Jos kyseessä on e38 tai e39, niin niissä kannattaa käyttää 16 mm kierretankoa, koska se on suurin, joka mahtuu helan reiästä läpi, eikä katkea niin helposti, jos kyseessä on aitoa 8.8 rautaa, eikä mitään kiinan kuraa. 12.9 lujuuksinen kierretanko voi sitten olla myös hieman pienempää halkaisijaltaan. Tuo aiemmin mainittu työkalu on hommassa joka tapauksessa melko ehdoton, koska vanhan helan voi kyllä saada poistettua ilmankin sitä, mutta sitten kasausvaiheessa tulee uusi ongelma, kun se uusi hela pitää saada prässättyä ehjänä paikalleen ja se onnistuu tuollaisella työkalulla yhtä mukavasti kuin irroituskin. Lisäksi hela tulee painettua suoraan paikalleen, eikä korvan ratkeamisvaaraa ole.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Narinahelan vaihtotyökalu e39
Collapse
X
-
Originally posted by Lötkö View PostNosturilla tuo homma on varmaan paras tehdä,tai niin tein ainakin itse. Työkaluina leka,rälläkkä ja induktiolämmitin. Rälläkällä hela poikki,lämpöä ja takomista,lähti,mutta oli kyllä lujassa. Tunkan varassa erittäin vittumainen homma,ainakin ilman kunnollista ulosvetäjää.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos kyseessä on e38 tai e39, niin niissä kannattaa käyttää 16 mm kierretankoa, koska se on suurin, joka mahtuu helan reiästä läpi, eikä katkea niin helposti, jos kyseessä on aitoa 8.8 rautaa, eikä mitään kiinan kuraa. 12.9 lujuuksinen kierretanko voi sitten olla myös hieman pienempää halkaisijaltaan. Tuo aiemmin mainittu työkalu on hommassa joka tapauksessa melko ehdoton, koska vanhan helan voi kyllä saada poistettua ilmankin sitä, mutta sitten kasausvaiheessa tulee uusi ongelma, kun se uusi hela pitää saada prässättyä ehjänä paikalleen ja se onnistuu tuollaisella työkalulla yhtä mukavasti kuin irroituskin. Lisäksi hela tulee painettua suoraan paikalleen, eikä korvan ratkeamisvaaraa ole.
Comment
-
-
Vaihtotyökalun vuokraus olisi ajankohtaista PK-Seudulla.
Vaihdoin ennen talvea molemmille puolille, nyt oikea aivan horo..
Kiristin helat kun perä oli levossa, eli ei painetta iskareissa, liekö se voinut rikkoa helan?
Samalla pitänee vaihtaa bumerangit kun tiivistekumit rikki ja kitisee, vaikka ei ole väljää.
Vinkatkaa kavereistanne joilla on työkalu mulle PM:nä että saa hommaa eteenpäin.
Comment
-
-
Laitan tänne ketjuun infoa jotta seuraava mekaanikko saa työn hoidettua nopeasti ja mallikkaasti.
Tässä miten:
Ja ammatti-työkalun vuokrasin sopivaan hintaan 'yrd3':lta seuraavalle päivälle.
Muistaa kiristää vasta kun iskari on niin sanotusti normaalikuormituksessa, eli mittaa ennen kuin nostaa auton paljonko on vanteen keskeltä kaareen.
Nyt alkoi toinen puoli vinkumaan kun bumerangin kumit on haperoituneet rikki. =)
Mutta kyyti on taas sporttisen pehmeätä ilman perän vaeltelua urissa ja mutkissa.
Niin ja muista säädättää kulmat uudelleen vaihdon jälkeen.
Comment
-
Comment