Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 abs-boxin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #76
    Originally posted by Viljo540 View Post
    OK,kiitosta.
    No ei tarvii kyllä alkaa juotella muita ku itteensä,sen verran tutkin asiaa että ihan turha yrittääkkään.
    Mutta kuka sen huoltaa?Tuo mikäseoli elektromeka?Vai kannattaako katella suoraan uutta käytettyä ja joku koodailee sit toimivaks?
    Sillä vaan että tulis kerralla kuntoon ku ei jaksa saatana kaivaa,muutakin tekemistä ihan riittämiin prkl!

    Tekeekö toi sama boksi nyt sit sitä että toi vilkkuja välkyttelee?Luin tuolta ylempää että jollain samaa ilmiötä ollu.Varmaan hälytin,mutta luuleeko se että sitä ollaan hinaamassa tai jotain??

    Muutenhan ei haittais niin paljoo,mut leima venähti pitkäks ja kiva ois ajella välillä muullakin ku tolla -69 amatzonilla
    Originally posted by böntti View Post
    Tampereella tulee näitä korjattua jatkuvasti.

    Oma tuli kuntoon tampereella

    Comment

    • Viljo540
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 55
      • KPO

      #77
      Jees,kiitoksia pitää kysellä.

      Tiedä vaan tuleeko tosta enää kalua.Avasin sen takakannen,tai siis loput siitä,se oli puoliks auki niin eipä tuo ihme että sinne vettä oli päässy.
      Tietävämpi kaveri oli sitä mieltä että siinä alanurkassa kun on niitä pieniä satiaisia että ne ois kärähtäny kun siinä kohdalla oli just tuoretta hapettumaa.

      Selvis syy sille akun purkamisellekkin,kun toi huutaa toi pumppu nyt kokoajan.Toi boksi oli näköjään jo joskus huollettukin,siellä oli juotettu just ne kaikki pienet hyppylangat.Mutta kansi ois saanu olla ehkä vähä paremmin kiinni,pierunkuoren ohut kerros jotain moottorisilikoonia vaan siinä,kynnellä raottaen lähti auki.

      Lie tekemätön paikka ehjätä tuota enää?Tai siis ei varmaan edes kannata jo korjattua alkaa enää väsäämään?
      Sieg Nature!

      -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

      -2001 e39 touring iA 525- "musta"
      -1998 Zetor 7431-
      -1989 w124 230-
      -1972 El Camino 383cid-
      -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
      -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #78
        Jos se on uinut niin eipä siinä muuta ku toista purkkia tilalle..
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10060
          • KVLA

          #79
          Uusien purkkien hinta on näköjään muutamassa vuodessa jopa tuplaantunut. Ainakin ebay hinnat. Käytetyistä en sitten tiedä.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #80
            Oho, on näköjään hinta pompsahtanut ihan kunnolla. Vuosi sitten on ollut karkeasti puolta halvempi.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Viljo540
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 55
              • KPO

              #81
              Mites toi nyt meni...että pitääkö sen purkin olla just samanlaisesta autosta.Sen tiedän että DSC pitää olla jos on ollutkin.Mutta käykö esim.528 ja 525:n purkit ristiin?Ja onko vuosimalli eroja jotka pitää ottaa huomioon?Tai siis saako koodattua,koodaukseen jokatapuksessa oon varautunut ku eihän se tietenkään sovi kerralla.
              Sieg Nature!

              -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

              -2001 e39 touring iA 525- "musta"
              -1998 Zetor 7431-
              -1989 w124 230-
              -1972 El Camino 383cid-
              -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
              -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #82
                9/98-> purkki, vain ASC/DSC ratkaisee ja koodia perään (lisäksi DSC:ssä ohjauskulma-anturin alustus testerillä).
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Viljo540
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 55
                  • KPO

                  #83
                  Joo,kiitoksia.Elikkäs 98-> DSC purkin metsästykseen siis.Saa tarjota jos pyörii jollakulla nurkissa.
                  Sieg Nature!

                  -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                  -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                  -1998 Zetor 7431-
                  -1989 w124 230-
                  -1972 El Camino 383cid-
                  -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                  -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10060
                    • KVLA

                    #84
                    Ota purkki irti ja laita korjaukseen.

                    Comment

                    • Viljo540
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 55
                      • KPO

                      #85
                      Eiku se on jo kertaalleen korjattu ja varmaan niin paskana ettei tule kuntoon...niitä pikkusatiaisia siitä alanurkasta pitäs vaihtaa ku ovat varmaan kärähtäneet.
                      Sieg Nature!

                      -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                      -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                      -1998 Zetor 7431-
                      -1989 w124 230-
                      -1972 El Camino 383cid-
                      -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                      -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                      Comment

                      • Viljo540
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 55
                        • KPO

                        #86
                        Onko se muuten välttämätöntä se ohjauskulman kalibrointi,jos kaikki pelaa uudella boksilla??Ostin nimittäin käytetyn boksin ja löin paikalleen ja kaikki toimii eikä vikavaloja ei mitn!?
                        Sieg Nature!

                        -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                        -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                        -1998 Zetor 7431-
                        -1989 w124 230-
                        -1972 El Camino 383cid-
                        -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                        -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by Viljo540 View Post
                          Onko se muuten välttämätöntä se ohjauskulman kalibrointi,jos kaikki pelaa uudella boksilla??Ostin nimittäin käytetyn boksin ja löin paikalleen ja kaikki toimii eikä vikavaloja ei mitn!?
                          Jos purkille jäänyt viimeisin asentotieto on riittävän lähellä asentoa, jossa ratti sattuu purkin asennuksen yhteydessä olemaan, niin tuurillaan voi toimia ilman vikavaloja. Käytännössä se nollakohta on aina syytä asettaa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Odto
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 114
                            • Suomi

                            #88
                            Mitähän tässä nyt tekisi seuraavaksi. Abs boksi vaihdettu -> valot palaa, abs ei toimi, nopeusmittari ja kulutus ei toimi.

                            Autocom CDP lukija sanoo ainoastaan oikean etuanturin olevan rikki. Anturin pinneistä mitattuna ainakin virta menee läpi + kaikki anturit on uusittu viime vuonna, että ei pitäisi hajota näin nopeasti.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10060
                              • KVLA

                              #89
                              Originally posted by Odto View Post
                              kaikki anturit on uusittu viime vuonna, että ei pitäisi hajota näin nopeasti.
                              Tarvike sellainen vai OE anturi kyseessä?

                              Comment

                              • Odto
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2017
                                • 114
                                • Suomi

                                #90
                                Kaikki 4 uutta anturia boschilaisia. Kyllä se vika olikin tällä kertaa siellä oikeassa etuanturissa, mutta 20 vuotta vanha anturi nyt paikallaan ja toimii. Onneksi tuli säilytettyä kaikki vanhat anturit.

                                Turhaan ostin uuden ohjausyksikkö, mutta eiköhän se taas simahda parin vuoden sisään, niin saa laittaa vanhan paikalleen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎