Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiden vaihto e39 M5, synkrot lopussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    #16
    tuosta öljypohjasta: mikset vaan korjannut sitä propun kierrettä? meni 350€ aika hukkaan jos öljypohja oli muuten kunnossa...
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #17
      Originally posted by Tuokki2 View Post
      tuosta öljypohjasta: mikset vaan korjannut sitä propun kierrettä? meni 350€ aika hukkaan jos öljypohja oli muuten kunnossa...
      No, kuka sen kierteen korjais?
      Tarkoitus oli ensin laittaa helicoilit, mutta korjaamolta soitti asentaja ja sanoi ettei uskalla laittaa, koska tavaraa on sen verran ohuesti-> halkeaa

      Sitten harkittiin alumiinihitsausta ja todettiin, että siitäkään ei välttättä tule hyvä-> eikä paljon halvempaa kuulemma olis...

      Joten jos haluat korjata niin saat halvalla tosta ö-pohjan ja myy sitten

      Mitään muuta vikaa pohjassa ei ollut...
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Wiking View Post
        No sen kato helppo huijata, kun ei mulla oo ollu enne M5:sta niin ei ollut omakohtaista tietoa miten vaihteiston pitäisi käyttäytyä.. Joo toivotaan..
        Ja tässä ilmeisesti kävi niin että ostit ensimmäisen vastaantulleen yksilön jota kävit ajamassa. Jälkiviisautta mutta olisi ehkä kannattanut ajaa useampaa yksilöä niin varmasti toi vaihteiden takkuilukin olisi ihmetyttänyt sua kun muissa olisi mennyt ongelmitta pykälät sisään. :think
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Wiking
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 1647
          • Laihia

          #19
          Originally posted by Robi View Post
          Ja tässä ilmeisesti kävi niin että ostit ensimmäisen vastaantulleen yksilön jota kävit ajamassa. Jälkiviisautta mutta olisi ehkä kannattanut ajaa useampaa yksilöä niin varmasti toi vaihteiden takkuilukin olisi ihmetyttänyt sua kun muissa olisi mennyt ongelmitta pykälät sisään. :think
          No niin tein, syy:
          -Hyvässä kunnossa ulkoa ja sisältä ja kone käy nätisti, huoltokirja kunnossa
          -Otti vaihdossa mun entisen auton
          -En ole kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri Suomen koeajamassa autoja

          Mutta ei tässä nyt etsitä syytä siihen miksi ostin ton auton vaan sitä mitä asialle on nyt tehtävissä sen korjaamiseksi

          PS. Ainahan voi mennä autoliikkeestä ostamaan autonsa jos jännittää, mutta siellä ei välttämättä ole sellaista kun haluat+ hyvittävät entisestä yleensä romuraudan hinnan... Ja ei se autoliikkeestä ostaminenkaan autuaaksi tee niinkuin täätää foorumilta on saanut lukea.. Ei korvata virheitä ilman kauheaa taistelua+kuluttaja asiamiestä +odottelua jne..
          Last edited by Wiking; 09-09-2010, 14:09.
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • beemers
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 5136
            • Oulunsalo/Oulu

            #20
            Originally posted by Wiking View Post
            -En ole kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri Suomen koeajamassa autoja
            sillä koe-ajamisella oisit varmaan säästäny sen 2000-3000€ mut mikäs siinä jos massia on

            Kyllähän tuo kuullostaa et synkrot vaihtoon+missä kunnossa kytkin on.

            E36Ticompact -95 HELLROT
            -: orava : connection-

            EX:E30///M3 replica Tic
            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #21
              Originally posted by beemers View Post
              sillä koe-ajamisella oisit varmaan säästäny sen 2000-3000€ mut mikäs siinä jos massia on

              Kyllähän tuo kuullostaa et synkrot vaihtoon+missä kunnossa kytkin on.
              Elämä on.. Mihinkä sitä ny rahat laittais jossei autoon

              (Tänä vuonna autojen korjauksiin mennyt nyt noin 5000e)
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5150
                • Joensuu

                #22
                Minusta ei kuulosta lootavialta, vaan ennemmin kytkimen yms puolelle. Mitä ite ajanut synchro vikasilla autoilla (E34 M5 ja E30 320i), niin kummassakin rusahti nopeammin vaihdettaessa kolmonen + E30 kakkonenkin, jos vaihto yli 40 km/h vauhdissa.

                Tietämys ei riitä kertomaan mikä siellä voi olla vikana, tai voiko edes, mutta arvailempa silti.

                Moottoripyörä puolella on samanlaista "vikaa" ainakin Kawasakin pyörissä. Kutoselta alaspäin vaihteita rullatessa joutuu käyttämään kytkintä pariin otteeseen, koska vaihteet ei vain yksinkertaisesti mene päälle. Kaveri kyllä väsäs omaansa zetaan jonkun rasvanippa patentin jolla ongelmasta pääsi eroon.

                Loppuun karmeet mutuilut: voisko sit ämmykässä olla jotenkin vaihteensiirtäjissä jotain vikaa?
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 688

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Melkein sanoisin että se on se jumittava kytkinlevy :think

                  Syö muuten synkroja aika kivasti jos veto ei katkea koneelta kunnolla.
                  Ääni tälle. Meneekö parkissa ollessa ykkönen tai pakki vähänkään huonosti päälle kun rupeat niitä vapaan jälkeen ettimään? Vapaan jälkeen sillä tavalla että auto käy, vaihde vapaa ja kytkin ylhäällä, sitten kytkin alas ja ykköstä silmään. Jos menee paremmin vaihde päälle kun kytkimen ollessa pohjassa vähän höräyttää kaasua niin voisi olettaa että kytkin ei täydellisesti irroitta kuin vasta kierrosten noston jälkeen.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #24
                    Kyllä loppuolevat synkrot huomaa ajaessa. Noi oireet viittaa kyllä vahvasti kytkimen suuntaan. Vauhdissa riittä, jos irrottaa edes vähän. Paikallan sitten ei. Vaihteethan menee nätisti tarjoamalla vaudissa sisään vaikka ilman kytkintä jos kiekat ovat kohdallaan.

                    Sinänsä poikkeuksellinen posti että kerrankin alottaja ihan rehellisesti kertoo asiat niin kuin ne on. Ei sitä tartte häpeillä jos on astunut vähän miinaan tietämättömyyttään. Ei kaikesta voi kaikkea tietää ja jälkiviisaus on helppoa. Joskus vaan joutuu vähän oppirahoja maksamaan. Ei se autostakaan vikaostosta tee jos kytkimen joutuu uusimaan. Niitä menee tommosisa peleissä. Se on tietty vähän nihkee homma jos synkrot on ottanut osumaa ja hilettä on öljyn seassa. En tiedä kannattaisko koko loota tarkistuttaa jos ja kun sen kumminkin joutuu irroittamaan. Oliko sitä hilettä paljon? Muutama hippu ei maailmaa kaada, mutta teelusikallinen alkaa olla jo paljon...

                    Comment

                    • sLedge
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 110
                      • Espoo

                      #25
                      Melko selvään veto päällä, ettei vaihde mee päälle. Itellä oli yhessä toisessa autossa samanlaisia ongelmia jäykemmän paineasetelman kanssa.
                      Ettei vaan olis jonku pienen vian takia aiheutunu suurempaa remonttia. Kytkimen nestepiiri pitäs tarkistaa. Kaikki perushommat. Liikkuuko työsylinterin vipu normaalisti? Onko ilmaa nesteen joukossa?

                      Seuraavaks vaihteisto irti ja katsomaan kytkimen viat. Viisaammat voi kertoa mitkä osat näissä kuluvat herkimmin, ettei kytkin irrottas kunnolla
                      E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                      Ex E39 540i -97

                      Comment

                      • Wiking
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 1647
                        • Laihia

                        #26
                        Originally posted by Juppe View Post
                        Kyllä loppuolevat synkrot huomaa ajaessa. Noi oireet viittaa kyllä vahvasti kytkimen suuntaan. Vauhdissa riittä, jos irrottaa edes vähän. Paikallan sitten ei. Vaihteethan menee nätisti tarjoamalla vaudissa sisään vaikka ilman kytkintä jos kiekat ovat kohdallaan.

                        Sinänsä poikkeuksellinen posti että kerrankin alottaja ihan rehellisesti kertoo asiat niin kuin ne on. Ei sitä tartte häpeillä jos on astunut vähän miinaan tietämättömyyttään. Ei kaikesta voi kaikkea tietää ja jälkiviisaus on helppoa. Joskus vaan joutuu vähän oppirahoja maksamaan. Ei se autostakaan vikaostosta tee jos kytkimen joutuu uusimaan. Niitä menee tommosisa peleissä. Se on tietty vähän nihkee homma jos synkrot on ottanut osumaa ja hilettä on öljyn seassa. En tiedä kannattaisko koko loota tarkistuttaa jos ja kun sen kumminkin joutuu irroittamaan. Oliko sitä hilettä paljon? Muutama hippu ei maailmaa kaada, mutta teelusikallinen alkaa olla jo paljon...
                        Määrää on vaikea arvoida, mutta öljyastian pohjalla kimalteli sellaista hienon hienoa moskaa.. Määrä ei mielestäni oo paljoa, jos siinä astiassa oli kaikki 220tkm aikana kertynyt silppu... Mutta jos noi öljyt on vaihdettu joskus aikaisemminkin ja noi silput on syntyny muutaman kymmenen tkm aikana niin sitten jo jonkin verran on kyllä sorvattu vaihteita sisään...

                        Minkälainen homma on syncrojen vaihto? Saako varaosia?
                        Onko halvempi etsiä ehjä käytetty loota?
                        Onneksi toi loota ei sentäs ole M5 speciaali/harvinaisuus vaan löytyy monesta muustakin autosta.. Ja ei ole niin käyttökelvoton etteikö tolla ajaisi niin pitkään, että on massia laittaa kuntoon kunnolla koko paska= uusi kytkin+uusi loota (jos vika siellä)

                        No öljynvaihdon jälkeinen koeajo kertoo paljon tilanteesta...sitä odotellessa:think
                        Nyt
                        BMW 330e g21 M-Sport
                        Ennen
                        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #27
                          Pahasti kyllä pelkään, ettei öljyjen vaihto poista tuota ongelmaa. Ei huonoimmallakaan öljyllä siirtäjähaarukoiden pitäisi alkaa takkuamaan...

                          Comment

                          • Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

                            #28
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Pahasti kyllä pelkään, ettei öljyjen vaihto poista tuota ongelmaa. Ei huonoimmallakaan öljyllä siirtäjähaarukoiden pitäisi alkaa takkuamaan...
                            Mutta kuinka vitussa jonkun muun vaihteen kautta käyminen auttaa asiaan huomattavasti?
                            6->1 ongelma, mutta 6->5->4->3->1 ei ongelmaa! tai 6->3 ongelma, mutta 6->5->3 ei ongelmaa


                            Mikäs juttu se muuten on, kun mutsin tuli uudessa entisessä mazdassa oli sellanen "ominaisuus" että ykkönen ei valoihin tullessa meinannut mennä päälle jossei käyttäny kakkosen kautta??

                            Eli tuli uusi auto ja vähän vastaava juttu eli ei mene pienemmälle suoraan vitoselta vaan joutu käyttää kakkosen kautta jossei halunnut voimaa käyttää ykkösen saamiseksi päälle?
                            Last edited by Wiking; 09-09-2010, 15:37.
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                            Comment

                            • bayerman
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 297
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Kyllähän tuo vaikuttaisi juurikin kytkinlevyn jumittamisesta. Jos siitä juuri se lootakin on irti ollut niin olisiko mahdollisesti pantu uusi kykä ja ei ole voideltu laatikon akselia. Jos noin on niin eihän siinä tarvii kuin vähän viilaa laatikon akseliin(jos on koloja tullu) ja hiukan rasvaa väliin. Toki pitää loota irrottaa.
                              E28 M

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Toi kytkimen tarkistus ei välttämättä tarkoita kytkimen uusimista jos siinä ei ole vikaa. Kytkinlevy jumii laatikon pääakseliin, eikä sen korjaaminen edellytä osan vaihtoa.

                                Joka tapauksessa synkrot kun kuluu niin kyllä se alkaa sorvaamaan aikalailla poikkeuksetta, niissä se vika ei ole. Siirtäjissäkään en usko vian olevan jos keppi liikkuu asennoissaan ihan normaalisti.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎