Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 540i -99 kova nakutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _sipa_
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 2
    • oulu

    #16
    Kysellääs täällä. Eli jakopään hilppeet pitäs vaihtaa -02 540i e39:iin niin mitäs siinä nyt pitää ottaa huomioon? Nokat häätyy vissiin lukita jollakin konstilla, onnistuuko ilman sitä oikeaa työkalua? Entä kampura? Löytyskö jostaki jotaki ohjetta ym hommaan? Täytyykö purkaa koko keula vai onnistuuko "ylhäältä" käsin?

    Comment

    • makek87
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 101
      • Helsinki

      #17
      Kuinka yleisiä nämä jakopään leviämiset on? Eli jos on ostamassa 200-300tkm ajettua 540, niin kannattaneen melkein varmistaa että jakopään hilkkeet on rempattu hiljattain.. Eikö sen "periaatteessa" pitäs olla ikuinen mutta käytännössä kuitenkin kestoltaan jotain ~200-400tkm ehkä? Luulisin että harvemmin kyseistä remppaa on kuitenkaan tehty..:think

      Porukoiden 2.2i b-vectrassa vähän vastaava homma, "ikuinen" jakoketju joka kuitenkin ratkes poikki, aiheuttaen konerempan. Opelixilla oli ajettu alle 200tkm silloin, ja tää ketjun katkeilu on kuulemma tyyppivika kyseisessä koneessa..

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #18
        Originally posted by makek87 View Post
        Kuinka yleisiä nämä jakopään leviämiset on? Eli jos on ostamassa 200-300tkm ajettua 540, niin kannattaneen melkein varmistaa että jakopään hilkkeet on rempattu hiljattain.. Eikö sen "periaatteessa" pitäs olla ikuinen mutta käytännössä kuitenkin kestoltaan jotain ~200-400tkm ehkä? Luulisin että harvemmin kyseistä remppaa on kuitenkaan tehty..:think

        Porukoiden 2.2i b-vectrassa vähän vastaava homma, "ikuinen" jakoketju joka kuitenkin ratkes poikki, aiheuttaen konerempan. Opelixilla oli ajettu alle 200tkm silloin, ja tää ketjun katkeilu on kuulemma tyyppivika kyseisessä koneessa..
        Ei ne kilometrit merkkaa tuossa asiassa mitään.
        Käytännössä kaikki E39 540:it on sen ikäisiä että jos jakopäätä ei ole laitettu niin se kannattaa laittaa. ja kyllähän ne ketjut ja rattaat näissä kestää, ne muoviset laahaimet ei.

        nimimerkillä tänä kesänä laittanut 130tkm ajettuun 540:iin hajonnut jakopää
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #19
          Originally posted by _sipa_ View Post
          Kysellääs täällä. Eli jakopään hilppeet pitäs vaihtaa -02 540i e39:iin niin mitäs siinä nyt pitää ottaa huomioon? Nokat häätyy vissiin lukita jollakin konstilla, onnistuuko ilman sitä oikeaa työkalua? Entä kampura? Löytyskö jostaki jotaki ohjetta ym hommaan? Täytyykö purkaa koko keula vai onnistuuko "ylhäältä" käsin?
          Lähinnä niille vanoksille tarvii ne työkalut.
          Rheingoldista löytyy ohjeet.
          Yläpuolelta ja vähän alapuolelta onnistuu homman tekemään. Syylärin joutuu pois ottaa, mutta ei muuta tarvii keulasta sen ihmeemmin purkaa.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Mutta helpostihan se e39:n keula purkaantuu ja sitten onkin reilummin tilaa touhuta
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • makek87
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 101
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by makkis View Post
              Ei ne kilometrit merkkaa tuossa asiassa mitään.
              Käytännössä kaikki E39 540:it on sen ikäisiä että jos jakopäätä ei ole laitettu niin se kannattaa laittaa. ja kyllähän ne ketjut ja rattaat näissä kestää, ne muoviset laahaimet ei.

              nimimerkillä tänä kesänä laittanut 130tkm ajettuun 540:iin hajonnut jakopää
              Ok. No onko niitä laahaimia jotenkin kehitetty sitten aikojen myötä, että voisi olettaa jo vaihdettujen kestävän paremmin?? Vai jatkuuko sama "laulu" myös tulevaisuudessa..

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #22
                Originally posted by makek87 View Post
                Ok. No onko niitä laahaimia jotenkin kehitetty sitten aikojen myötä, että voisi olettaa jo vaihdettujen kestävän paremmin?? Vai jatkuuko sama "laulu" myös tulevaisuudessa..
                Jos laitat uuden jakopään osat ja laahaimet,niin uskaltaisin väittää,että seuraava remontti ei ole enää sinun murheita.Vai oliko meininki pitää autoa seuraavat 10-15 vuotta?Tuskin sinullakaan ajoa niin paljoa muutamassa vuodessa tulee.

                Comment

                • makek87
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 101
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Jos laitat uuden jakopään osat ja laahaimet,niin uskaltaisin väittää,että seuraava remontti ei ole enää sinun murheita.Vai oliko meininki pitää autoa seuraavat 10-15 vuotta?Tuskin sinullakaan ajoa niin paljoa muutamassa vuodessa tulee.
                  No tuskin, mutta eihän sitä tiedä vaikka ajelisin e39 540 bemarilla auringonlaskuun vuonna 2064..

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    #24
                    Mulla on 340tkm mittarissa ja sen verran mitä öljypohjasta näki niin laahaimet ihan pakasta vedetyn näköiset. Tuskin ne eri näköisiksi muuttuukaan ennen hajoamistaan kun öljyssä uivat niin ovat aika "uuden" näköisiä varmaan hajonneinakin.

                    Täytynee varmaan soitella edellisille omistajille että onko joku vaihdellut, tuskin on alkuperäiset näin pitkään kestäneet.. Jenkeissä ilmeisesti yleisempää tuo noiden laukeaminen, tiedä sitten miksi. Toki siellä ajetaan paljon jäteöljyillä mutta eikö tämä ongelma johdu nimenomaan lämpötilavaihtelun vuoksi haurastuneesta muovista?

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #25
                      Originally posted by Gedd View Post
                      Mulla on 340tkm mittarissa ja sen verran mitä öljypohjasta näki niin laahaimet ihan pakasta vedetyn näköiset. Tuskin ne eri näköisiksi muuttuukaan ennen hajoamistaan kun öljyssä uivat niin ovat aika "uuden" näköisiä varmaan hajonneinakin.

                      Täytynee varmaan soitella edellisille omistajille että onko joku vaihdellut, tuskin on alkuperäiset näin pitkään kestäneet.. Jenkeissä ilmeisesti yleisempää tuo noiden laukeaminen, tiedä sitten miksi. Toki siellä ajetaan paljon jäteöljyillä mutta eikö tämä ongelma johdu nimenomaan lämpötilavaihtelun vuoksi haurastuneesta muovista?
                      Kyllähän niihin urat kuluu ketjusta, muutenhan ne ovat samannäköiset hajoamisen partaalla kuin uutenakin.

                      Enpä tiedä, on noilla orkkiksilla päästelty 400tkm eikä tietokaan laukeamisesta.

                      Eiköhän ne öljylaadut vaikuta myös merkittävästi asiaan.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • myllari
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 100
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Moro, olisko kellään vinkkiä että kannattaako alkaa remontoimaan jakopäätä kun öljy pohjasta ja suodattimesta oli ollu alumiinia ja muuta. Vai kannattaako suoraan ostaa koko moottori?
                        F11 520d

                        E12 525

                        Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by myllari View Post
                          Moro, olisko kellään vinkkiä että kannattaako alkaa remontoimaan jakopäätä kun öljy pohjasta ja suodattimesta oli ollu alumiinia ja muuta. Vai kannattaako suoraan ostaa koko moottori?
                          Ohhoh... ei välttämättä ole edes jakopäästä se alumiini.

                          Comment

                          • myllari
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 100
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Ohhoh... ei välttämättä ole edes jakopäästä se alumiini.
                            Sieltä on lähteny ainaki liikkeelle, koska kone alkoi nakuttaa kun ykkös postauksen videossa ja asentaja totesi että jakopäässä oli rikkoutuminen.
                            Last edited by myllari; 08-10-2014, 20:00.
                            F11 520d

                            E12 525

                            Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎