Pahimpana moottorin sammuilu, kun lyö xenon pitkät päälle.
Itellä veti nyt oikein rankasti tiltit, kun tökkäsin eilen pitkiä päälle. En tiiä oliko pitkät niin kauan päällä, vai mistä johtui, että ei enää käynnistyny edes uudestaan, kun pitkät sammutti, niinkuin yleensä tehnyt. Nyt vaikka käytin virtoja pois vauhdissa yms, niin ei auttanu, piti oikein pysähtyä ja hetki, joku 5s tms ootella, ennenkuin suostui käynnistymään...
Taidanpa kokeilla releistää noi...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Täysin sama ongelma xenonien kanssa... No problems kun on "lämpimät" ballastit, eka sytytys vie virtaa eniten. Relesarja olis, intoa asennukseen ootellessa.
Juu yleensä juuri kylmillä polttimoilla ongelma, mut toi pahin tähänastinen tiltti sattu kyllä semilämpösillä polttimoilla, eli paljon oli jo pitkät ollu päällä, sit hetken lyhkäsillä risteysalueita ja vastaantulevaa liikennettä, ja sit kunnon tiltit.
Ja sen jälkeen ei taas oo ollu ongelmia...
Mut oletettavasti ongelma tulee pahenemaan ajansaatossa, rele pitäis laittaa ennen sitä, josko se auttais.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Ongelma seuraavanlainen:
Molemmat ajovalot näyttävät aivan liian alas.
Ajovalojen korkeudensäätörissa toimii kojelaudassa ja liikuttelee valoja jonninverran ylös/alas.
Korkeudensäätöruuvi umpioissa toimii silleen, että valoja pystyy säätämään vieläkin alemmas, mutta kun koittaa säätää ylöspäin, niin jää siltikin todella alas ja polttimokehikko tuntuu jotenkin "irtoavan" ja kehikko liikkuu vapaasti umpion sisällä.
Lueskelin tuolla, että jotku säätötapit saattaisivat olla poikki, mutta se vaatisi koko umpion purkamista ja linssien irroitusta?
Vai onkos tuohon jotain kikka kolmosta, kun tuntuu olevan nuo linssit sen verta kovaak iinni, etteivät ainakaan ehjänä irtoa.
Ei ole lopukseen edes paha homma. Umpiot irti autosta ja lasi lämmittäällä pois, umpion sisällä näkyykin sitten ne säätötapit. Ei kannata yrittää oikotietä onneen ja koittaa edes purkaa umpioita autossa paikalleen.
Kysytään tässä topikissa, kun aihe koskee faceliftin umpioita.
Asensin 2002 e39:siin pitkiin xenonit. Polttimot on h7 5000, valoteho parani selvästi ( lämmettyään), mutta paraneeko se vielä jos käyttää h7R polttimoita?
Kysytään tässä topikissa, kun aihe koskee faceliftin umpioita.
Asensin 2002 e39:siin pitkiin xenonit. Polttimot on h7 5000, valoteho parani selvästi ( lämmettyään), mutta paraneeko se vielä jos käyttää h7R polttimoita?
T Jukka
Tuskin, R-polttimolla on tarkoitus vain ehkäistä hajavaloa heijastinumpiossa. Pitkille käy mainiosti normaali poltin.
Valotehoa voit hieman lisätä vaihtamalla pienemmällä värilämmöllä olevat polttimot, esimerkiksi 4000-4300 kelviniä.
Tuskin, R-polttimolla on tarkoitus vain ehkäistä hajavaloa heijastinumpiossa. Pitkille käy mainiosti normaali poltin.
Valotehoa voit hieman lisätä vaihtamalla pienemmällä värilämmöllä olevat polttimot, esimerkiksi 4000-4300 kelviniä.
Niin r versio käytetään heijastin valoissa jos
a: siinä ei ole heijastin kupu mikä kohdistaa valoa paremmin kun mika r versio kun se on suuniteltu siihen heijastimeen. Harvoilla pitkille sitä on kun hajavalo ei ole niin iso prioiriteetti.
b: heijastin EI ole pyöreä tai symmetrinen.
e39'ssa se on se pyöreä malli, eli on ok käyttää normi malli siinä mielessä. Enemmän valotehoahan siinä on kun osa polttimosta ei ole peitetty.
Comment