Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 523i käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    #16
    En löydä kyseistä anturia en sitten millään mistään nurkasta :think vaikka kuvaakin kattonu missä sijaitsee mutta ei osu silmään ei sitten millään... nyt sit tarvittais sitä vikakoodin lukijaa et sais joskus tota autoo kuntoo ku ei viittis miljoonia maksaa jostain huollosta ja haluisin auton kuntoo nopeesti
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

    Comment

    • shawela
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 366
      • Oulu

      #17
      Ei muuta kuin starttaat vain rohkeasti ja tarpeeksi pitkään. Startti kuulostaa siltä että se pyörii itsekseen, mutta kyllä se konekin siltikin pyörii. Ei siellä mikään hajoa kunhan ei älyttömän kauan kerralla starttaa. Itsekin aluksi luulin että joku on hajonnu ku startatessa kuulosti kuin startti olisi pyörinyt tyhjää. Jos saat startattua akun tyhjäksi niin sen jälkeen voi todeta että siellä voisi olla jokin anturivika, mutta epäilempä kyllä että on vain venat hirttäneet, kuten yllä mainittukin.

      Comment

      • TimE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 174
        • Espoo

        #18
        Originally posted by shawela View Post
        Ei muuta kuin starttaat vain rohkeasti ja tarpeeksi pitkään. Startti kuulostaa siltä että se pyörii itsekseen, mutta kyllä se konekin siltikin pyörii. Ei siellä mikään hajoa kunhan ei älyttömän kauan kerralla starttaa. Itsekin aluksi luulin että joku on hajonnu ku startatessa kuulosti kuin startti olisi pyörinyt tyhjää. Jos saat startattua akun tyhjäksi niin sen jälkeen voi todeta että siellä voisi olla jokin anturivika, mutta epäilempä kyllä että on vain venat hirttäneet, kuten yllä mainittukin.
        Ei lähde ei sitten millään äsken tossa sen 5-10min yritin mutta ei sano mitään elonmerkkiä käsittämätöntä kyllä että toiminu aivan normaalisti ja yhtäkkiä yhden stögäyksen takia pakilla ei enään lähde käyntiin. Ei tässä voi muuta sanoa kuin eriskummallista.
        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          Puhelin kouraan ja soitat jollekin espoon vikakoodarille. Tuskin maksaa miljoonaa
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • TimE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 174
            • Espoo

            #20
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Puhelin kouraan ja soitat jollekin espoon vikakoodarille. Tuskin maksaa miljoonaa
            Huomenna täytyypi kyllä soitella jollekkin... enkä viitsisi kauheesti runkata ilman lisävirtaa je pelko perseessä et startti kärähtäis
            Kyllä varmaa pääkaupunkiseudulta joku löytyypi
            Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
            ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
            ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #21
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Yksi vaihtoehto on venttiileiden liimautuminen. Hakua käyttämällä siitäkin lisää.
              Kuivaa tulpat ja pitkä starttaus mielellään apuvirran kanssa. Jos siis kyseessä liimautumis ilmiö. Itsellekin tuo kerran tullut vastaan E39 523i kanssa :think
              Talvella teki tuon kun huonot vanostiivisteet aiheutti kierrosten notkahduksen ja sammumisen parkkipaikalle kylmiltään, niin sitten sai sahata jonkin aikaa uudellakin akulla
              Ja kato ettei oo perunaa pakoputkessa eikä linnupesää ilmanputsarissa

              Comment

              • TimE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 174
                • Espoo

                #22
                Originally posted by mijuko View Post
                Talvella teki tuon kun huonot vanostiivisteet aiheutti kierrosten notkahduksen ja sammumisen parkkipaikalle kylmiltään, niin sitten sai sahata jonkin aikaa uudellakin akulla
                Ja kato ettei oo perunaa pakoputkessa eikä linnupesää ilmanputsarissa
                Ei ole ei pakkohan sekin oli käydä tarkistamassa voiha helevattu.
                Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                Comment

                • Mosse535i
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 72
                  • Ähtäri

                  #23
                  Itsellä oli samat oireet viimme syksynä ja syyksi paljastui bensapumpun jumittaminen. Sitä kun ei välttämättä vikakoodeillakaan näy. Helppo kyl vaihtaa.

                  Comment

                  • TimE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 174
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Mosse535i View Post
                    Itsellä oli samat oireet viimme syksynä ja syyksi paljastui bensapumpun jumittaminen. Sitä kun ei välttämättä vikakoodeillakaan näy. Helppo kyl vaihtaa.
                    vaikeeta tällainen vika on...
                    en kyllä tiedä oisko toi liimautuminen mahdollista autolla ajoin noin 2km matkan jonka jälkeen sammutin auton kävin kaupassa 10-15min ja käynnisty normaalisti jonka jälkeen taisin stögätä ja eipä enää moottori herännytkään. lämpötila mittari näytti hieman sen sinisen kohdan yläpuolelle eli oisko liimautuminen kuitenki mahdollista?
                    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14440
                      • Oulu

                      #25
                      Jos yleismittari pysyy kourassa, niin sen asentotunnistimen pystyy kyllä mittaamaan.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • TimE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 174
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by zener View Post
                        Jos yleismittari pysyy kourassa, niin sen asentotunnistimen pystyy kyllä mittaamaan.
                        Sellaisen kyllä omista millä tavalla voin mitata?
                        Ja oisko mäkilähdöstä apua tai työntämisellä vähän vaihde päällä pihassa jos on liimautunu?

                        No tiistaina auto lähtee tutulle autokeskukseen katottavaks saapi nähdä mitä sieltä sitten löytyy.
                        Last edited by TimE39; 18-06-2011, 13:59.
                        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                        Comment

                        • TimE39
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 174
                          • Espoo

                          #27
                          Nykyään ei enään moottori pyörähdä vaan pelkkä startti toivotaan et mahdollisimman halvalla sais ton kuntoo ettei olis mitää vakavampaa.
                          Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                          ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                          ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            #28
                            Originally posted by TimE39 View Post
                            Nykyään ei enään moottori pyörähdä vaan pelkkä startti toivotaan et mahdollisimman halvalla sais ton kuntoo ettei olis mitää vakavampaa.
                            Huohotin tukossa >> öljyt imusarjassa? Joo se voi mennä tukkoon jäätymättäkin...

                            Comment

                            • TimE39
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 174
                              • Espoo

                              #29
                              No itse en jaksa rupee mitää säätämään parempi vaa viedä jonnekkin huoltoon itsellä kun ei oo kuitenkaa kovin paljoo tietoo/taitoo noitten kanssa
                              Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                              ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                              ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by TimE39 View Post
                                Nykyään ei enään moottori pyörähdä vaan pelkkä startti toivotaan et mahdollisimman halvalla sais ton kuntoo ettei olis mitää vakavampaa.
                                Niin tai akusta virta loppu kun on starttailtu..
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎