Terve, e39 touring ilmajousitus laskee aina yön jälkeen alas:(
Etsitty vikaa paikallisilla merkkikorjaamoilla ja vaidettu kuskin puolen pussi, ei vaikutusta. Korvalla ei kuule suhinaa mahdollisista vuodoista. Hermot menee! Löytyskö täältä foorumilta maksullista vian etsijää/korjaajaa? Auto -03.
Kaikki vinkitkin tietysti ovat tervetulleita.
Asun Rovaniemellä.
Vararenkaan alla on sen kompuran kotelo, aukaseppa se ja tutkiskele sieltä vuotoa. esim kompuran venttiilit voi vuotaa...laittaa vaikka sylkeä tms sinne jos korvakuulolla ei löydy vuotoa
Nyt ei enää edes koko kompressori mene päälle
sulakkeet on kunnossa, virtaa tulee kompressorille
molemmat pussit vaihdettu, tasoanturit vaihdettu uusiin
nyt saatiin auton perä ylös nostettua
ohitettiin sähköjohdolla kompressorissa oleva rele ja heti rupes kompura pyörimään.
relekin on vaihdettu uuteen mutta ei siitä huolimatta toiminu.
tuntuu että ohjausvirtoja ei tule koko laitteelle
joten mistähän löytyy tuo systeemi mikä ohjaa koko kompressorin toimintaa :think
Mulla oli samanlainen ongelma,että tuo teksti tuli silloin tällöin kojetauluun ja vaihdettiin antureita ja pusseja...ei auttanut.Sitten sattumoisin tutkin johtoja takapyörän luota siitä tasoanturilta kun ne johdot lähtee takakonttiin,niin ne oli hapettuneet ja saivat kosketusta silloin tällöin.Uusi johtosarja kuskinpuolelle n. 65€ ja sen jälkeen on toiminut kaikki hyvin.Vikaa ei löytynyt vaikka kuinka vikakoodeja luettiin.Se johtosarja näytti päällisin puolin hyvältä,mutta tarkemmalla käsin kokeillu selvisi sen olevan poikki.Saa jatkuvaa suolakylpyä siellä renkaan luona ja on tosiaan todella ohkaista johtoa
Joo, Eli olen koittanut googlettaa ja searchia mutta ei ilmeisesti samanlaista ongelmaa muilla ole ollut?
Auto on E39 528 Touring -99 ja Toinen ilmapalje on vaihettu aikaisemmin, sekä
kompuraan on vaihettu uudet kuivaimen ryynit + huollettu.
Ilmajousitus pelaa pääsääntöisesti ok, mutta monta kertaa on tapahtunut niin että mikäli ajaa todella kuoppaisella tiellä tulee ilmoitus
Self-levelling suspension inact. Ja perä nousee aivan tappiin asti ja pysyy siellä!
Perä "resetoituu" taikka siis menee normaali asentoon ehkä samanapäivänä tai seuraavana.
Sama on tapahtunut silloin, kuin on takakontissa tavaraa. Lastatessa takakonttiin kuormaa perä nousee ok. Samoin on testattu, että auto käynnissä ja takakonttiin kaksi 100kg. Miestä istumaan perä nousee ja kompura hurisee.
Ajon aikana sitten tapahtuu tuo Self-levelling suspension inact. Ja perä nousee aivan tappiin. Eli hieman hassulta näyttää, kun E39 keula maassa ja kontti taivaissa.
Air supply control unit
Olisko Helsingissä jollakin BTCF-Memberi:llä Laitteita jolla vois selvittää mikä osa näistä (tai jokin muu) on sökönä...
Kiitti ja kuitti...
Itsellä samaa ongelmaa.Eilen huomasin että kun ajoin liikenne ympyrään eli vasemmalle kaartaessa kompura pärähti käymään ja hetken päästä syttyi taas vikavalo.
Muutoin kompura toimii ihan ok eli jos takaluukkuun lataa tavaraa niin kompura lähtee päälle ja nostaa perää, mutta sitten kun tavarat lähtee kontista niin perä ei laske alas kun ehkä seuraavana päivänä ja sytyttelee vikavalo tasaseen tahtiin.
Eli viittaako toi nyt tasoanturi vikaan? Mikä ohjaa sen perän alas laskua sen jälkeen kun paino poistuu kontista? Tasoanturi?
Jos jollain antaa tietoa ton toimintamallista niin kiitokset etukäteen!!
-Kaitsu-
Sähkörimpula
Ex
BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
Meillä tänään jäi tai nousi oikea taka aivan ylös.. nyt parkkihallissa sulamassa.. jos laskis sitte..
Eli kosteutta jos laskee lämpöisessä.. jos ei niin oikea taka anturi??
Täällä on sellanen ongelma että inpalla yritettiin laskea perä mieleiseks,saatiin sopuvaksi mutta kun auto pihalle tallista niin perä on taas samassa korkeudessa kuin ennen, säätö tehty samalla lailla kuin edelliseen tourinkiin jossa kaikki oli ok ja perä pysyi siinä mihin asetettu
Comment