E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• peto2
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Takaluukun lukosta kieleke sisään, vartin odotus, akun +navan ja akku+johtimen välistä 0,75A kulutusta vaikka siili (tuulettimen etuvastus on irti), mitkä on seuraavat todennäköiset kuluttajat? Akku tyhjenee 3-4 päivässä laskennallisesti tuolla vuotovirralla.

Yksi keino vian löytämiseksi: Mittaa jännitehäviö sulakkeista auton ollessa unilla. Pitäisi olla 0,00mV (olettaen että sulake on ehjä). Sitten kun löydät sulakkeen jossa on jännitehäviötä muutama millivoltti, kerro mikä sulake niin katsotaan mitä sen perässä on.

Leave a comment:

• Jarger
    replied
    Olikohan tuo jotain 50 milliampeeria tuo kulutus E83:ssa, jos en väärin muista. Silloin kun lisälämmitin vuosi virtaa, se oli 0,3 ampeeria tms. E39:ssä tuo taisi olla, 0,2 ampeeria, kun jälkiasenteinen hälytin oli aktiivisena. Tämä E39:n kohdalta saattaa olla vähän hakuammuntaa, mutta.. suunnilleen. Ehkä Tuo siis paljon suurempi mitä se saisi olla, mutta ei aiheuta aktiivikäytössä päänvaivaa hyvällä akulla.

Leave a comment:

• 205/65-15H
    replied
    Takaluukun lukosta kieleke sisään, vartin odotus, akun +navan ja akku+johtimen välistä 0,75A kulutusta vaikka siili (tuulettimen etuvastus on irti), mitkä on seuraavat todennäköiset kuluttajat? Akku tyhjenee 3-4 päivässä laskennallisesti tuolla vuotovirralla.

Leave a comment:

• mika 82
    replied
    Olen nyt pariin kertaan mittaillut virran kulutusta. Ovet kiinni ja lukossa, takalasista vilkuilin mittaria. Kerran näytti vartti ajon jälkeen 0.48A. Sitten yön yli seisonut auto näytti 0,20A ainakin parin tunnin ajan. Ja tänään 3-4 tuntia oli mittari mittaamassa ja 0,08A. Jännite oli 12.28V, eli ei aivan täydessä latingissa. Akku taisi olla varta silver 100Ah, 2017 uusittu.

Ja nyt kyllä on startannut ihan pirteästi ainakin viikon verran. Lämpötilatkin kyllä ollut plussan puolella koko ajan.

Voi olla, että on vain luulosairautta uuden auton kanssa, 2 viikkoa nyt ollut minulla. En nyt ehkä asialle ala mitään tekemään, lähinnä tarkkailen tilannetta ja katsotaan aiheuttaako toimenpiteitä.

Leave a comment:

• Baas 009
    replied
    Jos keksit että mistä johtuu, kerro toki. Mulla ei samanlaista autoa enää ole mutta tappelin saman asian kanssa. Enkä keksinyt vaikka vähän oikein yritinkin. (Toivottavasti et tappele saman auton kanssa )

On muuten rasittava vaiva kun ilmenee täysin satunnaisesti.

Tässä mun kyselyt aiheesta https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=384475

Leave a comment:

• mika 82
    replied
    Viikko sitten ostin otsikon mukaisen auton ja toisinaan startatessa hieman laiskasti pyörittää, käyntiin on kyllä lähtenyt. Takaluukku auki mittasin virtoja kaapelista, 4A meni aluksi, sitten tippui yhteen, jossa oli vielä 5 minuutin jälkeen. Pitää paremmalla ajalla mittailla, jos koko ajan menee tuo 1A niin tyhjeneehän se akku.

Ps. Tuollainen mittari tuli jouluksi ja on kyllä näppärä laite, eikä hinnan kiroissa.

Leave a comment:

• DerMeister
    replied
    vanha topic mutta aihe sama mitä mulla.
    akku siis tyhjenee n. 12 tunnissa, siilen vaihdoin jo aiemmin mutta siitä ei apua ollut.
    Nyt sulakkeita tutkiessa huomasin että auto ei jää lepotilaan. Vartin jälkeen kyllä hanskalokeron valo sammuu ja ilmastoinnin paneelista hyrrä lopettaa pyörimisen, mutta n. 10-20sek päästä molemmat alkaa taas toimimaan ja tätä seilaamista jatkuu noin minuutin välein.

Aikansa sulakkeita koplatessa ampperimittarilla huomasin että irroittamalla sulakkeen 24 hanslalokerosta (F24 = 5A, Instrument cluster, Shifting gate illumination, Tyre pressure control system) auto vihdoin menee lepotilaan.
    mun auto on manuaali ja mitään rengaspainevalvontaa ei tietääkseni ole. Eli viaksi jää ainoastaan mittaristo?. Onko kellään muulla ollut vastaavaa vikaa? En ainakaam nopeella googlettelulla löytänyt suomesta ta ulkomailta.
    Amppeerimittarilla f24 katsoessa oli virran kulutus 0.23A ja satunnaisesti tipahti 0.03A

Edit: ruuvasin vielä mittariston irti ja taas ovet kiinni vartiksi sulake paikallaan, ja nyt auto tosissaan jäi lepotilaan! Eli mittaristossa ilmeisesti vika? Vai voiko se olla välikätenä jollekin vialle? Ainakin autoon on vaihdettu andrive 3 soitn, 16:9 navin tilalle..

Mites km lukema jos käytetyn mittariston vaihtaa..?
    Last edited by DerMeister; 14-12-2015, 22:49.

Leave a comment:

• Zuuzo
    replied
    Originally posted by Storoo View Post
    Mulla oli täysin sama ongelma, vaihdoin akun ja pröblem solved
    eipä auttanu mulla
    no eipä oo mitään uutta että mulla olis jotain mysteerivikoja
    pitänee jatkaa vaan vian ettimistä :think

Leave a comment:

• Storoo
    replied
    Originally posted by Zuuzo View Post
    täähän näyttäis olevan aika yleinen ongelma, omassa e39 530d touringissa oon saanu viime kuukausina tapella jatkuvien akku ongelmien kanssa.
    ei vaan tunnu mitään järkevää selitystä löytyvän.
    välillä kestää viikkoja virrat ja joskus toinen kerta riittää kun ajaa auton parkkiin ja on poissa ehkä 10 minuuttia niin ei auto lähde enää käyntiin.
    Mulla oli täysin sama ongelma, vaihdoin akun ja pröblem solved

Leave a comment:

• Zuuzo
    replied
    täähän näyttäis olevan aika yleinen ongelma, omassa e39 530d touringissa oon saanu viime kuukausina tapella jatkuvien akku ongelmien kanssa.
    ei vaan tunnu mitään järkevää selitystä löytyvän.
    välillä kestää viikkoja virrat ja joskus toinen kerta riittää kun ajaa auton parkkiin ja on poissa ehkä 10 minuuttia niin ei auto lähde enää käyntiin.

Leave a comment:

• Hebbu ///M3
    replied
    luin tuossa että 0c akku nappaa 14,8a, -15c 3,7a, -25 n.2a, onko nuo sitten tunnissa, eli vissiin kannattas jotain lämmitystä akulle kehittää.

Leave a comment:

• Rale
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Niin vaan näillehän löytyy sulake siittä vierestä,eikö vaan
    Voi hyvin olla, on jo kymmen vuotta kulunut kun tuon releen vaihdoin, silloiseen kulkineeseen. En ole itse sitä sulaketta vaihtanut niin en muista mitä kaikkea siellä boxin sisällä on. Kuitenkin sieltä virtaa kulkee sen verta, että tuo on tarkastamisen arvoinen paikka näissä akkujen pika purkauksissa.

Leave a comment:

• exautisti
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Kyllä näissä disukoissa on vielä tuo "pikahehkujen" rele jonka läpi taitaa jo reilust yli 100A mennä. Myös tarkistuksen arvoinen paikka.
    Niin vaan näillehän löytyy sulake siittä vierestä,eikö vaan

Leave a comment:

• Rale
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Sen enempi asiaa tutkimatta vois kuvitella,että jos syö akkua vielä 200a sulakkeen irroituksen jälkeen ja vain startti ja laturi on tällöin jännitteellisiä,niin ota vaikka startilta piuha irti ja mittaa virrankulutus ja jne.jne
    Kyllä näissä disukoissa on vielä tuo "pikahehkujen" rele jonka läpi taitaa jo reilust yli 100A mennä. Myös tarkistuksen arvoinen paikka.
    Last edited by Rale; 05-07-2012, 00:59.

Leave a comment:

• Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi?

Onhan tuota konelehissä suositeltu mutta normaali akkuihin. Oli tuossa coupessa joskus lämpömittari akun vieressä ja eristeet päällä, nii olikohan 6c lämpesi akku ajon aikana, mutten muista yhtään ulkolämpötilaa, lunta maassa reilusti kuitennii. Kai se ottaa ees vähän paremmin virtaa jos vaikka akku on -22c vs -30c, kun tuo pirssi saattaa seistä useemman päivän, nii oishan se patteri hyvä olla mahollisimman täysi. Oli tuossa e39 kaks akkua lopputalven ja lämmitin akku oli halvin mahollinen ja eristettynä vararataskotelossa, nii keljuilematta meni. Boschilla kai on tulossa akku missä on lämpövastukset tai jotku sisässä niin semmoseen tuo eristys ois passeli jos pysyis akku vaikka +5c päivittäisellä käytöllä.

Leave a comment:

Working...
X