Originally posted by Hebbu ///M3
View Post
E39 530d akku yön aikana tyhjäksi
Collapse
X
-
Tarviiko jos tuommosen agm akun eristää vaikka superlonilla, siihen viritellä joku huohotus, kun tuossa akun kyljessä lukee ettei akku koskaan päästä mitään höyryjä, mutta netistä luin että se kuumuu latautuessaan tai sinneppäin. Onhan nuo akut moottoritilassakin kuumassa, mutta tekeekö kortsu päällä vaikka räjähysvaaran? Akku on 528:ssa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostBenton on joku kiinalainen CTEKin klooni? Onkohan se oikeasti toimiva laite joka lataa ilmoitetulla virralla vai sellainen vähän sinnepäin?
Ei isompi laturi välttämättä auta jos auto (akku) on ulkona pakkasessa.
Eipä muuten missään tainnu olla tietoa siitä, paljonko tuo maksimissaan lataa.
exautistin sanoja mukaillen, jos kaikki sulakkeet on irti ja akku tyhjenee vieläkin (mittari välissä?) niin laturilta tai startilta piuha irti, ja sitte vielä toisinpäin, toisesta luulis viimeistään loppuvan.
Leave a comment:
-
-
Sen enempi asiaa tutkimatta vois kuvitella,että jos syö akkua vielä 200a sulakkeen irroituksen jälkeen ja vain startti ja laturi on tällöin jännitteellisiä,niin ota vaikka startilta piuha irti ja mittaa virrankulutus ja jne.jne
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostOlisit nyt hiukan lukenut mitä olen kirjoittanut. Sulakkeiden takana tyhjentäjä ei ole. Ilmastoinnin flekti oli joskus liitin auki ja akku tyhjentyi silti - siitäkin kirjoitin.
Tosin, jos johtopäätöksesi sulakkeista pitää paikkansa niin ammattiliike osaa varmaan diagnosoida ja korjata vian, kun olet rajannut vian noin hyvin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SwampHog View PostJotenkin tuntui ettei Bentonin BX1 jaksanut kovimmilla pakkasilla ladata akkua täyteen yön aikana vaikka valo täyttä akkua näyttikin.
Lienee investoitava ensitalveksi tuo Benton BX-2, luulisi 7A latauksen riittävän akun täyttämiseen puolet pienemmässä ajassa.
Ei isompi laturi välttämättä auta jos auto (akku) on ulkona pakkasessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by merbau View PostNo tätähän on puitu vaikka kuinka pitkään täällä, ja tällä menolla homma jatkuu taas pakkasten koittaessa. Virtamittaria akulle ja sulakkeita napsimaan pois yksi kerrallaan, niin pitäisi alkaa selvitä.
Jos nyt sitten lotota pitää, niin laitan jonkin verran rahaa ilmastoinnin flektille (pusher fan).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostOlisi se hienoa tietää varmaksi ennen kuin rupeaa vaihtamaan.
Jos nyt sitten lotota pitää, niin laitan jonkin verran rahaa ilmastoinnin flektille (pusher fan).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postsitten se on startti tai laturi.
Leave a comment:
-
-
^ Sama homma täällä edelleen. Joku syö akkua - vielä paskamainen homma kun se ei ole minkään sulakkeen takana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SwampHog View PostSamaa ongelmaa täälläkin.
Viimekesänä aloin ihmettelemään, että miten voi auto lähteä vaikeasti muutaman päivän seisomisen jälkeen käyntiin.
Noh loppukesästä ostin uuden 100A Sjnajderin Motonetistä vanhan Bannerin tilalle, mutta eihän se ongelma siihen loppunut, sama peli jatkui..
Muuan viikko sitten vaihdoin siilin jonka tilasin Schmiedmannilta. Ei vaikutusta.
Sitten satuin katteleen autoa räntäsateessa kun kävin röökillä ja huomasin nuo lasinpesurit. Räntäsateessa auto loskan peitossa, mutta pesurien kohdalta 10cm alalta konepelti ihan sulana.
Johdot irti pesureista ja ongelma loppu kun seinään
Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.
Aikani tuumailtuani, vaihdoin auton mukana tulleen NAVI -yksikön ja se tuntui auttavan tuohon akun purkautumiseen huomattavasti.
Ihmettelinkin miksi auton mukana tuli 2 kpl naveja..
Luin foorumilta, että Navin sinisen liittimen irroittamalla voi tuota virrankulutusta hillitä jos epäilee navin syövän akun tyhjäksi.
Nyt tuntuu, että jos on pari viikkoa pätkä -ajoa, niin auto tuntuu lähtevän vähän laiskasti käyntiin.
Vielä en ole ehtinyt mittailla sulakkeista hävikkiä auton ollessa lepotilassa, mutta enstalvi varmaan paljastaa pitääkö tuotä jokaöistä lataamista jatkaa kuten viimetalvena
Jotenkin tuntui ettei Bentonin BX1 jaksanut kovimmilla pakkasilla ladata akkua täyteen yön aikana vaikka valo täyttä akkua näyttikin.
Lienee investoitava ensitalveksi tuo Benton BX-2, luulisi 7A latauksen riittävän akun täyttämiseen puolet pienemmässä ajassa.
Leave a comment:
-
-
^
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Eli kyseisen illan tapahtumat meni seuraavanlaisesti:
Töistä tullessani jätin auton tohon -> rupesi satamaan lunta -> huomasin jälleen kaksi sulanutta kohtaa tuulilasissa. Tässä kohtaa asia ehkä ok, mutta kun illemmalla monen tunnin jälkeen kun kone oli jo jäähtynyt oli lasiin tullut nuo uudet kohdat ylemmäs lasia. Aamulla kaikki sivulasit olivat sulaneita lumesta, jotka vielä edellisenä iltana olivat koneen jäähtymisen jälkeen lumessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostOmassa tapauksessa taitaa sittenkin koko webasto olla täysin syytön koko asiaan. Eilen illalla sanoin, että tuulilasiin oli ilmestynyt sulaneita kohtia, nyt niitä oli enemmän + kaikki sivulasit oli täysin sulaneita.
Leave a comment:
-
-
Siili vaihdettu.
Nyt on siis selvää, että akun tyhjensi puhaltimet kun auto oli lepotilassa. Edelleenkään en tajua mistä "se" sai lämmintä ilmaa sulattaakseen lasit. Jos siis minun tapauksessani edes tuossa siilessä oli vika.
Leave a comment:
-
Leave a comment: