memebuy23buy

E39 abs-boxin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2174
    • Himas

    #61
    Originally posted by mikron View Post
    Sen verran kerron omasta kokemuksesta, että autoelektron kanssa tässä odoteltu useampi viikko toimivaa boksia takuuna. Ei siis hirveästi hurraahuutoja täältä sille firmalle, yhteydenpito ollut myös heikkoa. Ei vastata puheluihin/viesteihin ja osoitetiedot ym laitettu takuuasian suhteen (epäonnistunut korjaus selvisi jo paikanpäällä). Laitan päivitystä jos homma etenee.
    Tänään taas kolme soittoyritystä eikä vastausta. Kyseessä siis takuukorjaus josta reilu viikko sitten kaikkien viikkojen odotteluiden jälkeen olisi pitänyt tulla korjattu boksi tilalle ja minun olisi tämä nykyinen pitänyt lähettää paluupostissa.

    Alkaa kärsivällisyys olla koetuksella.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • lepis
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 81
      • Tampere

      #62
      Tere,

      Näyttäis olevan viimesin kirjoittelu 3.8.2016 tänne foorumille nimimerkiltä WSE1 (Autoelektro).:think
      E39 530iA -02

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2174
        • Himas

        #63
        Laitoin nyt sähköpostia jos edes siihen vastaisi. Vituttaa tällainen kun ei viitsitä antaa mitään selitystä miksi ei ole sitä takuuboksia näkynyt. Eikä tässä nyt niin isoista rahoistakaan ole kysymys, että kannattaa omaa mainettaan pilata.

        Edit. No nyt tuli sentään sähköpostiin vastaus. Taas odotetaan.
        Last edited by mikron; 14-10-2016, 11:39.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Purni
          BTCF Member
          • May 2007
          • 915
          • Vantaa

          #64
          Itse odotin 2 vuotta ison navin korjausta joka lopulta hukkui jonnekkin.
          Kesämiina: E39 M5 S/C
          Talvimiina: E70 X5 530sd

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2174
            • Himas

            #65
            Originally posted by Purni View Post
            Itse odotin 2 vuotta ison navin korjausta joka lopulta hukkui jonnekkin.
            Mikä firma? Miten korvasi?

            Nyt on taas neljä päivää odoteltu sähköpostiin vastaamista.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #66
              Kiitos palautteista tätäkin kautta, kyllä nimimerkille "mikron" toki hoidetaan ehjä boksi, nykyinen ehjäksi tai rahat takaisin, ehjää DSC boksia on ikävän vaikeaa löytää käytettynä suomenmaalta, ja ne mitä on jäänyt vaihto-osana hyllyyn ovat aika epätoivoisia yksilöitä kestääkseen tai ollakseen ylipäätänsä korjattavissa.

              Olen ollut jo toista kuukautta muissa töissä joten korjaushommille aikaa on liian rajallisesti ja olen ajamassa koko sen toiminnan alas tämän kuun loppuun, koska aikaa keskittyä siihen ei enää ole, mutta kaikki kesken olevat tai muut ja tulevatkin takuut tietysti tehdään normaalisti. Muiden töiden vuoksi ei päiväsaikaan myöskään ole kovin suuria mahdollisuuksia vastailla autoelektron numeroon, sähköpostitse asiat toki etenevät aina kun ehdin käydä niitä läpi.

              Jatkossa, kun en itse enää korjaushommia tee, suosittelen korjauttamaan ABS boksit Sercapilla, koska siellä ainakin tehdään korjaus niinkuin se pitääkin tehdä. Kaikista ulkomaalaisista ja suomalaisista korjaajista ei voi sanoa valitettavasti samaa. Toki voi muitakin hyviä olla mutta heidän korjausjälkeensä en ole päässyt tutustumaan.
              Last edited by WSE1; 23-10-2016, 17:08.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #67
                Kimsu myy uusia ja korjattuja Boxeja. Mainostaa että 5 min homma vaihtaa, eikä tarvia koodailla.
                No miten se nyt on, kun tästäkin ketjusta luin että tarvii koodata jos vaihtaa toisesta autosta tai uuven?

                Onko uusia korjaajia löytynyt, mielellään Varkauden läheltä, mutta ajelen kyllä pitemmällekin?

                Tarve olisi saada kuntoon viikonloppuun mennessä, eli lähettämällä ei kerkeä. Ajelen kyllä jonnekin jos paikka löytyy ja korjaa odottaessa.

                Muuten ostan uuden, jos ei huomiseen mennessä löydy tekijää.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Kimsu myy uusia ja korjattuja Boxeja. Mainostaa että 5 min homma vaihtaa, eikä tarvia koodailla.
                  No miten se nyt on, kun tästäkin ketjusta luin että tarvii koodata jos vaihtaa toisesta autosta tai uuven?
                  Käytettyä ASC-purkkia ei välttämättä tarvi koodata, uusi kyllä. DSC aina ja siinä sen lisäksi ohjauskulma-anturin alustus.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    #69
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Käytettyä ASC-purkkia ei välttämättä tarvi koodata, uusi kyllä. DSC aina ja siinä sen lisäksi ohjauskulma-anturin alustus.
                    No DSC on. Tuossa ilmossa vaan mainitsee että ei tarvia kuin kalibroida sen ohjauskulma-anturin.



                    Numero on: 0265950002


                    Onko tuolla boksilla yhteyttä/seurausta moottorin eculle? Eli tekeekö mitään karttamuutoksia, tms. vikatilan tyylistä tilaa autolle?

                    No, eipä tuo ajamista estä, ainakaan ajossa en huomannut muuta kuin nuo kolme valoa jotka syttyy mittaristoon.


                    Maanantaina pitäisi sorkkia moottorin purkkia, niin mieluummin ois kunnossa olevan auton vieny sinne.


                    Mitä googlella katoin, niin aika selvä boxivika, kun vielä jollain saksan foorumilla joku mainitsi että kellään ei ole kuullut menneen rikki tuota paineanturia, tai tilanteen korjaantuneen uuden anturin vaihtamalla.
                    Valot syttyy hetken perästä kun laittaa virrat päälle tai auton käyntiin ja tuo koodi.


                    Tuo oli sen jälkeen kun heitin lenkin aikaisemmin.
                    Last edited by bemmeri; 11-09-2018, 18:00.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      No DSC on. Tuossa ilmossa vaan mainitsee että ei tarvia kuin kalibroida sen ohjauskulma-anturin.



                      Numero on: 0265950002


                      Onko tuolla boksilla yhteyttä/seurausta moottorin eculle? Eli tekeekö mitään karttamuutoksia, tms. vikatilan tyylistä tilaa autolle?

                      No, eipä tuo ajamista estä, ainakaan ajossa en huomannut muuta kuin nuo kolme valoa jotka syttyy mittaristoon.


                      Maanantaina pitäisi sorkkia moottorin purkkia, niin mieluummin ois kunnossa olevan auton vieny sinne.


                      Mitä googlella katoin, niin aika selvä boxivika, kun vielä jollain saksan foorumilla joku mainitsi että kellään ei ole kuullut menneen rikki tuota paineanturia, tai tilanteen korjaantuneen uuden anturin vaihtamalla.
                      Valot syttyy hetken perästä kun laittaa virrat päälle tai auton käyntiin ja tuo koodi.


                      Tuo oli sen jälkeen kun heitin lenkin aikaisemmin.
                      Kyllä se pitää koodata kun siellä on eriasetukset erimoottoreille. Eli jos et tiedä, että boksi tuli samalla moottorilla ja vaihteistolla olleesta autosta, niin pitää kyllä pitää koodata ja toki kalibrointi perään. Toki se voi väärilläkin asetuksilla sen verran toimia, että valot sammuu. Ei estä mitenkään ajamista.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Viljo540
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 55
                        • KPO

                        #71
                        No niin...vissiin on sit boxi paskana täälläkin.Akun hörppäs jo pari kertaa tyhjäks ja vilkuttelee vilkkuja(hälytin ilmeisesti).Akun kun laittaa kiinni niin alkaa toi abs-pumppu käymään,eikä lopeta.Onko siellä sitten joku juttu vaan jumissa vai ihan sökö koko paska??
                        Liittimet käytin irti ja kontaktispraytä suihkin niihin,ei vaikutusta.
                        Vika alkoi siitä kun pesin konehuoneen...varovasti kyllä.Heti käynnistäessä ei tullut mitään mutta parin käynnistyksen jälkeen jätti valot tauluun ja nopeus,sekä kulutusmittari alko sekoilemaan.

                        Vai varmaan boxi paskana?Mekaanikkokaveri tossa tuumas että jos meinasit irrottaa niin ton koko hydrauliikkahässäkän ja boksit ja kaikki pitäs olla vaakatasossa,kun siellä kuulemma on kaikenmaailman jousia sun muita juttuja jotka sais pysyä tallessa...mutta olen nähnyt netissä kuvia joissa on otettu boksi irti autossa kiinniollessaan,eikä mitään varoituksia moisista.

                        Että mitenkä on,voiko sen boksin irrottaa siitä vaan ruuvit irti ja käpälään...vai vaatiiko erikoistoimia?Ja mitä sitten jos hydrauliikkalinjat pitää irrottaa,varmaan ilmata pitää sen jälkeen ja mitä kaikkee?

                        Että jos jollain olisi ohjetta antaa moiseen operaatioon niin olisin kiitollinen,ja toimivaa boksia saa myös tarjota.

                        Auto 2003 525ia DSC
                        Sieg Nature!

                        -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                        -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                        -1998 Zetor 7431-
                        -1989 w124 230-
                        -1972 El Camino 383cid-
                        -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                        -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by Viljo540 View Post
                          No niin...vissiin on sit boxi paskana täälläkin.Akun hörppäs jo pari kertaa tyhjäks ja vilkuttelee vilkkuja(hälytin ilmeisesti).Akun kun laittaa kiinni niin alkaa toi abs-pumppu käymään,eikä lopeta.Onko siellä sitten joku juttu vaan jumissa vai ihan sökö koko paska??
                          Liittimet käytin irti ja kontaktispraytä suihkin niihin,ei vaikutusta.
                          Vika alkoi siitä kun pesin konehuoneen...varovasti kyllä.Heti käynnistäessä ei tullut mitään mutta parin käynnistyksen jälkeen jätti valot tauluun ja nopeus,sekä kulutusmittari alko sekoilemaan.

                          Vai varmaan boxi paskana?Mekaanikkokaveri tossa tuumas että jos meinasit irrottaa niin ton koko hydrauliikkahässäkän ja boksit ja kaikki pitäs olla vaakatasossa,kun siellä kuulemma on kaikenmaailman jousia sun muita juttuja jotka sais pysyä tallessa...mutta olen nähnyt netissä kuvia joissa on otettu boksi irti autossa kiinniollessaan,eikä mitään varoituksia moisista.

                          Että mitenkä on,voiko sen boksin irrottaa siitä vaan ruuvit irti ja käpälään...vai vaatiiko erikoistoimia?Ja mitä sitten jos hydrauliikkalinjat pitää irrottaa,varmaan ilmata pitää sen jälkeen ja mitä kaikkee?

                          Että jos jollain olisi ohjetta antaa moiseen operaatioon niin olisin kiitollinen,ja toimivaa boksia saa myös tarjota.

                          Auto 2003 525ia DSC
                          Irroita vain se äly siitä hydrauliikkayksikön kyljestä niin ei putoile mitään eikä ole ilmauksen tarvetta.

                          Sitten sen yksikön voi lähettää huoltoon. Ei kannata koittaa juotella itse kun silloin luultavammin tulee enemmän tuhoa jos ei ole asiasta kokemusta.

                          Comment

                          • Viljo540
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 55
                            • KPO

                            #73
                            OK,kiitosta.
                            No ei tarvii kyllä alkaa juotella muita ku itteensä,sen verran tutkin asiaa että ihan turha yrittääkkään.
                            Mutta kuka sen huoltaa?Tuo mikäseoli elektromeka?Vai kannattaako katella suoraan uutta käytettyä ja joku koodailee sit toimivaks?
                            Sillä vaan että tulis kerralla kuntoon ku ei jaksa saatana kaivaa,muutakin tekemistä ihan riittämiin prkl!

                            Tekeekö toi sama boksi nyt sit sitä että toi vilkkuja välkyttelee?Luin tuolta ylempää että jollain samaa ilmiötä ollu.Varmaan hälytin,mutta luuleeko se että sitä ollaan hinaamassa tai jotain??

                            Muutenhan ei haittais niin paljoo,mut leima venähti pitkäks ja kiva ois ajella välillä muullakin ku tolla -69 amatzonilla
                            Sieg Nature!

                            -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                            -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                            -1998 Zetor 7431-
                            -1989 w124 230-
                            -1972 El Camino 383cid-
                            -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                            -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5169
                              • Joensuu

                              #74
                              Originally posted by Viljo540 View Post
                              OK,kiitosta.
                              No ei tarvii kyllä alkaa juotella muita ku itteensä,sen verran tutkin asiaa että ihan turha yrittääkkään.
                              Mutta kuka sen huoltaa?Tuo mikäseoli elektromeka?Vai kannattaako katella suoraan uutta käytettyä ja joku koodailee sit toimivaks?
                              Sillä vaan että tulis kerralla kuntoon ku ei jaksa saatana kaivaa,muutakin tekemistä ihan riittämiin prkl!

                              Tekeekö toi sama boksi nyt sit sitä että toi vilkkuja välkyttelee?Luin tuolta ylempää että jollain samaa ilmiötä ollu.Varmaan hälytin,mutta luuleeko se että sitä ollaan hinaamassa tai jotain??

                              Muutenhan ei haittais niin paljoo,mut leima venähti pitkäks ja kiva ois ajella välillä muullakin ku tolla -69 amatzonilla
                              Joensuussa huoltaa ainakin: http://www.in-tek.fi/fi/autoelektroniikka.html

                              Tuolla käytetty monet boxit ja aina ehjänä tulleet takaisin.
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #75
                                Tampereella tulee näitä korjattua jatkuvasti.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X