Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 abs-boxin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeJ
    BTCF Member
    • Jun 2005
    • 324
    • Hml

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Kun tuo maajohdin menee poikki boksiin ei pääse kiinni ja tosiaan vaikka saa korjattua että pääsee taas kiinni niin jää muistaakseni herjaamaan jotain venttiiliä, eli sen ohjaus kuolee maadotuksen puuttumisen seurauksena.
    Tohon ei ole ilmeisesti vielä löytynyt ratkaisua.
    Eli suosiolla toinen boksi metsästykseen.
    Tätä mä vähän pelkäsinkin, että jotain muutakin on mennyt rikki maajohtimen katkettua. Pe...ele on paskaa suunnittelua tuo boksi. Ei pysty ymmärtään miksi pitää tuollaiseen laitteeseen tehdä noin onnettomat johtimet. Kannattaa siis ehjätkin boksit avata ja vahvistaa noi maajohtimet niin säästyy koko boksi hajoamiselta. Uusia bokseja näyttää saava noin 400 egeen, mutta onko näissä uusissa sama ongelma vai onko systeemiä parannettu? Käytettyjä tuntuu ymmärrettävistä syistä olevan vähän niukasti tarjolla.
    E60 535dA LCI -07 M-sport
    E39 530dAT -99 "M-sport"

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #17
      Itse voin suositella Sercap:pia sekä palvelun että nopeuden puolesta en tiedä mitä ongelmia tuolla elektromekalla on, kun sieltä ei saa ketäään kiinni ja työt kestää kuukausikaupalla ilman mitään tietoa koska saat laitteet korjauksesta. Muuten varmasti pätevä paja, mutta ainakin itselle jäänyt vähän huono maku sercapilla korjautin kelkan digimittaristonkin ja hyvä tuli.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by MakeJ View Post
        Tätä mä vähän pelkäsinkin, että jotain muutakin on mennyt rikki maajohtimen katkettua. Pe...ele on paskaa suunnittelua tuo boksi. Ei pysty ymmärtään miksi pitää tuollaiseen laitteeseen tehdä noin onnettomat johtimet. Kannattaa siis ehjätkin boksit avata ja vahvistaa noi maajohtimet niin säästyy koko boksi hajoamiselta. Uusia bokseja näyttää saava noin 400 egeen, mutta onko näissä uusissa sama ongelma vai onko systeemiä parannettu? Käytettyjä tuntuu ymmärrettävistä syistä olevan vähän niukasti tarjolla.
        Mulla olis tuossa käytetty korjauskelpoinen yksilö hyllyssä. Herjaa vain vasenta etuanturia eli sen johdin lienee poikki. Jäi hyllyyn kun löysin vähän käytetyn ehjän, vajaan vuoden autossa olleen -07 laakkoselta kalliilla ostetun
        Tiedä sitten kauanko tuokin kestää eli onko uudemmissa tehty jotain tuotekehitystä?

        Saksastahan noita uusia tosiaan saa noin 400 eurolla.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          #19
          Originally posted by _nixu_ View Post

          Saksastahan noita uusia tosiaan saa noin 400 eurolla.
          Multakin voi kysellä jos tarvii ehjätä vanha Löytyypi yksi korjattu vaihtoboksikin "hyllystä".

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Originally posted by Driver22 View Post
            en tiedä mitä ongelmia tuolla elektromekalla on, kun sieltä ei saa ketäään kiinni ja työt kestää
            Töitä on ollut aivan liikaa. Seudullinen tunnettuvuuskin alkaa olla sitä luokkaa että Lohjan paikalliset & lähialue "ovesta sisään" ajan varaamaan tulleet bmw käyttäjät riittävät jo takaamaan työllisyyden -> Tavoitettavuus on ollut huono pitkään koska työn määrää on tarkoitukselliseti koko ajan vähennetty (uusia töitä olisi tulossa lähes jokaisen vastatun puhelun johdosta) ja tehty vanhoja projekteja pois. Kohta tilanne alkaa olla tasapainossa, jatkossa mennään joka ikinen työ ajanvarauksella ettei minkäänlaista ruuhkaa pääse enää syntymään. Aikaisemmin kun valitettavasti oli tilanne että paikan päälle tulleet asiakkaat menivät tietysti aina postimyyntikorjausten edelle ja pahimmillaan projektien vastustaessa postimyyntikorjauksille ei jäänyt lainkaan aikaa. Työn määrän kohdistumien tänne suunnalle johtuu pitkälti siitä että asiakasta ei ryöstetä hinnoittelulla, eikä siihen ole edelleenkään tarkoitus mennä. Tämä hillitsee myös kilpailijoiden hinnoittelua... Toki tässä on ollut myös ajatuksia lopettaa postimyyntikorjaukset kokonaan, jolloin korjauspalvelua saa vain paikan päältä, mutta tämä on vielä harkinnassa. Pahoittelen kaikkia viivästyksiä, nyt täytyy jatkaa töitä taas...
            Last edited by WSE1; 02-03-2011, 08:36.

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              #21
              Korjasin omani jossa oli selkeästi precharge pumpun niitä paksumpia johtimia irti transistorista.
              Kansi on laitettu kuumaliimalla kiinni vesitiiviisti.
              Ehdin kuitenkin tilata uuden ja korjauksen onnistuminen jäi testaamatta.
              Voin tuon korjatun myydä 50€:lla.
              Se on DSC mallinen.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by walopower View Post
                Korjasin omani jossa oli selkeästi precharge pumpun niitä paksumpia johtimia irti transistorista.
                Kansi on laitettu kuumaliimalla kiinni vesitiiviisti.
                Ehdin kuitenkin tilata uuden ja korjauksen onnistuminen jäi testaamatta.
                Voin tuon korjatun myydä 50€:lla.
                Se on DSC mallinen.
                Ei auttanut itellä ainakaan vaikka yhdistikin johtimet, kivi oli rikki. Kannattaa ainakin testata vielä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Gedd
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 479
                  • Tampere

                  #23
                  Koskeekos nämä ongelmat vain uudempia, jossain vuosimallissa heikkeni..?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Gedd View Post
                    Koskeekos nämä ongelmat vain uudempia, jossain vuosimallissa heikkeni..?
                    8/98 kun boxi siirtyi konehuoneseen. Sitä edeltävissä, joissa boxi on sisällä ei ole ongelmia juuri koskaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • walopower
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 294
                      • Espoo

                      #25
                      Itellä oli folio lämpösuojana mutta ei auttanut. Pitäis laittaa parempi suoja tähän uuteen jossa ilma pääsee vaihtumaan.
                      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10060
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by walopower View Post
                        Itellä oli folio lämpösuojana mutta ei auttanut. Pitäis laittaa parempi suoja tähän uuteen jossa ilma pääsee vaihtumaan.
                        Jos sinne on vaihdettu tehdasuusi boksi,niin kestänee taas seuraavat +10 vuotta ilman lämpösuojiakin.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #27
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Jos sinne on vaihdettu tehdasuusi boksi,niin kestänee taas seuraavat +10 vuotta ilman lämpösuojiakin.
                          Tuurilla saattaa kestää, jotkut menee viidessäkin vuodessa, harvemmin alle kuitenkaan.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • cba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 3464
                              • Ylivieska

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?
                              Voi se ilmetä noinkin.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10060
                                • KVLA

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?
                                Kahdessa omassani toimineet viallisella boksilla juurikin päin vastoin.Kunnes jossain vaiheessa paloi "hälyt" jo kaiken aikaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎