Originally posted by Peltsii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 öljyä lohkon sivussa?
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostAika vähässä määrin on esillä, mutta kun itse aikanaan kaivelin tuosta vaihdelaatikon öljynjäähdyttimen vuodoista, niin aika yleinen tuntuu olevan. Tosin se harvemmin sotkee pitkin auton pohjaa, kun vuotaa vain sen pohjamuovin päälle, niinkuin itselläni teki.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Taitaa olla kesällä edessä tämä tiivisteen vaihto. Katsastuksessa (meni läpi) huomattiin, että öljypohjan takaosa oli märkä ja vuosi jostain ylempää kuskinpuolelta. Onnistuuhan tuon tiivisteen vaihto laskematta öljyjä koneesta pois? Meinaan vaihdella öljyt nyt pääsiäisenä ja tehdä tämän homman vasta heinäkuussa.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View PostSamaa vaivaa täälläkin. . öljypohja aivan öljyssä ja juurikin näyttäisi vuotavan tuolta kuskin puolelta koneen etuosasta. Venakopan tiiviste vaihdettu vanos rempan yhteydessä 3 kk sitten.
Auto 525i Touring 2005.
T, Teemu
Comment
-
-
Jep sehän se oli, Tiiviste oli kovettunut ja litistynyt. Öljyä oli suodattinjalan ympäristössä enemmänkin, sen näki vasta kun laturi yms. ilmaputsari oli pois tieltä.
Vaihtoon meni kaikkine kaljoineen 45 min. En irroittanut ylävesiletkua kun hyvin mahtui touhuamaan muutoinkin.
Akun kengänkin jätin irroittamatta kun teippasin laturin johdon kaapelikengän ei toivottujen kipinöiden estämiseksi.
Tiiviste maksoi vanoksen öljyletkun tiivisterenkaiden kanssa 8,-€ marmorilla eli ei paha.
Öljyäkään ei tarvi lisäillä kun aukaisi filtterin kannen ennen irroittamista jolloin suodattimen malja valui öljypohjaan tyhjäksi.
Toivottavasti konehuone pysyisi nyt siistinpänä.
T, TeemuLast edited by zzracing; 14-10-2013, 19:53.X6 35D
Comment
-
-
Originally posted by nuuki View Postnostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostTodennäköisesti sulla vuotaa myös venttiilikopan tiiviste.Se valuttaa myös pakosarjan tietämille ja käryää.Ite pidin selvänä että tuo jalan tiiviste vuoti tuossa sigun 328, mutta siinäpä vuoti jalassa olevien kahden tulpan takaa ja niille ei ollu mitään tehtävissä.Ostin purkaamolta uuden jalan 30e ja vuodot loppui siihen. Tuo vuoto paikka kuitenkin tosi harvinainen tuolla uuden malline n jalalla, mutta kauan sitä vuoto kohtaa etsin!
Comment
-
-
Originally posted by nuuki View PostVenttiilikopan tiiviste sekä ne o-renkaat on vaihdettu. Lohko oli öljyinen tuolta kuskin puolelta kun kävin hetki sitten taskulampun kanssa kattelemassa. Pienen läntin öljyä se yönaikana tiputtelee alensa, mutta tänään kun kiihdytin reippaammin ylämäkeen niin mäen päällä pukkas käryä kabiiniin. Pakosarjan puolella ei nyt iltasella tuoksunut öljy eikä mikään muukaan käry mutta tuolta öljynsuodattimen vierestä tuoksu öljy vahvasti....vaihtas tuon suodattimen jalan tiivisteen nyt kuitenkin eka ja kattos mitä sitä sen jälkeen tapahtuu...
Itsellä ainakaan ei venakopan tiivisteen vaihto auttanut m54:ssä vaikka se venakopan tiivisteen välistä vuotikin pakosarjalle. Sama käry tuli edelleen vaihdon jälkeenkin sisään silloin tällöin. En ehtinyt korjata vikaa koskaan, koska auto meni myyntiin ja tiputus oli todella harvinaista, mutta epäilen että muovinen venakoppa oli mennyt hieman kieroon ja tiivisteen vaihto ei enää auttanut..
Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti myös itsellä aika reippaasti ja sen korjasin, mutta se ei mitään palaneenkäryä aiheuttanut.
Comment
-
-
Originally posted by nuuki View Postnostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostItsellä ainakaan ei venakopan tiivisteen vaihto auttanut m54:ssä vaikka se venakopan tiivisteen välistä vuotikin pakosarjalle. Sama käry tuli edelleen vaihdon jälkeenkin sisään silloin tällöin. En ehtinyt korjata vikaa koskaan, koska auto meni myyntiin ja tiputus oli todella harvinaista, mutta epäilen että muovinen venakoppa oli mennyt hieman kieroon ja tiivisteen vaihto ei enää auttanut..
Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti myös itsellä aika reippaasti ja sen korjasin, mutta se ei mitään palaneenkäryä aiheuttanut.
kiinnitysruuvien prikkojen alle?
Kiinnitysruuvit itsessäänhän pohjaavat ja koko kopan kireys hoituu ko.kumiprikoilla...jotka vanhemmiten ovat täysin pois pelistä.
Comment
-
Comment