Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i starttaa, muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #31
    Kaasupohjassa kun starttaa niin yleensä lähtee nopeammin käyntiin. Siis liimaventtiilin sattuessa.
    E61 M-sport

    Comment

    • Forsmanni
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 146
      • Turku, Finland

      #32
      e39 Touring 528iA -97

      Käynnistys ongelma itselläkin. Elikkä 528i -97 sammui yhtäkkiä ajosta, eikä enää startannut. Startti pyörii hyvin eikä ylimääräisiä valoja pala näytössä mutta ei käynnisty. Nyt olen vaihtanut kampiakselin asentotunnistimen, Polttoainepumpun + suodattimen... Ei anna muuta vikakoodia kuin EWS "000F". Ja jostain luin että EWS (ajonesto) antaa usein jotain vikakoodeja. Voisiko siis johtua ajonestosta vaikka kone pyörii hyvin ja välillä on jopa vähän lupaillut mutta ei vaan käynnisty.
      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
      -Plancraft BMW Boat
      (b130/m10b20-->m60b40)
      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by Forsmanni View Post
        Käynnistys ongelma itselläkin. Elikkä 528i -97 sammui yhtäkkiä ajosta, eikä enää startannut. Startti pyörii hyvin eikä ylimääräisiä valoja pala näytössä mutta ei käynnisty. Nyt olen vaihtanut kampiakselin asentotunnistimen, Polttoainepumpun + suodattimen... Ei anna muuta vikakoodia kuin EWS "000F". Ja jostain luin että EWS (ajonesto) antaa usein jotain vikakoodeja. Voisiko siis johtua ajonestosta vaikka kone pyörii hyvin ja välillä on jopa vähän lupaillut mutta ei vaan käynnisty.
        Kannattaa lukaista jollain kunnon testerillä, että saa järkevän vikakoodin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • PeSe
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 116
          • Vlk

          #34
          Neljä vuotta on kulunut viimeisimmästä kammen asentotunnistimen vaihdosta ja taas alkaisi näköjään olemaan ajankohtaista..

          Auto on nyt muutaman kerran sammunut vauhdista, kun on hidastanut ja painanut kytkimen pohjaan. Ongelma ilmenee etenkin jos on tullut kierräteltyä.

          Carlylla tsekkasin koodit, niin oli yksi koodi ko.anturista muistissa.

          Varmaan kannattaa jo suosiolla hommata bmw merkillä varustettu osa, kun ei nuo joista merkki on hiottu pois tunnu kestävän. Ilmeisesti näissä voi olla jotain pieniä heittoja mitatuissa arvoissa...? Vai mikä muu voisi hajottaa nuo anturit?
          E70 X5 30d -07
          E60 520i -03

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by PeSe View Post
            Vai mikä muu voisi hajottaa nuo anturit?
            Siis jos kone on M52 ei TU niin siihen kuuluu vaihtaa TU:n/M54:n 12v anturi alkuperäisen 5V anturin tilalle, BMW:ltä saa kaapelin jolla anturille ryöstetään 12V käyttöjännite vanokselta. Maissa joissa päästövaatimukset kovempia tuo muutos tuli recallina kaikkiin myytyihin versioihin, nuo 5V hall-anturit ei vaan toimi.

            Comment

            • PeSe
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 116
              • Vlk

              #36
              Joo perus M52 kyseessä (auto -97).

              En olekaan ikinä kuullut tuollaisesta modista. Nyt haulla löytyi tuo yksi keskustelu.
              Eli hommaanko vain osat 12141709616 (anturi) ja 12514592703 (johto)?
              Jos on vielä jotain tarkempaa ohjetta mikä kytketään mihinkin ja tarvitseeko muokata jotain, niin helpottaisi paljon.
              E70 X5 30d -07
              E60 520i -03

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #37
                Originally posted by PeSe View Post
                Joo perus M52 kyseessä (auto -97).

                En olekaan ikinä kuullut tuollaisesta modista. Nyt haulla löytyi tuo yksi keskustelu.
                Eli hommaanko vain osat 12141709616 (anturi) ja 12514592703 (johto)?
                Jos on vielä jotain tarkempaa ohjetta mikä kytketään mihinkin ja tarvitseeko muokata jotain, niin helpottaisi paljon.
                Lukaisitkos tämän:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=342763
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • PeSe
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 116
                  • Vlk

                  #38
                  Originally posted by janke View Post
                  Juuri tuon selasin läpi.

                  Jäi vaan hieman auki, että riittääkö anturin johdon pituus vai tarvitseeko jatkaa? Ja tarvitseeko anturiin tehdä nuo "spaceri-viritelmät" ettei istu sellaisenaan?
                  Muuten tuo on ilmeisesti ihan bolt on-asennus, liittimet vaan kiinni?
                  E70 X5 30d -07
                  E60 520i -03

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by PeSe View Post
                    Juuri tuon selasin läpi.

                    Jäi vaan hieman auki, että riittääkö anturin johdon pituus vai tarvitseeko jatkaa? Ja tarvitseeko anturiin tehdä nuo "spaceri-viritelmät" ettei istu sellaisenaan?
                    Muuten tuo on ilmeisesti ihan bolt on-asennus, liittimet vaan kiinni?
                    Ei tarvii johtoa jatkaa, M54 anturissa ei oo johtoa mutta se tulee siinä BMW:n piuhassa mikä ylttää kyllä sekä koneen etu että takapäähän. Standardeja mittojahan nuo HALL-anturit käyttää eli istunee ilman viritelmiä paikalleen.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #40
                      Originally posted by naukkis View Post
                      Ei tarvii johtoa jatkaa, M54 anturissa ei oo johtoa mutta se tulee siinä BMW:n piuhassa mikä ylttää kyllä sekä koneen etu että takapäähän. Standardeja mittojahan nuo HALL-anturit käyttää eli istunee ilman viritelmiä paikalleen.
                      Alkuperäinen anturin liitin on imusarjan alla suunnilleen 4 sylinterin kohdilla. Olen hyvin epäileväinen että sama johto yltäisi koneen etupäähän ja lohkon kylkeen ja anturi ei muuten mene sellaisenaan. Uudempi anturi on sen 8,5mm liian pitkä.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • PeSe
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 116
                        • Vlk

                        #41
                        Varmistan vielä.. Eli jos tilaan esim.tämän http://www.autodoc.fi/vdo/1737381 ja tämän http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-BM...AAAOSwDNdVoR0U ja varaan hieman mahdollisia johdon jatkamistarvikkeita, niin homma tulee niillä kuntoon? Kaikille liittimille on valmiiksi paikka eikä tarvitse tehdä erikoisempia modeja?
                        E70 X5 30d -07
                        E60 520i -03

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          #42
                          EWS ajonestohan tekee juuri tuon että se antaa startata muttei anna kipinää. Ja jos kerta siellä on vikakoodi EWS ja auto on sammunu kesken ajon niin veikkaisin kyllä sillon tuota EWS:ää.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #43
                            Originally posted by 523i View Post
                            EWS ajonestohan tekee juuri tuon että se antaa startata muttei anna kipinää. Ja jos kerta siellä on vikakoodi EWS ja auto on sammunu kesken ajon niin veikkaisin kyllä sillon tuota EWS:ää.
                            Olet väärässä. EWS katkaisee myös startin herätteen.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • 523i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 319
                              • Iisalmi

                              #44
                              Originally posted by peto2 View Post
                              Olet väärässä. EWS katkaisee myös startin herätteen.
                              -97 m52b25 niin ei katkaise, kokeiltu on.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #45
                                Originally posted by 523i View Post
                                -97 m52b25 niin ei katkaise, kokeiltu on.
                                Pitäisi katkaista tai jossain on jotain hämminkiä.

                                Startin saa pyörimään kyllä ilman ews boksia pistämällä hyppylangan sopiviin pinneihin ews boksin liittimeen.
                                Last edited by Muurahainen; 28-01-2017, 19:48.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎