airbag ongelma e39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

airbag ongelma e39

moro!

kertokaahan joku että kun etsiskelin takakontissa kaiutin vikaa ja virrat oli päällä ja menin irrottamaan sellasen keltasen liittimen joka siinä akun yläpuolella mustassa johdossa ja sit sen jälkeen kun seuraavan kerran lähdin liikenteeseen niin airbag valo palaa nyt..

eli oliko se piuha/liitin joku airbagin johto ja otti vikakoodin ku virrat päällä irrottelin sen?

vaiko vaan sattumaa et syttyi samaan aikaan toi valo?
    Sähkörimpula

Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

Piuhan nokkaan ja nollaus/vikakoodit ja vot se on siinä.
    F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

• Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1203
      • GrassLake

Originally posted by kawis View Post
      moro!

kertokaahan joku että kun etsiskelin takakontissa kaiutin vikaa ja virrat oli päällä ja menin irrottamaan sellasen keltasen liittimen joka siinä akun yläpuolella mustassa johdossa ja sit sen jälkeen kun seuraavan kerran lähdin liikenteeseen niin airbag valo palaa nyt..

eli oliko se piuha/liitin joku airbagin johto ja otti vikakoodin ku virrat päällä irrottelin sen?

vaiko vaan sattumaa et syttyi samaan aikaan toi valo?
      Keltaiset liittimet liittyy MELKEIN aina airbag/kolarisysteemeihin.
      Kyllä sä nyt koodin sinne teit, piuhan päähän vaan.

edit: hidas!

Tää on vaan arvaus, mutta toi minkä irroitit voisi olla akkukaapelin räjähdyspanoksen johto, katkaisee yhteyden akkuun kolaritilanteessa.

Comment

• Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

Jep piuhan päässä ratkeaa ja joka tapauksessa pitää testerillä nollata. Ainut asiaan vaikuttava tuolla seudulla on kaapelipaukun liitin (X1770).
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Nimenomaan kaapelipaukun liitin on kyseessä. Vaatii nyt testerillä järjestelmän nollauksen.

Comment

• kawis
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 187
            • Kokkola

airbag ongema e39

kiitokset neuvoista!!

taas ollaan pikkasen viisaampia!!
            Sähkörimpula

Ex
            BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
            BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
            BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

Comment

• OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes

Lainataanpa tätä topickia kun itsellä palaa kans toi airbagin valo ja testereillä ei pääse lukemaan koodeja kun ei anna yhteyttä/löydä koko ohjainyksikköä joten tästä pääteltiin Jartsa02:n kanssa että ohjainyksikkö olisi pimeänä.

Siis, nyt kyseleisin että mikä ohjainyksikkö tohon olisi käypänen jos käytettynä sitä rupean metsästämään, eli mikä numerosarja on ohjainboxista löydyttävä,vai selviääkö se vasta sitten kun entisen irroittaa ja katsoo siitä.

Merkkiliikkeestä ei ollut hirveästi iloa kun sinne soitin niin piti ensin kertoa missä se boxi sijaitsee ja sen jälkeen kysyi että ei sinulla sen numeroa olisi?
              No tälläinen numero minulla on mutta en ole varma onko tämä nyt merkkiliikkeen varaosanumero vai juuri boxin kyljestä löytyvä numero: 6900727

Liikkeen mukaan on kuulema kaksi vaihtoehtoa boxille, joko juuri tuo minun antama numero tai sitten jokin toinen vaihtoehto jota ei minulle suostunut kertomaan kun eivät kuulema luovuta varaosanumeroita.

Minun auto on kuulema juuri sen ikäinen että ovat siinä taitteessa vaihtaneet tuota boxia niin se ei osannut sanoa kumpi siihen nyt varmasti kävisi. on se touhua kun ei merkkiliikekään tiedä...

Osaisiko täällä kukaan valaista asiasta, auto on e39 530dat -02

Tälläinen löyty RealOemista:

Onko tuon nro.1 numero nyt sitten mikä numero? boxin kyljestä löytyvä vai jokin tehtaan varaosanumero?
              Last edited by OneAndOnly; 25-02-2010, 14:01.
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

Comment

• jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

Se purkki on näköjään vaihtunut 02/2001 ja se uudempi on numeroltaan sitten 65 77 6 919 789 ja se siihen varmaan tarvittais. Tuo numero on siinä purkin kannessa sitten ja se on tehtaan varaosanumero. Tuossa on vaikka yksi käytetty sellainen Ebayssa ja siitä näkee numeron ja minkänäköinen se on ..

Airbag-purkki
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

Originally posted by OneAndOnly View Post
                  Liikkeen mukaan on kuulema kaksi vaihtoehtoa boxille, joko juuri tuo minun antama numero tai sitten jokin toinen vaihtoehto jota ei minulle suostunut kertomaan kun eivät kuulema luovuta varaosanumeroita.
                  Siis mitä hemmettiä? Kysyitkö että MIKSI eivät luovuta varaosanumeroita? Kuulostaa kyllä taas aika erikoiselta
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

Comment

• Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

Originally posted by OneAndOnly View Post
                    Lainataanpa tätä topickia kun itsellä palaa kans toi airbagin valo ja testereillä ei pääse lukemaan koodeja kun ei anna yhteyttä/löydä koko ohjainyksikköä joten tästä pääteltiin Jartsa02:n kanssa että ohjainyksikkö olisi pimeänä.

Siis, nyt kyseleisin että mikä ohjainyksikkö tohon olisi käypänen jos käytettynä sitä rupean metsästämään, eli mikä numerosarja on ohjainboxista löydyttävä,vai selviääkö se vasta sitten kun entisen irroittaa ja katsoo siitä.

Merkkiliikkeestä ei ollut hirveästi iloa kun sinne soitin niin piti ensin kertoa missä se boxi sijaitsee ja sen jälkeen kysyi että ei sinulla sen numeroa olisi?
                    No tälläinen numero minulla on mutta en ole varma onko tämä nyt merkkiliikkeen varaosanumero vai juuri boxin kyljestä löytyvä numero: 6900727

Minun auto on kuulema juuri sen ikäinen että ovat siinä taitteessa vaihtaneet tuota boxia niin se ei osannut sanoa kumpi siihen nyt varmasti kävisi. on se touhua kun ei merkkiliikekään tiedä...

Osaisiko täällä kukaan valaista asiasta, auto on e39 530dat -02

Tälläinen löyty RealOemista:

Onko tuon nro.1 numero nyt sitten mikä numero? boxin kyljestä löytyvä vai jokin tehtaan varaosanumero?
                    Vika tuskin kuitenkaan on ohjausyksikössä ja siitä voimme olla melko varmoja.
                    Eli missähän/millä laitteilla boxiin on yritetty päästä?
                    Auton vuosimalli/valmistuukausi olisi myös hyvä tietää, sekä se onko takaovissa bagit vai ei?

Comment

• OneAndOnly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 441
                      • Nurmes

Boxiin kokeiltiin ensin päästä autocomin testerillä ja sitten Jartsan kanssa bmw scannerilla ja Impalla, mikään noista ei suostunut kommunikoimaan purkin kanssa. En kyllä kysynyt miksi eivät kerro niitä varaosanumeroita.

Miksi epäilet että vika ei olisi boxissa, muita vaihtoehtoja?
                      Mistäs selviää helpoiten milloin auto on valmistettu, rek.otteessahan taitaa olla vaan käyttöönotto päivä.
                      Pitää vielä tutkia noi takaovet onko niissä bägit mut vahva epäily on että sieltäkin ne bägit löytyisi.

Taidan tilata ton Jartsan laittaman boxin kun ei tuon kalliimpi kokeilu ole, orkkisosa oli kuitenkin 375€ kun päivällä kysyin siniseltä tiskiltä.
                      näillä mennään:
                      Bmw e46 320d
                      Suzuki Hayabusa 1300R

Ex:
                      Volvo XC70 D5 AWD -10
                      Volvo V70 D5 -02
                      Volvo V70 T5 -98
                      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                      -----------------------------

Comment

• jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

Sun autos on valmistettu 01/02 .

Hemi vois sitten heittää ne omat vikaversiot tähän, niin mietitään asiaa. Kummiskin näitäkin purkkeja on mennyt rikki, kun kerran mäkin oon niitä ollut muutaman kerran vaihtelemassa. Sitä purkkia ei kuitenkaan löydy ollenkaan vikakoodivehkeillä ja mäkin katoin sen auton läpi kahdella softalla ja piuhalla. Vaihtoehdot on mun mielestä tuohon seuraavat: boksi rikki, joku sulake palanut ja se on sen takia pimeenä taikka väyläpiuha poikki purkille. Vika on alunperin tullut akun vaihdon yhteydessä, joten tuskin piuha on siinä yhteydessä yhtäkkiä mennyt poikki, joten jäljelle jää sulake taikka purkki ..

Comment

• Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

Originally posted by jartsa02 View Post
                          Sun autos on valmistettu 01/02 .

Hemi vois sitten heittää ne omat vikaversiot tähän, niin mietitään asiaa. Kummiskin näitäkin purkkeja on mennyt rikki, kun kerran mäkin oon niitä ollut muutaman kerran vaihtelemassa. Sitä purkkia ei kuitenkaan löydy ollenkaan vikakoodivehkeillä ja mäkin katoin sen auton läpi kahdella softalla ja piuhalla. Vaihtoehdot on mun mielestä tuohon seuraavat: boksi rikki, joku sulake palanut ja se on sen takia pimeenä taikka väyläpiuha poikki purkille. Vika on alunperin tullut akun vaihdon yhteydessä, joten tuskin piuha on siinä yhteydessä yhtäkkiä mennyt poikki, joten jäljelle jää sulake taikka purkki ..
                          Ei siinä mitään jos vika kerran varmasti on boxissa, mutta kun itse olen näitä kolarivehkeitä laitellessa törmannyt montakin kertaa samaan ilmiöön juuri uudemmissa e39:ssä ja joka kerran on kuitenkin lopulta boxille päästy.
                          Eli viimeistään Lielahden Metroauto on boxiin päässyt mikäli jollain muilla laitteella niihin ei ole päästy.
                          Varsinaiseen tämän tyyppiseen boxivikaan en vielä ole minä milloinkaan bemujen kohdalla siis törmännyt, mikäli kyse on laukeamattomista boxeista (yhtä epäselvää e46:sta lukuunottamatta).
                          Tämäkään ei siis taaskaan tarkoita etteikö näin VOISI olla, mutta todella harvinaista sen täytyy olla ja varsinainen syy täydellinen mysteeri?

Comment

• jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

Originally posted by Hemi View Post
                            Ei siinä mitään jos vika kerran varmasti on boxissa, mutta kun itse olen näitä kolarivehkeitä laitellessa törmannyt montakin kertaa samaan ilmiöön juuri uudemmissa e39:ssä ja joka kerran on kuitenkin lopulta boxille päästy.
                            Eli viimeistään Lielahden Metroauto on boxiin päässyt mikäli jollain muilla laitteella niihin ei ole päästy.
                            Varsinaiseen tämän tyyppiseen boxivikaan en vielä ole minä milloinkaan bemujen kohdalla siis törmännyt, mikäli kyse on laukeamattomista boxeista (yhtä epäselvää e46:sta lukuunottamatta).
                            Tämäkään ei siis taaskaan tarkoita etteikö näin VOISI olla, mutta todella harvinaista sen täytyy olla ja varsinainen syy täydellinen mysteeri?
                            Niin, mä oon törmännyt ainakin kahteen autoon, jossa boksi on hajonnut ilman mitään bägien laukeamisia ja niissä tapauksissa ainoa vaihtoehto on ollut uusi purkki. En nyt sitten tiiä, mitkä ihmevehkeet siellä Lielahdessa on, tod.näk. ihan perus-bemarivehkeet. Mä nyt kummiskin oon viimeisen viiden vuoden aikana tutkailla varmaan jo satoja eri bemareita ja yleensä kyllä kaikki purkit on löydetty ilman probleemia.

Comment

• Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

Minulla on tullut vastaan yksi E39 airbag-yksikkö, jossa bägin vikakoodia ei saanut mitenkään nollattua. Eli samanlainen tilanne kuin joskus bägin laukeamisen jälkeen. Kyseisessä autossa vika oli kuitenkin ilmaantunut ilman bägin laukeamista.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

Working...
                              X