Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i starttaa, muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samuxd
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 318
    • Äänekoski

    #16
    Oisko mahollista että ajonesto pamahtanu päälle? :think
    E39 540iA -00 käyttis
    E34 525i -91 harraste
    E36 320i -94 jääratakampe

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Zheus View Post
      Samanlainen auto ja vastaava vika löytyis täältä kans...

      Eli E39 528 -97 Starttaa mutta ei käynnisty. Jäi viikoksi seisomaan suoraan ajosta sitä ennen ei mitään oireita, sen jälkeen ei vain käynnisty.

      Kokeiltu ja tarkastettu jo seuraavat seikat.
      -Bensapumppu lähtee päälle avainta kääntäessä, haisee bensa, kastelee tulpat eli ei luultavasti vikaa bensan saannissa.

      -Akku 1v vanha, ladattu täyteen olllut kengät irti yön yli ei apua.

      -Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei apua.

      -Puolat putsattu ja tulpat vaihdettu, ei apua.

      -Vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, mutta ainakaan moottorin vikavalo ei pala.

      Olisiko vielä jotain mitä tsekata?
      Oliko viimeisin siirto lyhyt? Jos oli niin voi olla "liimaventtiili".
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Zheus
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 6
        • Rovaniemi

        #18
        No nyt tuli vielä vaihdettuu nokka-akselin anturikin, eikä käynnisty vieläkään.

        Hälytintä on ränkätty ees ja taas molemmilla avaimilla ja akun napaa irroteltu, joten en oikein ajonestoon usko.

        Kerrotko lisää tuosta liimaventtiilistä, mikä se on? Viimeinen siirto oli kohtuu lyhyt.

        Comment

        • Tonto!
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 205
          • Hausjärvi

          #19
          Originally posted by Zheus View Post
          Samanlainen auto ja vastaava vika löytyis täältä kans...

          Eli E39 528 -97 Starttaa mutta ei käynnisty. Jäi viikoksi seisomaan suoraan ajosta sitä ennen ei mitään oireita, sen jälkeen ei vain käynnisty.

          Kokeiltu ja tarkastettu jo seuraavat seikat.
          -Bensapumppu lähtee päälle avainta kääntäessä, haisee bensa, kastelee tulpat eli ei luultavasti vikaa bensan saannissa.

          -Akku 1v vanha, ladattu täyteen olllut kengät irti yön yli ei apua.

          -Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei apua.

          -Puolat putsattu ja tulpat vaihdettu, ei apua.

          -Vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, mutta ainakaan moottorin vikavalo ei pala.

          Olisiko vielä jotain mitä tsekata?
          Kokeileppas vielä varmasti ehjällä bensapumpulla. Tossa oli kaverilla kerran muuan tapaus ja samat oireet. Sillonkin todettiin bensapumppu "ehjäksi" koska lähti surisemaan virrat päälle laitettaessa. Vaihettiinpa vielä kuitenkin pumppu uuteen ja siinäpä se vika olikin. Sen kuuli ihan selvästi miten se vanha pumppu pyöri laiskasti verrattuna uuteen. Jos vaikka tuttavapiiristäs löytyy vastaavanlainen kulkine, nappaa siitä pumppu lainaan ja kokeile.
          e39 523iA -97
          e87 120d -10
          e30 M-tech II v8 cabrio -93
          Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
          Ex e30 325 M-tech II m52 -89
          Ex e60 530i -03
          Ex e39 528 Touring -97
          Ex e39 540iA -97
          Ex e36 328 Coupe -96
          Ex e34 535 -91

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Zheus View Post
            No nyt tuli vielä vaihdettuu nokka-akselin anturikin, eikä käynnisty vieläkään.

            Hälytintä on ränkätty ees ja taas molemmilla avaimilla ja akun napaa irroteltu, joten en oikein ajonestoon usko.

            Kerrotko lisää tuosta liimaventtiilistä, mikä se on? Viimeinen siirto oli kohtuu lyhyt.
            No tuosta löytyy foorumilta n+1 aihetta, että lyhyen siirron jälkeen ei käynnisty enää. Vaikka tästä säikeestä toiselta sivulta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=256275&page=2 . Vikoodit kannattaisi kyllä lukea. Sieltä näkee live-datasta sitten myös bensapaineen, niin ei tarvitse arviolta alkaa osia vaihtelemaan. Ellei kunnon testeriä ole saatavilla niin voisihan bensapaineen mitatakkin. Uusien osien vaihteleminen kun tulee äkkiä kalliiksi..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Zheus
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 6
              • Rovaniemi

              #21
              No täytyy kokeilla tuota starttailua vielä, vaikka usko on jo loppunut. Uutta bensapumppua ei ole mahdollista kokeilla jos en tilaa semmosta. Eikä kyllä tekisi mieli enempää summissa hassata rahaa, kun en itse usko että siinä on vika. Vien sitten pääsiäisen jälkeen luettavaksi jos ei onnistu.

              Comment

              • Zheus
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 6
                • Rovaniemi

                #22
                Nonni nyt auto käy ja kukkuu taas. Empä ole koskaan tuommoisesta liimaventtiili ilmiöstä kuullutkaan, mutta sellainen iski nyt. Kolmannella akullisella lähti hörisemään taas. Mutta eipä anturitkaan ihan turhaan tullut vaihdettua kun käy tyhjäkäyntiäkin nyt matalammilla kierroksilla ja muutenkin tuntuu käyvän entistä paremmin... Joten kiitoksia vastauksista.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Zheus View Post
                  Nonni nyt auto käy ja kukkuu taas. Empä ole koskaan tuommoisesta liimaventtiili ilmiöstä kuullutkaan, mutta sellainen iski nyt. Kolmannella akullisella lähti hörisemään taas. Mutta eipä anturitkaan ihan turhaan tullut vaihdettua kun käy tyhjäkäyntiäkin nyt matalammilla kierroksilla ja muutenkin tuntuu käyvän entistä paremmin... Joten kiitoksia vastauksista.
                  Jatkoa varten tiedoksi, jos on manuaalivaihteisto niin helpommin lähtee hinaamalla käyntiin. Tuossa kovassa starttailussa saa olla varovainen, ettei polta starttia.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Rässi66
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 68
                    • Wempäälä

                    #24
                    Mulla teki epäonnistuneesta startista liimaventtiilin, löysin täältä vastaavan vikakuvauksen ja samalla lailla korjaantuikin.
                    Muutama pitkä sahaus ja johan lähti tulille.
                    Ensin vaikeasti, mutta kohta löytyi oikea nuotti.

                    Kiitos foorumilaisille ohjeista!
                    Tunnin oli auto "rikki".

                    - - -
                    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

                    Comment

                    • pete-91
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 38
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Auto BMW e39 1996 523i
                      itelle ilmeni sama vika.. Kampiakselin asentotunnistinta näyttää vikakoodin lukija bmw scanner 1.40 ja tämän vaihdoin mallia KL varaosat tarvike 40e mutta ei toimi vielläkään,voiko olla että tarvike anturi ei vain toimi?
                      Olen myös lukenut "liimaventiilistä" tai mikä lie,että starttaa tarpeeksi voisi lähteä toimimaan,omani muutaman kerran meinannut lähteä käyntiin mutta ei ole. bensa haisee kyllä aika reilusti tallissa joten luulisin että soppaa menee koneelle,olisiko järkeä kokeilla hinaamalla käyntiin niin ei vaaranna starttia? onko haittoja? jos sattuu olemaan kyseinen liimaventiili mitä ylmepänä mm. koska auto jäi suoraa toimivana talliin,viiminen ajo tosin ulkoa->talliin eli joitakin sekuntteja ainuastaan,jonka jälkeen luin koodit ja vaihdoin kampiakselin tunnistimen ja totesin ettei käynnisty enään.
                      Tosiaan vikakoodit ovat:
                      -Kampiakselin asentotunnistin
                      - Sitten "shadow, asc/msr/eml interface not okey

                      Kaikki apu tarpeen, kiitoksia
                      Last edited by pete-91; 22-03-2014, 14:02.

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Kyllä se liimalta vaikuttaa. Juuri tuo lyhyt talliin ajo. Mä olen aina sahannut käyntiin. Tietysti vetämällä lähtee ehkä helpommin, eikä startti rasitu.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          #27
                          Ihan mielenkiinnosta, miten jos kävis tunnin välein pyörittämässä moottoria 60astetta? Kai siellä sattus tahit silleen että jousi painas kupin tyhjäksi, liiasta öljystä ja lähtis sitten heti käyntiin? Teoriassa toimisko, itellehhän tuo eijoo iskeny vaikka monta kertaa kelillä ku kelillä ite ja kaverit siirtäny 10m kylmää autoa.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Kun lisäksi muistaa puristusmittauksia ko.moottorille tehdessä, että tuo "liimaventtiili-ilmiö" iskee todella helposti jos/kun moottoria pyörittää hetken ilman tulppia.
                            Eli yleensä jo 3-4.s sylinteri antaa alemmat puristukset kun nostimet ylitäyttyvät ja venttiilit jäävät auki.
                            ko.ilmiön vuoksi kuitenkin tehdään tässä maassa paljon turhia moottoriremontteja, joten tämä kuitenkin on hyvä tiedostaa.

                            Comment

                            • pete-91
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 38
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              Tänään hinattiin autoa ja kyllähän se vain lähti käymään,muutaman kerran sammui jonka jälkeen näytti toimivan kuin uusi.
                              Koeajon jälkeen totesin että kaikki kunnossa.
                              Joten tässä tilanteessa taisi olla kyse onneksi vain "liimaventtiili-ilmiöstä"
                              Kiitokset tiedoista ja vinkeistä.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by pete-91 View Post
                                Tänään hinattiin autoa ja kyllähän se vain lähti käymään,muutaman kerran sammui jonka jälkeen näytti toimivan kuin uusi.
                                Koeajon jälkeen totesin että kaikki kunnossa.
                                Joten tässä tilanteessa taisi olla kyse onneksi vain "liimaventtiili-ilmiöstä"
                                Kiitokset tiedoista ja vinkeistä.
                                Hyvä näin, nimittäin tämänkin ilmiön vuoksi tässä maassa tehdään näihin nykyisin täysin turhia koneremontteja.
                                Eli lyhyen siirron tai epäonnistuneen startin jälkeen(nokka tai kampitunnistin vika), auto ei lähdekkään käymään ja auto viedään amatööripajalle jossa mitataan puristukset ja kun havaitaan että niitä ei ole, pistetään kone palasiksi.
                                +1500€ myöhemmin arvotaan selitykset laskun maksajalle, mutta koska auto taas käy, on "korjaus" onnistunut ja kaikki ovat tyytyväisiä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎