Jep jep..kerrohan auttoiko ilmamäärämittari(maffi) kokeilu. Itte ajattelin kokeilla orggis kampiakselin asentotunnistimen vaihtoa. Nyt on motonetin versio kiinni ja jotenkin tuntuu et silloin ois tullu muutosta kulutukseen n.2v sitten. On siitä tullut kerran jo tuona aikana vikakoodikin. Ja näkyy olevan keskustelu moisesta aiheesta pyörimässä parhaillaan. Tosin siellä valitellaan myös nykimisestä kulutuksen lisäksi, mutta ei tää versio nyi. kerron myös auttaako tunnistimen vaihto... Onhan se mahdollista että kiinanpojan osa ei anna riittävän nopeasti tai hitaasti signaalia takaisin niin sotkee sitten tuon moottorin ohjauksen, tiedä häntä.
E39 528iA 1996 laiska ku lahna ja kuluttaa paljon
Collapse
X
-
Laitoin kaverin maffin kiinni, maantiellä oli kulutus 9 litraa, eli aika paljon.
Maantien jälkeen nollasin INPAlla kaikki ja nyt kokeilen jonkun aikaa, tällä hetkellä on joku 14 litraa sataselle(kapungissa), ajalen vielä ainakin iltaan asti.
Nii ja eine motonetin ym anturit ole hyviä, ainakin mitä olen kuullut.
Anturit kannattaa ostaa aina Laakkoselta tai ainakin BMW orkkis anturit.
Nii ja jos tuo maffin vaihto ei kummemin auta, niin vaihdan termostaatin, kun se ei paljoa muutenkaan maksa.
Mootorin lämpötila ym on ihan normissa, mutta vaihdan silti kokeeksi. Ei noista ikinä tiedä.Last edited by H4ck; 24-04-2010, 13:51.Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
Originally posted by H4ck View PostEipä se ilmamäärämittarin vaihto auttanut asiaan, nousi taas siihen 16L/100km.
Jospa se sitten kuluttaaki tuon verran.E39 540iA Touring
Comment
-
Nonii, mutta asun Virossa, Tartossa.
Asukasmäärä on 100.000 ja muutenkin pieni paikka, tai ainakin tarpeeksi pieni.
Täällä ei hirveesti tyyliin 5km putkeen ajeta, vaan kokoajan joutuu jäämään valoihin, sen jälkeen jarrutamaan ja kääntymään ja niin edelleen...
Ensi viikolla tulen varmaan Suomeen(Helsinkiin), jospa sit sen kulutuksen nollais ja katsoisi paljonko näyttää.
Ja luulen, että automaattilaatikkoni ei ole ihan kunnossa, muutenki miettii niin kauan.
Ja jos laittaa esim Driveltä Ärrälle ni potkasee vähän.Last edited by H4ck; 24-04-2010, 21:32.Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
Originally posted by H4ck View PostNonii, mutta asun Virossa, Tartossa.
Asukasmäärä on 100.000 ja muutenkin pieni paikka, tai ainakin tarpeeksi pieni.
Täällä ei hirveesti tyyliin 5km putkeen ajeta, vaan kokoajan joutuu jäämään valoihin, sen jälkeen jarrutamaan ja kääntymään ja niin edelleen...
Ensi viikolla tulen varmaan Suomeen(Helsinkiin), jospa sit sen kulutuksen nollais ja katsoisi paljonko näyttää.
Ja luulen, että automaattilaatikkoni ei ole ihan kunnossa, muutenki miettii niin kauan.
Ja jos laittaa esim Driveltä Ärrälle ni potkasee vähän.E39 540iA Touring
Comment
-
Oma auto on samanlainen kuin h4ckilla (528ia vm96) ja tuota 4 vuotta seuranneena sanoisin kulutuksesta että kaupunkiajossa riippuu ainakin itselläni paljon siitä onko kone ja laatikko "oikeasti" kerinneet lämpenemään. Alussa kun lähtee ajelemaan niin ekat kilometrit ovat kyllä kulutukseltaan aika hurjat. Talvella kulutus lyhyessä ajossa (kuitenkin webastolla alkulämpimät) on 15-15.5 litraa ja se on pysynyt ihan samana talvesta talveen.
Kesällä ajotietokone naputtaa 100km/h keskinopeuksilla 8-8.3 litraa vakkarilla kun laittaa askista manuaalilla vitosen silmään. Tällöin ei vaihda joka ylämäessä pienemmälle.
Jos autolla ajetaan liikennevaloista liikennevaloihin niin minusta tuo on normikulutus, jos vähänkin vielä polkee. Laatikon aavikkovälitykset ovat kyllä hauskat. Auto vie vähemmän bensaa kun ajaa 130km/h motaria kuin 80-90km/h jonossa kun turbiini lukittuu satunnaisesti.
Täällä talvella 225/55/16 nastat ja kesällä 235/45/17 nankangit.
Comment
-
autona 528ia vm 97 keskikulutus seka ajossa 16,5...
tänään tilasin uuden separaattori+letkut siihen, tulpat,ilmaputsarin
ja autoon tulee uudet valvolinen öljyt ja samalla fortella putsataan kone.
sitten tankki täyteen +ruiskun puhdistus mössöt sisään.
ilmoittelen sitten auttoko mitään .e39
e28
Comment
-
Lainataan nyt tätä topikkia:
Eli oma e39 528ia touring 1997 kuluttaa tuollaista 15-17l kaupungissa. Vikakoodeja tuli imuilmanlämpötila anturista ja se vaihdettiin, ei vaikutusta.
Eniten ihmetyttää kulutusmittarin toiminta, liikennevaloista lähdettäessä normaalisti eli siis ei kaasupohjassa kiihytyksiä kulutusmittari menee pohjaan ja pysyy siellä niin kauan että löysää kaasun melkein kokonaan. Minusta näin ei ole aiemmin ollut. Kulutusmittari myös heiluu tasakaasulla ajettaessa mutta ei paljoa.
Toivottavasti joku saa selvää, väsyneenä on vaikea tuottaa ymmärrettävää tekstiäBMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"
Comment
Comment