Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i starttaa, muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeSe
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 116
    • Vlk

    e39 528i starttaa, muttei käynnisty

    Olisi seuraavanlainen ongelma e39 528i -97:ssa:

    Viime viikolla ei enää käynnistynyt aamulla, starttaa kyllä ja putkesta kuuluu pieni paukahdus, muttei hörähdä käyntiin.
    Luettiin vikakoodit ja antoi koodin nokka-akselin asentotunnistinanturista.
    Anturi vaihdettiin uuteen, mutta edelleenkään ei käynnisty.
    Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Muita vikakoodejakaan ei antanut.

    Kampiakselin asentotunnistin on ilmeisesti aika yleinen vika näissä, mutta eikös tuon pitäisi antaa oma koodi, jos vika olisi siinä?
    E70 X5 30d -07
    E60 520i -03
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16345
    • Leppävirta

    #2
    Viittaa nimenomaan kampiakselin asentotunnistimeen kun ei käynnisty.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      #3
      kaverilla ei antanu viime kesänä 325 mitään vikakoodeja ku ei käynnistyny.. kampiakselin asento tunnistin uus niin taas rokkasi..
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • TimE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 174
        • Espoo

        #4
        Originally posted by PeSe View Post
        Olisi seuraavanlainen ongelma e39 528i -97:ssa:

        Viime viikolla ei enää käynnistynyt aamulla, starttaa kyllä ja putkesta kuuluu pieni paukahdus, muttei hörähdä käyntiin.
        Luettiin vikakoodit ja antoi koodin nokka-akselin asentotunnistinanturista.
        Anturi vaihdettiin uuteen, mutta edelleenkään ei käynnisty.
        Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Muita vikakoodejakaan ei antanut.

        Kampiakselin asentotunnistin on ilmeisesti aika yleinen vika näissä, mutta eikös tuon pitäisi antaa oma koodi, jos vika olisi siinä?
        Itselläni oli sama ongelma ja oli pelkästään bensapumpun sulake mennyt rikki ja viellä niin erikoisesti ettei sitä silmämääräsesti huomannut.
        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

        Comment

        • 4llu-
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1058
          • Esbo

          #5
          Itellä oli juuri pari päivää sitten samantapainen vika, starttas muttei käynnistynyt. Bensapumppu oli sökönä, uus kiinni ja johan heräs auto henkiin!
          Last edited by 4llu-; 30-06-2011, 04:55.
          Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
          Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
          Suzuki GSX-R 1000 -07

          Ex. M140i -17
          Ex. 430D -14
          Ex. F20 M135i -15

          Comment

          • PeSe
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 116
            • Vlk

            #6
            Pitänee viikonlopun aikana kokeilla ensin vaihtaa tuo bensapumpun sulake.
            Jos ei auta, niin seuraavaksi vaihdan kampiakselin asentotunnistimen.
            Muutenkin auton oireet viittaisivat tuohon asentotunnistimeen, kun on käynnistynyt viime aikoina hieman nihkeästi,
            ja toisinaan on kiihdytyksissä ollut pientä puutumista havaittavissa.
            Oletin vain, että tuo antaisi koodia, mutta ei ilmeisesti aina mene niinkään :think
            E70 X5 30d -07
            E60 520i -03

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Pa-pumppu kaputt IMHO. Siirtopaineita voi mm. INPA:lla tarkkailla livenä, jolloin varmistuu riittääkö dryck oder nix
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • PeSe
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 116
                • Vlk

                #8
                Vaihdoin sulakkeet, mutta ei auttanut ongelmaan.
                Jostain syystä hanskalokeron takana olevassa sulakerasiassa
                ei ollut ollenkaan toista pa-pumpun sulaketta paikassa nro.17.
                Kuuluuko tuossa olla sulake vm.97 autossa?
                Lisäksi ihmetytti, kun takaluukun sulakerasiassa oli 15A sulake,
                vaikka kartta näyttää, että pitäisi olla 25A.
                E70 X5 30d -07
                E60 520i -03

                Comment

                • PeSe
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 116
                  • Vlk

                  #9
                  e39 528i starttaa, muttei käynnisty (vika selvitetty)

                  No nyt toimii taas!
                  Vian aiheuttaja oli täälläkin veikkailtu kampiakselin asentotunnistin.
                  Anturi vaihdettu, ja koelenkillä tuli todettua, että anturin/antureiden vaihto auttoi yllättävänkin moneen asiaan käynnistymisen lisäksi;
                  moottori kiertää käynnistäessä vain hieman päälle 1000rpm, ennen kierrokset nousivat reiluun 1500, auto myös käynnistyy nopeammin.
                  Myös alavääntö parani ja moottori käy, ja kiertää muutenkin tasaisemmin.

                  Katsoin uudelleen kunnon valon kanssa hanskalokerossa olevaan sulakerasiaan,
                  niin paikassa nro.17 ei kuulukkaan olla sulaketta, vaikka sulakekartassa on sekin mainittu.
                  Varmaan pätee sitten eri vuosimallin autoihin.
                  Last edited by PeSe; 28-02-2013, 14:10.
                  E70 X5 30d -07
                  E60 520i -03

                  Comment

                  • PeSe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 116
                    • Vlk

                    #10
                    Ja taas painitaan saman ongelman kanssa...

                    Vaihdoin siis tuon kampiakselin anturin puolitoista vuotta sitten.
                    Tähän asti auto on toiminut hyvin. Kuitenkin noin kuukausi sitten, kun ajelin kaupunkivauhtia ja hidastin risteykseen, auto sammui vauhdista.
                    Ihmettelin hieman, kun ei ole ennen tehnyt samaa. Ajattelin seurailla tilannetta tekeekö samaa jatkossa.
                    Ei ole enää sammuillut vauhdista, mutta pari päivää sitten ei taas suostunut käynnistymään. Tai käynnistyi laiskasti ehkä sekunniksi, mutta sammui saman tien.
                    Oireet täysin samanlaiset, kuin ennen anturin vaihtoa. Starttaa, mutta ei edes yritä käynnistyä. Akku on ladattu, ettei ainakaan siitä ole kiinni.

                    Täytyy vielä lähipäivinä lukea vikakoodit, jos sieltä selviää jotain. Viimeksikään ei tosin antanut kyseisestä anturista mitään koodia.
                    Onko nuo anturit vaan niin pilipalia, etteivät kestä vuotta pidempään..? Kyseessä kuitenkin alkuperäinen varaosa.
                    Onko muilla hajonnut uusi anturi noin pian?
                    Last edited by PeSe; 28-02-2013, 14:09.
                    E70 X5 30d -07
                    E60 520i -03

                    Comment

                    • Aspoi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 222
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Tarvikeantureiden kanssa hyvinkin yleistä tuo että hajoilee usein. Original teile tilalle.
                      Nyt: E36 323i M-Sport
                      Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

                      Comment

                      • jiipee-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 655
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by PeSe View Post
                        Kyseessä kuitenkin alkuperäinen varaosa.
                        Originally posted by Aspoi View Post
                        Tarvikeantureiden kanssa hyvinkin yleistä tuo että hajoilee usein. Original teile tilalle.

                        Niihän tuolla näyttää olevan

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1835
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by jiipee- View Post
                          Niihän tuolla näyttää olevan
                          Alkuperäisosilla pitäisi olla 2v takuu. Eli periaatteessa kun menee vaihtotyön tehneeseen liikkeeseen ja ilmoittaa asian, heidän pitäisi antaa uusi anturi takuuseen. Vaihtotyön joutuu maksamaan.

                          Tai jos anturi on ostettu eri paikasta kuin missä osa on vaihdettu, reklamaatio osan toimittaneeseen yritykseen.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • PeSe
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 116
                            • Vlk

                            #14
                            Jep, eli tuli jälleen vaihdettua tuo kampiakselin asentotunnistin.
                            Ja taas toimii!
                            Aiemmin vaihdettu osa myytiin kyllä alkuperäisosana (merkki on tosin hiottu pois), mutta ei ollut kuin vuoden takuu.
                            Samanlainen osa tuli nyt laitettua, toivotaan että kestää edes hieman kauemmin
                            Last edited by PeSe; 19-03-2013, 09:02.
                            E70 X5 30d -07
                            E60 520i -03

                            Comment

                            • Zheus
                              Newbiemmer
                              • Aug 2011
                              • 6
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Samanlainen auto ja vastaava vika löytyis täältä kans...

                              Eli E39 528 -97 Starttaa mutta ei käynnisty. Jäi viikoksi seisomaan suoraan ajosta sitä ennen ei mitään oireita, sen jälkeen ei vain käynnisty.

                              Kokeiltu ja tarkastettu jo seuraavat seikat.
                              -Bensapumppu lähtee päälle avainta kääntäessä, haisee bensa, kastelee tulpat eli ei luultavasti vikaa bensan saannissa.

                              -Akku 1v vanha, ladattu täyteen olllut kengät irti yön yli ei apua.

                              -Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei apua.

                              -Puolat putsattu ja tulpat vaihdettu, ei apua.

                              -Vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, mutta ainakaan moottorin vikavalo ei pala.

                              Olisiko vielä jotain mitä tsekata?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎