Kysellääs täällä. Eli jakopään hilppeet pitäs vaihtaa -02 540i e39:iin niin mitäs siinä nyt pitää ottaa huomioon? Nokat häätyy vissiin lukita jollakin konstilla, onnistuuko ilman sitä oikeaa työkalua? Entä kampura? Löytyskö jostaki jotaki ohjetta ym hommaan? Täytyykö purkaa koko keula vai onnistuuko "ylhäältä" käsin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 540i -99 kova nakutus
Collapse
X
-
Kuinka yleisiä nämä jakopään leviämiset on? Eli jos on ostamassa 200-300tkm ajettua 540, niin kannattaneen melkein varmistaa että jakopään hilkkeet on rempattu hiljattain.. Eikö sen "periaatteessa" pitäs olla ikuinen mutta käytännössä kuitenkin kestoltaan jotain ~200-400tkm ehkä? Luulisin että harvemmin kyseistä remppaa on kuitenkaan tehty..:think
Porukoiden 2.2i b-vectrassa vähän vastaava homma, "ikuinen" jakoketju joka kuitenkin ratkes poikki, aiheuttaen konerempan. Opelixilla oli ajettu alle 200tkm silloin, ja tää ketjun katkeilu on kuulemma tyyppivika kyseisessä koneessa..
Comment
-
-
Originally posted by makek87 View PostKuinka yleisiä nämä jakopään leviämiset on? Eli jos on ostamassa 200-300tkm ajettua 540, niin kannattaneen melkein varmistaa että jakopään hilkkeet on rempattu hiljattain.. Eikö sen "periaatteessa" pitäs olla ikuinen mutta käytännössä kuitenkin kestoltaan jotain ~200-400tkm ehkä? Luulisin että harvemmin kyseistä remppaa on kuitenkaan tehty..:think
Porukoiden 2.2i b-vectrassa vähän vastaava homma, "ikuinen" jakoketju joka kuitenkin ratkes poikki, aiheuttaen konerempan. Opelixilla oli ajettu alle 200tkm silloin, ja tää ketjun katkeilu on kuulemma tyyppivika kyseisessä koneessa..
Käytännössä kaikki E39 540:it on sen ikäisiä että jos jakopäätä ei ole laitettu niin se kannattaa laittaa. ja kyllähän ne ketjut ja rattaat näissä kestää, ne muoviset laahaimet ei.
nimimerkillä tänä kesänä laittanut 130tkm ajettuun 540:iin hajonnut jakopääRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by _sipa_ View PostKysellääs täällä. Eli jakopään hilppeet pitäs vaihtaa -02 540i e39:iin niin mitäs siinä nyt pitää ottaa huomioon? Nokat häätyy vissiin lukita jollakin konstilla, onnistuuko ilman sitä oikeaa työkalua? Entä kampura? Löytyskö jostaki jotaki ohjetta ym hommaan? Täytyykö purkaa koko keula vai onnistuuko "ylhäältä" käsin?
Rheingoldista löytyy ohjeet.
Yläpuolelta ja vähän alapuolelta onnistuu homman tekemään. Syylärin joutuu pois ottaa, mutta ei muuta tarvii keulasta sen ihmeemmin purkaa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEi ne kilometrit merkkaa tuossa asiassa mitään.
Käytännössä kaikki E39 540:it on sen ikäisiä että jos jakopäätä ei ole laitettu niin se kannattaa laittaa. ja kyllähän ne ketjut ja rattaat näissä kestää, ne muoviset laahaimet ei.
nimimerkillä tänä kesänä laittanut 130tkm ajettuun 540:iin hajonnut jakopää
Comment
-
-
Originally posted by makek87 View PostOk. No onko niitä laahaimia jotenkin kehitetty sitten aikojen myötä, että voisi olettaa jo vaihdettujen kestävän paremmin?? Vai jatkuuko sama "laulu" myös tulevaisuudessa..
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos laitat uuden jakopään osat ja laahaimet,niin uskaltaisin väittää,että seuraava remontti ei ole enää sinun murheita.Vai oliko meininki pitää autoa seuraavat 10-15 vuotta?Tuskin sinullakaan ajoa niin paljoa muutamassa vuodessa tulee.
Comment
-
-
Mulla on 340tkm mittarissa ja sen verran mitä öljypohjasta näki niin laahaimet ihan pakasta vedetyn näköiset. Tuskin ne eri näköisiksi muuttuukaan ennen hajoamistaan kun öljyssä uivat niin ovat aika "uuden" näköisiä varmaan hajonneinakin.
Täytynee varmaan soitella edellisille omistajille että onko joku vaihdellut, tuskin on alkuperäiset näin pitkään kestäneet.. Jenkeissä ilmeisesti yleisempää tuo noiden laukeaminen, tiedä sitten miksi. Toki siellä ajetaan paljon jäteöljyillä mutta eikö tämä ongelma johdu nimenomaan lämpötilavaihtelun vuoksi haurastuneesta muovista?
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostMulla on 340tkm mittarissa ja sen verran mitä öljypohjasta näki niin laahaimet ihan pakasta vedetyn näköiset. Tuskin ne eri näköisiksi muuttuukaan ennen hajoamistaan kun öljyssä uivat niin ovat aika "uuden" näköisiä varmaan hajonneinakin.
Täytynee varmaan soitella edellisille omistajille että onko joku vaihdellut, tuskin on alkuperäiset näin pitkään kestäneet.. Jenkeissä ilmeisesti yleisempää tuo noiden laukeaminen, tiedä sitten miksi. Toki siellä ajetaan paljon jäteöljyillä mutta eikö tämä ongelma johdu nimenomaan lämpötilavaihtelun vuoksi haurastuneesta muovista?
Enpä tiedä, on noilla orkkiksilla päästelty 400tkm eikä tietokaan laukeamisesta.
Eiköhän ne öljylaadut vaikuta myös merkittävästi asiaan.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOhhoh... ei välttämättä ole edes jakopäästä se alumiini.Last edited by myllari; 08-10-2014, 20:00.F11 520d
E12 525
Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu
Comment
-
Comment