Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sammuilee pintakaasulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johdoke
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 9
    • Helsinki

    #16
    Löytyisikö kenelläkään ideaa mikä voisi aiheuttaa tämän vian? Autokeskuksen työnjohtaja totesi että koodien luku on vain rahojeni tuhlausta. Suositteli tarkistamaan ecun kopan, onko kuiva sekä liittimet.

    Tänää tuli esim ajettua 130km täysin ongelmitta kun lähdin liikkeelle kylmän koneen kanssa, stoppi kauppaan ja 5km ajoa jälleen ongelmallisesti, eli auto sammuu kun kierrokset laskee. Aivan kuin ecu heittäisi väärän ohjelman päälle jos auto käynnistetään lämpösenä.

    Comment

    • Manni
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 76
      • Äänekoski

      #17
      No ei se vikakoodien luku rahojen tuhlausta ole..Ennemminkin siinä menee rahaa hukkaan jos summamutikassa niitä osia vaihtelee..
      Joskus oli 528:ssa samat oireet ja vika oli nokka-akselin asento tunnistimessa..Mutta kuitenkin ne vikakoodit kannattaa ihan ekaks kattoa..




      Originally posted by Johdoke View Post
      Löytyisikö kenelläkään ideaa mikä voisi aiheuttaa tämän vian? Autokeskuksen työnjohtaja totesi että koodien luku on vain rahojeni tuhlausta. Suositteli tarkistamaan ecun kopan, onko kuiva sekä liittimet.

      Tänää tuli esim ajettua 130km täysin ongelmitta kun lähdin liikkeelle kylmän koneen kanssa, stoppi kauppaan ja 5km ajoa jälleen ongelmallisesti, eli auto sammuu kun kierrokset laskee. Aivan kuin ecu heittäisi väärän ohjelman päälle jos auto käynnistetään lämpösenä.
      E39 540i -96

      Ex:
      E39 535i -96
      E39 528i -96
      E34 530i -89
      E21 318i -81
      E21 320i -79
      + jokunen hairahdus
      Kesämopedi:Suzuki TL1000R -00

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        Originally posted by Johdoke View Post
        Löytyisikö kenelläkään ideaa mikä voisi aiheuttaa tämän vian? Autokeskuksen työnjohtaja totesi että koodien luku on vain rahojeni tuhlausta. Suositteli tarkistamaan ecun kopan, onko kuiva sekä liittimet.

        Tänää tuli esim ajettua 130km täysin ongelmitta kun lähdin liikkeelle kylmän koneen kanssa, stoppi kauppaan ja 5km ajoa jälleen ongelmallisesti, eli auto sammuu kun kierrokset laskee. Aivan kuin ecu heittäisi väärän ohjelman päälle jos auto käynnistetään lämpösenä.
        Ei sitä vikakoodien lukuun nyt mihinkään väsyneeseen merkkipuljuun kannata viedä. Ei ne siellä tiedä edes mitään.
        Kai Helsingin alueelta löytyy helposti joku asiaan perehtynyt harrastaja jolla kunnon vehkeet koodien lukemiseen+ tietotaitoa.

        Tuolta katsomaan

        Aprilia RSV4

        Comment

        • Johdoke
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 9
          • Helsinki

          #19
          Noniin, nyt on saatu koodit autosta, ilmoitti seuraavat viat Knock sensor 5-6, Oxy sensor 2 ja lambda control 2. muistin juuri että ilmamassa mittarin piuha oli irti koodeja luettaessa..

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            #20
            Originally posted by Johdoke View Post
            Noniin, nyt on saatu koodit autosta, ilmoitti seuraavat viat Knock sensor 5-6, Oxy sensor 2 ja lambda control 2. muistin juuri että ilmamassa mittarin piuha oli irti koodeja luettaessa..
            Nuo kaikki voi johtua laihalla käymisestä, älä vaihda mitään osia ennen kuin haitariputki yms. imusarjan kumiosat on tutkittu.

            Se haitariputki pitää ottaa käteen tutkittavaksi, usein murtuu alta.
            Samoin imusarjan takana on kumitutteja, joilla tukittu ylimääräisiä lähtöjä, ne tutkintaan.
            Samoin tyhjäkäyntimoottorin ja separaattorin letkut...

            Comment

            • Johdoke
              Newbiemmer
              • Sep 2014
              • 9
              • Helsinki

              #21
              Niin joo unohtunut päivittää vielä yksi asia tähän liittyen, eli kun ottaa ilmamassa mittarin piuhan irti, milloin auto menee hätä ohjelmalle pysyy se käynnissä. Mutta täytyypi tutkia nyt nuo kaikki putket ja letkut. Separaattorin osalta kaikki kunnossa, kun ne on uusia.

              Comment

              • Johdoke
                Newbiemmer
                • Sep 2014
                • 9
                • Helsinki

                #22
                Vika löytyikin letkuista, tyhjäkäyntimoottorilta imusarjaan menevä letku oli rikki. Joku sitä oli jo aikaisemmin korjaillut sähköteipillä... Väliaikaispatenttina gorilla teippiä ja uusi letku tilaukseen.

                Vanhan vian tilalle tuli kumminkin, luistoneston valo palaa yhtäjaksoisesti eikä luistonestoa saa päälle.

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by Johdoke View Post
                  Vika löytyikin letkuista, tyhjäkäyntimoottorilta imusarjaan menevä letku oli rikki. Joku sitä oli jo aikaisemmin korjaillut sähköteipillä... Väliaikaispatenttina gorilla teippiä ja uusi letku tilaukseen.

                  Vanhan vian tilalle tuli kumminkin, luistoneston valo palaa yhtäjaksoisesti eikä luistonestoa saa päälle.
                  luistoneston vaijeri jäi irti?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Johdoke
                    Newbiemmer
                    • Sep 2014
                    • 9
                    • Helsinki

                    #24
                    Jeh vaijeri oli hypännyt pois tuosta ohjurista. Kiitos kaikille avusta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎