E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EPDM
    replied
    Originally posted by nachi View Post
    Tuskin, R-polttimolla on tarkoitus vain ehkäistä hajavaloa heijastinumpiossa. Pitkille käy mainiosti normaali poltin.

    Valotehoa voit hieman lisätä vaihtamalla pienemmällä värilämmöllä olevat polttimot, esimerkiksi 4000-4300 kelviniä.
    Niin r versio käytetään heijastin valoissa jos

    a: siinä ei ole heijastin kupu mikä kohdistaa valoa paremmin kun mika r versio kun se on suuniteltu siihen heijastimeen. Harvoilla pitkille sitä on kun hajavalo ei ole niin iso prioiriteetti.

    b: heijastin EI ole pyöreä tai symmetrinen.

    e39'ssa se on se pyöreä malli, eli on ok käyttää normi malli siinä mielessä. Enemmän valotehoahan siinä on kun osa polttimosta ei ole peitetty.
    Last edited by EPDM; 23-10-2014, 08:30.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Kysytään tässä topikissa, kun aihe koskee faceliftin umpioita.

    Asensin 2002 e39:siin pitkiin xenonit. Polttimot on h7 5000, valoteho parani selvästi ( lämmettyään), mutta paraneeko se vielä jos käyttää h7R polttimoita?



    T Jukka
    Tuskin, R-polttimolla on tarkoitus vain ehkäistä hajavaloa heijastinumpiossa. Pitkille käy mainiosti normaali poltin.

    Valotehoa voit hieman lisätä vaihtamalla pienemmällä värilämmöllä olevat polttimot, esimerkiksi 4000-4300 kelviniä.

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Kysytään tässä topikissa, kun aihe koskee faceliftin umpioita.

    Asensin 2002 e39:siin pitkiin xenonit. Polttimot on h7 5000, valoteho parani selvästi ( lämmettyään), mutta paraneeko se vielä jos käyttää h7R polttimoita?



    T Jukka

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    OK, tilasin tuolta Hyvinkäällä olevasta EPD Motorsportista Depo:n valot.

    EDIT: Jaa, sinä oletkin edustaja näköjään.
    Last edited by kt10734; 30-09-2014, 15:26.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    ..depo on kyllä valmistaja, ei FK.

    Ihan ok hinta laatusuhde.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Onko kellään FK:n valmistamia xenoneita, kokemuksia?



    Tarkoitusena olisi vaihtaa prefacelift-xenoneiden tilalle facelift (look) valot, kun kuoret on vähän heikot.

    Leave a comment:


  • Oodi
    replied
    Ei ole lopukseen edes paha homma. Umpiot irti autosta ja lasi lämmittäällä pois, umpion sisällä näkyykin sitten ne säätötapit. Ei kannata yrittää oikotietä onneen ja koittaa edes purkaa umpioita autossa paikalleen.

    Säätötapit vaikka tästä http://www.ebay.com/itm/2-Set-Xenon-...item4ac59f8d04

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ei oo kikkakolmosia. Umpioille lämpöä ja purku. Säätötappeja saa iipeistä halvalla.

    Leave a comment:


  • Macc
    replied
    -01 530d ajovalojen korkeudensäätöongelma

    Ongelma seuraavanlainen:
    Molemmat ajovalot näyttävät aivan liian alas.
    Ajovalojen korkeudensäätörissa toimii kojelaudassa ja liikuttelee valoja jonninverran ylös/alas.
    Korkeudensäätöruuvi umpioissa toimii silleen, että valoja pystyy säätämään vieläkin alemmas, mutta kun koittaa säätää ylöspäin, niin jää siltikin todella alas ja polttimokehikko tuntuu jotenkin "irtoavan" ja kehikko liikkuu vapaasti umpion sisällä.
    Lueskelin tuolla, että jotku säätötapit saattaisivat olla poikki, mutta se vaatisi koko umpion purkamista ja linssien irroitusta?
    Vai onkos tuohon jotain kikka kolmosta, kun tuntuu olevan nuo linssit sen verta kovaak iinni, etteivät ainakaan ehjänä irtoa.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Juu yleensä juuri kylmillä polttimoilla ongelma, mut toi pahin tähänastinen tiltti sattu kyllä semilämpösillä polttimoilla, eli paljon oli jo pitkät ollu päällä, sit hetken lyhkäsillä risteysalueita ja vastaantulevaa liikennettä, ja sit kunnon tiltit.

    Ja sen jälkeen ei taas oo ollu ongelmia...

    Mut oletettavasti ongelma tulee pahenemaan ajansaatossa, rele pitäis laittaa ennen sitä, josko se auttais.

    Leave a comment:


  • Kolag
    replied
    Täysin sama ongelma xenonien kanssa... No problems kun on "lämpimät" ballastit, eka sytytys vie virtaa eniten. Relesarja olis, intoa asennukseen ootellessa.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Pahimpana moottorin sammuilu, kun lyö xenon pitkät päälle.
    Itellä veti nyt oikein rankasti tiltit, kun tökkäsin eilen pitkiä päälle. En tiiä oliko pitkät niin kauan päällä, vai mistä johtui, että ei enää käynnistyny edes uudestaan, kun pitkät sammutti, niinkuin yleensä tehnyt. Nyt vaikka käytin virtoja pois vauhdissa yms, niin ei auttanu, piti oikein pysähtyä ja hetki, joku 5s tms ootella, ennenkuin suostui käynnistymään...

    Taidanpa kokeilla releistää noi...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by jaakala View Post
    Mikäs siinä että dieseliin toi relesarja on pakollinen? Mitä ongelmia ollut? Ittellä on ihan normi (ei edes canbus) 50w lennonit lyhkäsissä orggisten tilalla enkä oo huomannu mitään ongelmia, ja dieselissä.
    Pahimpana moottorin sammuilu, kun lyö xenon pitkät päälle.

    Leave a comment:


  • jaakala
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Lähivaloihin minusta 50w on turha hankinta vaikka onkin 25% kirkaampi (3200lm vs 4000lm) pullonkaula varsinaiseen lopuliseen valotehoon on lähivalon projektorin pieni heijastinpinta. Kaukovaloihin sitten on toinen juttperinteinen heijastinpinta on riittävän paljon isompi joten lisävaloteho pääsee kunnolla esiin. Jos on diesel kyseessä niin rele(vastus) johtosarja on aika pakollinen.
    Mikäs siinä että dieseliin toi relesarja on pakollinen? Mitä ongelmia ollut? Ittellä on ihan normi (ei edes canbus) 50w lennonit lyhkäsissä orggisten tilalla enkä oo huomannu mitään ongelmia, ja dieselissä.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Ja sit kun on riittävän tuore peli mistä ne liimat ei pehmene, niin helpointa on laittaa millin paksu laikka kiinni ränkälään ja veistää pikku luukut toimenpidettä varten. Kiinni sitten kuumaliima / ms polymeeri massa / karlsons klister / you name it mömmöllä ja kovaa ajoa. Heitin itselleni vielä liimasaumojen päälle alumiiniteippivä snadisti niin ei pääse ainakaan tuota kautta vedet sisään umpioihin. Minkäänlaista extra rasitustahan niille luukuille ei muodostu että ei sen puolesta tartte olla maailman kovimmat liimaukset.

    Kattelin jostain netin syövereistä ohjeistusta siihen että ne tangot vaihdetaan polttimoiden aukoista -> urheana umpio käteen ja näin se tehdään -> 15 min myöhemmin ränkäla handuun ja "huoltoluukut" auki...

    Leave a comment:

Working...
X