Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #46
    Originally posted by EPDM View Post
    O-renkaiden vaihdon jälkeen ei voi olla huomaamatta että menohalut ovat aika eri luokassa kun ennen. Meidän hieman piristetty vastaava 330d e46 kun tuntui huomattavasti pirteimpi ennen "remonttia", mutta ei enään.

    Nyt perushuolto ja penkille jos siitä vielä hieman sais lisää potkua.

    Ikivanha topic, mutta paljonko sait irti alpina:sta penkissä ?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #47


      Oishan siitä vielä enemmän voinnut saada irti mutta tämä riittää minulle.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #48
        Siitä saa sen 275/665 ei yhtään enempää.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • adr-jouni
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 103
          • Near uleåborg

          #49
          525 d -starttuuttaa pitkään...

          Mitä vika koodeja tuo o-rengasvika ilmoittaa vai ilmoittaako mitään ??
          Last edited by adr-jouni; 08-02-2012, 10:33.

          Comment

          • elreino
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 90
            • s-joki

            #50
            tuo rail paine säädin näyttää ihan samannäköiseltä kuin MB CDI koneissa on ihmettelen jos siinä ei ole samat tiivisteet
            KL varaosilta saa niitä ainakin mersuun

            Comment

            • kaalipata
              Newbiemmer
              • Nov 2012
              • 14
              • Nokia

              #51
              Morjens!

              Itellä vähän samanlaista onkelmaa E46 330dA:ssa (M57). Suuttimien ohivuototestit tehty, ei tullu mihkään putkeen sen enempää ainetta kuin toiseen. Itseasiassa kolme suutinta uusittu puolen vuoden sisään. Eli ei pitäis olla siittä kii. Kaverin INPA antoi eilen mitattaessa railipaineeksi 80bar ja vikakoodina 2550. Siirtopumpun paine 3,7bar.

              Elikkä...tässä ketjussa on nyt puhuttu säätimestä, venttiilistä ja regulaattorista. Alpinassa tosiaan on vähän eri systeemit, mut E46:ssa ei liene muuta säädintä kuin tuo osa 20?

              http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=13&fg=15

              Comment

              • kaalipata
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 14
                • Nokia

                #52
                Ja lisäyksenä edelliseen, eilen tuli nypättyä tuo railipaineputken anturin liitin veks, eikä lähtenyt siltikään käyntiin. Eli tuskin siinä vika? Kävin just kattomassa pellin alle ja sanokaas ny missä pirussa tuon venttiillin (nro 20) liitin oikein on?

                Comment

                • kaalipata
                  Newbiemmer
                  • Nov 2012
                  • 14
                  • Nokia

                  #53
                  Näistä vihreästä ja ruskeasta renkaasta lieni kyse? Itsellä muuten lienee tuo liitin vaakamallia, kun tässä ja RealOEM:n kuvassa kohtisuora runkoon nähden. Jos nyt siis ylipäänsä edes paikallistin anturin. Jotain sieltä imusarjan alta pilkotti.
                  Attached Files

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #54
                    Originally posted by kaalipata View Post
                    Näistä vihreästä ja ruskeasta renkaasta lieni kyse? Itsellä muuten lienee tuo liitin vaakamallia, kun tässä ja RealOEM:n kuvassa kohtisuora runkoon nähden. Jos nyt siis ylipäänsä edes paikallistin anturin. Jotain sieltä imusarjan alta pilkotti.
                    Jep, komponentti paikallistettu Itse tilasin KL:stä kumit ihan tuolla regulaattorin/määräsäätimen tjsp. varaosanumerolla. Mulla kumit on tossa käyttämättömänä, kun ei ole ollut vikaa tuollakaan suunnalla. Mistä sitten tillatkin, pyydä myös tuon säätimen kaulukseen uusi tiiviste tukirenkaan ja O -renkaan lisäksi.
                    Last edited by schwarze; 29-07-2013, 08:50. Reason: typo min
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • kaalipata
                      Newbiemmer
                      • Nov 2012
                      • 14
                      • Nokia

                      #55
                      Terve! Tuli käytyä pikku reissulla, joten palataanpa asiaan. Elikkä tänään soittelin korjaamolle, jossa vaihdettiin 5. pytyn suutin ja sanoivat silloin et nro 6 vuotaa kans. Ite kuitenkaan en saanu mitään kumiletkuun (tai sen enempää kuin muihinkaan), mutta kaveri sanoi puhelimessa et kusee juuresta. Onko tää ees mahdollista? Pieniä varmisteluja ny ensin ennenku aletaan remppaan jotain mitä ei tarvitse rempata

                      Comment

                      • kaalipata
                        Newbiemmer
                        • Nov 2012
                        • 14
                        • Nokia

                        #56
                        Ja siis selvennyksenä et tää 5. pytyn suutin vaihdettiin kaks viikkoa sitten ja ongelmat pysyivät senkin jälkeen.

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #57
                          Niin, onko niitä railpainesäätimen O-renkaita nyt vielä edes tarkistettu? Kuitenki kohtuu edullinen juttu verrattuna suuttimen vaihtoon.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • kaalipata
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 14
                            • Nokia

                            #58
                            Tervehdys!

                            Sori ettei tähän oo tullut updatea tän enempää, mut tänään auto on lyönnissä ja syy oli todellakin tuossa paineregulaattorissa. Tässä tapauksessa tosin o-renkaiden vaihto ei auttanut, vaan koko palikka oli paskana. Tosin, sen sai kahdessa päivässä lapaan ebay:stä hintaan 108 € + 13€ postikuluja
                            Last edited by kaalipata; 16-08-2013, 20:52.

                            Comment

                            • alpina_2002
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 27
                              • Turku

                              #59
                              Vanha topic, mutta oli pakko kaivaa esiin, kun alkoi huolestuttamaan..

                              Itellä on tosiaan tuo D10 (ilmeisesti Rahun vanha) ja nyt rupes vuotamaan se paineensäädin siellä (korkeapaine)pumpun päässä, josta tässäkin ketjussa on keskusteltu.
                              Tätä ei kait pysty o-renkaiden vaihdolla korjaamaan, vaan venttiili menee uusiksi.
                              Ongelma vaan on, että ko. venttiilien (Bosch) valmistus lopetettu eikä mistään tahdo löytyä varastosta. Alpinallakin sanottiin ei-oota, mutta joskus kysyin koko pumpun hintaa, niin se oli jotain yli 800,-

                              Mut onko jollain asiantuntemusta, että käykö tohon joku toinen venttiili esim. jostain muusta Bemarista tai mitä vaihtoehtoja tämmösessä tilanteessa on?
                              BMW-Alpina D10 -02
                              BMW-Alpina B3 e36 cabrio -93

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4646
                                • Tuusula

                                #60
                                Originally posted by alpina_2002 View Post
                                Vanha topic, mutta oli pakko kaivaa esiin, kun alkoi huolestuttamaan..

                                Itellä on tosiaan tuo D10 (ilmeisesti Rahun vanha) ja nyt rupes vuotamaan se paineensäädin siellä (korkeapaine)pumpun päässä, josta tässäkin ketjussa on keskusteltu.
                                Tätä ei kait pysty o-renkaiden vaihdolla korjaamaan, vaan venttiili menee uusiksi.
                                Ongelma vaan on, että ko. venttiilien (Bosch) valmistus lopetettu eikä mistään tahdo löytyä varastosta. Alpinallakin sanottiin ei-oota, mutta joskus kysyin koko pumpun hintaa, niin se oli jotain yli 800,-

                                Mut onko jollain asiantuntemusta, että käykö tohon joku toinen venttiili esim. jostain muusta Bemarista tai mitä vaihtoehtoja tämmösessä tilanteessa on?

                                Itsellä ei (ainakaan vielä) ole tuon kanssa ongelmaa mutta uusimaanhan tuon säätimen joutuu ennemmin tai myöhemmin..

                                sattuisiko sinulla olemaan määränsäätimen ja pumpun osanumeroita tallella niin voisin itsekin hieman niitä metsästellä (vai löysitkö jo kenties osat jostain)? pelkkä Alpina ETK;sta löytyvä "Bosch CP3.3" ei ole vielä kovin pitkälle auttanut =)
                                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎