Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webastosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lahopää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 132
    • haapajärvi

    #46
    Originally posted by E.K. View Post
    Ja org.webathan on yleensä tarkoitettu ainoastaan ajon aikana käytettäväksi näissä, tosin nythän kysyttiin jälkiruoka webasta mut kai sekin osaa lopettaa ajoissa lämmittämisen..

    Siis eiköhän ne ole samanlaisia toiminnaltaan jäkiruoka ja oem weba.
    Korjatkaa jos olen väärässä.

    Comment

    • TMW
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 145
      • Kempele

      #47
      Kyllä se originaali webasto tosiaan tippuu päältä ulkolämpötilan ja akkujännitteen funktiona. -25 ja toimii, -34 ei lämmitä kuin 1 min ja sammuu. Hehkut varmaan rikki kun ei lähde tulille...edes -28;ssa.
      Iskin vara-akun rinnalle ja Fluken mittaamaan. Ulkona -31 alussa akkujännite 14.3 v...webasto tulille jännite laski 12.10V:iin, nousi 12.22V:iin kun pöhinä kunnolla päällä. 15 minuutin jälkeen jännite 12.08V...webasto seis. Työ auto käyntiin kaapelit 39:n akun rinnalle, kokoajan jännite yli 14v ja webasto kukkui komeasti puoli tuntia ja sitten kuin palmun alta. Kesällä vastushuijaus viritys kehiin.
      -Teijo

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        #48
        Originally posted by TMW View Post
        Kyllä se originaali webasto tosiaan tippuu päältä ulkolämpötilan ja akkujännitteen funktiona. -25 ja toimii, -34 ei lämmitä kuin 1 min ja sammuu. Hehkut varmaan rikki kun ei lähde tulille...edes -28;ssa.
        Iskin vara-akun rinnalle ja Fluken mittaamaan. Ulkona -31 alussa akkujännite 14.3 v...webasto tulille jännite laski 12.10V:iin, nousi 12.22V:iin kun pöhinä kunnolla päällä. 15 minuutin jälkeen jännite 12.08V...webasto seis. Työ auto käyntiin kaapelit 39:n akun rinnalle, kokoajan jännite yli 14v ja webasto kukkui komeasti puoli tuntia ja sitten kuin palmun alta. Kesällä vastushuijaus viritys kehiin.
        -Teijo

        itellä oli samahomma, eli johtuu vaan kylmyydestä. kokeilin tuossa viime yönä että laitoin lämpöpuhaltimen takakonttiin puhaltamaan ja ulkona oli pakkasta n. -30 astetta. hyvin pöhisi webasto kun autoa menin kattomaan.

        ilman lämpöpuhallinta ei toivoakaan että webasto pysyis -30pakkasella päällä sen 30min.
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • asennusseppä
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 1
          • tupos

          #49
          oisko oulun seudulla webasto asiantuntijaa?

          Comment

          • miccou
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 488
            • Iisalmi

            #50
            Originally posted by Tiku View Post
            Noista akuista on kyllä niin paljon eri mielipiteitä. Yksi ikänsä akkuja myynyt ja autoja korjannut kaveri sanoi, että akun vaihdolla webaston jänniteongelma ei välttämättä korjaannu, sillä pakkanen syö hänen mukaansa minkä tahansa akun jännitettä. Toisaalta noita agm-akkuja kehutaan kyllä runsaasti, että en tiedä pitäisikö tuokin vielä kokeilla. Asensin eilen säteilylämmittimen vähän niin kuin varajärjestelmäksi, ja auto lähti melko mukavasti käyntiin 35 asteen pakkasesta tänä aamuna. Tosin ennätti se melko pitkään siinä roikan päässä ollakin.
            Ei ainakaan Sznajderin AGM akku toimi. Tänä aamuna -28C, webasto kävi sen 1-2 min ja sammui. Auto jaksoi kyllä startata mutta eipä tuo lähtenyt käyntiin (kaikki hehkut uusittu syksyllä). Ostin tuon AGM akun viime lokakuussa ja viikko sitten kävin testauttamassa akun motonetissä -> niiden testeri väitti että akku on ok.

            Väitti vielä Motonetin myyjä, että Boschin ja Sznajderin palautusprosentti/takuuvaihtoprosentti on samaa luokkaa, kun aloin kyselemään josko vaihdettas akku tuohon Boschilaiseen.

            Olen mitannut autosta latausjännitteen (~14,2V) ja lepotilan virrankulutuksen (~40mA) ja ne on kunnossa. Eli tuo AGM akku ei jostain syystä jaksa pitää sitä jännitettä tarpeeksi korkealla kun pakkasta on yli 20 astetta, sen alle kyllä on jaksanut webastokin pyöriä ihan 30 minuuttia.

            Eikai tuossa muu auto kun pitää laittaa Ctek kiinni ensi yöksi että jaksaa webasto pyöriä. Ja ensi talvea varten pitää varmaan asennella säteilylämmitin + Defan akkulaturi kiinteästi...
            Last edited by miccou; 09-02-2012, 13:05.
            VW Passat 1.8t -04


            X1 20Da X-Drive -13
            E39 530Da Touring -01
            E39 525iA Touring -01
            E46 325iA Sedan -01
            E46 320D Touring -00
            Audi A3 1.9TDI -01
            VW Multivan 2.5 TDI -05

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 837
              • Espoo

              #51
              Mulla aiheutti ongelmaa webaston liittimen luona hapertunut +12V syöttö. Liitin oli aivan puhdas, mutta tarkemmalla tutkailulla johdin lähes poikki n.4cm päässä liittimestä. LÄmpimässä hallissa pelas ok, mutta kun mentiin pakkasen puolelle akulta mitattuna napajännite oli 12,4v ja samalla weban liittimeltä tipahti saman tien luokkaa 10,8V. Vaihdoin uudet piuhat ja jännite ei enää tipahtanut. On rokannut hyvin nyt kovemmillakin pakkasilla.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • lahopää
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 132
                • haapajärvi

                #52
                Jahas, sanotaanko näin että kunnon pajat löytyy näköjään pohjosen suunnalta. Sercap sai weban aivot toimimaan aivan oikein, suuri kiitos heille..

                Vieläkös muuten toi elektromekan kaveri on hengissä ku menee aina vastaajaan ku yrittää soitella?
                Last edited by lahopää; 16-02-2012, 21:45.

                Comment

                • lahopää
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 132
                  • haapajärvi

                  #53
                  Toimiikos tommonen väyläohjattu webasto ihan jollain tarvike vesipumpulla vai vaatiiko se aidon ja alkuperäisen pumpun, Ja jos toimii nii onko sillä asennus paikalla merkitystä et onko sen pakko olla siinä webaston likellä?

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #54
                    Originally posted by lahopää View Post
                    Toimiikos tommonen väyläohjattu webasto ihan jollain tarvike vesipumpulla vai vaatiiko se aidon ja alkuperäisen pumpun, Ja jos toimii nii onko sillä asennus paikalla merkitystä et onko sen pakko olla siinä webaston likellä?
                    Ei tarvi olla alkuperäinen,eikä asennus paikalla ole väliä,kunhan vesi kiertää.
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • ///THe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 837
                      • Espoo

                      #55
                      Originally posted by lahopää View Post
                      Toimiikos tommonen väyläohjattu webasto ihan jollain tarvike vesipumpulla vai vaatiiko se aidon ja alkuperäisen pumpun, Ja jos toimii nii onko sillä asennus paikalla merkitystä et onko sen pakko olla siinä webaston likellä?
                      Asennus onnistuu helposti esim. Motonetistä noin 50€ hintaan löytyvällä mersuun (muistaakseni mersuun vai olikohan volvoon) tarkoitetulla boschin kiertovesipumpulla. Alkuperäisestä pumpusta käyttää kannen pois ja ottaa siipipyörän veks, niin ei vastusta virtausta (näin ei tarvi modata letkuja pyöräkotelossa). Uuden pumpun asenus onnistuu helposti ja "näkymättömästi" vasemmanpuoleisen raitisilmasuodatinkotelon alle. Sieltä weballe menevä letku poikki ja uusi pumppu väliin. Katkaisee letkun vielä siitä kulman molemmin puolin niin uusi pumppu menee heittämällä väliin. Lisäksi tieten tarvii jatkaa webalta virtapiuhat uudelle pumpulle.
                      X5 F15 ///Msport
                      CRX 2gen +25psi

                      Comment

                      • lahopää
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 132
                        • haapajärvi

                        #56
                        Sinne raitisilmasuotimen alle arvelinkin piilottaa pumpun, siivet on jo otettu vanhasta pumpusta pois ku pudotin sen lattialle nii halkihan ne siivet meni.
                        Nooh onneks se pumppu oli rikki niin ei itketä nii paljoo..

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #57
                          siihen motonetin pumppuun käy orkkiksen letkulähtö,jonka jälkeen se menee orkkis paikkaan suht. hyvin.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • ///THe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 837
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by exautisti View Post
                            siihen motonetin pumppuun käy orkkiksen letkulähtö,jonka jälkeen se menee orkkis paikkaan suht. hyvin.
                            Ei käy tuohon Boschin pumppuun mitä mä mainostin. Ainakin tuossa Espoon Motonetilla kaivoivat kolme eri pumppua hyllystä. Joku melkein satkun hintanen "merkitön" näytti eniten samalta alkuperäisen kanssa (letkulähtö siis väärä, mutta kansi olisi luultavasti onnistunut vaihtaa ja lisäksi korkea virtaliitin toisessa päädyssä). Päätin luottaa tuohon merkkipumppuun.
                            X5 F15 ///Msport
                            CRX 2gen +25psi

                            Comment

                            • jp_olli
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 101
                              • Kalajoki

                              #59
                              Originally posted by lahopää View Post
                              Jahas, sanotaanko näin että kunnon pajat löytyy näköjään pohjosen suunnalta. Sercap sai weban aivot toimimaan aivan oikein, suuri kiitos heille..

                              Vieläkös muuten toi elektromekan kaveri on hengissä ku menee aina vastaajaan ku yrittää soitella?
                              Hyvä, että toimii.

                              Elektromeka / WSE1 on nykyisin korjaamopäällikkönä toisessa firmassa, kertonee itse lisää kunhan ehtii.
                              Autoelektroniikan huoltoa
                              Teho-optimointeja
                              Varaosia pikselikorjauksiin
                              www.sercap.fi
                              044-0760422

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎