Tuli vaihdettua tänään tuo tiiviste, Elringin tiiviste profiteilestä, niitähän ne orkkiksetkin kuulemma on. Vuotoa ei ollut, mutta ajattelin vaihtaa tuon tiivisteen samalla ennakoiden, kun piti vaihtaa laturi, ohjaustehostajan nestesäiliö + klemmarit ja visko + ropeli. Käytin vanhat vanoksen banjopultin tiivisteprikat, hyvin pitää. Jalan pultit vedin n. 25 Nm momenttiin, ohjearvo kai 22 Nm. "Freeze plugeja" en edes kattonut. Niitähän monet on korjailleet vielä ainakin M52B28-koneissa. M54:ssä ehkä muutettu tuota jotenkin, ettei enää ala vuotamaan? Tuon tiivisteen vaihdoin tein laskematta öljyjä koneesta. Ruuvasin vain suodatinkotelon kantta sen verran alkuun auki, että öljyt valui alakertaan, ennen kuin aloin irrottelemaan jalkaa. Öljyä tuli aukosta ulos ehkä alle 1 dl moottorin kupeelle. Tiivisteen puolesta Teboilin Diamond 5W-40 pysyi vielä 172 tkm ajetussa M54B30:ssä, mutta onpahan nyt uusi tiiviste, kun nämä kuulemma alkaa kuitenkin vuotamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 öljyä lohkon sivussa?
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostVaihdoitko myös ne kopan ja kopan tiivisteen kireydestä huolehtivat kumiprikat
kiinnitysruuvien prikkojen alle?
Kiinnitysruuvit itsessäänhän pohjaavat ja koko kopan kireys hoituu ko.kumiprikoilla...jotka vanhemmiten ovat täysin pois pelistä.
Comment
-
-
Originally posted by Ramppa_1 View PostNo niin. Tiiviste vaihdettu, nyt vaan pitää seurata pitääkö. Suht helppo homma vaihtaa, aikaa meni siivouksien ja koeajon kanssa sellanen 3h. Ei muuten tarvinu irrottaa tuota banjopulttia siitä letkusta.
Oma M54 hikoilee kuskinpuolelta öljyä. Öljynsuodattimen jalka vuosi pahasti viime kesänä ja vaihdettu (samalla vanoksen banjopultit ja kuparirenkaat). Oon tilaamassa separaattorin/kaikki huohotinletkut (myös siihen öljytikkuun) niin onkohan tuolla muuta joka voisi vuotaa? Vuoto ei tuu ylhäältä, about laturin keskivaiheilta/alapinnasta alaspäin on moottori öljynen. Vuoto ei oo paha, kun kerran vuodessa vaihtaa öljyt niin pärjää vaihdon + lisäykset kahdeksalla litralla.
Tehostin vähän hikoilee mutta lohkon kyljessä on selkeesti moottoriöljyä.Last edited by Wildchild; 15-06-2020, 23:11.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostOma M54 hikoilee kuskinpuolelta öljyä. Öljynsuodattimen jalka vuosi pahasti viime kesänä ja vaihdettu (samalla vanoksen banjopultit ja kuparirenkaat). Oon tilaamassa separaattorin/kaikki huohotinletkut (myös siihen öljytikkuun) niin onkohan tuolla muuta joka voisi vuotaa? Vuoto ei tuu ylhäältä, about laturin keskivaiheilta/alapinnasta alaspäin on moottori öljynen. Vuoto ei oo paha, kun kerran vuodessa vaihtaa öljyt niin pärjää vaihdon + lisäykset kahdeksalla litralla.
Tehostin vähän hikoilee mutta lohkon kyljessä on selkeesti moottoriöljyä.E46 316Ti "Milf" Compact
EXÄT
-97 523I Touring Oxfordgruen
Comment
-
Comment