Announcement

Collapse
No announcement yet.

Narinahelan vaihtotyökalu e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #46
    Jos kyseessä on e38 tai e39, niin niissä kannattaa käyttää 16 mm kierretankoa, koska se on suurin, joka mahtuu helan reiästä läpi, eikä katkea niin helposti, jos kyseessä on aitoa 8.8 rautaa, eikä mitään kiinan kuraa. 12.9 lujuuksinen kierretanko voi sitten olla myös hieman pienempää halkaisijaltaan. Tuo aiemmin mainittu työkalu on hommassa joka tapauksessa melko ehdoton, koska vanhan helan voi kyllä saada poistettua ilmankin sitä, mutta sitten kasausvaiheessa tulee uusi ongelma, kun se uusi hela pitää saada prässättyä ehjänä paikalleen ja se onnistuu tuollaisella työkalulla yhtä mukavasti kuin irroituskin. Lisäksi hela tulee painettua suoraan paikalleen, eikä korvan ratkeamisvaaraa ole.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Lötkö View Post
      Nosturilla tuo homma on varmaan paras tehdä,tai niin tein ainakin itse. Työkaluina leka,rälläkkä ja induktiolämmitin. Rälläkällä hela poikki,lämpöä ja takomista,lähti,mutta oli kyllä lujassa. Tunkan varassa erittäin vittumainen homma,ainakin ilman kunnollista ulosvetäjää.
      Tuo on melkolailla se väärä tapa. Ulosvetäjän kanssa ei tarvitse nosturia ja homma on aika simppeli eikä edes mene kauan.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Ramzez View Post
        Jos kyseessä on e38 tai e39, niin niissä kannattaa käyttää 16 mm kierretankoa, koska se on suurin, joka mahtuu helan reiästä läpi, eikä katkea niin helposti, jos kyseessä on aitoa 8.8 rautaa, eikä mitään kiinan kuraa. 12.9 lujuuksinen kierretanko voi sitten olla myös hieman pienempää halkaisijaltaan. Tuo aiemmin mainittu työkalu on hommassa joka tapauksessa melko ehdoton, koska vanhan helan voi kyllä saada poistettua ilmankin sitä, mutta sitten kasausvaiheessa tulee uusi ongelma, kun se uusi hela pitää saada prässättyä ehjänä paikalleen ja se onnistuu tuollaisella työkalulla yhtä mukavasti kuin irroituskin. Lisäksi hela tulee painettua suoraan paikalleen, eikä korvan ratkeamisvaaraa ole.
        Helan pakastamisessa on se etu, että sen saa nimenomaan käsipelillä sinne suoraan. Helpottaa huomattavasti sitten ulosvetäjän käyttöä kasausvaiheessa.

        Comment

        • Uffa
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 126
          • Replot

          #49


          Ite tein tollasen putkisysteemin. Pataraudat vaan toisessa päässä meinaa vääntyä. No, molemmin puolin vaihdettu tuolla härvelillä, kierretankoa saa vaan vaihtaa...
          Vikakoodinlukua Vaasassa

          Comment

          • Kolmio
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 34
            • Helsinki

            #50
            Vaihtotyökalun vuokraus olisi ajankohtaista PK-Seudulla.

            Vaihdoin ennen talvea molemmille puolille, nyt oikea aivan horo..
            Kiristin helat kun perä oli levossa, eli ei painetta iskareissa, liekö se voinut rikkoa helan?

            Samalla pitänee vaihtaa bumerangit kun tiivistekumit rikki ja kitisee, vaikka ei ole väljää.

            Vinkatkaa kavereistanne joilla on työkalu mulle PM:nä että saa hommaa eteenpäin.

            Comment

            • yrd3
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 163
              • Ylistaro

              #51
              täältä löytyy vaihtotyökalu, paa infoa privahan niin panaan homma eteenpäin, saan maanantaina postilla matkaan, pitäs ollla tiistaina perillä.

              Comment

              • Kolmio
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 34
                • Helsinki

                #52
                Laitan tänne ketjuun infoa jotta seuraava mekaanikko saa työn hoidettua nopeasti ja mallikkaasti.

                Tässä miten:


                Ja ammatti-työkalun vuokrasin sopivaan hintaan 'yrd3':lta seuraavalle päivälle.

                Muistaa kiristää vasta kun iskari on niin sanotusti normaalikuormituksessa, eli mittaa ennen kuin nostaa auton paljonko on vanteen keskeltä kaareen.

                Nyt alkoi toinen puoli vinkumaan kun bumerangin kumit on haperoituneet rikki. =)
                Mutta kyyti on taas sporttisen pehmeätä ilman perän vaeltelua urissa ja mutkissa.
                Niin ja muista säädättää kulmat uudelleen vaihdon jälkeen.

                Comment

                • Chrispe
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 80
                  • Tampere

                  #53
                  Löytyisikö Pirkanmaalta lainaksi ulkosvedintä pientä korvausta vastaan? Tein kyllä ulosverimen valmiiksi ennen hommaan ryhtymistä mutta putken seinämävahvuus ei näemmä ollut riittävä vaan meni ruttuun. Tiukassa ovat ryökäleet kiinni...

                  Nimimerkillä, auto pukkien päällä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎