Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touring ilmajousitus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 177
    • Oulun seutu

    #16
    Originally posted by mikkov66 View Post
    Terve, e39 touring ilmajousitus laskee aina yön jälkeen alas:(
    Etsitty vikaa paikallisilla merkkikorjaamoilla ja vaidettu kuskin puolen pussi, ei vaikutusta. Korvalla ei kuule suhinaa mahdollisista vuodoista. Hermot menee! Löytyskö täältä foorumilta maksullista vian etsijää/korjaajaa? Auto -03.
    Kaikki vinkitkin tietysti ovat tervetulleita.
    Asun Rovaniemellä.
    Vararenkaan alla on sen kompuran kotelo, aukaseppa se ja tutkiskele sieltä vuotoa. esim kompuran venttiilit voi vuotaa...laittaa vaikka sylkeä tms sinne jos korvakuulolla ei löydy vuotoa
    530XD LCI M-Sport

    ex E39 530iA M-Sport
    ex E39 530dAT

    Comment

    • Zuuzo
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 441
      • Etelä-Savo, Pieksämäki

      #17
      Nyt ei enää edes koko kompressori mene päälle
      sulakkeet on kunnossa, virtaa tulee kompressorille
      molemmat pussit vaihdettu, tasoanturit vaihdettu uusiin

      Comment

      • Zuuzo
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 441
        • Etelä-Savo, Pieksämäki

        #18
        nyt saatiin auton perä ylös nostettua
        ohitettiin sähköjohdolla kompressorissa oleva rele ja heti rupes kompura pyörimään.
        relekin on vaihdettu uuteen mutta ei siitä huolimatta toiminu.
        tuntuu että ohjausvirtoja ei tule koko laitteelle
        joten mistähän löytyy tuo systeemi mikä ohjaa koko kompressorin toimintaa :think

        Comment

        • Kessuu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 50
          • Kouvola

          #19
          528iA 00

          Viimeisen parin viikon aikana oikea puoli laskenut yön aikana. Ei siis joka yö. Silloin tällöin vaan. Nousee oikeaan tasoon hyvin.

          Kompuran venttiilit? Funtsin, että jos vika pusseissa niin laskisi joka kerta?? Mitään vikakoodeja Inpaan ei anna.

          Comment

          • juissi69
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 30
            • Hyvinkää

            #20
            Mulla oli samanlainen ongelma,että tuo teksti tuli silloin tällöin kojetauluun ja vaihdettiin antureita ja pusseja...ei auttanut.Sitten sattumoisin tutkin johtoja takapyörän luota siitä tasoanturilta kun ne johdot lähtee takakonttiin,niin ne oli hapettuneet ja saivat kosketusta silloin tällöin.Uusi johtosarja kuskinpuolelle n. 65€ ja sen jälkeen on toiminut kaikki hyvin.Vikaa ei löytynyt vaikka kuinka vikakoodeja luettiin.Se johtosarja näytti päällisin puolin hyvältä,mutta tarkemmalla käsin kokeillu selvisi sen olevan poikki.Saa jatkuvaa suolakylpyä siellä renkaan luona ja on tosiaan todella ohkaista johtoa

            Comment

            • mikkov66
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 5
              • Rovaniemi

              #21
              Mulla ainakin perän laskemiseen auttoi kompuran venttiilien vaihto.
              Aikaisemmin oli vaihdettu merkki korjaamolla pussit ym...

              Hollannista tilasin uuden venttiilipaketin ja vaihdoin ite...heleppo homma
              Korjaamolla olisivat vaihtanee koko kompuran

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #22
                Laitahan linkkiä, täytyy keväämmällä alkaa ihmettelemään tuota roikkuvaa persettä.

                Comment

                • mikkov66
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 5
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Tässä yksi ongelman poisto perän tippumiseen



                  Lähetyskulut oli 30 eur, viidessä päivässä tuli kotiin.

                  Comment

                  • kawis
                    BTCF Member
                    • Sep 2009
                    • 187
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by Messerschmitt View Post
                    Joo, Eli olen koittanut googlettaa ja searchia mutta ei ilmeisesti samanlaista ongelmaa muilla ole ollut?
                    Auto on E39 528 Touring -99 ja Toinen ilmapalje on vaihettu aikaisemmin, sekä
                    kompuraan on vaihettu uudet kuivaimen ryynit + huollettu.
                    Ilmajousitus pelaa pääsääntöisesti ok, mutta monta kertaa on tapahtunut niin että mikäli ajaa todella kuoppaisella tiellä tulee ilmoitus
                    Self
                    -levelling suspension inact. Ja perä nousee aivan tappiin asti ja pysyy siellä!
                    Perä "resetoituu" taikka siis menee normaali asentoon ehkä samanapäivänä tai seuraavana.
                    Sama on tapahtunut silloin, kuin on takakontissa tavaraa. Lastatessa takakonttiin kuormaa perä nousee ok. Samoin on testattu, että auto käynnissä ja takakonttiin kaksi 100kg. Miestä istumaan perä nousee ja kompura hurisee.
                    Ajon aikana sitten tapahtuu tuo Self-levelling suspension inact. Ja perä nousee aivan tappiin. Eli hieman hassulta näyttää, kun E39 keula maassa ja kontti taivaissa.

                    Onkohan vika tässä

                    Levell.device, air spring and ctrl unit

                    Osa nro:15

                    LEVEL SENSOR

                    Tuote numero:37-14-6-784-697

                    Vai tästä
                    Osa nro:12

                    Air supply control unit

                    Olisko Helsingissä jollakin BTCF-Memberi:llä Laitteita jolla vois selvittää mikä osa näistä (tai jokin muu) on sökönä...

                    Kiitti ja kuitti...
                    Itsellä samaa ongelmaa.Eilen huomasin että kun ajoin liikenne ympyrään eli vasemmalle kaartaessa kompura pärähti käymään ja hetken päästä syttyi taas vikavalo.

                    Muutoin kompura toimii ihan ok eli jos takaluukkuun lataa tavaraa niin kompura lähtee päälle ja nostaa perää, mutta sitten kun tavarat lähtee kontista niin perä ei laske alas kun ehkä seuraavana päivänä ja sytyttelee vikavalo tasaseen tahtiin.

                    Eli viittaako toi nyt tasoanturi vikaan? Mikä ohjaa sen perän alas laskua sen jälkeen kun paino poistuu kontista? Tasoanturi?

                    Jos jollain antaa tietoa ton toimintamallista niin kiitokset etukäteen!!

                    -Kaitsu-
                    Sähkörimpula

                    Ex
                    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                    Comment

                    • Juice_86
                      Newbiemmer
                      • Sep 2016
                      • 7
                      • Imatra

                      #25
                      Moro. Vanhaan jatkoa..

                      Meillä tänään jäi tai nousi oikea taka aivan ylös.. nyt parkkihallissa sulamassa.. jos laskis sitte..
                      Eli kosteutta jos laskee lämpöisessä.. jos ei niin oikea taka anturi??

                      Vai?? Toine siis "normaalissa" asennossa

                      Comment

                      • Jarsse
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1520
                        • Kymenlaakso

                        #26
                        Täällä on sellanen ongelma että inpalla yritettiin laskea perä mieleiseks,saatiin sopuvaksi mutta kun auto pihalle tallista niin perä on taas samassa korkeudessa kuin ennen, säätö tehty samalla lailla kuin edelliseen tourinkiin jossa kaikki oli ok ja perä pysyi siinä mihin asetettu
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎