Elikkäs, onko nyt kuitenkin turvallista vaihtaa se purkki etukäteen paikoilleen tarvisi sitä koodata tai ei, että ei nyt särje mitään sieltä kuitenkaan.. :think
airbag ongelma e39
Collapse
X
-
Originally posted by OneAndOnly View PostElikkäs, onko nyt kuitenkin turvallista vaihtaa se purkki etukäteen paikoilleen tarvisi sitä koodata tai ei, että ei nyt särje mitään sieltä kuitenkaan.. :thinkVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Juu, sen tiesinkin kyllä et eivät varmaan pamahtele mut ei ne kyllä poksahda nytkään...Mut hyvä että sen voi vaihtaa etukäteenkin.
näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostJuu, sen tiesinkin kyllä et eivät varmaan pamahtele mut ei ne kyllä poksahda nytkään...Mut hyvä että sen voi vaihtaa etukäteenkin.
Taatusti ei pamahda mitään, mutta luonnollisesti systeemit eivät myöskään toimi mikäli valo palaa.
Mietitään vasta sitten jotain koodailuja....jos tarvetta on.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostHmm.. eli nyt jos oon laisinkaan kärryillä tässä hommassa niin ensin luetaan ZCS jostain moduulilta, jossa se on jemmassa. ZCS sisältää auton tiedot mm. sen montako bagia siinä on? Sen jälkeen kun ZCS on luettu, niin valkataan mihin boksiin (ok, airbagin moduulin nimi ei oo mulla suoraan tiedossa) se halutaan kirjottaa ja näin saadaan esim. 8 airbagille alunperin tarkotettu boksi toimimaan autossa, jossa on vain 6 bagia.
Vai voisko sen saada tehtyä myös lukemalla ton Airbag-boksin datan ja puukottamalla siitä saatuun tiedostoon sopivat rivit ja tökkäämällä se takas boksiin?
En ulkoa muista, enkä nyt pääse tarkistamaankaan, miten tuo airbag-moduli oli NCS:ssä. Jos ei suoraan airbag, niin varmaankin jotenkin johdettu "Multiple Restraint System":stä. NCS antaa listan koodattavista purkeista ja niistä vain valitaan oikea.
CI = Coding Index, eli purkin ohjelmistoversio. Jos CI on väärä, niin NCS antaa errorin purkkia luettaessa tai koodatessa. Sen voi vaihtaa siinä ikkunassa, joka tulee purkin valinnan jälkeen. NCS:n kansioista löytyy eri ohjainlaitteiden purkeille käytettävissä olevat versiot. Mikä sitten lie se ultimate fiksuin tapa, jos se CI on alunperin siinä räppänässä väärä. Joskus olen vain kylmästi käynyt eri numeroversiot läpi. INPA:lla voi tietysti ko. purkilta lukea CI:n.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEn ulkoa muista, enkä nyt pääse tarkistamaankaan, miten tuo airbag-moduli oli NCS:ssä. Jos ei suoraan airbag, niin varmaankin jotenkin johdettu "Multiple Restraint System":stä. NCS antaa listan koodattavista purkeista ja niistä vain valitaan oikea.
CI = Coding Index, eli purkin ohjelmistoversio. Jos CI on väärä, niin NCS antaa errorin purkkia luettaessa tai koodatessa. Sen voi vaihtaa siinä ikkunassa, joka tulee purkin valinnan jälkeen. NCS:n kansioista löytyy eri ohjainlaitteiden purkeille käytettävissä olevat versiot. Mikä sitten lie se ultimate fiksuin tapa, jos se CI on alunperin siinä räppänässä väärä. Joskus olen vain kylmästi käynyt eri numeroversiot läpi. INPA:lla voi tietysti ko. purkilta lukea CI:n.[/QUOTE]
Wrong CI ilmoitus tulee myös jos autoon kuuluisi uudempi indexi tason moduli kuin mikä tietokoneelta löytyyVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Vähän aiheeseen ohi-liittyvää.. Elikkä myös airbagi ongelmaa: Välillä käynnistäessä autoa se ei sytytä lainkaan bagin valoa mittaristoon (kaikki pitäis palaa virtoja kytkettäes right??) Mutta sit taas useimma kerra käynnistyksistä se syttyy. Ja sillonku se ei syty, niin katkasee ratilta virrat samassa.
Eli airbag itse ratista, töötti, cruise jne.. Ja välillä on pimennyt mankkakin. En oikeen jaksa tajuta
ttw:ltä kyselin tos ircis yks ilta jotain ku se ties kertoo, sit tarkistelin sulakkeet mut ne näytti iha ok. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia? Mitä kannattais tehdä? Käyttää auto johdon päässä kattoos mahdolliset vikakoodit ja nollaamas laitteisto?-Pori Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Zmuli View PostVähän aiheeseen ohi-liittyvää.. Elikkä myös airbagi ongelmaa: Välillä käynnistäessä autoa se ei sytytä lainkaan bagin valoa mittaristoon (kaikki pitäis palaa virtoja kytkettäes right??) Mutta sit taas useimma kerra käynnistyksistä se syttyy. Ja sillonku se ei syty, niin katkasee ratilta virrat samassa.
Eli airbag itse ratista, töötti, cruise jne.. Ja välillä on pimennyt mankkakin. En oikeen jaksa tajuta
ttw:ltä kyselin tos ircis yks ilta jotain ku se ties kertoo, sit tarkistelin sulakkeet mut ne näytti iha ok. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia? Mitä kannattais tehdä? Käyttää auto johdon päässä kattoos mahdolliset vikakoodit ja nollaamas laitteisto?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Do diin, uutta ropleemaa kun nyt rupesin vaihtamaan airbagin boxia niin autossani onkin eri numerolla oleva boxi mitä ostamani boxi?
Elikkäs voiko kokeilla kepillä jäätä että saisko tämän ostamani boxin kuitenkin toimimaan autossa, vai joko räjähtää jotain?
Autossa oleva: 65.77-6920848
ostamani: 65.77-6919789
Kumpikin on V 3.6 jos sillä nyt seksuaalista virkaa on?
autonahan on e39 -02 530d
No, nyt on boxi vaihdettu ja kaikki muuten ok, mut airbagin valo ei sammunut. Kun virrat laittaa päälle niin se sammuu mut syttyy uudelleen.
vikakoodit kun luin ekaa kertaa niin löysi 7 koodia, nollattuani ne jäljelle jäi 4 koodia ja kaikki viittaa takabageihin:
ignition circuit zk14 / head airbag rear right
----"-------- zk13 / -----"----- rear left
------"------ zk7 / side airbag rear right
------"------ zk6 / -----"---- rear left
tollaset jäi jäljelle.
alunperin oli tälläiset:
145 crashtelegram memory
1 ignition circuit zk0 / airbag driver stage 1 tämä 2x
13 -----"-------- zk12/ ---"------- stage 2 tämä 2x
11 ignition circuit zk10 / safety battery switch 1
2 ignition circuit zk1 / belt tensioner driver
eli vissiin on kolariautosta toi boxi mut toimii se kuitenkin kun nyt testeri löytää sen.
Koodausta siis taitaa vaatia toi et saa noi takabagit pois boxin tiedoista...näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View Postvikakoodit kun luin ekaa kertaa niin löysi 7 koodia, nollattuani ne jäljelle jäi 4 koodia ja kaikki viittaa takabageihin:
ignition circuit zk14 / head airbag rear right
----"-------- zk13 / -----"----- rear left
------"------ zk7 / side airbag rear right
------"------ zk6 / -----"---- rear leftE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jeps, homma hoidettu!
Kiitokset Jartsa02:lle hänen avustuksella sain purkin koodattua ja bägin valokin sammui.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Tämähän ei sinänsä ole ongelma, mutta tuli vain tässä mieleeni, että ovatko muut huomanneet alkupään E39:ssä (kenties koskee 1-vaiheisia bageja?), että ratin päällinen menee kupruilevaksi bagin päältä. Muutamassa E39:ssä olen tuollaisen nähnyt ja aloinpa vain nyt miettimään, että mikäköhän tuon voi aiheuttaa. Onko esim. se ratin keskiö niin ohutta muovia, että ajan saatossa se veltostuu vai onko tapahtuuko itse bagissa jotakin? Mielestäni tuo on nimenomaan niin päin, että ihan kuin se ratin keskiö vetäytyisi airbagiin päin ja pullistukset voisi johtua airbagin pussin muodoista siellä ratin sisällä. Eli syy olisi siinä keskiössä, ei airbagissa.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostTämähän ei sinänsä ole ongelma, mutta tuli vain tässä mieleeni, että ovatko muut huomanneet alkupään E39:ssä (kenties koskee 1-vaiheisia bageja?), että ratin päällinen menee kupruilevaksi bagin päältä. Muutamassa E39:ssä olen tuollaisen nähnyt ja aloinpa vain nyt miettimään, että mikäköhän tuon voi aiheuttaa. Onko esim. se ratin keskiö niin ohutta muovia, että ajan saatossa se veltostuu vai onko tapahtuuko itse bagissa jotakin? Mielestäni tuo on nimenomaan niin päin, että ihan kuin se ratin keskiö vetäytyisi airbagiin päin ja pullistukset voisi johtua airbagin pussin muodoista siellä ratin sisällä. Eli syy olisi siinä keskiössä, ei airbagissa.
Omassa E39:ssä ollut ostohetkestä saakka tuo ratin keskiö tuon näköinen:
Ihan kuin olisi kutistunut auringon UV säteiden vaikutuksesta tms.Last edited by Havis; 05-07-2011, 21:22."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
voi voi..laittelin tossa talvelle kolari bmw e39 touring 1999/12...
käytin tänään nelipyöräsuuntauksessa ja kaikki meni hyvin,mut sit toi perkeleen airbagkin valon koodaus ei onnistunu,ku ei vikakoodin lukialla päässyt katseleen missävika...sulake ainakin ehjä.. oliskohan ohjausyksikkö paskana autossa 6 bäkiä, suomen purkaamoilla hinta näytti olevan 120-200e löytyykö yka-nivala suunalla vikakoodin lukioita?
Comment
-
Comment