Tuosta ensiapua johtoihin, ei tarvi latailla mitään, mutta on vissiin saksittu versio, eli kaikkea ei ehkä löydykkään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vilkku ym. sähköongelmaa. KORJATTU!
Collapse
X
-
Originally posted by Rocla View PostTuosta ensiapua johtoihin, ei tarvi latailla mitään, mutta on vissiin saksittu versio, eli kaikkea ei ehkä löydykkään.
http://wds.spaghetticoder.org/
Tuossa kait se kuva on http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...1724.svg?m=e39
Eli korimoduuliin tulee p-väylä kuskin sekä vänkärin oven ovimoduuleilta. Onko se siis yks ainut johto? Väriksi on ilmeistesti ilmoitettu tuo BL/RT? Eli minkä värinen se suomeksi on?
Kulkeeko se kaikki tieto mitä oven pitää tehdä nyt tuon väylän kautta? Eli keskuslukko,sähkölasit,peilien säädöt?
Saatan toki olla aivan hakoteilläkin
Tuon kuvan "liitin" x10134 on ilmeisesti se liitinrima missä nuo kaikki yhdistyy?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Juu x10134 on p-väylän liitosrima, näet sen myös kun klikkaat siitä sen liitoksen nimen kohdalta, sieltä aukeaa vähän tapauksesta riippuen yleensä kuva missä sijaitsee kuva sekä kaavio.
Kuskin oven ovimoduuli saa sähkönsä sulakkeen nr. 29 kautta joten se kannattaa tarkistaa.
Tuossa vielä tarkemmat pinnidatat liitinkohtaisesti ovimoduulista:
EDIT: Ovimoduuli on siis sama asia kuin kuskin oven ikkunakatkaisijapaneeli. Se on helppo kammeta ulos ja mitata esim virransyöttö ykköspinniin suoraan maadotuspinniä (2) vasten jne.
Last edited by Supa; 11-01-2012, 21:37.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJuu x10134 on p-väylän liitosrima, näet sen myös kun klikkaat siitä sen liitoksen nimen kohdalta, sieltä aukeaa vähän tapauksesta riippuen yleensä kuva missä sijaitsee kuva sekä kaavio.
Kuskin oven ovimoduuli saa sähkönsä sulakkeen nr. 29 kautta joten se kannattaa tarkistaa.
Tuossa vielä tarkemmat pinnidatat liitinkohtaisesti ovimoduulista:
EDIT: Ovimoduuli on siis sama asia kuin kuskin oven ikkunakatkaisijapaneeli. Se on helppo kammeta ulos ja mitata esim virransyöttö ykköspinniin suoraan maadotuspinniä (2) vasten jne.
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E39_EA23A.htmTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostJeps..... Mut kait sinne virtaa tulee kun kuitenkin kuskinoven lasi ja peili toimii normaalisti... se tieto ei vaan jotenki nyt kulje oveen/ovesta ulos. Niin minkä värinen on tuo BL/RT? ja kulkeeko se tieto siis just tuon kautta?
Helpoin tosiaan mitata kun ottaa ovimoduulin irti. Hassua että tossa kuvassa missä on kuvattu ovimoduuli on väriksi merkattu BR/RT, muualla tuo BL/RT, no samapa tuo- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAa, ok. En muistanut taas mikä oli alunperin ongelma, BL/RT on sini/punanen.
Helpoin tosiaan mitata kun ottaa ovimoduulin irti. Hassua että tossa kuvassa missä on kuvattu ovimoduuli on väriksi merkattu BR/RT, muualla tuo BL/RT, no samapa tuoPitää huomenna koittaa joutaa mittailemaan ja ilmoitella tuloksia.
Niin tuo on nyt se piuha mitä pitkin menee komennot mitä peilin/sähkölasin/keskuslukon pitää tehdä??Last edited by Miku; 11-01-2012, 21:53.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Kylläpä kyllä. Semmonen päivä se, Kaikki toimii nyt hienosti
Eli juurikin tuo p-väylä (sinipunainen johto) oli murtunut tuon kuskinoven haitarikumin kohdilta. Uusin liittimen päästä noin 20cm pätkän johtoa kolvaamalla ja homma toimii.
Tuossa katkinaisessa pätkässä ei näy mitään merkkejä murtumisesta mutta ilmeisesti sisältä säikeeet poikki kun ei mittaamalla ole yhteyttä.
Kiitoksia kaikille jeesanneille!TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Täällä kans mystistä valoswhowta 12/2003 e39 touringissa > välillä jää toisen puolen pitkä ja sivuvilkku päälle, nollautui itsekseen kun boksi oli yön pöydällä.
Tässä mallissa on LCM IV B mit auto LWR ja FETtejä ei boksissa ole enää.
Nyt teki uuden tempun ja valot vilkutteli hetken miten sattuu, ajovaloja päälle/ pois ja hätävilkkuja himmeästi ym hauskaa.
Liekö sattumaa mutta kolautin mittaristoa ja show loppui...?
...Oli sattumaa, näyttäisi kuin hetki käynnistyksen jälkeen osa mittariston virroista katkeaisi hetkeksi ja valot vilahtaa silloin, myös ilmajousituksen herja tulee näyttöön. (Taka-anturin johdot juuri korjattu ja toimii nyt oikein)
Ajotietokone pimenee ja valot sammuu ja syttyy uudelleen sekä jousitus herja tulee näyttöön. Jos autoa ei käynnistä > herjoja ei tule. Lataus mitattu > ok.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostTäällä kans mystistä valoswhowta 12/2003 e39 touringissa > välillä jää toisen puolen pitkä ja sivuvilkku päälle, nollautui itsekseen kun boksi oli yön pöydällä.
Tässä mallissa on LCM IV B mit auto LWR ja FETtejä ei boksissa ole enää.
Nyt teki uuden tempun ja valot vilkutteli hetken miten sattuu, ajovaloja päälle/ pois ja hätävilkkuja himmeästi ym hauskaa.
Liekö sattumaa mutta kolautin mittaristoa ja show loppui...?
...Oli sattumaa, näyttäisi kuin hetki käynnistyksen jälkeen osa mittariston virroista katkeaisi hetkeksi ja valot vilahtaa silloin, myös ilmajousituksen herja tulee näyttöön. (Taka-anturin johdot juuri korjattu ja toimii nyt oikein)
Ajotietokone pimenee ja valot sammuu ja syttyy uudelleen sekä jousitus herja tulee näyttöön. Jos autoa ei käynnistä > herjoja ei tule. Lataus mitattu > ok.Last edited by BreeZi; 23-08-2013, 20:48.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostJos et missään pääse lukemaan vikakoodeja, niin tule pyörähtämään täällä Keski-Suomen pääkaupungissa.
Itse epäilen mittaristoa tai tuota väylää/ johtoja syylliseksi.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostTosiaan, koodit luettu inpalla > ei mitään muuta asiaan liittyvää kuin mittaristossa koodi can väylästä lcm boksille ja moottorin lämpötieto heittelehtii kokoajan -48 ja todellisen välillä.
Itse epäilen mittaristoa tai tuota väylää/ johtoja syylliseksi.
invalid working area sporadic errore70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Morjesta
Reilut pari vuotta oon pärjänny tuon E39 Sedan -00 PreFaceliftin (High Instrument Cluster ja Hellan Xenonit) kans korjausoppaita yms. materiaalia ja tietysti tätäkin palstaa lukemalla. Mutta nyt tuli outo valovika myös mulle.
-LCM 3 (ei niitä suuria fettejä ja jäähdytyssiiliä tässäkään enää)
Inpalla luin vikakoodeiksi mittaristolta (muihin saman väylän moduuleihin en päässyt):
----------------------------------------
I bus
-Short Circuit to batt+
-Error present
-Sporadic error
-----------------------------------------
light module eeprom error
-Invalid working area
-Error present
-Sporadic error
-----------------------------------------
Ongelma on usein ilmennyt sateen jälkeen. Oireeana mm. MID (ja obc) pimenee, Check Control ei toimi, mittariston vilkut ei toimi mutta ulkovalot yleensä kylläkin. Ilman kuivuttua on kaikki ok taas, ollut. (Välillä tosin kaiken pelittäessä vilkut ovat jääneet vilkkumaan kun ovet on lyönyt lukkoon).
Mutta nyt alkaa jo etuvalot ja pitkät temppuilla ja ulkovilkutkaan ei tule aina mukaan. Autoon on vaihdettu aiemmalla omistajalla/autoliikkeessä uusi tuulilasi. Ja autossa lisäksi vielä kattoikkunakin. Eli mahdollisia vuotokohtia lienee ainakin nämä.
Valomoduulin irrotin jo mutta pisaraakaan en vettä löytänyt apukuskin maton alle yläreunasta kättä työntämällä vaikka samana aamuna oli satanut kovasti. Kick-paneeli - valomoduulin maastosta täysin kuiva myös. Ja kuten voitte arvata ei vettä (tai jäämiä) löytynyt valomoduulin liittimistä tai itse moduulin sisältäkään. Hanskalokeron sulakkeet mitattu toimiviksi.
Voisiko kuitenkin tulkita vikakoodeista, että jokin liitin/moduuli päästää virtaa (12V) väylän signaalia sotkemaan aina kun kosteus iskee. Se on mukava alkaa purkamaan autoa tietämättä mistä aloittais ees.
Vai oiskohan jotain testiä millä pääsis väylän eheyttä mittaan, eh (yleismittarilla)? Vai mikä olisi järkevin etenemistapa?
Comment
-
-
High mittaristolla olevassa autossa on erikseen I ja K-väylät. I-väylässä on kiinni viihdelaitteet, LCM ja PDC joten lähtisin ehkäpä takaluukun suunnalta liikenteeseen.
Uiko PDC moduuli vedessä tai onko naviyksikkö (jos autossa moinen) päässyt kastumaan.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tarkemmin viestisi luettua vika kyllä oltava jotenkin valomoduuliin liittyvä koska valojen ohjaus menee viikseltä suoraan sen kautta.
Toki väylän voisi irroittaa ja kokeilla toimiiko ulkovalot tällöin kuten kuuluukin. Jos toimii niin väylällä joku muu laite häiritsee valomoduulin toimintaa, mitä vähän kyllä epäilen.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment