memebuy23buy

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Tarviiko jos tuommosen agm akun eristää vaikka superlonilla
    Miksi?

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Tarviiko jos tuommosen agm akun eristää vaikka superlonilla, siihen viritellä joku huohotus, kun tuossa akun kyljessä lukee ettei akku koskaan päästä mitään höyryjä, mutta netistä luin että se kuumuu latautuessaan tai sinneppäin. Onhan nuo akut moottoritilassakin kuumassa, mutta tekeekö kortsu päällä vaikka räjähysvaaran? Akku on 528:ssa

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Benton on joku kiinalainen CTEKin klooni? Onkohan se oikeasti toimiva laite joka lataa ilmoitetulla virralla vai sellainen vähän sinnepäin?
    Ei isompi laturi välttämättä auta jos auto (akku) on ulkona pakkasessa.
    Tulis mieleen, että oisko se Defan joku smartcharger hyvä vaihtoehto? :think

    Eipä muuten missään tainnu olla tietoa siitä, paljonko tuo maksimissaan lataa.

    exautistin sanoja mukaillen, jos kaikki sulakkeet on irti ja akku tyhjenee vieläkin (mittari välissä?) niin laturilta tai startilta piuha irti, ja sitte vielä toisinpäin, toisesta luulis viimeistään loppuvan.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Sen enempi asiaa tutkimatta vois kuvitella,että jos syö akkua vielä 200a sulakkeen irroituksen jälkeen ja vain startti ja laturi on tällöin jännitteellisiä,niin ota vaikka startilta piuha irti ja mittaa virrankulutus ja jne.jne

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Olisit nyt hiukan lukenut mitä olen kirjoittanut. Sulakkeiden takana tyhjentäjä ei ole. Ilmastoinnin flekti oli joskus liitin auki ja akku tyhjentyi silti - siitäkin kirjoitin.
    Hain söörtsillä tästä threadista, mutta ei pompannut se flekti silmään.

    Tosin, jos johtopäätöksesi sulakkeista pitää paikkansa niin ammattiliike osaa varmaan diagnosoida ja korjata vian, kun olet rajannut vian noin hyvin.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by SwampHog View Post
    Jotenkin tuntui ettei Bentonin BX1 jaksanut kovimmilla pakkasilla ladata akkua täyteen yön aikana vaikka valo täyttä akkua näyttikin.

    Lienee investoitava ensitalveksi tuo Benton BX-2, luulisi 7A latauksen riittävän akun täyttämiseen puolet pienemmässä ajassa.
    Benton on joku kiinalainen CTEKin klooni? Onkohan se oikeasti toimiva laite joka lataa ilmoitetulla virralla vai sellainen vähän sinnepäin?
    Ei isompi laturi välttämättä auta jos auto (akku) on ulkona pakkasessa.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by merbau View Post
    No tätähän on puitu vaikka kuinka pitkään täällä, ja tällä menolla homma jatkuu taas pakkasten koittaessa. Virtamittaria akulle ja sulakkeita napsimaan pois yksi kerrallaan, niin pitäisi alkaa selvitä.

    Jos nyt sitten lotota pitää, niin laitan jonkin verran rahaa ilmastoinnin flektille (pusher fan).
    Olisit nyt hiukan lukenut mitä olen kirjoittanut. Sulakkeiden takana tyhjentäjä ei ole. Ilmastoinnin flekti oli joskus liitin auki ja akku tyhjentyi silti - siitäkin kirjoitin.

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Olisi se hienoa tietää varmaksi ennen kuin rupeaa vaihtamaan.
    No tätähän on puitu vaikka kuinka pitkään täällä, ja tällä menolla homma jatkuu taas pakkasten koittaessa. Virtamittaria akulle ja sulakkeita napsimaan pois yksi kerrallaan, niin pitäisi alkaa selvitä.

    Jos nyt sitten lotota pitää, niin laitan jonkin verran rahaa ilmastoinnin flektille (pusher fan).

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    sitten se on startti tai laturi.
    Olisi se hienoa tietää varmaksi ennen kuin rupeaa vaihtamaan.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    ^ Sama homma täällä edelleen. Joku syö akkua - vielä paskamainen homma kun se ei ole minkään sulakkeen takana.
    sitten se on startti tai laturi.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    ^ Sama homma täällä edelleen. Joku syö akkua - vielä paskamainen homma kun se ei ole minkään sulakkeen takana.

    Leave a comment:


  • SwampHog
    replied
    Originally posted by SwampHog View Post
    Samaa ongelmaa täälläkin.

    Viimekesänä aloin ihmettelemään, että miten voi auto lähteä vaikeasti muutaman päivän seisomisen jälkeen käyntiin.

    Noh loppukesästä ostin uuden 100A Sjnajderin Motonetistä vanhan Bannerin tilalle, mutta eihän se ongelma siihen loppunut, sama peli jatkui..

    Muuan viikko sitten vaihdoin siilin jonka tilasin Schmiedmannilta. Ei vaikutusta.

    Sitten satuin katteleen autoa räntäsateessa kun kävin röökillä ja huomasin nuo lasinpesurit. Räntäsateessa auto loskan peitossa, mutta pesurien kohdalta 10cm alalta konepelti ihan sulana.
    Johdot irti pesureista ja ongelma loppu kun seinään

    Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
    Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.
    Paskat tuo ongelma poistunut pissapojan pesureitten johtojen irrottamisella.

    Aikani tuumailtuani, vaihdoin auton mukana tulleen NAVI -yksikön ja se tuntui auttavan tuohon akun purkautumiseen huomattavasti.
    Ihmettelinkin miksi auton mukana tuli 2 kpl naveja..
    Luin foorumilta, että Navin sinisen liittimen irroittamalla voi tuota virrankulutusta hillitä jos epäilee navin syövän akun tyhjäksi.

    Nyt tuntuu, että jos on pari viikkoa pätkä -ajoa, niin auto tuntuu lähtevän vähän laiskasti käyntiin.
    Vielä en ole ehtinyt mittailla sulakkeista hävikkiä auton ollessa lepotilassa, mutta enstalvi varmaan paljastaa pitääkö tuotä jokaöistä lataamista jatkaa kuten viimetalvena

    Jotenkin tuntui ettei Bentonin BX1 jaksanut kovimmilla pakkasilla ladata akkua täyteen yön aikana vaikka valo täyttä akkua näyttikin.

    Lienee investoitava ensitalveksi tuo Benton BX-2, luulisi 7A latauksen riittävän akun täyttämiseen puolet pienemmässä ajassa.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    ^

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Eli kyseisen illan tapahtumat meni seuraavanlaisesti:

    Töistä tullessani jätin auton tohon -> rupesi satamaan lunta -> huomasin jälleen kaksi sulanutta kohtaa tuulilasissa. Tässä kohtaa asia ehkä ok, mutta kun illemmalla monen tunnin jälkeen kun kone oli jo jäähtynyt oli lasiin tullut nuo uudet kohdat ylemmäs lasia. Aamulla kaikki sivulasit olivat sulaneita lumesta, jotka vielä edellisenä iltana olivat koneen jäähtymisen jälkeen lumessa.

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Omassa tapauksessa taitaa sittenkin koko webasto olla täysin syytön koko asiaan. Eilen illalla sanoin, että tuulilasiin oli ilmestynyt sulaneita kohtia, nyt niitä oli enemmän + kaikki sivulasit oli täysin sulaneita.



    Noi kaksi länttiä tuulilasin alareunassa on itselläkin usein sulana pitkään. Varmaankin ihan normaalia. Ja jos esimerkiksi aamulla katsoo että tuulilasissa on lumettomat läntit niin ei se tarkoita että sitä lämmintä ilmaa sieltä edelleen tulisi. Sehän riittää, että illalla kun lumi on tullut niin on ollut tallella lämpöä ja läntit ovat muodostuneet. Ilman uutta lumisadetta läntithän ovat siinä vaikka 2 viikkoa sitten.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Siili vaihdettu.

    Nyt on siis selvää, että akun tyhjensi puhaltimet kun auto oli lepotilassa. Edelleenkään en tajua mistä "se" sai lämmintä ilmaa sulattaakseen lasit. Jos siis minun tapauksessani edes tuossa siilessä oli vika.

    Leave a comment:

Working...
X