Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 öljyä lohkon sivussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    #31
    Tuli vaihdettua tänään tuo tiiviste, Elringin tiiviste profiteilestä, niitähän ne orkkiksetkin kuulemma on. Vuotoa ei ollut, mutta ajattelin vaihtaa tuon tiivisteen samalla ennakoiden, kun piti vaihtaa laturi, ohjaustehostajan nestesäiliö + klemmarit ja visko + ropeli. Käytin vanhat vanoksen banjopultin tiivisteprikat, hyvin pitää. Jalan pultit vedin n. 25 Nm momenttiin, ohjearvo kai 22 Nm. "Freeze plugeja" en edes kattonut. Niitähän monet on korjailleet vielä ainakin M52B28-koneissa. M54:ssä ehkä muutettu tuota jotenkin, ettei enää ala vuotamaan? Tuon tiivisteen vaihdoin tein laskematta öljyjä koneesta. Ruuvasin vain suodatinkotelon kantta sen verran alkuun auki, että öljyt valui alakertaan, ennen kuin aloin irrottelemaan jalkaa. Öljyä tuli aukosta ulos ehkä alle 1 dl moottorin kupeelle. Tiivisteen puolesta Teboilin Diamond 5W-40 pysyi vielä 172 tkm ajetussa M54B30:ssä, mutta onpahan nyt uusi tiiviste, kun nämä kuulemma alkaa kuitenkin vuotamaan.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Vaihdoitko myös ne kopan ja kopan tiivisteen kireydestä huolehtivat kumiprikat
      kiinnitysruuvien prikkojen alle?
      Kiinnitysruuvit itsessäänhän pohjaavat ja koko kopan kireys hoituu ko.kumiprikoilla...jotka vanhemmiten ovat täysin pois pelistä.
      Tulee vähän myöhässä vastaus, mutta vastataan kun osui silmään tämä. Vaihdoin kyllä myös kumiprikat, tein kaiken TIS ohjeen mukaan kiristysmomentteja myöten.

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        #33
        Mitkä on freez plugit? Ja mitä muuta pitää/kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa tuon jalan tiivisteen?
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 257
          • Päijät-Häme

          #34
          Originally posted by Ramppa_1 View Post
          No niin. Tiiviste vaihdettu, nyt vaan pitää seurata pitääkö. Suht helppo homma vaihtaa, aikaa meni siivouksien ja koeajon kanssa sellanen 3h. Ei muuten tarvinu irrottaa tuota banjopulttia siitä letkusta.

          Oma M54 hikoilee kuskinpuolelta öljyä. Öljynsuodattimen jalka vuosi pahasti viime kesänä ja vaihdettu (samalla vanoksen banjopultit ja kuparirenkaat). Oon tilaamassa separaattorin/kaikki huohotinletkut (myös siihen öljytikkuun) niin onkohan tuolla muuta joka voisi vuotaa? Vuoto ei tuu ylhäältä, about laturin keskivaiheilta/alapinnasta alaspäin on moottori öljynen. Vuoto ei oo paha, kun kerran vuodessa vaihtaa öljyt niin pärjää vaihdon + lisäykset kahdeksalla litralla.

          Tehostin vähän hikoilee mutta lohkon kyljessä on selkeesti moottoriöljyä.
          Last edited by Wildchild; 15-06-2020, 23:11.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          • pyxq
            Bimmer Rookie
            • Oct 2019
            • 115
            • Laihia

            #35
            Originally posted by Wildchild View Post
            Oma M54 hikoilee kuskinpuolelta öljyä. Öljynsuodattimen jalka vuosi pahasti viime kesänä ja vaihdettu (samalla vanoksen banjopultit ja kuparirenkaat). Oon tilaamassa separaattorin/kaikki huohotinletkut (myös siihen öljytikkuun) niin onkohan tuolla muuta joka voisi vuotaa? Vuoto ei tuu ylhäältä, about laturin keskivaiheilta/alapinnasta alaspäin on moottori öljynen. Vuoto ei oo paha, kun kerran vuodessa vaihtaa öljyt niin pärjää vaihdon + lisäykset kahdeksalla litralla.

            Tehostin vähän hikoilee mutta lohkon kyljessä on selkeesti moottoriöljyä.
            Kone syö öljyä ja ohjaustehostin vuotaa?
            E46 316Ti "Milf" Compact

            EXÄT
            -97 523I Touring Oxfordgruen

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎