Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jonsku
    replied
    Kiitos tiedosta!

    Saas nähdä kuinka pitkään tuo nykyinen kestää, eipä viitsi tuohon hintaan varmuuden vuoksi alkaa uusimaan =D
    Noh, O-renkaat saisi varmaan halvalla jos ne varmuuden vuoksi uusisi :think

    Leave a comment:


  • alpina_2002
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Itsellä ei (ainakaan vielä) ole tuon kanssa ongelmaa mutta uusimaanhan tuon säätimen joutuu ennemmin tai myöhemmin..

    sattuisiko sinulla olemaan määränsäätimen ja pumpun osanumeroita tallella niin voisin itsekin hieman niitä metsästellä (vai löysitkö jo kenties osat jostain)? pelkkä Alpina ETK;sta löytyvä "Bosch CP3.3" ei ole vielä kovin pitkälle auttanut =)
    Juuh, tää tuli kyllä lopulta kuntoon. Osa täytyi tilata lopulta ALPINALTA, eli sellanen "jakotukki", jonka perässä tämä kyseinen venttiili on (ei siis koko pumppu, kuten tossa aiemmin taisin mainita vahingossa). Ja hintaa oli tosiaan reilu 850,- toimituskuluineen.

    Pelkkää venttiiliä (osanumero 0281002397) yritin metsästää ympäri tiedon valtaväylää mutta tuloksetta. Kyseisen osan valmistus lopetettu muistaakseni 2015, eikä sitä taideta olla käytetty missään muissa automalleissa juurikaan, mikä on kyllä erikoista.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by alpina_2002 View Post
    Vanha topic, mutta oli pakko kaivaa esiin, kun alkoi huolestuttamaan..

    Itellä on tosiaan tuo D10 (ilmeisesti Rahun vanha) ja nyt rupes vuotamaan se paineensäädin siellä (korkeapaine)pumpun päässä, josta tässäkin ketjussa on keskusteltu.
    Tätä ei kait pysty o-renkaiden vaihdolla korjaamaan, vaan venttiili menee uusiksi.
    Ongelma vaan on, että ko. venttiilien (Bosch) valmistus lopetettu eikä mistään tahdo löytyä varastosta. Alpinallakin sanottiin ei-oota, mutta joskus kysyin koko pumpun hintaa, niin se oli jotain yli 800,-

    Mut onko jollain asiantuntemusta, että käykö tohon joku toinen venttiili esim. jostain muusta Bemarista tai mitä vaihtoehtoja tämmösessä tilanteessa on?

    Itsellä ei (ainakaan vielä) ole tuon kanssa ongelmaa mutta uusimaanhan tuon säätimen joutuu ennemmin tai myöhemmin..

    sattuisiko sinulla olemaan määränsäätimen ja pumpun osanumeroita tallella niin voisin itsekin hieman niitä metsästellä (vai löysitkö jo kenties osat jostain)? pelkkä Alpina ETK;sta löytyvä "Bosch CP3.3" ei ole vielä kovin pitkälle auttanut =)

    Leave a comment:


  • alpina_2002
    replied
    Vanha topic, mutta oli pakko kaivaa esiin, kun alkoi huolestuttamaan..

    Itellä on tosiaan tuo D10 (ilmeisesti Rahun vanha) ja nyt rupes vuotamaan se paineensäädin siellä (korkeapaine)pumpun päässä, josta tässäkin ketjussa on keskusteltu.
    Tätä ei kait pysty o-renkaiden vaihdolla korjaamaan, vaan venttiili menee uusiksi.
    Ongelma vaan on, että ko. venttiilien (Bosch) valmistus lopetettu eikä mistään tahdo löytyä varastosta. Alpinallakin sanottiin ei-oota, mutta joskus kysyin koko pumpun hintaa, niin se oli jotain yli 800,-

    Mut onko jollain asiantuntemusta, että käykö tohon joku toinen venttiili esim. jostain muusta Bemarista tai mitä vaihtoehtoja tämmösessä tilanteessa on?

    Leave a comment:


  • kaalipata
    replied
    Tervehdys!

    Sori ettei tähän oo tullut updatea tän enempää, mut tänään auto on lyönnissä ja syy oli todellakin tuossa paineregulaattorissa. Tässä tapauksessa tosin o-renkaiden vaihto ei auttanut, vaan koko palikka oli paskana. Tosin, sen sai kahdessa päivässä lapaan ebay:stä hintaan 108 € + 13€ postikuluja
    Last edited by kaalipata; 16-08-2013, 20:52.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Niin, onko niitä railpainesäätimen O-renkaita nyt vielä edes tarkistettu? Kuitenki kohtuu edullinen juttu verrattuna suuttimen vaihtoon.

    Leave a comment:


  • kaalipata
    replied
    Ja siis selvennyksenä et tää 5. pytyn suutin vaihdettiin kaks viikkoa sitten ja ongelmat pysyivät senkin jälkeen.

    Leave a comment:


  • kaalipata
    replied
    Terve! Tuli käytyä pikku reissulla, joten palataanpa asiaan. Elikkä tänään soittelin korjaamolle, jossa vaihdettiin 5. pytyn suutin ja sanoivat silloin et nro 6 vuotaa kans. Ite kuitenkaan en saanu mitään kumiletkuun (tai sen enempää kuin muihinkaan), mutta kaveri sanoi puhelimessa et kusee juuresta. Onko tää ees mahdollista? Pieniä varmisteluja ny ensin ennenku aletaan remppaan jotain mitä ei tarvitse rempata

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by kaalipata View Post
    Näistä vihreästä ja ruskeasta renkaasta lieni kyse? Itsellä muuten lienee tuo liitin vaakamallia, kun tässä ja RealOEM:n kuvassa kohtisuora runkoon nähden. Jos nyt siis ylipäänsä edes paikallistin anturin. Jotain sieltä imusarjan alta pilkotti.
    Jep, komponentti paikallistettu Itse tilasin KL:stä kumit ihan tuolla regulaattorin/määräsäätimen tjsp. varaosanumerolla. Mulla kumit on tossa käyttämättömänä, kun ei ole ollut vikaa tuollakaan suunnalla. Mistä sitten tillatkin, pyydä myös tuon säätimen kaulukseen uusi tiiviste tukirenkaan ja O -renkaan lisäksi.
    Last edited by schwarze; 29-07-2013, 08:50. Reason: typo min

    Leave a comment:


  • kaalipata
    replied
    Näistä vihreästä ja ruskeasta renkaasta lieni kyse? Itsellä muuten lienee tuo liitin vaakamallia, kun tässä ja RealOEM:n kuvassa kohtisuora runkoon nähden. Jos nyt siis ylipäänsä edes paikallistin anturin. Jotain sieltä imusarjan alta pilkotti.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • kaalipata
    replied
    Ja lisäyksenä edelliseen, eilen tuli nypättyä tuo railipaineputken anturin liitin veks, eikä lähtenyt siltikään käyntiin. Eli tuskin siinä vika? Kävin just kattomassa pellin alle ja sanokaas ny missä pirussa tuon venttiillin (nro 20) liitin oikein on?

    Leave a comment:


  • kaalipata
    replied
    Morjens!

    Itellä vähän samanlaista onkelmaa E46 330dA:ssa (M57). Suuttimien ohivuototestit tehty, ei tullu mihkään putkeen sen enempää ainetta kuin toiseen. Itseasiassa kolme suutinta uusittu puolen vuoden sisään. Eli ei pitäis olla siittä kii. Kaverin INPA antoi eilen mitattaessa railipaineeksi 80bar ja vikakoodina 2550. Siirtopumpun paine 3,7bar.

    Elikkä...tässä ketjussa on nyt puhuttu säätimestä, venttiilistä ja regulaattorista. Alpinassa tosiaan on vähän eri systeemit, mut E46:ssa ei liene muuta säädintä kuin tuo osa 20?

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=13&fg=15

    Leave a comment:


  • elreino
    replied
    tuo rail paine säädin näyttää ihan samannäköiseltä kuin MB CDI koneissa on ihmettelen jos siinä ei ole samat tiivisteet
    KL varaosilta saa niitä ainakin mersuun

    Leave a comment:


  • adr-jouni
    replied
    525 d -starttuuttaa pitkään...

    Mitä vika koodeja tuo o-rengasvika ilmoittaa vai ilmoittaako mitään ??
    Last edited by adr-jouni; 08-02-2012, 10:33.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Siitä saa sen 275/665 ei yhtään enempää.

    Leave a comment:

Working...
X