Originally posted by Tontsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 da laatikon oikeaoppinen käyttö?
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Automaatti on automaatti, ei sitä tarvitse vatkailla, senkun ajaa vaan. Omissa A vehkeissä en ole havainnut mitään ongelmia ja sen kuminpolton osaltakin mun huoli kohdistuu ensin renkaiden äkilliseen kulumiseen eikä laatikkoon..Last edited by Weuli; 08-02-2011, 20:33.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by hallu View Postoliko kenelläkään tietoa tuosta laatikon malliasiasta?
- a5s 360r-si <-12/1998
- a5s 360r-wn <-12/1998
- a5s 360r-wn 12/1998 - 06/1999
- a5s 360r-vt 06/1999 - 09/2000
- a5s 390r-wg 09/2000 - 09/2001
- a5s 390r-wz 09/2001 - 09/2002
- a5s 390r-yp 09/2002 - 09/2003
- a5s 390r-zm 09/2002 ->
A = automatic
5S = 5 speed
390 = 390 max rated torque (N*M)
R = GMLast edited by R Power; 10-02-2011, 12:48.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Originally posted by hallu View PostMitenkäs on automaattien omistajien laatikot pelanneet näillä keleillä, onko ollut ongelmia?Originally posted by Thuppu View PostNormaalistihan toi pelittää. Silti pyrkinyt välttämään täyskaasukiihdytyksiä heti kylmänä parkkiruudusta lähdettäessä.
Tuo täyskaasun käyttö muutenkin vähän kylmällä koneella, oli automaatti eli ei
metrejä itellä vasta 244tkm... ex 530da vaihdettiin (myyjän mukaan) n.220tkm lootan öljyt, ite ajoin sen tuonne 265tkm (marraskuu-kesäkuu) asti eikä mitään ongelmia. Vielä vähän mietinnän alla viittiikö tähän nykyseen vaihtaa._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by hallu View PostMitenkäs on automaattien omistajien laatikot pelanneet näillä keleillä, onko ollut ongelmia?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Joo eikö se oo normaalikäyttöä kun ei polta jarrua vasten kummia eikä älyttömästi kickdownilla kiihdyttele vauhdista (ohitukset silloin tällöin kestää hienosti silti). Eli D päällä pintakaasulla ajelee ja ohituksiin tökkää vaikka sportille valmiiksi ennen ohitusta valmiiksi niin tiputtaa turbiinilukon pois ja herkemmin pykältää (ei väännätä nii paljo).
Itsellä vaihdettu ekan kerran 180tkm kohdalla, sit sen jälkee 395tkm kohdalla ja viel yhden huollon takia 415tkm kohdalla, tällä hetkellä 422tkm mittarissa ja näillä kovillakin pakkasilla pelaa kyl niin unelmasti kylmänäkin, ei vaihteen vaihtoa edes huomaa eikä huudata kierroksia korkealle
Kyllä D vaihteella uskaltaa kärryä vetää, jos vähän painavampi kärry niin sitte sportille mut ei niitä käsivaihteita steppilaatikos ole pakko käyttää..
Ja turbo viheltää omassani ja odottelen sen laukeemista, huusi jo ostettaessa 395tkm kohdalla mut ääni ei oo muuttunu tän 27tkm aikana mihinkään.. kun hajoaa niin uusi samanlainen tilalle (ei noilla kilometreillä enää viritellä) turbot on jokaisen turbodieselin murhe, varsinkin nämä juuttuvasiipiset mallit.. siihen on vain totuttavaAjaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by R Power View PostE39 530D laatikot:
- a5s 360r-si <-12/1998
- a5s 360r-wn <-12/1998
- a5s 360r-wn 12/1998 - 06/1999
- a5s 360r-vt 06/1999 - 09/2000
- a5s 390r-wg 09/2000 - 09/2001
- a5s 390r-wz 09/2001 - 09/2002
- a5s 390r-yp 09/2002 - 09/2003
- a5s 390r-zm 09/2002 ->
A = automatic
5S = 5 speed
390 = 390 max rated torque (N*M)
R = GM
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostVähän aihetta sivuten, mitenkäs e39 bensakoneellisissa menee nuo steppilootat? Missä on samat lootat ja missä vaihtuu kestävämmäks? (jos vaihtuu)
Jenkkien lista kyseessä eli pieniä poikkeuksia voi olla kuten esim. A5S 560Z oli euroopassa muistaakseni 9/96 asti E39:ssä.
Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Mielenkiintoinen näkökanta tuolla oulun "miljoonamersun" kuskilla automaattilaatikon käytöstä. Ei kai kovin vääräkään kun +miljoona km ajettu, mielenkiintoinen olis tietää onko vaihdettu öljyjä
"Tarvaisen vinkki automaattivaihteen pitkään ikään on, että hän pitää vaihdetta aina Sport-asennossa.
- Se varmistaa, että auto lähtee aina ykkösvaihteella eikä luistata sen vuoksi kytkintä. Normaaliajossa auto lähtisi usein kakkosella, mutta luistattaisi jonkin verran ja varmasti myös rasittaisi enemmän, Tarvainen sanoo."
Last edited by jsr85; 17-02-2011, 23:58...pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Comment