Oisko mahollista että ajonesto pamahtanu päälle? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 528i starttaa, muttei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by Zheus View PostSamanlainen auto ja vastaava vika löytyis täältä kans...
Eli E39 528 -97 Starttaa mutta ei käynnisty. Jäi viikoksi seisomaan suoraan ajosta sitä ennen ei mitään oireita, sen jälkeen ei vain käynnisty.
Kokeiltu ja tarkastettu jo seuraavat seikat.
-Bensapumppu lähtee päälle avainta kääntäessä, haisee bensa, kastelee tulpat eli ei luultavasti vikaa bensan saannissa.
-Akku 1v vanha, ladattu täyteen olllut kengät irti yön yli ei apua.
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei apua.
-Puolat putsattu ja tulpat vaihdettu, ei apua.
-Vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, mutta ainakaan moottorin vikavalo ei pala.
Olisiko vielä jotain mitä tsekata?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Zheus View PostSamanlainen auto ja vastaava vika löytyis täältä kans...
Eli E39 528 -97 Starttaa mutta ei käynnisty. Jäi viikoksi seisomaan suoraan ajosta sitä ennen ei mitään oireita, sen jälkeen ei vain käynnisty.
Kokeiltu ja tarkastettu jo seuraavat seikat.
-Bensapumppu lähtee päälle avainta kääntäessä, haisee bensa, kastelee tulpat eli ei luultavasti vikaa bensan saannissa.
-Akku 1v vanha, ladattu täyteen olllut kengät irti yön yli ei apua.
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei apua.
-Puolat putsattu ja tulpat vaihdettu, ei apua.
-Vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, mutta ainakaan moottorin vikavalo ei pala.
Olisiko vielä jotain mitä tsekata?e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
Originally posted by Zheus View PostNo nyt tuli vielä vaihdettuu nokka-akselin anturikin, eikä käynnisty vieläkään.
Hälytintä on ränkätty ees ja taas molemmilla avaimilla ja akun napaa irroteltu, joten en oikein ajonestoon usko.
Kerrotko lisää tuosta liimaventtiilistä, mikä se on? Viimeinen siirto oli kohtuu lyhyt.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
No täytyy kokeilla tuota starttailua vielä, vaikka usko on jo loppunut. Uutta bensapumppua ei ole mahdollista kokeilla jos en tilaa semmosta. Eikä kyllä tekisi mieli enempää summissa hassata rahaa, kun en itse usko että siinä on vika. Vien sitten pääsiäisen jälkeen luettavaksi jos ei onnistu.
Comment
-
-
Nonni nyt auto käy ja kukkuu taas. Empä ole koskaan tuommoisesta liimaventtiili ilmiöstä kuullutkaan, mutta sellainen iski nyt. Kolmannella akullisella lähti hörisemään taas. Mutta eipä anturitkaan ihan turhaan tullut vaihdettua kun käy tyhjäkäyntiäkin nyt matalammilla kierroksilla ja muutenkin tuntuu käyvän entistä paremmin... Joten kiitoksia vastauksista.
Comment
-
-
Originally posted by Zheus View PostNonni nyt auto käy ja kukkuu taas. Empä ole koskaan tuommoisesta liimaventtiili ilmiöstä kuullutkaan, mutta sellainen iski nyt. Kolmannella akullisella lähti hörisemään taas. Mutta eipä anturitkaan ihan turhaan tullut vaihdettua kun käy tyhjäkäyntiäkin nyt matalammilla kierroksilla ja muutenkin tuntuu käyvän entistä paremmin... Joten kiitoksia vastauksista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla teki epäonnistuneesta startista liimaventtiilin, löysin täältä vastaavan vikakuvauksen ja samalla lailla korjaantuikin.
Muutama pitkä sahaus ja johan lähti tulille.
Ensin vaikeasti, mutta kohta löytyi oikea nuotti.
Kiitos foorumilaisille ohjeista!
Tunnin oli auto "rikki".
- - -
Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
Comment
-
-
Auto BMW e39 1996 523i
itelle ilmeni sama vika.. Kampiakselin asentotunnistinta näyttää vikakoodin lukija bmw scanner 1.40 ja tämän vaihdoin mallia KL varaosat tarvike 40e mutta ei toimi vielläkään,voiko olla että tarvike anturi ei vain toimi?
Olen myös lukenut "liimaventiilistä" tai mikä lie,että starttaa tarpeeksi voisi lähteä toimimaan,omani muutaman kerran meinannut lähteä käyntiin mutta ei ole. bensa haisee kyllä aika reilusti tallissa joten luulisin että soppaa menee koneelle,olisiko järkeä kokeilla hinaamalla käyntiin niin ei vaaranna starttia? onko haittoja? jos sattuu olemaan kyseinen liimaventiili mitä ylmepänä mm. koska auto jäi suoraa toimivana talliin,viiminen ajo tosin ulkoa->talliin eli joitakin sekuntteja ainuastaan,jonka jälkeen luin koodit ja vaihdoin kampiakselin tunnistimen ja totesin ettei käynnisty enään.
Tosiaan vikakoodit ovat:
-Kampiakselin asentotunnistin
- Sitten "shadow, asc/msr/eml interface not okey
Kaikki apu tarpeen, kiitoksiaLast edited by pete-91; 22-03-2014, 14:02.
Comment
-
-
Ihan mielenkiinnosta, miten jos kävis tunnin välein pyörittämässä moottoria 60astetta? Kai siellä sattus tahit silleen että jousi painas kupin tyhjäksi, liiasta öljystä ja lähtis sitten heti käyntiin? Teoriassa toimisko, itellehhän tuo eijoo iskeny vaikka monta kertaa kelillä ku kelillä ite ja kaverit siirtäny 10m kylmää autoa.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Kun lisäksi muistaa puristusmittauksia ko.moottorille tehdessä, että tuo "liimaventtiili-ilmiö" iskee todella helposti jos/kun moottoria pyörittää hetken ilman tulppia.
Eli yleensä jo 3-4.s sylinteri antaa alemmat puristukset kun nostimet ylitäyttyvät ja venttiilit jäävät auki.
ko.ilmiön vuoksi kuitenkin tehdään tässä maassa paljon turhia moottoriremontteja, joten tämä kuitenkin on hyvä tiedostaa.
Comment
-
-
Originally posted by pete-91 View PostTänään hinattiin autoa ja kyllähän se vain lähti käymään,muutaman kerran sammui jonka jälkeen näytti toimivan kuin uusi.
Koeajon jälkeen totesin että kaikki kunnossa.
Joten tässä tilanteessa taisi olla kyse onneksi vain "liimaventtiili-ilmiöstä"
Kiitokset tiedoista ja vinkeistä.
Eli lyhyen siirron tai epäonnistuneen startin jälkeen(nokka tai kampitunnistin vika), auto ei lähdekkään käymään ja auto viedään amatööripajalle jossa mitataan puristukset ja kun havaitaan että niitä ei ole, pistetään kone palasiksi.
+1500€ myöhemmin arvotaan selitykset laskun maksajalle, mutta koska auto taas käy, on "korjaus" onnistunut ja kaikki ovat tyytyväisiä?
Comment
-
Comment