
        
        Engine speed 1673.33 1/min
        Coolant temperature 49.09 Grad C
        Einspritzmenge 14.34 mm^3
        RPC rail pressure 481.93 bar
        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
        
        Error not present
        Sporadic error
        neg. deviation / Air mass to big
        
        -------------------------------------------------------------
        
        4704 Pre-supply pressure monitoring
        Error frequency : 10
        Logistic counter: 38
        
        Error occured 1. times at:
        Engine speed 0.00 1/min
        Air-temperature 6.76 Grad C
        Einspritzmenge 32.77 mm^3
        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
        Fehler aufgetreten bei 158820.00 km
        
        Error occured 2. times at:
        Engine speed 0.00 1/min
        Air-temperature 2.67 Grad C
        Einspritzmenge 37.38 mm^3
        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
        
        Error occured 3. times at:
        Engine speed 0.00 1/min
        Air-temperature 2.67 Grad C
        Einspritzmenge 37.38 mm^3
        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
        
        Error not present
        Sporadic error
        Pre-supply press.below min.value for eng.start
        -------------------------------------------------------------
        
        2550 Rail pressure control at start
        Error frequency : 40
        Logistic counter: 34
        
        Error occured 1. times at:
        Engine speed 224.78 1/min
        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
        Einspritzmenge 32.77 mm^3
        RPC rail pressure 84.34 bar
        Fehler aufgetreten bei 158820.00 km
        
        Error occured 2. times at:
        Engine speed 224.78 1/min
        fuel pre-supply pressure 0.98 bar
        Einspritzmenge 29.70 mm^3
        RPC rail pressure 66.27 bar
        Fehler aufgetreten bei 161110.00 km
        
        Error occured 3. times at:
        Engine speed 199.80 1/min
        fuel pre-supply pressure 0.93 bar
        Einspritzmenge 44.55 mm^3
        RPC rail pressure 48.19 bar
        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
        
        Error not present
        Sporadic error
        Rail-pressure build up
        =============================================================
        Toimenpiteet tänään:

        Auto oli saatu käyntiin, kun oli ollut laturissa kiinni. noh menen paikanpäälle ja luettiin nuo vikakoodit.
        Auto hörähti iloseen käyntiin sammutuksenkin jälkeen.
        Kahvittelua n 1h auto sammuksissa kylmissään.
        Autolle testaamaan toimiiko. Piuha kiinni ja katselen että siirtopaine ei noussut 0.97:sta ylemmäs kun antoi virtaa. Eipäs enää käynnistyny.
        Toisen kerran kun yritti startata akkukin sanoi ettei enää virtaa.
        Apukaapelit kiinni ja koetettiin startata ja samantien tuli painettakin.


        Minun veikkaukseni on: PA-pumppujen rele tai akku.
        Mitä te sanotte?


        Sitten kun en ole aikasemmin diesel vehkeitä lueskellut niin osaisiko joku viisaampi kertoa mitä nuo arvot ovat ja mitä niiden pitäisi olla ja millaiset on huonot arvot ja mitä ne silloin mahdollisesti kertovat?
        Last edited by kaikkone; 23-11-2010, 22:17.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by kaikkone View Post
          Nonniin, tuossanoin tuli pähkäiltyä ja ihmeteltyä tuommoista 525D:tä jossa omituista hämminkiä starttauksen kanssa. Ei ole pakkasilla tahtonut lähteä käyntiin.
          Inpalla lueskeltiin vikakoodeiksi:

          Toimenpiteet tänään:

          Auto oli saatu käyntiin, kun oli ollut laturissa kiinni. noh menen paikanpäälle ja luettiin nuo vikakoodit.
          Auto hörähti iloseen käyntiin sammutuksenkin jälkeen.
          Kahvittelua n 1h auto sammuksissa kylmissään.
          Autolle testaamaan toimiiko. Piuha kiinni ja katselen että siirtopaine ei noussut 0.97:sta ylemmäs kun antoi virtaa. Eipäs enää käynnistyny.
          Toisen kerran kun yritti startata akkukin sanoi ettei enää virtaa.
          Apukaapelit kiinni ja koetettiin startata ja samantien tuli painettakin.


          Minun veikkaukseni on: PA-pumppujen rele tai akku.
          Oikeilla jäljillä. PA-pumppujen rele tai siirtopumppu tuon todennäköisesti aiheuttaa. Siirtopaine ei nouse ja samalla rail-paine ei riitä käynnistykseen. Pumppujen pitäisi käynnistyä, kun virrat kääntää 2-asentoon ja sammuvat 60 sek. jälkeen, jos autoa ei käynnistetä. Kannattaa kuulostella käynnistyykö tankin pumppu, niin erottaa viallisen releen ja jumittavan siirtopumpun.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            Mites tämä?

            http://jolli.1g.fi/kuvat/autojutut/316d/viat3.JPG

            Eli auto jättänyt pari kertaa starttaamatta haalealla koneella, kylmänä ja kuumana lähtee kyllä käyntiin helposti.

            Siirtopumppu vaihdettu pari vuotta sitten ja kun tuo ongelma on päällä, kuuluu penkin alta surinaa n.60sek ajan ja sitten loppuu, eli siirtopumppu kyllä toimii mielestäni. Myöskään konehuoneen kirkkaassa letkussa ei näy ilmakuplia.
            Kun odottelee x-hetken, eli 1-2h niin auto tärähtää ongelmitta käyntiin.

            Ajattelin ensin että kyseessä olisi kampiakselin tai nokka-akselin asentotunnistin-vika, mutta paskan marjat, tällästä vikakoodia lykkäsi muistista ja kilometrit täsmää.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Jolli View Post
              No eikö tuossa aika selvästi sanottu että polttoaineen esipaine alle minimin?

              Syitähän tuohon voi olla monia, kannattanee harkita mm. pa-suodattimen vaihtoa. Ja onhan tankissa talvilaatua?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                Originally posted by MajorDrake View Post
                No eikö tuossa aika selvästi sanottu että polttoaineen esipaine alle minimin?

                Syitähän tuohon voi olla monia, kannattanee harkita mm. pa-suodattimen vaihtoa. Ja onhan tankissa talvilaatua?
                Kyllä, tankissa on talvilaatua ja pa-suodatinkin vaihdettu. Oireet taitavat kuitenkin viitata tuohon siirtopumppuun kun tämän threadin lueskelin läpi, joten sen vaihto ja katsotaan että mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Originally posted by Jolli View Post
                  Oireet taitavat kuitenkin viitata tuohon siirtopumppuun
                  Tai sitten paineanturi oireilee :think
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Tai sitten paineanturi oireilee :think
                    Paha sanoa kun kristallipallo huollossa tällähetkellä, nyt kun olen oiretta yrittänyt oikeen saada aikaan, niin eihän se ole tullut.. Paineanturi n.60eur, siirtopumppu n.200eur, pitäisikö nuo kummatkin vaihtaa suosiolla, vai kummasta alottaisi. Paineanturit eivät ymmärtääkseni ole näissä heikko paikka, mutta toisaalta taas en usko myöskään siihen että parin vuoden ikäinen siirtopumppu hajoaisi :think
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      Originally posted by Jolli View Post
                      Paha sanoa kun kristallipallo huollossa tällähetkellä, nyt kun olen oiretta yrittänyt oikeen saada aikaan, niin eihän se ole tullut.. Paineanturi n.60eur, siirtopumppu n.200eur, pitäisikö nuo kummatkin vaihtaa suosiolla, vai kummasta alottaisi. Paineanturit eivät ymmärtääkseni ole näissä heikko paikka, mutta toisaalta taas en usko myöskään siihen että parin vuoden ikäinen siirtopumppu hajoaisi :think
                      Vika saatu taas päälle, tarkemmin kuunnellessa perseen alta ei surinaa kuulu, vaan se tulee konehuoneesta. Tankissa tällähetkellä 1/4 löpöä. Kunhan auton saa taas henkiin, on siellä varmaan vikakoodia rail-paineesta, katsotaan.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Nonniin, tuossanoin tuli pähkäiltyä ja ihmeteltyä tuommoista 525D:tä jossa omituista hämminkiä starttauksen kanssa. Ei ole pakkasilla tahtonut lähteä käyntiin.
                        Inpalla lueskeltiin vikakoodeiksi:
                        Code:
                        =============================================================
                        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                        -------------------------------------
                        Date: 11/23/10 18:37:15
                        ECU: DDE40KW0
                        JobStatus: OKAY
                        Variant: DDE40KW0
                        -------------------------------------------------------------
                        RESULT: 3 errors in error memory !
                        -------------------------------------------------------------
                        1028 EGR control
                        
                        Error frequency : 255
                        Logistic counter: 38
                        
                        Error occured 1. times at:
                        
                        Engine speed 1773.23 1/min
                        Coolant temperature 62.06 Grad C
                        Einspritzmenge 19.97 mm^3
                        RPC rail pressure 704.82 bar
                        Fehler aufgetreten bei 158800.00 km
                        
                        Error occured 2. times at:
                        
                        Engine speed 1748.25 1/min
                        Coolant temperature 64.11 Grad C
                        Einspritzmenge 24.07 mm^3
                        RPC rail pressure 734.94 bar
                        Fehler aufgetreten bei 158800.00 km
                        
                        Error occured 3. times at:
                        
                        Engine speed 1673.33 1/min
                        Coolant temperature 49.09 Grad C
                        Einspritzmenge 14.34 mm^3
                        RPC rail pressure 481.93 bar
                        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
                        
                        Error not present
                        Sporadic error
                        neg. deviation / Air mass to big
                        
                        -------------------------------------------------------------
                        
                        4704 Pre-supply pressure monitoring
                        Error frequency : 10
                        Logistic counter: 38
                        
                        Error occured 1. times at:
                        Engine speed 0.00 1/min
                        Air-temperature 6.76 Grad C
                        Einspritzmenge 32.77 mm^3
                        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
                        Fehler aufgetreten bei 158820.00 km
                        
                        Error occured 2. times at:
                        Engine speed 0.00 1/min
                        Air-temperature 2.67 Grad C
                        Einspritzmenge 37.38 mm^3
                        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
                        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
                        
                        Error occured 3. times at:
                        Engine speed 0.00 1/min
                        Air-temperature 2.67 Grad C
                        Einspritzmenge 37.38 mm^3
                        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
                        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
                        
                        Error not present
                        Sporadic error
                        Pre-supply press.below min.value for eng.start
                        -------------------------------------------------------------
                        
                        2550 Rail pressure control at start
                        Error frequency : 40
                        Logistic counter: 34
                        
                        Error occured 1. times at:
                        Engine speed 224.78 1/min
                        fuel pre-supply pressure 0.94 bar
                        Einspritzmenge 32.77 mm^3
                        RPC rail pressure 84.34 bar
                        Fehler aufgetreten bei 158820.00 km
                        
                        Error occured 2. times at:
                        Engine speed 224.78 1/min
                        fuel pre-supply pressure 0.98 bar
                        Einspritzmenge 29.70 mm^3
                        RPC rail pressure 66.27 bar
                        Fehler aufgetreten bei 161110.00 km
                        
                        Error occured 3. times at:
                        Engine speed 199.80 1/min
                        fuel pre-supply pressure 0.93 bar
                        Einspritzmenge 44.55 mm^3
                        RPC rail pressure 48.19 bar
                        Fehler aufgetreten bei 161140.00 km
                        
                        Error not present
                        Sporadic error
                        Rail-pressure build up
                        =============================================================
                        Toimenpiteet tänään:

                        Auto oli saatu käyntiin, kun oli ollut laturissa kiinni. noh menen paikanpäälle ja luettiin nuo vikakoodit.
                        Auto hörähti iloseen käyntiin sammutuksenkin jälkeen.
                        Kahvittelua n 1h auto sammuksissa kylmissään.
                        Autolle testaamaan toimiiko. Piuha kiinni ja katselen että siirtopaine ei noussut 0.97:sta ylemmäs kun antoi virtaa. Eipäs enää käynnistyny.
                        Toisen kerran kun yritti startata akkukin sanoi ettei enää virtaa.
                        Apukaapelit kiinni ja koetettiin startata ja samantien tuli painettakin.


                        Minun veikkaukseni on: PA-pumppujen rele tai akku.
                        Mitä te sanotte?


                        Sitten kun en ole aikasemmin diesel vehkeitä lueskellut niin osaisiko joku viisaampi kertoa mitä nuo arvot ovat ja mitä niiden pitäisi olla ja millaiset on huonot arvot ja mitä ne silloin mahdollisesti kertovat?
                        Suuttimien arvot ja hyvät on. Käsittääkseni jos menee paljon miinukselle niin vuotaa. Seuraaminen onnistuu vaan pienillä kieroksilla.
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          Originally posted by Jolli View Post
                          Vika saatu taas päälle, tarkemmin kuunnellessa perseen alta ei surinaa kuulu, vaan se tulee konehuoneesta. Tankissa tällähetkellä 1/4 löpöä. Kunhan auton saa taas henkiin, on siellä varmaan vikakoodia rail-paineesta, katsotaan.
                          Henkiinhän se taas tärähti pienen odottelun jälkeen. Vikakoodeja löytyi edelleen pre rail pressure, sekä Speed sensor (camshaft sensor). Tuossa mietin että mikäli vika olisi pumpussa, se tuskin korjaantuisi aina odottamalla. Lisäksi ymmärtääkseni tankin pumppu, sekä siirtopumppu toimivat samalla releellä, jolloin en relevikaan usko myöskään, koska railipaine on kuitenkin se 0,96bar. Eli epäilys kohdistuu tuohon kampiakselin asentotunnistimeen. Onko sen toiminta siten, että jos ei tietoa tule eculle että kaikki on kunnossa, niin ecu ei edes käynnistä siirtopumppua -> kone ei käynnisty?
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Originally posted by Jolli View Post
                            Onko sen toiminta siten, että jos ei tietoa tule eculle että kaikki on kunnossa, niin ecu ei edes käynnistä siirtopumppua -> kone ei käynnisty?
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Jolli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 2556
                              • Virolahti

                              Originally posted by Dunky View Post
                              Gut sanoi sakemanni ja Lapissa vuonna 46 tulitikkua raapaisi. Tiedänpä että minkä osan uusin bemaribingossa ensimmäisenä, sen asentotunnistimen. Pitäisi varmaan joulun jälkeen nuo hehkut sekä hehkujen boxikin uusia kun taitavat olla alkuperäisiä.

                              Dunky, ei oo sähköpostia vielä näkynyt e61 koskien.
                              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                              PM tavoittaa, puhelimella ei.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by Jolli View Post
                                Dunky, ei oo sähköpostia vielä näkynyt e61 koskien.
                                Hyvää kannattaa odottaa?
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎