tuosta öljypohjasta: mikset vaan korjannut sitä propun kierrettä? meni 350€ aika hukkaan jos öljypohja oli muuten kunnossa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihteiden vaihto e39 M5, synkrot lopussa?
Collapse
X
-
Originally posted by Tuokki2 View Posttuosta öljypohjasta: mikset vaan korjannut sitä propun kierrettä? meni 350€ aika hukkaan jos öljypohja oli muuten kunnossa...
Tarkoitus oli ensin laittaa helicoilit, mutta korjaamolta soitti asentaja ja sanoi ettei uskalla laittaa, koska tavaraa on sen verran ohuesti-> halkeaa
Sitten harkittiin alumiinihitsausta ja todettiin, että siitäkään ei välttättä tule hyvä-> eikä paljon halvempaa kuulemma olis...
Joten jos haluat korjata niin saat halvalla tosta ö-pohjan ja myy sitten
Mitään muuta vikaa pohjassa ei ollut...Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by Wiking View PostNo sen kato helppo huijata, kun ei mulla oo ollu enne M5:sta niin ei ollut omakohtaista tietoa miten vaihteiston pitäisi käyttäytyä.. Joo toivotaan..Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostJa tässä ilmeisesti kävi niin että ostit ensimmäisen vastaantulleen yksilön jota kävit ajamassa. Jälkiviisautta mutta olisi ehkä kannattanut ajaa useampaa yksilöä niin varmasti toi vaihteiden takkuilukin olisi ihmetyttänyt sua kun muissa olisi mennyt ongelmitta pykälät sisään. :think
-Hyvässä kunnossa ulkoa ja sisältä ja kone käy nätisti, huoltokirja kunnossa
-Otti vaihdossa mun entisen auton
-En ole kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri Suomen koeajamassa autoja
Mutta ei tässä nyt etsitä syytä siihen miksi ostin ton auton vaan sitä mitä asialle on nyt tehtävissä sen korjaamiseksi
PS. Ainahan voi mennä autoliikkeestä ostamaan autonsa jos jännittää, mutta siellä ei välttämättä ole sellaista kun haluat+ hyvittävät entisestä yleensä romuraudan hinnan... Ja ei se autoliikkeestä ostaminenkaan autuaaksi tee niinkuin täätää foorumilta on saanut lukea.. Ei korvata virheitä ilman kauheaa taistelua+kuluttaja asiamiestä +odottelua jne..Last edited by Wiking; 09-09-2010, 14:09.Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by Wiking View Post-En ole kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri Suomen koeajamassa autoja
Kyllähän tuo kuullostaa et synkrot vaihtoon+missä kunnossa kytkin on.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by beemers View Postsillä koe-ajamisella oisit varmaan säästäny sen 2000-3000€ mut mikäs siinä jos massia on
Kyllähän tuo kuullostaa et synkrot vaihtoon+missä kunnossa kytkin on.
(Tänä vuonna autojen korjauksiin mennyt nyt noin 5000e)Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Minusta ei kuulosta lootavialta, vaan ennemmin kytkimen yms puolelle. Mitä ite ajanut synchro vikasilla autoilla (E34 M5 ja E30 320i), niin kummassakin rusahti nopeammin vaihdettaessa kolmonen + E30 kakkonenkin, jos vaihto yli 40 km/h vauhdissa.
Tietämys ei riitä kertomaan mikä siellä voi olla vikana, tai voiko edes, mutta arvailempa silti.
Moottoripyörä puolella on samanlaista "vikaa" ainakin Kawasakin pyörissä. Kutoselta alaspäin vaihteita rullatessa joutuu käyttämään kytkintä pariin otteeseen, koska vaihteet ei vain yksinkertaisesti mene päälle. Kaveri kyllä väsäs omaansa zetaan jonkun rasvanippa patentin jolla ongelmasta pääsi eroon.
Loppuun karmeet mutuilut: voisko sit ämmykässä olla jotenkin vaihteensiirtäjissä jotain vikaa?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMelkein sanoisin että se on se jumittava kytkinlevy :think
Syö muuten synkroja aika kivasti jos veto ei katkea koneelta kunnolla.
Comment
-
-
Kyllä loppuolevat synkrot huomaa ajaessa. Noi oireet viittaa kyllä vahvasti kytkimen suuntaan. Vauhdissa riittä, jos irrottaa edes vähän. Paikallan sitten ei. Vaihteethan menee nätisti tarjoamalla vaudissa sisään vaikka ilman kytkintä jos kiekat ovat kohdallaan.
Sinänsä poikkeuksellinen posti että kerrankin alottaja ihan rehellisesti kertoo asiat niin kuin ne on. Ei sitä tartte häpeillä jos on astunut vähän miinaan tietämättömyyttään. Ei kaikesta voi kaikkea tietää ja jälkiviisaus on helppoa. Joskus vaan joutuu vähän oppirahoja maksamaan. Ei se autostakaan vikaostosta tee jos kytkimen joutuu uusimaan. Niitä menee tommosisa peleissä. Se on tietty vähän nihkee homma jos synkrot on ottanut osumaa ja hilettä on öljyn seassa. En tiedä kannattaisko koko loota tarkistuttaa jos ja kun sen kumminkin joutuu irroittamaan. Oliko sitä hilettä paljon? Muutama hippu ei maailmaa kaada, mutta teelusikallinen alkaa olla jo paljon...
Comment
-
-
Melko selvään veto päällä, ettei vaihde mee päälle. Itellä oli yhessä toisessa autossa samanlaisia ongelmia jäykemmän paineasetelman kanssa.
Ettei vaan olis jonku pienen vian takia aiheutunu suurempaa remonttia. Kytkimen nestepiiri pitäs tarkistaa. Kaikki perushommat. Liikkuuko työsylinterin vipu normaalisti? Onko ilmaa nesteen joukossa?
Seuraavaks vaihteisto irti ja katsomaan kytkimen viat. Viisaammat voi kertoa mitkä osat näissä kuluvat herkimmin, ettei kytkin irrottas kunnollaE39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostKyllä loppuolevat synkrot huomaa ajaessa. Noi oireet viittaa kyllä vahvasti kytkimen suuntaan. Vauhdissa riittä, jos irrottaa edes vähän. Paikallan sitten ei. Vaihteethan menee nätisti tarjoamalla vaudissa sisään vaikka ilman kytkintä jos kiekat ovat kohdallaan.
Sinänsä poikkeuksellinen posti että kerrankin alottaja ihan rehellisesti kertoo asiat niin kuin ne on. Ei sitä tartte häpeillä jos on astunut vähän miinaan tietämättömyyttään. Ei kaikesta voi kaikkea tietää ja jälkiviisaus on helppoa. Joskus vaan joutuu vähän oppirahoja maksamaan. Ei se autostakaan vikaostosta tee jos kytkimen joutuu uusimaan. Niitä menee tommosisa peleissä. Se on tietty vähän nihkee homma jos synkrot on ottanut osumaa ja hilettä on öljyn seassa. En tiedä kannattaisko koko loota tarkistuttaa jos ja kun sen kumminkin joutuu irroittamaan. Oliko sitä hilettä paljon? Muutama hippu ei maailmaa kaada, mutta teelusikallinen alkaa olla jo paljon...
Minkälainen homma on syncrojen vaihto? Saako varaosia?
Onko halvempi etsiä ehjä käytetty loota?
Onneksi toi loota ei sentäs ole M5 speciaali/harvinaisuus vaan löytyy monesta muustakin autosta.. Ja ei ole niin käyttökelvoton etteikö tolla ajaisi niin pitkään, että on massia laittaa kuntoon kunnolla koko paska= uusi kytkin+uusi loota (jos vika siellä)
No öljynvaihdon jälkeinen koeajo kertoo paljon tilanteesta...sitä odotellessa:thinkNyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostPahasti kyllä pelkään, ettei öljyjen vaihto poista tuota ongelmaa. Ei huonoimmallakaan öljyllä siirtäjähaarukoiden pitäisi alkaa takkuamaan...
6->1 ongelma, mutta 6->5->4->3->1 ei ongelmaa! tai 6->3 ongelma, mutta 6->5->3 ei ongelmaa
Mikäs juttu se muuten on, kun mutsin tuli uudessa entisessä mazdassa oli sellanen "ominaisuus" että ykkönen ei valoihin tullessa meinannut mennä päälle jossei käyttäny kakkosen kautta??
Eli tuli uusi auto ja vähän vastaava juttu eli ei mene pienemmälle suoraan vitoselta vaan joutu käyttää kakkosen kautta jossei halunnut voimaa käyttää ykkösen saamiseksi päälle?Last edited by Wiking; 09-09-2010, 15:37.Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Kyllähän tuo vaikuttaisi juurikin kytkinlevyn jumittamisesta. Jos siitä juuri se lootakin on irti ollut niin olisiko mahdollisesti pantu uusi kykä ja ei ole voideltu laatikon akselia. Jos noin on niin eihän siinä tarvii kuin vähän viilaa laatikon akseliin(jos on koloja tullu) ja hiukan rasvaa väliin. Toki pitää loota irrottaa.E28 M
Comment
-
-
Toi kytkimen tarkistus ei välttämättä tarkoita kytkimen uusimista jos siinä ei ole vikaa. Kytkinlevy jumii laatikon pääakseliin, eikä sen korjaaminen edellytä osan vaihtoa.
Joka tapauksessa synkrot kun kuluu niin kyllä se alkaa sorvaamaan aikalailla poikkeuksetta, niissä se vika ei ole. Siirtäjissäkään en usko vian olevan jos keppi liikkuu asennoissaan ihan normaalisti.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment