Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 öljyä lohkon sivussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14469
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Peltsii View Post
    Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ?
    Aika vähässä määrin on esillä, mutta kun itse aikanaan kaivelin tuosta vaihdelaatikon öljynjäähdyttimen vuodoista, niin aika yleinen tuntuu olevan. Tosin se harvemmin sotkee pitkin auton pohjaa, kun vuotaa vain sen pohjamuovin päälle, niinkuin itselläni teki.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #17
      Originally posted by zener View Post
      Aika vähässä määrin on esillä, mutta kun itse aikanaan kaivelin tuosta vaihdelaatikon öljynjäähdyttimen vuodoista, niin aika yleinen tuntuu olevan. Tosin se harvemmin sotkee pitkin auton pohjaa, kun vuotaa vain sen pohjamuovin päälle, niinkuin itselläni teki.
      Joo, eise tuo ole, koska öljyä oli tosiaan pitkälle putkien yläpuolelle lohkon kylkeen, suodatinjalan korkeudelle asti. Pitää ottaa auto nosturille jokupäivä ja tarkastaa, onko vuoto loppunut.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        #18
        Taitaa olla kesällä edessä tämä tiivisteen vaihto. Katsastuksessa (meni läpi) huomattiin, että öljypohjan takaosa oli märkä ja vuosi jostain ylempää kuskinpuolelta. Onnistuuhan tuon tiivisteen vaihto laskematta öljyjä koneesta pois? Meinaan vaihdella öljyt nyt pääsiäisenä ja tehdä tämän homman vasta heinäkuussa.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Jonski|
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 129
          • Savonlinna

          #19
          Onnistuu

          Comment

          • zzracing
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 177
            • Lappeenranta

            #20
            no p.rkele

            Samaa vaivaa täälläkin. . öljypohja aivan öljyssä ja juurikin näyttäisi vuotavan tuolta kuskin puolelta koneen etuosasta. Venakopan tiiviste vaihdettu vanos rempan yhteydessä 3 kk sitten.
            Auto 525i Touring 2005.

            T, Teemu
            X6 35D

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by zzracing View Post
              Samaa vaivaa täälläkin. . öljypohja aivan öljyssä ja juurikin näyttäisi vuotavan tuolta kuskin puolelta koneen etuosasta. Venakopan tiiviste vaihdettu vanos rempan yhteydessä 3 kk sitten.
              Auto 525i Touring 2005.

              T, Teemu
              Suodatinjalan tiiviste vaihtoon.

              Comment

              • zzracing
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 177
                • Lappeenranta

                #22
                Jep sehän se oli, Tiiviste oli kovettunut ja litistynyt. Öljyä oli suodattinjalan ympäristössä enemmänkin, sen näki vasta kun laturi yms. ilmaputsari oli pois tieltä.
                Vaihtoon meni kaikkine kaljoineen 45 min. En irroittanut ylävesiletkua kun hyvin mahtui touhuamaan muutoinkin.
                Akun kengänkin jätin irroittamatta kun teippasin laturin johdon kaapelikengän ei toivottujen kipinöiden estämiseksi.
                Tiiviste maksoi vanoksen öljyletkun tiivisterenkaiden kanssa 8,-€ marmorilla eli ei paha.
                Öljyäkään ei tarvi lisäillä kun aukaisi filtterin kannen ennen irroittamista jolloin suodattimen malja valui öljypohjaan tyhjäksi.
                Toivottavasti konehuone pysyisi nyt siistinpänä.

                T, Teemu
                Last edited by zzracing; 14-10-2013, 19:53.
                X6 35D

                Comment

                • Ivl
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 216
                  • Oulunsalo

                  #23
                  Oulun Wetterillä vissiin kalliimpaa marmoria, kun mulla maksoi tiiviste 11e.
                  Bmw X5 2011
                  Vw caddy 2019

                  Comment

                  • nuuki
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 42
                    • N/A

                    #24
                    nostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?
                    Last edited by nuuki; 11-10-2014, 16:57. Reason: typo

                    Comment

                    • Pretoriaani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 3842
                      • Hyvinkää, Finland

                      #25
                      Originally posted by nuuki View Post
                      nostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?
                      Epäilen vahvasti. Imusarjan puolella tuskin on mitään niin kuumaa, että öljy lähtisi käryämään.
                      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 447
                        • E-pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by nuuki View Post
                        nostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?
                        Todennäköisesti sulla vuotaa myös venttiilikopan tiiviste.Se valuttaa myös pakosarjan tietämille ja käryää.Ite pidin selvänä että tuo jalan tiiviste vuoti tuossa sigun 328, mutta siinäpä vuoti jalassa olevien kahden tulpan takaa ja niille ei ollu mitään tehtävissä.Ostin purkaamolta uuden jalan 30e ja vuodot loppui siihen. Tuo vuoto paikka kuitenkin tosi harvinainen tuolla uuden malline n jalalla, mutta kauan sitä vuoto kohtaa etsin!
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • nuuki
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 42
                          • N/A

                          #27
                          Originally posted by Maili View Post
                          Todennäköisesti sulla vuotaa myös venttiilikopan tiiviste.Se valuttaa myös pakosarjan tietämille ja käryää.Ite pidin selvänä että tuo jalan tiiviste vuoti tuossa sigun 328, mutta siinäpä vuoti jalassa olevien kahden tulpan takaa ja niille ei ollu mitään tehtävissä.Ostin purkaamolta uuden jalan 30e ja vuodot loppui siihen. Tuo vuoto paikka kuitenkin tosi harvinainen tuolla uuden malline n jalalla, mutta kauan sitä vuoto kohtaa etsin!
                          Venttiilikopan tiiviste sekä ne o-renkaat on vaihdettu. Lohko oli öljyinen tuolta kuskin puolelta kun kävin hetki sitten taskulampun kanssa kattelemassa. Pienen läntin öljyä se yönaikana tiputtelee alensa, mutta tänään kun kiihdytin reippaammin ylämäkeen niin mäen päällä pukkas käryä kabiiniin. Pakosarjan puolella ei nyt iltasella tuoksunut öljy eikä mikään muukaan käry mutta tuolta öljynsuodattimen vierestä tuoksu öljy vahvasti....vaihtas tuon suodattimen jalan tiivisteen nyt kuitenkin eka ja kattos mitä sitä sen jälkeen tapahtuu...

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            #28
                            Originally posted by nuuki View Post
                            Venttiilikopan tiiviste sekä ne o-renkaat on vaihdettu. Lohko oli öljyinen tuolta kuskin puolelta kun kävin hetki sitten taskulampun kanssa kattelemassa. Pienen läntin öljyä se yönaikana tiputtelee alensa, mutta tänään kun kiihdytin reippaammin ylämäkeen niin mäen päällä pukkas käryä kabiiniin. Pakosarjan puolella ei nyt iltasella tuoksunut öljy eikä mikään muukaan käry mutta tuolta öljynsuodattimen vierestä tuoksu öljy vahvasti....vaihtas tuon suodattimen jalan tiivisteen nyt kuitenkin eka ja kattos mitä sitä sen jälkeen tapahtuu...

                            Itsellä ainakaan ei venakopan tiivisteen vaihto auttanut m54:ssä vaikka se venakopan tiivisteen välistä vuotikin pakosarjalle. Sama käry tuli edelleen vaihdon jälkeenkin sisään silloin tällöin. En ehtinyt korjata vikaa koskaan, koska auto meni myyntiin ja tiputus oli todella harvinaista, mutta epäilen että muovinen venakoppa oli mennyt hieman kieroon ja tiivisteen vaihto ei enää auttanut..

                            Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti myös itsellä aika reippaasti ja sen korjasin, mutta se ei mitään palaneenkäryä aiheuttanut.

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3856
                              • Nokia

                              #29
                              Originally posted by nuuki View Post
                              nostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?
                              Itsellä aiheutti E39:ssä lievää öljynkäryä, poistui kun vaihtoi suodatinjalan tiivisteen.
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Jakuza View Post
                                Itsellä ainakaan ei venakopan tiivisteen vaihto auttanut m54:ssä vaikka se venakopan tiivisteen välistä vuotikin pakosarjalle. Sama käry tuli edelleen vaihdon jälkeenkin sisään silloin tällöin. En ehtinyt korjata vikaa koskaan, koska auto meni myyntiin ja tiputus oli todella harvinaista, mutta epäilen että muovinen venakoppa oli mennyt hieman kieroon ja tiivisteen vaihto ei enää auttanut..

                                Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti myös itsellä aika reippaasti ja sen korjasin, mutta se ei mitään palaneenkäryä aiheuttanut.
                                Vaihdoitko myös ne kopan ja kopan tiivisteen kireydestä huolehtivat kumiprikat
                                kiinnitysruuvien prikkojen alle?
                                Kiinnitysruuvit itsessäänhän pohjaavat ja koko kopan kireys hoituu ko.kumiprikoilla...jotka vanhemmiten ovat täysin pois pelistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎