Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dta vm-02 hyytyy/luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriS
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 11
    • Akaa

    E39 530dta vm-02 hyytyy/luistaa

    Elikkä toisinaan ei ole vetoa, vaikka kuinka runttaa kaasupoljinta. Kierrokset alkaa pikkuhiljaa vaan nousta ja vaihdelaatikko tuntuis luistavan.

    Välillä taasen pelaa ihan normaalisti...

    Eikä tässä vielä kaikki... Otin viime yöksi akunkengän irti ja laitoin akun lataukseen. Ja aamulla akunkenkä kiinni, auto käyntiin... Mittaristoon tuli teksti: EEPROM-KI. Mittareista ei tuntuis toimivan kuin nopeus- ja moottorinlämpömittari. Ajotietokone on hävinny vallan olemattomiin...

    Käytin vikakoodit luvussa:

    Ohjainlaitediagnoosi BMW Diesel EDC 15C4 vikamuisti
    565 Ahtopainetunnistin
    Impulssi liian alhainen
    7728 Ahtopaineensäädön paineenmuunnin
    säätöpoikkeama

    Ohjainlaitediagnoosi BMW mittaristo 1.2 vikamuisti
    191 EEPROM tai väärin koodattu ohj.laite
    ei sallittu toiminta-alue

    Ohjainlaitediagnoosi BMW Keskuselektroniikka vikamuisti
    148 Hälytystorven toimintajännite
    Katkos/oikosulku
    146 Varashälytin: kallistustunnistin
    viallinen
    149 sisätilasuoja
    viallinen


    Mistähänpäin vikaa pitäis lähtee pöyhimään?

    Edit: Niin ja unohtu mainita, että autosta on hiljattain poistettu imusarjan läpät.
    Last edited by PetriS; 03-03-2010, 06:32. Reason: lisäys
  • PetriS
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 11
    • Akaa

    #2
    Antakaahan "tietäjät" jotain ehdotuksia...

    Mistä tuota ahtopaineentunnistinta pitäis etsiä... Vikakoodit luettiiin Boschin huollossa ja siellä asentaja epäili että laatikon luistaminen johtuu juuri noista ahtopaine-herjoista. Bemari on kuulemma siitä hankala auto, että jos ei moottori pelaa, niin ei pelaa automaattivaihteistokaan......

    Entä miten akunkengän irottaminen on voinut sekoittaa mittariston ja hukata ajotietokoneen.???

    Comment

    • PetriS
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 11
      • Akaa

      #3
      Synkkää yksinpuhelua.....

      Hyytymis/laatikon luistomurheet paikantuu ilmeisimmin ilmamäärämittariin...
      Siitä kun ottaa piuhat irti, niin hyvin pelaa... Onko tuo ilmamäärämittari korjattavissa tai puhdistettavissa? Vai onko syytä suosista ostaa uus? Ja mitä virkaa koko mittarilla on, kun tuntuu hyvin pelaavan johto irrotettuna? Entä onko vaara, että joku paikka hajoo, jos ajelee johto irti?

      Tuon EEPROM:in uudelleen koodaus on varmaankin merkkihuollon heiniä, vai pystyykö joku muu sen tekemään?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Tarkista nyt ensimmäiseksi se ahtopaineanturi, joka löytyy imusarjan takapäästä imusarjan ja tulipellin välistä. Taskulampun kanssa käsikopelolla sen kyllä löytää. Se on kiinni yhdellä 10 mm pultilla, jos sen irrottaa putsausta varten. Olisiko mahdollisesti läppäoperaatiossa jäänyt kiinnittämättä anturin johto. Liittimessä metallijousi, joka pohjaan painettaessa liitin lähtee vetämällä irti.

        Tuo mittariston EEPROM-K1 kuulostaa valitettavasti pahalta. Akunkengän irrotus kannattaa kokeilla. Sen jälkeen mittariston uudelleenkoodausta voi kokeilla. Muuten oikeastaan ainut vaihtoehto uusi mittaristo.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Originally posted by PetriS View Post
          Ohjainlaitediagnoosi BMW mittaristo 1.2 vikamuisti
          191 EEPROM tai väärin koodattu ohj.laite
          ei sallittu toiminta-alue
          Tuosta ei kannata välittää, ilmestyy muistiin jos lennosta napattu irti joku liitin jonka toinen pää päätyy mittaristoon
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Tuosta ei kannata välittää, ilmestyy muistiin jos lennosta napattu irti joku liitin jonka toinen pää päätyy mittaristoon
            Ei varmaan pelkästä koodista tarvikaan huolestua. Entä kun ko. mittaristo ja ajotietokone on käytännössä pois pelistä ja mittaristoon tulee tuo EEPROM-K1 teksti?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • PetriS
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 11
              • Akaa

              #7
              Tarkista nyt ensimmäiseksi se ahtopaineanturi, joka löytyy imusarjan takapäästä imusarjan ja tulipellin välistä. Taskulampun kanssa käsikopelolla sen kyllä löytää. Se on kiinni yhdellä 10 mm pultilla, jos sen irrottaa putsausta varten. Olisiko mahdollisesti läppäoperaatiossa jäänyt kiinnittämättä anturin johto. Liittimessä metallijousi, joka pohjaan painettaessa liitin lähtee vetämällä irti.
              Kiitoksia vinkistä, pitää tutkia kun taas pääsee talliin... Olisikohan siihen ahtopaineanturiin päässyt jotain paskaa imusarjan pesun yhteydessä? Onko ko. anturi pestävissä vai pitääkö se uusia?

              Ei varmaan pelkästä koodista tarvikaan huolestua. Entä kun ko. mittaristo ja ajotietokone on käytännössä pois pelistä ja mittaristoon tulee tuo EEPROM-K1 teksti?
              Mittareista ei tosiaan toimi kun nopeus- ja lämpömittari. Ajotietokone on hukassa niin mittaristosta kuin keskikonsolistakin.
              Mittaristoon tulee kyllä "ilmoitustekstit" esim. PRE-HEATING, WASHER LEVEL LOW yms. Siinä keskikonsolissa olevassa näytössä ei ole enää muuta kuin radio...

              Autosta luettiin carsoft 6.5:lla vikakoodeja n. viikko ennen tuota kohtalokasta akunkengän irroittamista. Voisiko siinä yhteydessä ollut käynyt joku moka, joka ilmeni vasta akunkengän irrottamsen yhteydessä???

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Resetoi mittaristo.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  #9
                  mulla siis auto e38 730d -99
                  kun "rukkasin"autoa carsoftilla niin mittarit sekosivat ei toiminut kieppikello
                  ja kulutusmittari heilui kuin hullun m--kku ja tuli toi eeprom herja
                  ei auttanut uudelleen ohjelmointi vaan koko mittari uusiksi kiitos rahu.
                  näin siis minulla :think
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • PetriS
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 11
                    • Akaa

                    #10
                    Originally posted by hcaape View Post
                    mulla siis auto e38 730d -99
                    kun "rukkasin"autoa carsoftilla niin mittarit sekosivat ei toiminut kieppikello
                    ja kulutusmittari heilui kuin hullun m--kku ja tuli toi eeprom herja
                    ei auttanut uudelleen ohjelmointi vaan koko mittari uusiksi kiitos rahu.
                    näin siis minulla :think
                    Pelottavan samanlainen mun mittaristo... Häviskö sulta myös ajotietokone siitä isommasta näytöstä? Mulla ei siinä näytössä oo enää kun radio, en pysty esim. webastoa ajastamaan...

                    Onko Tampereen seutuvilla ketään jolta vois pyytää apuva???

                    Comment

                    • PetriS
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 11
                      • Akaa

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Resetoi mittaristo.
                      Kuinkas tuo tapahtuu... En taida enää carsoftia uskaltaa kokeilla...

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by PetriS View Post
                        Pelottavan samanlainen mun mittaristo... Häviskö sulta myös ajotietokone siitä isommasta näytöstä? Mulla ei siinä näytössä oo enää kun radio, en pysty esim. webastoa ajastamaan...

                        Onko Tampereen seutuvilla ketään jolta vois pyytää apuva???
                        ajotietokone näytti ihan omiaan esim kulutuksesta carsoft on ihan p,stä.
                        ainakin jos ei tiedä mitä tekee
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #13
                          Tätä on nyt tosiaan liikkeellä. Yhdellä tutulla kävi myös kylmät, kun oli vaihtanut kielen Carsoftilla. Tuli tuo identtinen ongelma, eikä siinä auttanut mitkään resetoinnit tai koodailut. Tuon resetoinnin voi kokeilla mittariston salavalikon kautta. Haulla löytyy kyllä tarinaa salavalikkoon pääsystä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • PetriS
                            Newbiemmer
                            • Nov 2007
                            • 11
                            • Akaa

                            #14
                            Salavalikosta resetointi ei auttanut... prkl... Rupee vaikuttaan ihanan kalliilta...

                            Nyt ollaan sitten varmaankin siinä pisteessä, että merkkihuollon marmoritiskille vaan visaa vinguttaan???

                            Muuten hyvä vinkki tuo salavalikko, sieltä pystyn tarkistaan paljonko "riisseliä" on tankissa.
                            Last edited by PetriS; 10-03-2010, 20:04.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by PetriS View Post
                              Salavalikosta resetointi ei auttanut... prkl... Rupee vaikuttaan ihanan kalliilta...

                              Nyt ollaan sitten varmaankin siinä pisteessä, että merkkihuollon marmoritiskille vaan visaa vinguttaan???
                              Tai sitten hommaat käytetyn mittariston, jos kohtuullisen kulkumatkan päästä löytyy paikallinen pelle peloton koodaamaan sen kohdilleen. Toisaalta olen ymmärtänyt, että tämän ikäpolven mittaristojen hinnat ovat marmorillakin tulleet alaspäin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎