Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #16
    Sekavaa kylläkin,jumittaisko rele? Jos tämä vika kuitenkin ainoastaan useiden tuntien seisonnan jälkeen niin vaikuttaisi että jokin suuttimista vuotaisi paineet pihalle.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • mikkoman72
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 93
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Rahu View Post
      Sekavaa kylläkin,jumittaisko rele? Jos tämä vika kuitenkin ainoastaan useiden tuntien seisonnan jälkeen niin vaikuttaisi että jokin suuttimista vuotaisi paineet pihalle.
      Ja tästä vaihtoehdosta tuli mieleen, että livedata näytti yhden sylinterin "korjausarvoksi" (vai mikä se nyt on) tyhjäkäynnillä rutkasti eri lukemaa kuin muilla. Ajossa eroja ei sylinterien välillä ollut (vai oliko mitään korjausarvojakaan...).

      Voiko tämä olla osoitus kyseisen sylinterin suuttimen vuodosta? Voiko lämpötilalla olla vaikutusta vian laajuuteen eli lämpötilan noustessa vuoto pienenee/katoaa kokonaan?
      Last edited by mikkoman72; 20-12-2009, 23:14.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Rahu View Post
        Sekavaa kylläkin,jumittaisko rele? Jos tämä vika kuitenkin ainoastaan useiden tuntien seisonnan jälkeen niin vaikuttaisi että jokin suuttimista vuotaisi paineet pihalle.
        Vähän ristiriitaista tuo tapauksesta tullut informaatio. Vuotava suutin ei mitenkään selitä, että siirtopaineet eivät nouse lainkaan kytkettäessä virrat.

        Originally posted by mikkoman72 View Post
        Ja tästä vaihtoehdosta tuli mieleen, että livedata näytti yhden sylinterin "korjausarvoksi" (vai mikä se nyt on) tyhjäkäynnillä rutkasti eri lukemaa kuin muilla. Ajossa eroja ei sylinterien välillä ollut (vai oliko mitään korjausarvojakaan...).

        Voiko tämä olla osoitus kyseisen sylinterin suuttimen vuodosta?
        Suuttimen korjausarvo ja ohivuoto eivät ole yksi yhteen, mutta hyvin usein korreloivat keskenään. Paljonko se korjausarvo oli?
        Last edited by Clavurion; 20-12-2009, 23:14.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          Mikä oli se suuttimen lukema, pitäisi osua -4 - +5 väliin?
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • mikkoman72
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 93
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Vähän ristiriitaista tuo tapauksesta tullut informaatio. Vuotava suutin ei mitenkään selitä, että siirtopaineet eivät nouse lainkaan kytkettäessä virrat.

            Ajon jälkeen, ennen käynnistystä, siirtopaine on laskenut siitä ajon aikaisesta 4,07:sta 3,88:n. En tiedä onko tämä normaalia tai auttaako vian haarukoinnissa.

            Suuttimen korjausarvo ja ohivuoto eivät ole yksi yhteen, mutta hyvin usein korreloivat keskenään. Paljonko se korjausarvo oli?
            Käyn ottamassa nyt uuden luvun siirtopaineelle, kun auto on seissyt pari tuntia. Tsekkaan samalla sen korjausarvon.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              1.Tsekkaa testerillä paine kun avain 2 asennossa eli virrat päällä.

              2.Tsekkaa sama kun auto käynnissä.

              3.Tsekkaa korjausarvot suuttimilta tyhjäkäynnillä.

              Kohdan 1 voit testata 2-3 kertaa ja katsoa nouseeko paineet joka kerta.

              ?
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Rahu View Post
                1.Tsekkaa testerillä paine kun avain 2 asennossa eli virrat päällä.

                2.Tsekkaa sama kun auto käynnissä.

                3.Tsekkaa korjausarvot suuttimilta tyhjäkäynnillä.

                Kohdan 1 voit testata 2-3 kertaa ja katsoa nouseeko paineet joka kerta.

                ?
                1.1 Rail-paine startatessa, jos siirtopaineet OK.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • mikkoman72
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 93
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by mikkoman72 View Post
                  Käyn ottamassa nyt uuden luvun siirtopaineelle, kun auto on seissyt pari tuntia. Tsekkaan samalla sen korjausarvon.
                  Nonni. Siirtopaine 3,77.

                  Korjausarvot välillä -1,3 ja +2 (aiemmin -1 - +3,5).

                  Yhä siellä möllöttää virhe "glow devide: plug or relay". Lämpötilat kolmelta viimeiseltä -5, -5 ja +43.

                  Pumppujen/-un hurinaa kuului sen minuutin, jonka jälkeen loppui. Eli vaikuttaa toimivan normaalisti.

                  Viimeksi kun lämpötila oli -10, käynnistyi kone jo 230 rail pressuren kohdalla, kun -17 asteessa vaati liki 300 railia.

                  Aivan ymmällä olen, kyllä :P

                  Asiaan liittymättömästi: mitä tekee softassa nappula "reset of injektorvalues"? Ei, en todellakaan uskalla kokeilla

                  Comment

                  • mikkoman72
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 93
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    1.1 Rail-paine startatessa, jos siirtopaineet OK.
                    Railpaine nousee startissa nollasta kohti kolmeasataa ja - joko lämpötilasta tai jostain muusta riippuen - kone käynnistyy 230-300 kohdalla.

                    Comment

                    • mikkoman72
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 93
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Rahu View Post
                      1.Tsekkaa testerillä paine kun avain 2 asennossa eli virrat päällä.

                      2.Tsekkaa sama kun auto käynnissä.

                      3.Tsekkaa korjausarvot suuttimilta tyhjäkäynnillä.

                      Kohdan 1 voit testata 2-3 kertaa ja katsoa nouseeko paineet joka kerta.

                      ?
                      Paineet eivät nouse joka kerta lisää. Itse asiassa sieltä on tullut AINA luku 0,97, kun virta-avain asennossa 2.
                      Last edited by mikkoman72; 21-12-2009, 12:47.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by mikkoman72 View Post
                        Nonni. Siirtopaine 3,77.

                        Korjausarvot välillä -1,3 ja +2 (aiemmin -1 - +3,5).

                        Yhä siellä möllöttää virhe "glow devide: plug or relay". Lämpötilat kolmelta viimeiseltä -5, -5 ja +43.

                        Pumppujen/-un hurinaa kuului sen minuutin, jonka jälkeen loppui. Eli vaikuttaa toimivan normaalisti.

                        Viimeksi kun lämpötila oli -10, käynnistyi kone jo 230 rail pressuren kohdalla, kun -17 asteessa vaati liki 300 railia.

                        Aivan ymmällä olen, kyllä :P

                        Asiaan liittymättömästi: mitä tekee softassa nappula "reset of injektorvalues"? Ei, en todellakaan uskalla kokeilla
                        Nythän se toimii ja arvot on normaalit hehku(j)a lukuunottamatta. Jos siellä joku suutin on simahtamassa niin se, jolla korkein + korjausarvo. Eiköhän tässä nyt hahmottunut, mitä seurata ja mittailla, jos vielä koirii.

                        Suuttimien arvot nollataan tuolla toiminnolla, jos useampia suuttimia uusitaan kerralla.
                        Last edited by Clavurion; 21-12-2009, 00:27.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • mikkoman72
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 93
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Nythän se toimii ja arvot on normaalit hehku(j)a lukuunottamatta. Jos siellä joku suutin on simahtamassa niin se, jolla korkein + korjausarvo. Eiköhän tässä nyt hahmottunut, mitä seurata ja mittailla, jos vielä koirii.

                          Suuttimien arvot nollataan tuolla toiminnolla, jos useampia suuttimia uusitaan kerralla.
                          Toimii toimii, mutta aamulla ei enää toimi Tai oikeastaan :(

                          Lähteehän se aina, kun jurnuttaa sen minuutin. Ei vain viitsisi latailla akkua päivittäin tuon takia. Saatikka olla jossain, missä ei voi ladata akkua...
                          Last edited by mikkoman72; 21-12-2009, 00:36.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by mikkoman72 View Post
                            Toimii toimii, mutta aamulla ei enää toimi Tai oikeastaan :(

                            Lähteehän se aina, kun jurnuttaa sen minuutin. Ei viitsis latailla akkua päivittäin tuon takia.
                            Nyt lähti ilmeisesti hyvin käyntiin? Ei muuta kuin aamulla heti läppäri kiinni ja katsot, mitä siellä tapahtuu tai jää tapahtumatta.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by mikkoman72 View Post
                              Itse asiassa sieltä on tullut AINA luku 0,97.
                              Eihän tämä nyt ole voinut olla mahdollista jos auto kuitenkin käynnistyy??
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • mikkoman72
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 93
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Rahu View Post
                                Eihän tämä nyt ole voinut olla mahdollista jos auto kuitenkin käynnistyy??
                                Railpaine on ollut aina virta-avaimen ollessa asennossa 2 tuo 0,97. Kun rupeaa jurnuttamaan konetta käyntiin, nousee raili ja siirtopaine pikkuhiljaa kohti lukemia, joilla kone ylipäätään voi käynnistyä. Ei siis "aina" vaan "virta-avain asennossa 2" -aina

                                Nyt aamulla, kun konetta oli käytetty vain 8h sitten yöllä, niin lähti kivuttomasti, vaikkakaan ei aivan normaalisti (vain n.5sek pyöritys).

                                Aika selvästi riippuu vain siitä, miten kauan auto on käyttämättä. Testaan pyhien aikana vielä pitkällä seisottamisella uudelleen.
                                Last edited by mikkoman72; 21-12-2009, 12:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎