memebuy23buy

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1845
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by janke View Post
    No nyt onneksi yksi bmw tietäjä kurkisti pellinalle ja totesi että tangot poikki ja samalla sain hyvät vaihto ohjeet..Kiitokset siitä Nyt vain tankojen hankinta ja kokeileen kuinka vaihto onnistuu.:think
    Vinkki jatkoa ajatellen:

    Tankojen vaihdon jälkeen kannattaa pitää huoli siitä, että polttimopidikkeen (lähi- ja kauko) tiivistysrengas ei tartu kiinni tai muuten ole erityisen tiukka umpion aukkoon. Laittaa hiukan silikonia tai vaseliinia tms. ainetta väliin. Näin polttimoita vaihtaessa riski tangon katkeamiseen pienenee.
    Last edited by Havis; 13-07-2012, 21:18.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Late69
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 65
      • RMK

      Originally posted by EPDM View Post
      Meillä ne ovat hyllytavaraa.

      vaihtamalla t5 polttimoita ledeiksi niin saa ja hieman piristetty rinkulta.

      http://www.epdtuning.com/polttimot-t...-c-31_100.html
      Mites tehokkaat noi on, mm. wateiltaan? Onko tietoo onko ne samaa luokkaa teholtaan ku noi ebayssa myytävät ledit? Otetaan ny esimerkiks vaik noi 5w ledit.

      Edit: hinta ainakin on murto-osa noista ebayn ledeistä.
      Edit2: ei ainakaan kuvissa näytä hirveen kirkkailta.
      Last edited by Late69; 13-07-2012, 21:17.

      Ex. E39 525i '00
      Lexus GS430 '00

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by Havis View Post
        Vinkki jatkoa ajatellen:

        Tankojen vaihdon jälkeen kannattaa pitää huoli siitä, että polttimopidikkeen (lähi- ja kauko) tiivistysrengas ei tartu kiinni tai muuten ole erityisen tiukka umpion aukkoon. Laittaa hiukan silikonia tai vaseliinia tms. ainetta väliin. Näin polttimoita vaihtaessa riski tangon katkeamiseen pienenee.
        Kiitos vinkistä
        Kuinkas, kun noi on ne helvetin vanhat xenonit, eli ballastit on sellaset mokelot, että mikähän sen polttimon malli on? Ne on niillä torxeilla kiinni. Hyvä vain tietää, etukäteen ,kun ei tiedä vanhatko polttimot on.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • miikka_
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 45
          • Tampere

          Mulla on yhdet ylimääräset koneistetut säätötangot jos joku haluaa varmasti kestävät laittaa umpioon.



          YV jos kiinnostaa
          E39 530d '01

          Comment

          • Late69
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 65
            • RMK

            Onkos kukaan asentanu noita CCFL-enkeleitä facelift-malliin?
            Tänään tuli paketti Englannista ja mietin et noi invertterit on varmaan aika välttämättömät laittaa vaikka onkin ihan omat lähdöt enkeleille? :think

            Ohjeet kun on mallia "kaikki autot" ja niissä opastettiin laittamaan piuhat kiinni samaan ajovalojen kanssa, joten niistä ei ollut yhtään apua.
            Paketissa oli myös jotain ihmeellisiä läpinäkyviä muovipalikoita mille en keksiny mitään järkevää käyttöä.

            Ex. E39 525i '00
            Lexus GS430 '00

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Onko joku asennellut menestyksekkäästi 50W xenoneita orkkis facelift xenoneiden tilalle? Lähinnä kiinnostaa minkä merkkiset sarjat on hinta/laatusuhteelta kärkipäätä ja miten paljon 50W polttimo kuumenee 35W verrattuna?

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4624
                • Lahti.

                Originally posted by sonikk View Post
                Onko joku asennellut menestyksekkäästi 50W xenoneita orkkis facelift xenoneiden tilalle? Lähinnä kiinnostaa minkä merkkiset sarjat on hinta/laatusuhteelta kärkipäätä ja miten paljon 50W polttimo kuumenee 35W verrattuna?
                Lähivaloihin minusta 50w on turha hankinta vaikka onkin 25% kirkaampi (3200lm vs 4000lm) pullonkaula varsinaiseen lopuliseen valotehoon on lähivalon projektorin pieni heijastinpinta. Kaukovaloihin sitten on toinen juttu, perinteinen heijastinpinta on riittävän paljon isompi joten lisävaloteho pääsee kunnolla esiin. Jos on diesel kyseessä niin rele(vastus) johtosarja on aika pakollinen.

                Lämpöongelmia ei ole. Toisin kun hehkupolttimossa missä 90% menee hukkaan lämpöön niin xenoneissa se on juuri toisinpäin. eli 90% tehosta menee valo energiaan.

                Eiks halvimmat ovat aina paremmat..:think
                Last edited by EPDM; 22-01-2014, 20:56.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • Moikkavaan
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 6
                  • Ylivieska

                  onko kellää kokemuksia näistä valoista? http://www.piritek.com/product_details.php?p=100
                  onko samanlaiset kun Hellan alkuperäiset facelift valot?
                  E61 535d LCI

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Moikkavaan View Post
                    onko kellää kokemuksia näistä valoista? http://www.piritek.com/product_details.php?p=100
                    onko samanlaiset kun Hellan alkuperäiset facelift valot?
                    Etäisesti muistuttaa facelift umpioita mutta laatu ja valoteho täyttä paskaa... Älä vaan laita noihin rahojasi, orkkis hellat saa n.400 eurolla.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • ADiJA
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2012
                      • 245
                      • Varkaus

                      Originally posted by miikka_ View Post
                      Mulla on yhdet ylimääräset koneistetut säätötangot jos joku haluaa varmasti kestävät laittaa umpioon.



                      YV jos kiinnostaa
                      Minkälainen homma vaihtaa ku toisesta umpiosta ois katkennu? :think
                      Ex:
                      Maxda 626 -99
                      Opel Astra GTC -05

                      NYT:
                      BMW e39 520i -01

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10114
                        • KVLA

                        Originally posted by ADiJA View Post
                        Minkälainen homma vaihtaa ku toisesta umpiosta ois katkennu? :think
                        Tuubista löytyy videoita.Saattaa olla tuolla ylempänä janken korjausvideoissakin...

                        Comment

                        • Ivl
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 216
                          • Oulunsalo

                          Originally posted by ADiJA View Post
                          Minkälainen homma vaihtaa ku toisesta umpiosta ois katkennu? :think




                          Tuossa ohjeet Faceliftiin.


                          T Jukka
                          Bmw X5 2011
                          Vw caddy 2019

                          Comment

                          • Macke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1134
                            • Porvoo

                            Ja sit kun on riittävän tuore peli mistä ne liimat ei pehmene, niin helpointa on laittaa millin paksu laikka kiinni ränkälään ja veistää pikku luukut toimenpidettä varten. Kiinni sitten kuumaliima / ms polymeeri massa / karlsons klister / you name it mömmöllä ja kovaa ajoa. Heitin itselleni vielä liimasaumojen päälle alumiiniteippivä snadisti niin ei pääse ainakaan tuota kautta vedet sisään umpioihin. Minkäänlaista extra rasitustahan niille luukuille ei muodostu että ei sen puolesta tartte olla maailman kovimmat liimaukset.

                            Kattelin jostain netin syövereistä ohjeistusta siihen että ne tangot vaihdetaan polttimoiden aukoista -> urheana umpio käteen ja näin se tehdään -> 15 min myöhemmin ränkäla handuun ja "huoltoluukut" auki...

                            Comment

                            • jaakala
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 40
                              • Lahti

                              Originally posted by EPDM View Post
                              Lähivaloihin minusta 50w on turha hankinta vaikka onkin 25% kirkaampi (3200lm vs 4000lm) pullonkaula varsinaiseen lopuliseen valotehoon on lähivalon projektorin pieni heijastinpinta. Kaukovaloihin sitten on toinen juttperinteinen heijastinpinta on riittävän paljon isompi joten lisävaloteho pääsee kunnolla esiin. Jos on diesel kyseessä niin rele(vastus) johtosarja on aika pakollinen.
                              Mikäs siinä että dieseliin toi relesarja on pakollinen? Mitä ongelmia ollut? Ittellä on ihan normi (ei edes canbus) 50w lennonit lyhkäsissä orggisten tilalla enkä oo huomannu mitään ongelmia, ja dieselissä.
                              e39 530Dat -01

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14578
                                • Oulu

                                Originally posted by jaakala View Post
                                Mikäs siinä että dieseliin toi relesarja on pakollinen? Mitä ongelmia ollut? Ittellä on ihan normi (ei edes canbus) 50w lennonit lyhkäsissä orggisten tilalla enkä oo huomannu mitään ongelmia, ja dieselissä.
                                Pahimpana moottorin sammuilu, kun lyö xenon pitkät päälle.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X